۳۶۴۰۲۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

صفار هرندی:

سالم ترین خبرنگاران عالم، ایرانی هستند

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فعالان عرصه خبرنگاری باید به رسالت اصلی خود که ارایه صداقت است بپردازند و از رفتار دوگانه در این عرصه اجتناب کنند.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فعالان عرصه خبرنگاری باید به رسالت اصلی خود که ارایه صداقت است بپردازند و از رفتار دوگانه در این عرصه اجتناب کنند.

محمدحسین صفارهرندی در مراسم جشن روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در زنجان، اظهار کرد: استان زنجان با برگزاری باشکوه‌ترین سوگواره عاشورایی و بلندترین مرثیه‌های حسینی، افتخار بزرگی برای خود به ثبت رسانده و پژواک آن سراسر اسلام تشیع را در بر گرفته است که این ناشی از سهم بسزای رسانه‌های استان در انعکاس آن می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیج رسانه یک نهاد و یک جایگاه است اما شناخت بسیج رسانه به لحاظ معنوی، یعنی همه فعالان سیاسی، فکری، فرهنگی و معنوی پای کار باشند؛ چرا که رسانه آیینه تمام‌نمای همه واقعیات هستی است و همه باید برای تقویت رسانه گام بردارند. ۱۷ مردادماه روز خبرنگار است که این مناسبت به معنای واقعی تلخ است؛ زیرا جان تعدادی از عزیزان این آب و خاک که یک خبرنگار نیز در بین آن‌ها بود، گرفته شد.

وی افزود: فعالیت خبرنگاران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع‌مقدس که در صدد انعکاس واقعیت‌ها و تحولات کشور بودند بسیار چشم‌گیر بود و امروز نیز روز خبرنگار روز شهادت محمود صارمی است و آن روز برای این عنوان انتخاب شده که محمود صارمی مثل تیر و کمان آرش است؛ زیرا برخی معتقدند آرش برای این‌که تیرش برد بیشتری داشته باشد، جان خود را فدا کرد و کاری که محمود صارمی در مشخص شدن بین مرزهای درستی و نادرستی انجام داد، مثل جان آرش بود که رفت و تعیین‌کننده مرز شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: برای پاس‌داشت چنین اتفاق بزرگی باید به گونه‌ای عمل کرد که وقتی آن نقطه طلایی را نگاه می‌کنیم، میزان انحراف ما نسبت به معیار کمتر باشد. خبر و پیام ریشه اصلی و نقطه عالی و ممتاز آن همان چیزی است که به واسطه خداوند به پیامبر اکرم (ص) ابلاغ و از ایشان به مردم عرضه شده است. دستگاه خبرنگاری پیامبران که منبع اصلی آن خداوند است، به گونه‌ای است که مداخله هوای نفس در آن وجود ندارد و مخاطب عامه مردم هستند و پیامبران برای خواص تبلیغ نمی‌کنند، بلکه عامه را مخاطب خود قرار می‌دهند و این امر شامل گذشتگان، حال و آیندگان نیز می‌شود. در این رابطه باید به موضوعی اشاره کرد که خبرهایی که خبرنگار می‌دهد اگر به مذاق برخی خوش آید، آن‌وقت ما با آن جریان اصیل کلی فاصله داریم و خدا نکند خبری تنظیم کنیم که دشمنان کشور خرسند و مردم ما را ناراحت کند.

وی یادآور شد: سالم‌ترین خبرنگاران عالم، همکاران ایرانی هستند. باید گاهی اوقات بابی باز شود که همان روز که قرار است از ما تقدیر شود، نقد درون خودمان را داشته باشیم و در این عرصه نباید اجازه دهیم در فعالیت حرفه‌ای ما مرزهای انسانی، اعتقادی، اخلاقی لگدکوب شود، زیرا واقعی‌ترین خبرها همان‌هایی هستند که از طرف خداوند آمده‌اند و مهم‌ترین اخبار نیز همان خبرها هستند نه اخباری که به نفع توده‌ای باشد و به ضرر توده‌ای دیگر و به همان نسبت که جنس اخبار ما خدایی باشد، کار ما درست انجام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما میدونیم چرا از همه سالم ترند...
      اما من میخام نظرم منتشر بشه خخخ
      گرفتی نکته رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج