۳۶۴۹۹۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

آتش سوزی های خراسان عمدی بوده؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی با اشاره به بروز چندین فقره آتش‌سوزی‌ در برخی پارک‌ها و مناطق بجنورد گفت: مردم در مراقبت و حفظ طبیعت کوشا باشند زیرا این آتش سوزی‌ها یا به علت سهل‌انگاری مردم در حفظ محیط زیست و یا به علت شرایط جوی رخ داده است.

ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی با اشاره به بروز چندین فقره آتش‌سوزی‌ در برخی پارک‌ها و مناطق بجنورد گفت: مردم در مراقبت و حفظ طبیعت کوشا باشند زیرا این آتش سوزی‌ها یا به علت سهل‌انگاری مردم در حفظ محیط زیست و یا به علت شرایط جوی رخ داده است.

حسین عظیمی اظهار کرد: تاکنون گزارشی از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مبنی بر عمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها با مقاصد فردی و جناحی نرسیده و اتفاقات اخیر طبق پیش‌بینی وزارت کشور، به‌دلیل شرایط جوی بوده است. اگر اثبات شود که این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده است، با متخلفان از سوی دستگاه‌های قضایی و انتظامی برخورد قاطع می‌شود.

عظیمی اضافه کرد: در شبکه‌های مجازی اشاره‌ای به آتش‌سوزی بقایای کشاورزی از سوی مزرعه‌داران شده که همین عامل سبب گسترش آتش شده، اما هنوز موضوعی اثبات نشده است. دستگاه‌های امنیتی، فرمانداری و آتش‌نشانی پیگیر دلیل این آتش‌سوزی‌ها هستند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی، ادامه‌داد: بارندگی‌های مناسب و پوشش گسترده گیاهی در مراتع، احتمال بروز بلایای طبیعی نظیر آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد. البته وزارت کشور از اوایل سال اطلاعیه‌هایی مبنی بر آمادگی استان و شهرستان‌ها در مقابله با اینگونه اتفاقات صادر کرد، که از سوی استانداری، به رؤسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها، ارسال شد.

وی تصریح کرد: خراسان‌شمالی در مقایسه با سایر استان‌های کشور، از ابتدای سال تاکنون خسارت کمتری دیده و بلایای طبیعی کمتر در این منطقه به‌وقوع پیوسته است.

عظیمی با بیان اینکه در زمینه وقوع حوادث طبیعی از جمله آتش‌سوزی، کمتر جای نگرانی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: البته این به معنای غفلت در برابر بلایای طبیعی در استان نیست. تاکنون سه هشدار به سازمان‌های منابع طبیعی، محیط زیست و آتش نشانی در راستای آمادگی در مقابله با حوادث ارسال شده است. در این میان از مردم و مسافران خواهشمندیم تا از چوب درختان جنگل و علف خشک مراتع، جهت آتش استفاده نکنند و در راستای حفظ طبیعت به‌عنوان امانت خداوند، کوشا باشند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته دو منطقه در باباامان و یک منطقه در زمین‌های زراعی بعد از پلیس‌راه بجنورد، همزمان آتش گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میرزا

      با سلام و خسته نباشید به کلیه مسولان و دلسوزان و دست اندر کارانی که از سوختن منابع ملی، میهنی حفاظت و یا اطفای حریق مینمایند،
      بنده با تمام وجود آمادگی دارم که به هر نقطه‌ای از وطنمان جهت پیشگیری خدمت نمایم، اما عمدی بودن یا نبودن هیچ فایده و سودی ندارد فقط اطلاع رسانی به کلیه مردم که سهواً مرتکب میشوند، و بیشتر دقت بعمل آورند و از آتش‌سوزی جلوگیری نمایند خود خدمت بزرگی است، اما افرادی که عامداً مرتکب و عامل آتش سوزی می شود می بایست تحت پیگرد حقیقی قرار گیرد و از هیچ گونه بخشش برخوردار نشود، اگر منابع جنگلی و ملی همه از بین رود اکوسیستم منطقه دچار آسیب جبران ناپذیر میشود، در جلوگیری آتش و دستگیری درنگ جایز نیست،

    • زبونکوتاه

      فقط بگویم بنابدستورمسئولین ودست اندرکاران محترم درهرکجای مملکت جهت جلوگیری ازهرگونه اتفاقات محیط اکوسیستمی بادل وجان وبدون ریالی چشم داشت آماده خدمت میباشم.بازنشسته58ساله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج