جاباما
۳۶۵۷۲
۷ نظر
۵۰۱۴
۷ نظر
۵۰۱۴
پ

با همسرتان دعوا کنید و سود ببرید

شما اجازه داريد در مورد اختلاف‌نظر‌ها و اشتباهات با همسرتان بحث كنيد و تا رسيدن به نتيجه، اين گفت‌وگوها را ادامه دهيد. تنها كافي است قانون‌هاي يك دعواي زن و شوهري را بشناسيد و به آنها پايبند باشيد.


با همسرتان دعوا کنید و سود ببرید

مجله ایده آل : اگر فكر مي‌كنيد در يك زندگي عاشقانه جايي براي بحث و دعوا وجود ندارد، در اشتباهيد. اختلاف نظر حتي در ميان ليلي و مجنون‌ها هم وجود دارد و تنها با درست مديريت كردن است كه این اختلاف نظر‌ها به يك مشكل جدي براي زندگي مشترك‌تان تبديل نمي‌شود. شما اجازه داريد در مورد اختلاف‌نظر‌ها و اشتباهات با همسرتان بحث كنيد و تا رسيدن به نتيجه، اين گفت‌وگوها را ادامه دهيد. تنها كافي است قانون‌هاي يك دعواي زن و شوهري را بشناسيد و به آنها پايبند باشيد.

با همسرتان دعوا کنید و سود ببرید

شاید اشکال جای دیگری است

ناراحتيد يا خشمگين يا تنها براي انتقام گرفتن بحث را به راه مي‌اندازيد؟ قبل از وارد شدن به چنين گفت‌وگويي، از احساسات‌تان باخبر شويد و سعي كنيد دليل پيدا شدن‌شان را هم بفهميد. اگر هم نتوانيد دليلي براي چنين حسي پيدا كنيد، ممكن است پاي نوسانات هورموني، خستگي‌كاري يا مشكلات قديمي كه براي حل كردن‌شان تلاش نكرده‌ايد در ميان باشد. پس تا مطمئن نشده‌ايد كه يك موضوع خاص ناراحت‌تان كرده يا نه، با همسرتان در موردش وارد بحث نشويد.

مشكل را نشانه بگيريد نه همسرتان را

موضوع از كجا شروع شده؟ دليل اصلي ناراحتي و خشم‌تان چيست و چرا مي‌خواهيد دعوا كنيد؟ قبل از بيان حتي يك جمله، جواب اين سؤال‌ها را پيدا كنيد و بعد اگر گمان مي‌كنيد كه بايد در مورد موضوع با هم بحث كنيد، اين كار را انجام دهيد. بزرگ‌ترين اشتباهي كه مي‌توانيد انجام دهيد، نشانه گرفتن همديگر در زمان دعواست. يادتان نرود كه موضوع بحث چيست و با به رخ كشيدن اشتباهات و ناتواني‌هاي همسرتان، او را به موضوع دعوا بدل نكنيد و به مشكل فعلي، يك مشكل ديگر اضافه نكنيد.

شما در یک جبهه هستید

يادتان نرود كه در زندگي مشترك، شما و همسرتان در يك گروه هستيد. پس هنگامي كه او از يك موضوع گلايه مي‌كند يا مشكلي را مطرح مي‌كند، فورا حاضرجوابي نكنيد و با گفتن مشكل بزرگ‌تري، از او سبقت نگيريد. در جريان يك بحث دوستانه، به حرف‌ها، اعتراض‌ها و حتي گلايه‌هاي طرف مقابل‌تان خوب گوش كنيد و از او هم بخواهيد كه به حرف‌هاي شما بدون قطع كردن‌شان گوش كند.

دعوا را از خانه بيرون نبريد

يادتان نرود كه تمام زندگي همان لحظه دعوا نيست؛پس فكر بعد را هم بكنيد. مراقب لحن و صداي‌تان باشيد. هرچه بيشتر فرياد بزنيد، همسرتان كمتر پيام شما را درك مي‌كند و كمتر به شما حق مي‌دهد. يادتان نرود كه اين بحث تنها بين شما و همسرتان هست؛ پس با فرياد‌هاي‌تان آن را از خانه بيرون نبريد و ديگران را شريك اين ماجرا نكنيد. دعواي زناشويي اتفاقي است كه در همه خانه‌ها مي‌افتد اما اگر نمي‌خواهيد زندگي‌تان را ويران كند، آن را از خانه‌تان بيرون نبريد. حتي اگر موضوعي در ميان جمع، در خيابان و در وقت كار شما را آزار مي‌دهد، در حضور ديگران براي حل كردنش تلاش نكنيد.

سپرتان را كنار بگذاريد

چرا دعوا مي‌كنيد؟ براي خالي كردن خشم‌تان يا براي حل كردن مشكل؟ اگر هدف شما واقعا حل مشكل است، اين حالت دفاعي را كنار بگذاريد و تنها در مورد موضوع گفت‌وگو كنيد. وقتي كه همسرتان اشتياق شما براي حل مسئله را ببيند، او هم سپر دفاعي‌اش را كنار مي‌گذارد و مي‌پذيرد كه كجاي كار مقصر است و در چه زمينه‌هاي مي‌تواند به حل مشكل كمك كند.

مراقب كلمات باشيد

اگر بحث شما در مورد اشتباهي است كه همسرتان انجام داده است، هرگز اشتباهات گذشته‌اش را وارد بحث نكنيد. قيد‌هايي مثل «هميشه» و «هرگز» بار عاطفي بالايي دارند؛ پس هنگام به كار بردن‌شان مراقب باشيد. گذشته از قيد‌ها، بي‌توجه به معناي هيچ كلمه‌اي، آن را به كار نبريد و تصوري در ذهن همسرتان ايجاد نكنيد كه بعد از دعوا هم گريبان‌تان را بگيرد. يادتان نرود كه بعضي كلمه‌ها به سادگي از ذهن پاك نمي‌شود. پس مراقب حريمي كه ميان‌تان است باشيد.

با همسرتان دعوا کنید و سود ببرید

به‌دنبال همدلي بگرديد

مهم‌ترين نتيجه‌اي كه قرار است از اين بحث بگيريد، توافق در مورد يك موضوع است. پس حتي اگر در مورد آن اختلاف نظر زيادي داريد، موضوعات فرعي كوچكي كه مي‌توانيد در مورد‌شان توافق كنيد را از ياد نبريد. مهم نيست كه اين نقاط تفاهم چقدر كوچك باشند؛ شما مي‌توانيد با تمركز روي همين موضوعات كوچك، از يك بحث بزرگ نتيجه‌اي كه مي‌خواهيد را بگيريد.

وقت‌شناس باشيد

زمان مناسب، يكي از مهم‌ترين عواملي است كه مي‌تواند موفقيت يا شكست يك بحث را تضمين كند. اگر مي‌خواهيد از بحث كردن با همسرتان نتيجه بگيريد، در هر زماني موضوع را به ميان نياوريد. وقتي كه خواب‌آلوده است، ‌اول صبح كه پر انرژي است، زماني كه مشغول كار است يا در كنارش آدم‌هاي ديگري هم قرار دارند، وقتي كه مشغول فوتبال ديدن است و... هرگز براي بحث كردن در مورد موضوعات مهم مناسب نيست.

به فكر برد و باخت نباشيد

برای بحث کردن گاردتان را باز كنيد و قبل از اينكه بحث را شروع كنيد، احتمال اين را بدهيد كه حق با شما نباشد. شايد همسرتان با دلايل منطقي چنين كاري را انجام داده باشد و شايد هم شرايط، اين موضوع را به او تحميل كرده باشد؛ پس براي جنگ و به انگيزه بردن مسابقه، بحث را آغاز نكنيد چون ممكن است گاهي هم شما بازنده باشيد.

احساساتش را نشانه نگيريد

هرگز براي كنار كشيدن از بحث و به اصطلاح «بردن»، احساسات همسرتان را نشانه نگيريد. گريه كردن، نشان دادن ضعف جسماني يا نشان دادن اينكه اگر او به خواسته‌تان عمل نكند، از هم مي‌پاشيد، بدترين راه‌هاي پايان دادن به بحث هستند. يادتان نرود كه شما مسئوليت يك زندگي مشترك را به‌عهده داريد و حتي اگر به‌نفع‌تان هم نباشد، بايد مثل يك بالغ عمل كنيد و تصميم بگيريد.

انتقاد را با احساس شروع کنید

اگر مي‌خواهيد از همسرتان انتقاد كنيد يا احساس مي‌كنيد كه بايد مشكلي را حل كنيد، بايد با يك شروع خوب وارد بحث شويد. نخستين كلمات هميشه مهم‌ترين كلمات هستند؛ پس در قدم اول به جاي اينكه بگوييد «وقتي تو...» يا «چرا تو...»، از عبارت‌ه ايي مثل «من احساس مي‌كنم...» استفاده كنيد. اگر در همان ابتداي كار با او مثل يك فرد بي‌مسئوليت برخورد كنيد، او هم براي اثبات بي‌گناهي‌اش از راه‌هايي وارد مي‌شود كه هيچ نتيجه‌ خوبي را به‌دنبال نخواهد داشت.

با همسرتان دعوا کنید و سود ببرید

انتقام نگيريد

ممكن است در بحث اين‌بار، شما براي بعضي اتفاقات مقصر باشيد و همسرتان گاهي از شما انتقاد كند. شايد هم راهكار‌تان براي مقابله با اين انتقاد‌ها، بيان اشتباهات همسرتان باشد و گمان كنيد اگر با هر صحبتي كه او عليه شما مي‌كند، يك جواب دندان‌شكن بدهيد و به او نشان دهيد كه از شما ضعيف‌تر و پراشتباه‌تر است، اين بازي را مي‌بريد. اما باز هم بايد تاكيد كنيد كه بحث‌هاي زناشويي نه بازي است و نه جنگ و باز هم بايد بگوييم كه تنها روي موضوع بحث تمركز كنيد و به فكر انتقام گرفتن نباشيد.

فرار نكنيد

چه شما بحث را شروع كرده باشيد و چه همسرتان، بايد تا رسيدن به يك نتيجه منطقي در بحث بمانيد. البته اين ماندن را در شرايطي توصيه مي‌كنيم كه از اصول بالا پيروي كرده باشيد و با داد و بيداد و تحقير، بحث را به حاشيه نكشيده باشيد. اگر احساس مي‌كنيد توان ادامه بحث را نداريد، بدون قهر و بي‌خبر ترك كردن بحث، از همسرتان بخواهيد كه باقي حرف‌ها را براي فرصت بهتري بگذارد و اگر هم تنها براي فرار از مسئوليت‌ها مي‌خواهيد بحث را خاتمه دهيد، كمي صبورتر باشيد. نگذاريد در ذهن همسرتان به فردي بي‌مسئوليت تبديل شويد كه نمي‌تواند از پس يك بحث منطقي بربيايد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط گاز بگیرید

      پاسخ ها

      • محمد

        جواب میده؟؟؟

      • بدون نام

        اوهوم خیالت راحت

    • onlyGOD

      سلام ممنون مجله جون
      فقط اگه میشه این جمله ها را بیشتر بذار چون هیچکس نمیخاد طرفشو ناراحت کنه مشکل نحوه ی گفتارمون هست
      مثلا احساس میکنم
      ممنون میشم یه منبعی بذاری

    • کامران

      ممنون از مطالب قشنگ.
      جالبه وقتی به دعوا و بحث های اتفاق افتاده فکر میکنم میبینم این مطالب چقدر میتونه کمک کنه.

    • زهرا خانوم

      همه ی این مطالب خوب و تاثیر گذارن اما حیف که تو لحظه ی دعوا آدم هیچی یادش نمیمونه و کار خودشو میکنه...!!!

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        باهاتون 100در100 موافقم!منم همیشه موقع دعوا همه چیز از یادم میره و کار خودمو میکنم!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج