۳۶۴۹۲۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تسلا اتوبوس و مینی بوس برقی می سازد

تسلا یک شرکت خودروساز آمریکایی است که به ساخت خودروهای الکتریکی می‌پردازد و اخیرا خبری مبنی بر ساخت اتوبوس برقی منتشر کرده است.

zoomit.ir - فرهاد سلیمانی: تسلا یک شرکت خودروساز آمریکایی است که به ساخت خودروهای الکتریکی می‌پردازد و اخیرا خبری مبنی بر ساخت اتوبوس برقی منتشر کرده است.
تسلا اتوبوس و مینی بوس برقی می سازد

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا به تعدادی از محصولاتی که توسط این شرکت در آینده‌ای نه چندان دور به بازار عرضه خواهند شد، اشاره کرد؛ این تولیدات مربوط به طرح دومین طرح جامع تسلا است. از این محصولات می‌توان به کامیون، کراس‌اوور کوچک، وانت و اتوبوسی که توان حرکت خودران را دارند، اشاره کرد.
هدف تسلا از ساخت این وسایل‌ نقلیه‌ی جدید وارد شدن به بازار خودروهای تجاری است. ماسک متعاقبا از طریق شبکه‌ی اجتماعی محبوب خود، تویتر اقدام به انتشار برخی جزییات در مورد یکی از این مدل‌ها کرد و به وجود یک پروژه‌ی جدید دیگر نیز اشاره کرد. یکی از اهداف تسلا از این اقدامات، حمایت از سیستم رانندگی خودکار است که در نظر دارد از آن در محصولات جدید خود اعم از اتوبوس، وانت و شاسی‌بلند استفاده کند. ماسک در پاسخ به مقاله‌ی نشریه‌ی Road and Track بیان کرد که کراس‌اوور مورد نظر بر مبنای سری سوم ساخته ‌می‌شود که آن را سری Y خواهند نامید.
وی همچنین پس از انتشار مقاله‌ای با موضوع نظریه‌پردازی در ارتباط با وسایل‌نقلیه مدرن و خودران توسط نشریه‌ی Jalopnik، خبر ساخت مینی‌بوس (که در کلاس X خودروهای این شرکت قرار می‌گیرد) را تایید کرد. این مینی‌بوس بر روی شاسی مدل X ساخته خواهد شد. ماسک در گفت‌و‌گو با Jalopnik گفت: ظرفیت این خودرو از نظر تعداد سرنشین شما را حیرت‌زده خواهد کرد.

تسلا اتوبوس و مینی بوس برقی می سازد

ایلان ماسک هم‌چنین به توسعه‌ی مینی‌بوس و اتوبوس برقی اشاره کرد. در حقیقت او نمی‌خواهد ‌این وسیله یک مینی‌ون نامیده شود زیرا تسلا در کمال خونسردی، هدف توصیف دقیق آن را دارد.

بخش طبقه‌بندی خودروها در این شرکت، این مینی‌بوس کلاس X را با اتوبوس کلاس Y شرکت فولکس‌واگن در یک کلاس قرار می‌دهند که از نظر نشریه‌ی Jalopnik، محصولات ذکرشده‌ی این دو شرکت با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. شایعات متعددی مبنی بر تولید اتوبوس الکتریکی توسط شرکت فولکس‌واگن وجود دارد. در نمایشگاه CES که در اوایل امسال برگزار شد، فولکس‌واگن از ون کانسپت الکتریکی خود با نام Budd-e رونمایی کرد.

Budd-e بر روی پلت‌فرم یکی از خودروهای کانسپت الکتریکی نسبتا کوچک این شرکت به نام MEB قرار گرفته بود که با توجه به این نکته، احتمالا محصول جدید این شرکت کوچک‌تر از مدل X تسلا خواهد بود.

تسلا اتوبوس و مینی بوس برقی می سازد

برنامه‌ای که تسلا توسط مینی‌بوس جدید خود آن را پشتیبانی می‌کند، سهیم شدن در بازار فروش این کلاس از خودروها است.

در پروژه‌ی جامع دوم تسلا موسوم به Master Plan و در مطلبی که ماسک در وبلاگ تسلا به آن اشاره داشت، یکی دیگر از اهداف این شرکت تولید خودروهای است که توسط ارتباط شبکه‌ای با یکدیگر در ارتباط باشند و بدون نیاز به راننده و در امنیت کامل و بدون هیچ‌گونه تصادفی حرکت کنند (در این طرح باید هر دو خودرو دارای سیستم شبکه‌ای باشند).

بر اساس این پیشنهاد، دارندگان این خودرو زمانی‌ که نیاز به تردد با آن‌ها را نداشته باشند، می‌توانند خودروهای خود را به تسلا اجاره دهند تا این شرکت از آن‌ها به‌صورت رانندگی خودکار و اشتراک با افراد فاقد خودرو، بهره ببرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج