۳۶۴۹۰۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

درگذشت دیوید هادلستن در ۸۵ سالگی

لبوفسکی بزرگ از دنیا رفت

دیوید هادلستن بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون امریکا که بیش از همه با بازی در نقش ستاره اصلی «لبوفسکی بزرگ» ساخته برادران کوئن به شهرت رسید، در سن ۸۵ سالگی از دنیا رفت.

وب‌سایت آی ‌سینما: دیوید هادلستن بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون امریکا که بیش از همه با بازی در نقش ستاره اصلی «لبوفسکی بزرگ» ساخته برادران کوئن به شهرت رسید، در سن ۸۵ سالگی از دنیا رفت. از میان دیگر کار‌های مطرح هادلستن در طول بیش از پنج دهه فعالیت حرفه‌ای، می‌توان به «زین‌های شعله‌ور» ساخته مل بروکس و «دیوانه‌وار/ Frantic» به کارگردانی رومن پولانسکی اشاره کرد.

لبوفسکی بزرگ از دنیا رفت

به گزراش گاردین، هادلستن که در سال ۱۹۹۸ با ایفای نقش شخصیت اصلی کمدی برادران کوئن به شهرتی بی‌سابقه در دنیای سینما دست یافت، بر اثر ابتلا به بیماری پیشرفته قلبی و ناراحتی کلیوی در سن ۸۵ سالگی از دنیا رفت.

هادلستن فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۹۶۰ و با نقش‌آفرینی در سریال تلویزیونی «Shotgun Slade» آغاز کرد و در طول پنج دهه در بیش از ۱۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی ظاهر شد. نقش او در کمدی کالت برادران کوئن - «لبوفسکی بزرگ» - اگرچه کوتاه اما به‌یادماندنی‌ترین حضور هادلستن بر پرده سینما را رقم زد.

بازیگر باسابقه امریکایی همچنین برای بازی در نقش اصلی فیلم خانوادگی «بابانوئل» که در سال ۱۹۸۵ روی پرده رفت بیش از پیش سر زبان‌ها افتاد. هادلستن در این فیلم در مقابل بازیگران سرشناسی همچون دادلی مور و جان لیتگو ایفای نقش کرده است. نسخه بازسازی‌شده کمدی «تهیه‌کنندگان» به کارگردانی سوزان استرومن نیز از جمله کارهای معروف هادلستن است که در سال ۲۰۰۵ روی پرده رفت.

او زمانی در یکی از گفت‌وگوهای خود درباره تجربه همکاری با مل بروکس و بازی در کمدی «زین‌های شعله‌ور» (Blazing Saddles) حرف زده و آن را «مفرح‌ترین تجربه خود سر صحنه فیلمبرداری» توصیف کرده بود.

بروکس در واکنش به خبر درگذشت هادلستن گفته: ‌«همکاری با دیوید هادلستن در «زین‌های شعله‌ور» افتخاری بزرگ بود. اجرایش باشکوه بود. او از آن کسانی است که نظیرش هرگز تکرار نمی‌شود و جایش بسیار خالی خواهد بود.»

هادلستن علاوه‌بر سینما، از بازیگران باسابقه تئاتر و تلویزیون امریکا نیز بود. سارا کوپ همسر هادلستن به لس آنجلس تایمز گفته:‌ «مسایل دنیا برایش اهمیتی نداشت؛ آدم‌ها برایش مهم بودند. او عاشق سرگرم کردن بود و معاشرت و هم‌صحبتی با دیگران جزو اولویت‌هایش در زندگی بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این اشکالی نداره لبوفسکی کوچیک نمیره خدایی نکرده
      (دوود)

    • رهگذر

      یه لحظه فکر کردم خود جف بریجز فوت کرده!!!
      ولی خدا بیامرزتش.من تو همون لبوفسکی بزرگ دیدمش خیلی خوب بازی میکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج