۳۶۴۱۹۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

دلیل جولان سگ‌های ولگرد در تهران

دیر عامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: در حال حاضر خریداری سگ و توله‌سگ توسط شهروندان به یک تجارت سیاه برای دلالان در کشور تبدیل شده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیر عامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: در حال حاضر خریداری سگ و توله‌سگ توسط شهروندان به یک تجارت سیاه برای دلالان در کشور تبدیل شده است.

رضا قدیمی با اشاره به راه‌اندازی نقاهت‌گاه سگ در تهران، اظهار داشت: روزانه در شهر تهران بیش از ۱۵ قلاده سگ زنده‌گیری می‌شود، به همین منظور با احداث این نقاهت‌گاه توانستیم برخی از مشکلات موجود در شهر را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از سگ‌های بیمار توسط دامپزشکان کشته می‌شوند، افزود: برای کاهش تعداد سگ‌ها در شهر، بعد از زنده‌گیری آنها را عقیم‌سازی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر اینکه روی عده‌ای از سگ‌های عقیم‌شده درمان‌های طولانی انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر تعدادی از سگ‌ها توسط حامیان حیوانات برای نگهبانی و کار به افراد مورد تایید واگذار می‌شوند.

قدیمی با بیان اینکه نقاهت‌گاه سگ از همه استانداردهای بین‌المللی برخوردار است، یادآور شد: برای جلوگیری از رشد بی‌رویه سگ‌های ولگرد در شهرها باید نقاهت‌گاه سگ در تمام شهرهای ایران راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: نقاهت‌گاه راه‌اندازی‌شده در شهر تهران برای ۱۰ سال ظرفیت دارد، چرا که فرآیند زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ بین ۳ الی ۴۵ روز زمان می‌برد.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به واکسیناسیون سگ‌های زنده‌گیری‌شده، تصریح کرد: برای پیگیری از وضعیت این سگ‌های عقیم‌شده روی گوش آنها، چیپ الکترونیکی نصب می‌شود تا در زمان رهاسازی بتوان آنها را ردیابی کرد.

قدیمی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران به دنبال نابودی سگ‌های ولگرد نیست، گفت: شهرداری تهران تنها در بحث کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد اقداماتی را انجام می‌دهد چرا که شهر تهران میزبان سگ‌های ولگرد اطراف است و بدون شک اگر مسئولان شهرهای اطراف در خصوص کنترل جمعیت سگ، اقدامات اساسی انجام می‌دادند امروز شاهد سگ‌های بدون صاحب و ولگرد در تهران نبودیم.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه عده‌ای از شهروندان، سگ‌های زینتی و نژاددار را بدون هیچ‌گونه اطلاعاتی خریداری و آنها را در آپارتمان نگهداری می‌کنند، تاکید کرد: شرایط نگهداری سگ بسیار سخت است. به همین دلیل نباید آن را به صورت عروسک برای بچه‌های خود خریداری کنند.

قدیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۱۵ قلاده سگ زنده‌گیری‌شده در تهران ۷ مورد آن نژاددار است، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل رخ‌دادن این موضوع آن است که شهروندان پس از مدتی به دلیل عدم توان نگهداری سگ، آن را در پارک رها می‌کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: عده‌ای از شهروندان فضای مناسبی برای نگهداری سگ ندارند اما به دلیل ناآگاهی آن را خریداری می‌کنند، در حالی که نمی‌توانند حتی کارهای بهداشتی و اولیه مورد نیاز سگ را انجام دهند.

وی با بیان اینکه آپارتمان جای نگهداری سگ و توله‌سگ نیست، تصریح کرد: عده‌ای از شهروندان با نگهداری سگ در منازل خود باعث آزار و اذیت همسایه‌ها می‌شوند و به همین دلیل بعد از مدتی سگ را در پارک رها می‌کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر اینکه بر اساس مطالعات انجام‌شده، سگ روزانه به ۳ ساعت پیاده‌روی و دویدن نیاز دارد، گفت: اگر مردم در خصوص این موضوع مهم، موارد ذکرشده را رعایت نکنند راه به جایی نخواهیم برد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان سگ را از زیستگاه طبیعی خود جدا کرده و در آپارتمان‌های کوچک نگهداری می‌کنند، گفت: در حال حاضر خریداری سگ و توله‌سگ توسط شهروندان به یک تجارت سیاه برای دلالان در کشور تبدیل شده است.

قدیمی اضافه کرد: جمع‌آوری توله‌سگ‌ها در تهران امروز به یک معضل جدی در مدیریت شهری تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه کنترل جمعیت حیوانات شهری نیازمند همکاری همه دستگاه‌های ذیربط است، گفت: شهرداری تهران در حال حاضر فراتر از دستورالعمل‌ها، اقداماتی در خصوص جمع‌آوری و کنترل سگ‌ها انجام می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج