جاباما
۳۶۴۹۹۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تولید همبرگر بدون گوشت با طعم واقعی!

دانشمندان مدتها در تلاش بوده‌اند تا همبرگر با گوشت آزمایشگاهی بسازند اما نتیجه کار آنها طعم مصنوعی داشته یا بسیار گران بوده است. اکنون اما یک شرکت توانسته همبرگر بدون گوشتی تولید کند که کاملا طعم واقعی می‌دهد.

ایسنا: دانشمندان مدتها در تلاش بوده‌اند تا همبرگر با گوشت آزمایشگاهی بسازند اما نتیجه کار آنها طعم مصنوعی داشته یا بسیار گران بوده است. اکنون اما یک شرکت توانسته همبرگر بدون گوشتی تولید کند که کاملا طعم واقعی می‌دهد.
تولید همبرگر بدون گوشت با طعم واقعی!

شرکت غذاهای غیرممکن یک "همبرگر غیرممکن" تولید کرده که مدعی است کاملا شبیه گوشت واقعی است و طعم و بوی آن را نیز دارد. ماده سازنده مخفی این همبرگرها "هِم" بوده که بخشی از رنگدانه قرمز در خون است.

هِم ترکیبی است که به وفور در گوشت یافت شده، باعث قرمز شدن خون است و همچنین اکسیژن را به ماهیچه‌ها منتقل می‌کند. همچنین این ترکیب باعث طعم منحصربفرد گوشت می‌شود.

از سوی دیگر، این ماده یکی از اجزای سازنده اصلی حیات بوده و در گیاهانی مانند شبدر، ریشه دانه سویا و مخمر نیز وجود دارد. در همبرگر غیرممکن از ماده هِم موجود در مخمر تصفیه‌شده استفاده شده که از ظاهر و طعم مشابه خون برخودار است. این ماده توسط پروتئین لگ‌هموگلوبین منتقل می‌شود.

سایر مواد تشکیل‌دهنده این غذا شامل جایگزین‌های رایج گوشت هستند که در سایر همبرگرهای گیاهی دیده می‌شوند؛ این مواد شامل پروتئین گندم، روغن نارگیل، پروتئین سیب زمینی، پروتئین ایزوله سویا و صمغ ژل هستند.
تولید همبرگر بدون گوشت با طعم واقعی!

بخش بیرونی این همبرگر بدون گوشت در زمان پخت به رنگ کاراملی درآمده، اما بافت و رنگ داخل آن کاملا تغییر کرده و یک محصول خام به چیزی کاملا شبیه به همبرگر پخته تبدیل می‌شود. حتی گفته می‌شود که نمونه نیم‌پز این برگر در بشقاب ردی شبیه به خون جا می‌گذارد.

این همبرگر بدون گوشت اخیرا در منوی یک رستوران در نیویورک با قیمت ۱۲ دلار ارائه شده که به میزان قابل توجهی ارزانتر از برگر آزمایشگاهی ۳۳۰ هزار دلاری است که در سال ۲۰۱۳ توسط دانشمندان دانشگاه ماستریخت هلند معرفی شده بود.

شرکت غذای غیرممکن در تلاش برای کاهش هر چه بیشتر قیمت این همبرگر است. همچنین برنامه‌هایی برای معرفی این برگر غیرممکن به رستوران‌های دیگر در لس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو و در نهایت، فروشگاههای مواد غذایی وجود دارد.

این شرکت قصد دارد تحقیقات خود را در زمینه تولید نسخه‌های مبتنی بر گیاه سایر انواع گوشت‌ها از جمله ماهی و مرغ و همچنین لبنیات گسترش دهد. دلیل اصلی تولید این همبرگر بدون گوشت، کمک به محیط زیست است زیرا تولید گوشت به شکل سنتی به منابع بسیار زیادی نیاز داشته و ضایعات و گازهای گلخانه‌ای زیادی نیز تولید می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج