۳۶۵۷۶۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

عضو فراکسیون امید مجلس:

معضل ما «خودسانسوری» است نه «سانسور»

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه، با اشاره به مهمترین مشکلات پیش روی قشر خبرنگاران، از اهالی رسانه به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و تجلی آگاهی‌بخشی در جامعه ایرانی یاد کرد و گفت: باید هزینه‌ها رای خبرنگاران به حداقل ممکن برسد و متقابلا هزینه‌ها برای افراد فاسد و متخلف به حداکثر میزان و حد قانونی خود برسد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه، با اشاره به مهمترین مشکلات پیش روی قشر خبرنگاران، از اهالی رسانه به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و تجلی آگاهی‌بخشی در جامعه ایرانی یاد کرد و گفت: باید هزینه‌ها رای خبرنگاران به حداقل ممکن برسد و متقابلا هزینه‌ها برای افراد فاسد و متخلف به حداکثر میزان و حد قانونی خود برسد.

احمد همتی در جمع خبرنگاران استان سمنان اظهار کرد: همواره و در همیشه‌ی تاریخ این فرهیختگان جامعه بودند که در بزنگاه‌های تاریخی هزینه‌های بیشتری در راستای تحقق اهداف و رسالت‌های انسانی و دینی و اعتقادی خود دادند و اهالی رسانه از فرهیخته‌ترین اقشار جامعه‌اند.

این عضو فراکسیون امید مجلس دهم، ادامه داد: باید هزینه‌هایی که خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای بابت عمل به رسالت حرفه‌ای خود و خصوصا مبارزه و مقابله با تخلفات و بی‌قانونی پرداخت می‌کنند به کمترین میزان ممکن برسد و ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس این آمادگی را داریم که به تحقق این مهم کمک کنیم.

ضرورت افزایش هزینه‌های تخلف و بی‌قانونی در کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه این متخلف است که باید بیشترین هزینه را بدهد، گفت: چنانچه موانع قانونی سد راه تحقق این واقعیت و حق قانونی است باید این موانع برداشته شود. ضمن اینکه اگر نیازمند قانونگذاری در این حوزه هستیم همه نمایندگان برای سلامت بیشتر جامعه اسلامی‌مان باید پای کار بیایند و به تحقق این"حق"کمک کنند.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس دهم، با انتقاد از نگرش غیرحرفه‌ای برخی رسانه‌ها و عدم پرداخت کارشناسانه به برخی مسائل تخصصی گفت: رسانه‌ها باید رویکردی کارشناسانه ، حرفه‌ای و تخصصی به همه بخش‌ها داشته باشند.

مشکل امروز ما بیشتر "خودسانسوری"است نه"سانسور

این نماینده مردم، با بیان اینکه مشکل جامعه امروز ما بیشتر "خودسانسوری"است نه"سانسور، از وجود روحیه"خطرپذیری" به عنوان لازمه کار رسانه‌ای یاد کرد و افزود: خبرنگاران در جامعه ما باید خطرپذیری بیشتری داشته باشند و متاسفانه این فرهنگ هنوز در بخش مهمی از فعالان رسانه‌ای ما در کشور و از جمله در استان سمنان وجود ندارد.

عدم خطرپذیری رسانه‌ها و خطر رانده‌شدن مخاطبان

عضو فراکسیون امید، با بیان اینکه گاهی ما، خود مانع بر سر راه خود ایجاد می‌کنیم، گفت: تا مادامی که جامعه ما با آفت خودسانسوری مبارزه و آن را کنار نزند، طرح بسیاری از مشکلات در جامعه چندان ممکن نیست و ممکن است برخی واقعیات و حقایق ناگفته بماند.

همتی، از عدم خطرپذیری در رسانه به‌عنوان عاملی موثر در دوری جستن مخاطبان از آن رسانه‌ها یاد و اضافه کرد: همین رویکرد سبب شده که در بیشتر رسانه‌ها با اخبار و محصولات خبری معمولی و کم فایده به حال مردم، روبرو باشیم و از این رو این رسانه‌ها مخاطبان خود را پس زده و مخاطب نیز از سرناچاری ممکن است به رسانه دیگری روی آورد.

وی فرهنگ‌سازی در این بخش را امری حیاتی برای جامعه امروز ایرانی -اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر به پشتوانه آگاهی و شناخت مردم، واقعیات جامعه را بازگو کنیم، می‌توانیم به توسعه بیشتر جامعه و کشور امید بیشتری داشته باشیم.

انتقاد از مصاحبه‌های غیرحرفه ای چند رسانه خاص

این نماینده اصلاح‌طلب به انتقاد از برخی رسانه‌ها پرداخت و افزود: برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها که عمدتا به جریانی خاص، وابستگی سیاسی دارند در طرح پرسش‌های خود به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که به جواب مورد دلخواه خود برسند و زمانی که توفیقی به‌دست نمی‌آورند با رفتاری غیرحرفه‌ای و به‌دور از آداب اسلامی گفت‌وگو و مصاحبه را برهم زده و از انتشار آن سرباز می‌زنند که این زیبنده یک رسانه فعال در جامعه اسلامی ما نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودسانسوری یعنی چی اونوقت
      تازه مگه خبرنگارا زندگی و زن و بچه ندارن
      حرفا میزنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج