۳۶۵۷۰۲
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

خالکوبی کنید؛ نگران گواهی نامه نباشید

خالکوبی بیماری است؟ این سوال کسانی است که برای گرفتن گواهی نامه باید فرم معاینه پزشکی را پر کنند. یکی از گزینه هایی که در این فرم دیده می شود، این است که متقاضی گواهی نامه خالکوبی یا تتو دارد یا نه.

هفته نامه تماشاگران امروز: خالکوبی بیماری است؟ این سوال کسانی است که برای گرفتن گواهی نامه باید فرم معاینه پزشکی را پر کنند. یکی از گزینه هایی که در این فرم دیده می شود، این است که متقاضی گواهی نامه خالکوبی یا تتو دارد یا نه. این سوال سوژه گروه های تلگرامی شده و می خواهند بدانند آیا خالکوبی نوعی بیماری است و برای رانندگی مشکلی ایجاد می کند؟ مطرح کردن این سوال در فرم پزشکی درخواست گواهی نامه حتی برای خود متخصصان پوست هم عجیب است.

فریده مهدی پور، یکی از متخصصان پوست هم مثل خیلی از ما نمی داند چرا این سوال در این فرم گنجانده شده. به هر حال تخصص او می گوید تتو و خالکوبی ربطی به رانندگی ندارند: «تتو و خالکوبی بیماری نیست ولی کسانی که این کارها را انجام داده اند، بیشتر از بقیه به بیماری هپاتیت B و C مشکوک هستند. کسانی که تتو کرده اند یا خالکوبی دارند چون مشخص نیست چطور و در چه شرایطی این کار را انجام داده اند، بهتر است آزمایش هپاتیت بدهند. از نظر علمی انجام این آزمایش ها خوب است اما چون ما خیلی علمی رفتار نمی کنیم، کمتر پیش می آید از کسی که تتو یا خالکوبی دارد، بخواهیم این تست ها را انجام بدهد.»

حالا هپاتیت می تواند ربطی با گواهی نامه رانندگی داشته باشد؟ مهدی پور، بین هپاتیت و گواهی نامه رانندگی هم ارتباطی نمی بیند: «مشخصا کسی که تتو یا خالکوبی دارد، مشکلی برای گرفتن گواهی نامه ندارد. حتی اگر این فرد هپاتیت هم داشته باشد، باز هم مشکلی برای رانندگی ندارد.»

اداره راهنمایی و رانندگی پزشکان معتمدی دارد که معاینات پزشکی را آنها انجام می دهند. مهدی فارسی یکی از این پزشکان است. تعجب او بیشتر از این است که چطور این موضوع عمومی شده: «در فرمی که به متقاضیان گواهی نامه داده می شود، فقط سوالاتی درباره سوابق پزشکی، جراحی هایی که فرد داشته، بیماری های چشم، قلب، گوش و ... درج شده. در فرم معاینه ای که الان دست من است، سوالی درباره تتو و خالکوبی وجود ندارد. کی گفته که این گزینه در فرم پزشکی هست؟»

فارسی، خیلی علاقه ندارد توضیح بیشتری بدهد اما وقتی متوجه می شود فرم در گروه های تلگرامی منتظر شده، می گوید این سوال فقط در فرمی درج مخی شود که دست خود پزشک است: «چیزی که در این معاینه اهمیت دارد، اسکارهای پوستی است. اگر کسی خودزنی کرده باشد یا روی پوست بدنش پارگی داشته باشد، باید گزارش شود. شاید شخصی بیماری روانی یا عصبی داشته باشد و این موضوعی است که موقع رانندگی اهمیت پیدا می کند.»

با این حال باز هم به نظر می رسد اسکارهای پوستی هم با خالکوبی و تتو ربطی نداشته باشد ولی فارسی این طور فکر نمی کند: «بعضی ها برای اینکه اسکارهای پوستی و جای بریدگی ها را پنهان کنند، خالکوبی و تتو می کنند. در بعضی از مواقع جای بریدگی به سختی قابل تشخیص است. در واقع این آیتم برای کشف افرادی است که مشکلات روانی و عصبی دارند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دلسوز

      به نظر من خیلی هم منطقیه کسی که به خودش رحم نمی کنه واین بلا رو سر خودش میاره معلوم نیست وقتی پشت فرمون بشینه چه بلایی سر جسم وروح مردم میاره بیایید ببینید ساعت دو نصف شب این جوونا چطور تو خیابون خلوت ویراژمیدن یکهو تی کاب میکنن

    • فرازاکبری

      اگه به خال کوبی و خود زنی باشه باید قبل از این راننده های قبلی هموشون موجی و دیونه باشند ولی اگه به این راننده ها نگاه کنید حتی بعضی از اونها در طول چندین ساله رانندگیشون یه تصادف هم ندارند و اونهایی که در شب رانندگی میکنند و میراژ میدند عشق سرعت و رانندگی دارند نمیخواند روزها مزاحم کسی باشند شبها خلوته میراژ میدند

    • Rasul

      منطقی نیست.. چرا که شاید در دورانی این کارو انجام داده که.. جوانی. بوده دوران جاهلیت بوده... الا پشیمانه. باید چکار کنه.. مگه در اسلام بخشش نیست... چرا که خداوند مهربان وبخشنده است

    • مجتبی

      آقا کمیسیون بگیرین یه تاتو رو دستمه چشم پزشک گفته برو مرکز ناجا اونجا گفته برو امام سجاد کلی جمعیت شلوغی هیچ بابت یه ویزیت 250 هزار تومن میگیرن خب یکی که نداره باید چیکار کنه

    • مهدی

      ما که معاینه رفتیم چشم دیدن ولش کن کمیسیون مال خودشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج