۳۶۴۸۶۷
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

پورعلی گنجی: به ژاوی گفتم رئالی ام، شاکی شد!

عاشق رئال است. هراسی هم ندارد که این عشق را به زبان بیاورد. حتی جلوی اسطوره بارسلونا! مرتضی پورعلی گنجی از روزهایی می گوید که هنوز فوتبالیست حرفه ای نشده بود و در رویایش خود را با پیراهن رئال تجسم می کرد.

ماهنامه ورزش و تصویر: عاشق رئال است. هراسی هم ندارد که این عشق را به زبان بیاورد. حتی جلوی اسطوره بارسلونا! مرتضی پورعلی گنجی از روزهایی می گوید که هنوز فوتبالیست حرفه ای نشده بود و در رویایش خود را با پیراهن رئال تجسم می کرد. او در خواب و بیداری می دید ابتدا پیراهن تیم باشگاهی مورد علاقه اش را می پوشد. بعد ملی پوش می شود و با درخشش در بازی های تیم ملی به صف لژیونرها می پیوندد و جاده را برای رفتن به رئال مادرید و بازی در سانتیاگو برنابئو باز می کند.

این جوان شمالی بی شیله پیله روزهایی را به یاد می آورد که در محله زندگی اش دنبال توپ می دوید و ادای هافبک دفاعی وقت رئال را در می آورد. گاهی هیه رو می شد و گاهی هم فرناندو ردندو و البته خیلی زود یادش می آمد برای آن که به آرزویش برسد، باید خودش باشد؛ مرتضی پورعلی گنجی...

مرتضی پورعلی گنجی حالا به بخشی از آرزوهایش رسیده است. اگرچه مسیر او وقتی به تهران آمد به جای تیم تهرانی مورد علاقه اش به سمت نفت کج شد ولی با پیراهن نفت به تیم ملی رسید و با درخشش در جام ملت های آسیا، آن هم در یک پست تخصصی، به صف لژیونرها پیوست. ابتدا چین و سپس السد قطر اما همچنان با رویای پوشیدن پیراهن رئال مادرید.

پورعلی گنجی: به ژاوی گفتم رئالی ام، شاکی شد!

روزی که برای عکاسی با او قرار گذاشتیم، پرسید چه لباسی بپوشم و گفتیم هر لباسی که دوست داری و در کمال تعجب وقتی از اتومبیل پیاده شد، پیراهن رئال مادرید تنش بود. با خنده گفت: این لباسی است که دوست دارم. به شوخی پرسیدیم مگر ژاوی رفیق فابریک تو نیست؟ تو چه جور رفیقی هستی که تیم رقیب ژاوی را دوست داری؟ صادقانه جواب داد به خود ژاوی هم گفتم طرفدار رئال هستم. وقتی با هم رفیق شدیم یک روز پرسید دوست داری روزی در بارسلونا بازی کنی که جواب دادم دوست دارم در لالیگا بازی کنم اما رئال را ترجیح می دهم. او هم مثلا شاکی شد و قیافه گرفت و به شوخی گفت پس هیچ وقت توصیه خرید تو را به بارسلونا نمی کنم.

آن روز خیلی با هم حرف زدیم. به او گفتم رویای من این بود که به عنوان هافبک دفاعی رئال مقابل تو بازی کنم و اجازه ندهم تکان بخوری! دوست داشتم روزنامه های ورزشی اسپانیا تیتر بزنند یک جوان اجازه نداد ژاوی نفس بکشد اما حالا به جای این که رو در روی تو باشم، پشت سرت بازی می کنم و از همبازی بودن با تو لذت می برم. ژاوی هم به من گفت می دانم به آرزویت می رسی، تو را از همین حالا در لالیگا تصور می کنم.

از گنج افروز بابل تا پایتخت قطر

از روستای کوچک گنج افروز شهرستان شمالی بابل تا لیگ ستارگان قطر و باشگاه السد در دوحه فاصله ای طولانی است اما مرتضی پورعلی گنجی این فاصله طولانی را در مدت زمانی کوتاه طی کرد. پورعلی گنجی که متولد ۳۰ فروردین ۷۱ است، حالا در ۲۴ سالگی یکی از لژیونرهای فوتبال ایران است اما به این قانع نیست. او خودش را در سانتیاگو برنابئو می بیند.

پورعلی گنجی: به ژاوی گفتم رئالی ام، شاکی شد!

تا برنابئو هم راهی نیست!

به مرتضی می گویم که با پیراهن رئال به دیدارمان آمده، می گوییم فکر نمی کنی برای یک هافبک دفاعی یا مدافع میانی آسیایی بازی در رئال مادرید که کهکشانی از بهترین های فوتبال دنیاست، خیلی رویایی باشد؟ لبخندی می زند و می گوید به نظر شما از گنج افروز بابل تا دوحه راه زیادی نبود؟ به امید خدا بقیه راه را هم طی می کنم. برنامه های زیادی برای آینده دارم. قدم به قدم به امید خدا!

خیلی ها از همین راه به اروپا رفتند

از پورعلی گنجی می پرسیم آیا می توان از بازی در دوحه به اروپا رفت که جواب می دهد چرا نشود، مگر قبل از این چند بازیکن حرفه ای فوتبال ما از بازی در امارات و قطر به اروپا نرسیدند. من یک امتیاز بزرگ هم نسبت به آنها دارم که با کارلوس کی روش کار می کنم و الفبای بازی در سطح حرفه ای ها را از این مربی بزرگ آموزش می گیرم. شاگردی کی روش برای من یک پوئن مثبت است.

تمرین شادی با پیراهن رئال مادرید

به پورعلی گنجی می گوییم حالا که پیراهن رئال مادرید را پویده ای به روزی فکر کن که برای این تیم گل بزنی و قرار باشد شادی کنی؟ مرتضی ابتدا یکی دوتا ژست شادی گل از خودش رو می کند و جلوی دوربین محمد محب زندگی بالا و پایین می پرد و بعد می گوید؛ بگذارید سر کلیات به توافق برسیم، بعد وارد جزییات شویم. شما که تا همین چند لحظه قبل داشتید می گفتیدئ رئال دور است؟!

پورعلی گنجی: به ژاوی گفتم رئالی ام، شاکی شد!

عجب تکنیکی

مرتضی پورعلی گنجی به عنوان یک هافبک دفاعی در فوتبال ایران رو آمد و خیلی زود در نقش یک مدافع در پازل تاکتیکی کارلوس کی روش مستقر شد ام خداوکیلی تکنیک و توانایی کار با توپ او بسیار فراتر از یک هافبک دفاعی است و اگر کسی نداند تصور می کند با یک بازیساز و پلی میکر طرف است. حیف که عکس ها نمی تواند هنرنمایی جانانه مرتضی را به طور کامل روایت کند.

توجه مردم به مرتضی

وقتی مرتضی در پارک و فضای سبز نزدیک محل کار ما در حال روپایی زدن و کار با توپ و هنرنمایی تکنیکی بود، مردم توجه شان به او جلب شد و چند نفری دورتر از ما ایستادند و او را تماشا کردند تا این که مرد میانسالی جلو آمد و پرسید این مرتضای خودمون نیست. وقتی پاسخ مثبت شنید، با پورعلی گنجی گرم گرفت و انصافا رفتار مرتضی هم مهربانانه و صمیمی بود.

ژاوی خیلی مردم دار است

از مرتضی که کنار ژاوی معروف بازی می کند، می پرسیم خارج از تعارف این ستاره اروپایی چه جور آدمی است که جواب می دهد: «به شکلی باور نکردنی مردمی و مردم دار است. آن اوایل که تازه قرار بود با او همبازی شوم فکر می کردم خیلی خودش را می گیرد و افاده ای است اما در همان تمرین اول و برخورد اول فهمیدم عجب موجود نازنینی است. فقط کاش رئالی بود. این را به خودش هم گفتم!»

ژاوی گفت می توانی در لالیگا بازی کنی

مرتضی را به روزی بر می گردانیم که اولین بار به ژاوی گفت دوست دارد در لالیگا بازی کند و دوست داریم بدانیم واکنش ژاوی چه بود؟ مرتضی می گوید: «ژاوی گفت راحت می توانی. البته اولش یک کم سر به سرم گذاشت و گفت همون بهتر که رئالی باشی چون فوتبالیست نیستی ولی بعد که شوخی هایش تمام شد، گفت اگر با تجربه تر شوی، می توانی در لالیگا بازی کنی.»

پورعلی گنجی: به ژاوی گفتم رئالی ام، شاکی شد!

توصیه ژاوی به مرتضی؛ با توپ رفاقت کن

ژاوی که طبق تعریف ها و روایت های مرتضی واقعا انسانی خاکی و با شخصیت است، به پورعلی گنجی برای آن که بتواند در لالیگا بازی کند، یک توصیه جالبی کرده است: «از توپ نترس، سریع توپ را از خودت دور نکن. با توپ رفاقت کن. با توپ جلو برو یا به کناره ها حرکت کن. اگر قدرت حفظ توپ و بازیسازی داشته باشی، به چشم مدیران و مربیان تیم های لالیگایی دیده می شوی و به هدفت می رسی.»

در قطر راحتم اما خانه آخرم نیست

مرتضی پورعلی گنجی از بازی در لیگ ستارگان قطر راضی است و در السد احساس راحتی می کند اما می گوید: «قطر خانه آخر من نیست. قطر برای من یک ایستگاه است که به فوتبال اروپا برسم. البته بعد از بازی د رچین، خیلی دوست داشتم مستقیم به اروپا بروم اما بازی در تیم های درجه دو یا لیگ های سطح پایین من را از اهدافم دور می کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتم در قطر راه رفتن به اروپا را هموار کنم.»

پرسپولیس را دوست دارم اما برای آینده

از مرتضی می پرسیم این که می گویند عاشق پرسپلیس است، صحت دارد؟ «این را خیلی ها از من پرسیدند و در جواب گفتم برای پرسپولیس احترام قائل هستم. راستش پرسپولیس را دوست دارم اما نه برای الان. شاید روزی که باتجربه تر شدم و بعد از پایان دوران اوج فوتبالم در اروپا برای پرسپولیس هم بازی کردم اما الان اصلا به بازگشت به لیگ برتر خودمان فکر نمی کنم و هدفم اروپاست.»

منصوریان برادر بزرگ من است

به شوخی می گوییم تو که در نفت با سرمربی استقلالی کار کردی چرا می گویی پرسپولیسی هستی؟ می خندد و می گوید: «دوره همکاری من با منصوریان بیشتر به تیم ملی زیر ۲۳ سال مربوط می شود تا نفت. منصوریان مثل برادر بزرگ من است و من هم نگفتم پرسپولیسی هستم. برای استقلال احترام قائلم اما اگر قرار به انتخاب باشد، پرسپولیس را به استقلال ترجیح می دهم، شاید به این دلیل که دوستان بیشتری در این تیم دارم.»

پورعلی گنجی: به ژاوی گفتم رئالی ام، شاکی شد!

باید به تیم ملی کمک کرد

حرف های پایانی ما با پورعلی گنجی درباره تیم ملی است: «باید در این مقطع به تیم ملی کمک کرد. به قول کی روش ما آرژانتین و برزیل نیستیم که بهار و تابستان ۲۰۱۸ به روسیه برویم و در جام جهانی بازی کنیم. جام جهانی برای ما از همین حالا شروع شده است و نباید در آماده سازی از حریفان آسیایی خودمان عقب بمانیم. کی روش برای اعتبار خودش هم نگران است اما بیشتر برای فوتبال ما حرص می خورد.»

دفعه بعد به عنوان بازیکن رئال می آیم

موقع خداحافظی به شوخی به مرتضی می گوییم وقتی رفتی رئال سلام ما را به بازیکنان این تیم برسان، به خصوص به کریس! پورعلی گنجی جواب می دهد: «حالا شما به من بخندید ولی یادتان باشد چه وقت این حرف را به شما زدم. نمی گویم حتما یک روز در رئال بازی می کنم اما مطمئن باشید آدم ها به چیزی می رسند که در ذهن شان طراحی اش می کنند. حالا که این طور شد شاید اصلا دفعه بعد به عنوان بازیکن رئال به دیدار شما آمدم و پیراهن امضا شده خودم را به شما دادم. تقدیمی از شماره ۲۴ رئال پورعلی گنجی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نيك سيرت

      هله مادريد هله برسبوليس

    • رویا ساز

      بزرگ مرد تاریخ ژاوی
      بهترینه

    • mohamad

      انشاالله به رویاها و آرزوهات برسی قهرمان

    • ساغر

      من مرتضی پورعلی گنجی رو خیلی خیلی دوست دارم♥♥♥♥

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج