۳۶۵۳۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برخی تمایل ندارند پرونده «زنجانی» حل شود

آن‌گونه که معاون بین‌الملل وزیر نفت می‌گوید، گویا برخی در کشور حضور دارند که نمی‌خواهند پرونده بابک زنجانی به نتیجه برسد.

روزنامه شرق: آن‌گونه که معاون بین‌الملل وزیر نفت می‌گوید، گویا برخی در کشور حضور دارند که نمی‌خواهند پرونده بابک زنجانی به نتیجه برسد.

او حتی در آخرین نشست کمیسیون انرژی و محیط ‌زیست اتاق تهران خبر از پیگیری جدی وزارت نفت براي بازگشت پول‌های گمشده در پرونده می‌دهد؛ اما درعین‌حال می‌گوید: وزارت نفت از چندی پیش، یک شرکت خصوصی را موظف به پیگیری این پول‌ها در سه کشور تاجیکستان، مالزی و ترکیه کرده است.

با اطلاعاتی که وزارت نفت در اختیار این شرکت قرار داده، سرنخ‌هایی نیز پیدا شده؛ اما یکی از کارشناسان این شرکت پس از مراجعه به کشور، ممنوع‌الخروج شده است. امیرحسین زمانی‌نیا براین‌‌اساس‌ نتیجه‌گیری می‌کند: متأسفانه به نظر می‌رسد برخی در داخل کشور تمایلی ندارند که پرونده بابک زنجانی تعیین ‌تکلیف شود.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، امیرحسین زمانی‌نیا در بیست‌وچهارمین نشست کمیسیون انرژی و محیط ‌زیست اتاق تهران علاوه بر ماجرای این پول‌های گمشده اشاره‌ای هم به سند برجام و تعهدات طرفین پرونده هسته‌ای ایران دارد: این سند به‌عنوان قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به ثبت رسیده و هیچ‌یک از طرفین نمی‌توانند به صورت یک‌جانبه آن را رد یا به صورت ناقص اجرا کنند.

‌ با ترامپ هم، سند برجام باقی خواهد ماند

به گفته زمانی‌نیا، پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تغییر و تحولات در کاخ سفید، برجام به قوت خود باقی می‌ماند و حتی در صورت روی‌کارآمدن دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر ٢٠١٦، آمریکا نمی‌تواند یک‌طرفه اجرای برجام را لغو کند.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت، یکی از مشکلات پیش‌روی اجرای برجام را مسائل بانکی و مالی عنوان کرد و گفت: بسیاری از بانک‌‌های میانی و کوچک برای معاملات پولی و مالی با ایران آماده هستند و این در حالی است که بانک‌های بزرگ از نظر روانی هنوز آمادگی همکاری با ایران را ندارند.

زمانی‌نیا یکی از چالش‌های مقابل برجام را اتفاقات سیاسی رخ‌داده در کشور عنوان کرد و افزود: اگرچه در ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی هنوز ادعایی مبنی بر غیرقانونی‌بودن آن نیز اعلام نشده و حواشی سیاسی آن کاملا مشهود است؛ اما همین اتفاق تصویر ناخوشایندی از وضعیت داخل ایران به خارج از مرزها و سرمایه‌گذاران بین‌المللی مخابره کرده و اثر مخربی را به جا گذاشته است.

‌ اختلاف بر سر یک قطعه در ماجرای فروش بویینگ به ایران

وی درباره فروش هواپیماهای شرکت بویینگ به ایران نیز گفت: لایحه ممنوعیت فروش هواپیماهای بویینگ به ایران، به سنای آمریکا نرفته است. فقط موضوع مناقشه‌برانگیز در معامله هواپیماهای ایرباس با ایران، مربوط به یک قطعه راهبردی در ساخت هواپیماهای این شرکت می‌شود که می‌تواند کاربردی دوگانه داشته باشد.

به گفته زمانی‌نیا، شرکت ایرباس درباره این موضوع، از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا استعلام کرده است و اکنون باید منتظر پاسخ از این نهاد بود. وی البته پیش‌بینی کرد که خرید ایران از ایرباس تا دو ماه آینده به نتیجه خواهد رسید و البته معامله بویینگ با ایران نیز در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج