جاباما
۳۶۵۸۴۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ایوبی: سینما پرچمدار مقابله با نفوذ است

رئیس سازمان سینمایی کشور، VOD را انقلابی در حوزه تصویر و رساندن خدمات به مخاطب دانست و گفت: به عقیده من سینمای ایران مقابله‌کننده با نفوذ در کشور است و این به حق ثابت شده است.

خبرگزاری فارس: نشست هم‌اندیشی تهیه‌کنندگان سینمایی و شرکت‌های VOD عصر روز امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد ماه) در موزه سینما با حضور تهیه‌کنندگان و نماینده تجمیع‌کنندگان همچنین مصطفی ابطحی مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، حبیب ایل‌‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و علیرضا تابش مدیرعامل سینمایی فارابی تشکیل شد.

در ابتدا غلامرضا موسوی رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان ضمن خیرمقدم به همکاران تهیه‌کننده از تلاش‌های بی‌وقفه ابطحی برای رسیدن به مرحله بهره‌برداری از VOD تشکر کرد و گفت: جلسات متعددی با حضور دکتر ابطحی نمایندگان شورای عالی تهیه‌کنندگان و نمایندگان شرکت‌های تجمیع‌کننده شکل گرفت که از همه عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم. VOD بازار جدیدی است که نیازمند تولید است. تمام مسائل آن به لحاظ حقوقی مورد بررسی قرار گرفته و تلاش شده تا در این جلسه با پرسش‌های شما شرایط درست ارائه آثار به این بازار مهیا شود.

VOD بازار خشن، وسیع و پردرآمد

در ادامه نشست منوچهر شاهسواری نماینده شورای عالی تهیه‌کنندگان گفت: از دکتر فیروزآبادی که نوید آقایی را به عنوان یکی از افراد مطلع به لحاظ حقوقی به ما معرفی کرد تشکر می‌کنم. VOD جهان ناشناخته‌ای است که راه را برای عرضه کالاهای مناسب به مخاطب ایران و جهان فراهم می‌سازد اما نیاز این کارخانه عظیم تولید محتواست. عبور از موانع جانبی اجتماعی و جغرافیایی برای ارتباط درست با مخاطب تنها تکنولوژی نیست بلکه محتوای اثر بسیار مهم است.

وی گفت: VOD یک بازار خشن، وسیع، پردرآمد و جذاب است که اگر مدیریت نشود به ضد آن تبدیل می‌شود. جلسات متعددی داشتیم و به این نتیجه مشخص رسیدیم که رایت VOD را دوستان به کسی واگذار نکنند و هر فردی که به آنها مراجعه کرد حتماً با نمایندگان شورای عالی مشورت کنند. همه حقوق VOD را به سیستم واگذار نمی‌کنیم و از هر انحصاری پرهیز می‌کنیم. انحصار در مالکیت تهیه‌کننده قرار دارد.

شاهسواری در ادامه تأکید کرد: با همه مؤسساتی که امکان مالکیت کالای فرهنگی ما را دارد از جمله فارابی موسسه‌های تصویری و دیگر عزیزان صحبت کردیم و امیدواریم به نتایج خوبی در این حوزه برسیم.

وی در خاتمه به تمام تهیه‌کنندگان توصیه کرد: با شرکت‌هایی که مجوز فعالیت از مؤسسه رسانه‌‌های تصویری را ندارد برای ارائه محصول خود وارد مذاکره نشوند. از این طریق می‌توانیم با سایت‌هایی که به شکل قاچاق محصولات ما را به تاراج می‌برند نیز مقابله می‌کنیم.

۱۱ شرکت تجمیع‌کننده در این حوزه فعالند/ تلاش برای همراهی بیشتر مخابرات

در ادامه نشست ابطحی به تلاش‌های دوستانش در مؤسسه‌ رسانه‌های تصویری اشاره کرد و گفت:‌ جلسات متعددی با دوستان داشتیم و به این نتیجه متقن رسیدیم که از سیستم OTT برای ارائه درست محصول و داده‌ها استفاده کنیم. مؤسسه رسانه‌های تصویری تنها ناظر بر فعالیت دوستان در این عرصه است و هیچ منفعت مالی را دنبال نمی‌کند.

مدیرعامل رسانه‌های تصویری گفت‌: از میان ۴۰ شرکت شرکت متقاضی به ۱۱ شرکت رسیدیم و تلاش می‌کنیم تا میزان سهم مخابرات را که ۲۸.۱ درصد برای هر تراکنش است را حذف کنیم تا تجمیع‌کنندگان و تهیه‌کنندگان به سود بیشتری دست یابند و ۴۰ درصد تجمیع‌کننده و ۶۰ درصد تهیه‌کننده کامل به آنها اختصاص یابد.

وی در ادامه گفت:‌ اتفاق خوبی که در حوزه مخابرات افتاده است این است که دولت اینترنت داخل و خارج را تفکیک کرده و به راحتی می‌توان از قاچاق محصولات فرهنگی در ایران جلوگیری کرد و سایت‌های غیرمجاز را غیرفعال کرد.

مهدی فجری نماینده شرکت‌های تجمیع‌کننده با تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار گفت: خوشحالیم که در روزهای خوب سینمای ایران این نشست برگزار می‌شود و رکورد فروش روزانه سینما با فیلم «لانتوری» جابه‌جا شده است. شرکت‌های تجمیع‌کننده ابتدا هفت شرکت بودند که چهار شرکت به آنها اضافه شد و در حال حاضر ۱۱ شرکت با حداقل یکصد هزار کاربر فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: نت‌فلیکس که ۳۰ درصد بازار آمریکا را در دست دارد، گردش مالی ۳.۵ میلیارد دلاری دارد که امیدواریم با تولید درست محتوا بتوانیم شرایطی را برای همه اهالی هنر فراهم کنیم که به سوددهی مناسب برسیم و کالای ایرانی را به مخاطب جهانی ارائه دهیم.

سینمای ایران پرچمدار مقابله با نفوذ/ VOD انقلابی در تصویر

ایوبی رئیس سازمان سینمایی در پایان این نشست گفت: امروز بخشی از تاریخ سینمای کشور رقم می‌خورد و اهمیت زیادی دارد به عقیده من پرچم مقابله با نفوذ در سینمای ایران به اهتزاز درآمده امروز مردم از پای ماهواره و اینترنت برخاسته و به سالن‌های سینما آمدند و از محصول ایرانی شما عزیزان استفاده می‌کنند. به عقیده من سینمای ایران مقابله‌کننده با نفوذ در کشور است و این به حق ثابت شده است.

وی ادامه داد: در بستر VOD که امروز شاهد فعالیت آن هستیم هنرمندان مؤثری دارند در حوزه هنرهای تجسمی در حراج‌ها حضور داریم و آثار هنرمندان می‌درخشد. در حوزه موسیقی، فضا و فرصتی فراهم شده در حوزه سینما، انجمن سینمای جوان استعدادهای بسیار خوبی را در دست دارد که می‌تواند تولیدات بسیار خوبی ارائه دهد.

ایوبی به فعالیت گروه هنر و تجربه اشاره کرد و گفت:‌ از ۴۵ فیلمی که در سال اکران می‌شد با فعالیت گروه هنر و تجربه به ۱۰۰ فیلم رسیدیم که فضای بسیار خوبی است. همچنین سینما سیار باعث می‌شود تولیدات ایرانی به شهرهای کوچک ارائه شود که تجربه بسیار ارزشمندی است.

رئیس سازمان سینمایی به VOD اشاره کرد و گفت:‌ VOD شاه‌ بیت غزل است و انقلابی در حوزه تصویر و رساندن خدمات به مخاطب است و باعث می‌شود کالای فرهنگی ما به درستی به دست مخاطب برسد. همانگونه که پیش از این نیز گفتم سازمان سینمایی و VOD رقیب رسانه ملی نیست و در این عرصه می‌تواند همیار رسانه ملی باشد. خوشحالیم که هنرمندان برجسته کشور در کنار هم جمع شدند و این مهم را رقم زدند.

وی در خاتمه از ابطحی تشکر کرد و گفت: تلاش‌های بی‌وقفه دکتر ابطحی باعث شد تا هنرمندان و صاحبان آثار در کنار هم جمع شوند و بتوانند این مهم را رقم بزنند.

در بخش دیگر نشست مهدی فرجی، علیرضا داودنژاد، منوچهر شاهسواری و عالمی به سؤالات تهیه‌کنندگان در حوزه VOD پاسخ گفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج