جاباما
۳۶۴۹۲۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

آیفون در هند مغلوب شد

آیفون اپل در بازار هند نتوانسته سهم مناسبی را در اختیار بگیرد و آخرین آمارها حاکی از برتری کامل گوشی‌های اندرویدی در این بازار است.

zoomit.ir - مهدی زارع: آیفون اپل در بازار هند نتوانسته سهم مناسبی را در اختیار بگیرد و آخرین آمارها حاکی از برتری کامل گوشی‌های اندرویدی در این بازار است. هند پس از چین و آمریکا، سومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند است و در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶، با رشدی ۱۹ درصدی نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته فروش ۳۰.۷ میلیون دستگاه گوشی را ثبت است.
آیفون در هند مغلوب شد

یک شرکت معتبر تحقیقات بازار با نام Strategy Analytics به تازگی آماری در مورد فروش گوشی‌های هوشمند در بازار هند منتشر کرده است. با توجه به این آمار، می‌توان عنوان کرد که اپل و گوشی‌های آیفون این کمپانی، به طور کامل رقابت را به گوشی‌های اندرویدی واگذار کرده‌اند.

این شرکت رقم ۳۰.۷ میلیون دستگاه را برای فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ در بازار چین تخمین می‌زند. این آمار نسبت به رقم ۲۵.۸ میلیونی در مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۱۹ درصدی داشته است. کارشناسان کاهش قیمت گوشی‌های موبایل، افزایش تولید گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده و رقابت داخلی را از دلایل این رشد می‌دانند. هند در حال حاضر پس از چین و آمریکا در جایگاه سوم بازار گوشی‌های هوشمند قرار دارد.

طبق آمار منتشر شده، از مجموع ۳۰.۷ میلیون گوشی فروخته شده، ۲۹.۸ یا ۹۷ درصد آنها مجهز به سیستم‌عامل اندروید گوگل بوده‌اند. سال گذشته، اندروید ۹۰ درصد از این بازار را در اختیار داشت و با این پیشرفت به نوعی بازار هند را به طور کامل تصاحب کرد. اما اپل در این بازار حال و روز خوشی ندارد. این شرکت در این مدت تنها ۸۰۰ هزار دستگاه گوشی به فروش رسانده و ۲.۴ درصد از بازار را در اختیار گرفته است. سال گذشته سهم آیفون‌ها از بازار هند ۱.۲ میلیون دستگاه یعنی ۴.۵ درصد بود.

مشکل اصلی اپل در بازار هند، قیمت بالای گوشی‌های این کمپانی است که مناسب بازار این کشور نیست. البته این شرکت در بازه‌های زمانی مختلف تلاش کرد تا قیمت محصولاتش در این کشور را کاهش دهد اما باز هم با استقبال کاربران روبرو نشد. عرضه‌ی آیفون ارزان‌قیمت SE نیز نتوانست کمکی به افزایش فروش این گوشی‌ها در هند داشته باشد. یکی دیگر از راه‌حل‌های اپل برای افزایش فروش در هند، عرضه‌ی گوشی‌های Refurbished بود که با مخالفت دولت این کشور، متوقف شد.

با افزایش تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت و ورود شرکت‌های جدیدی که با شکستن قیمت‌ها قصد تصرف بازار را دارند، موقعیت اپل در بازار گوشی‌های هوشمند به خطر می‌افتد و این شرکت باید سیاستی جدید برای جذب مشتریان میان‌رده در پیش بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج