جاباما
۳۶۴۲۲۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مردم گول ظاهر چیپس و پفک را نخورند

ماجرای شوخی با بسته‌های چیپس پر شده با هوا و حجم کمتر از مقدار انتظار آنها هنوز هم گاه گاهی دستمایه نقل‌های فضای مجازی قرار می گیرد که شاید مصداقی برای کم فروشی باشد، اما از نظر دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک، یک فرایند فنی و لازم است.

خبرگزاری ایسنا: ماجرای شوخی با بسته‌های چیپس پر شده با هوا و حجم کمتر از مقدار انتظار آنها هنوز هم گاه گاهی دستمایه نقل‌های فضای مجازی قرار می گیرد که شاید مصداقی برای کم فروشی باشد، اما از نظر دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک، یک فرایند فنی و لازم است.

کم فروشی از جمله تخلفاتی است که هم در ابعاد صنفی و هم صنعتی، مردم را متوجه خود می‌کند که البته مسئولان نیز نسبت به این تخلف واکنش‌هایی نشان می‌دهند که البته با توجه به وضعیت بازار به نظر می‌رسد هنوز موفق به حذف کامل این تخلف نشده اند.

یکی از اقلامی که موضوع کم فروشی در آن به چشم مردم می آید، چیپس، پفک و اسنک است. دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیپس و اسنک با اشاره به شایعاتی که درباره آن‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در هر صنفی ممکن است متقلب وجود داشته باشد، اما جوی که در خصوص کم فروشی در محصولات چیپس و پفک ایجاد شده است به خاطر شکل ظاهری آنهاست و گاز نیتروژنی که جهت خرد نشدن محتوای آن به بسته‌ها تزریق می‌شود. به همین دلیل وقتی مردم این فضای خالی را در بسته‌ها مشاهده می‌کنند تصور کم فروشی در این محصولات برایشان به وجود می آید.

به گفته شریعتی یکی از مشکلات اساسی که در این حوزه وجود دارد این است که در صنایع غذایی قوانین متوازنی میان مجازات و تخلف وجود ندارد و همچنین نسبت نادرستی در برخورد با اصناف و صنعتگران برقرار است؛ به گونه‌ای که شاید تخلفی که یک صنف مرتکب شود - مثلا پیدا شدن یک سوسک در غذای یک رستوران - نهایتا با ۴۰۰ هزار تومان جریمه تمام می‌شود، اما اگر همین تخلف در یک محصول صنعتی اتفاق بیفتد با تبلیغات سوء علیه آن برند شاید ضرری میلیاردی را متحمل شود.

در همین راستا چندی پیش نیره پیروزبخت -رئیس سازمان ملی استاندارد - درباره تخلف کم فروشی، مسئولیت این تخلف را فقط در مواردی بر عهده سازمان استاندارد دانست که محصولات ارائه شده دارای استاندارد وزنی اجباری باشند؛ به این معنی که مقدار محتوای بسته برای محصول درج شده باشد که این اقلام، مواردی همچون فرآورده‌ها و محصولات غذایی، لبنی، دستمال کاغذی و نظایر آن را در بر می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیان

      واقعا چیپس و پوفک برای بدن مضر هست

    • بدون نام

      ما هر جای دنیا چیپس خریدیم این جوری باد کرده نبود حالا شما میگین لازمه ؟ کم فروشی نیست؟ نمیدونم چرا ما انقدر تقلب میکنیم. از روز جزا باید بترسیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج