۳۶۵۸۵۲
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

شريعتمداری:

با برجام چرخ های توسعه کشور شتابان شد

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با اجرای برجام، علی‌رغم تمام بدعهدی‌هایی که برخی از طرفین قرارداد داشتند، چرخ‌های توسعه کشور شتابان شده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با اجرای برجام، علی‌رغم تمام بدعهدی‌هایی که برخی از طرفین قرارداد داشتند، چرخ‌های توسعه کشور شتابان شده است.

محمد شریعتمداری در جلسه شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه حضور کاروان تدبیر و امید به ریاست رئیس جمهور در استان‌ها دارای اهداف خاص بسیاری است، گفت: یکی از مهمترین این اهداف بهبود رابطه دولت و مردم است که نفس حضور رئیس جمهور در میان مردم و ملاقات با نمایندگان، نخبگان و گروه‌های مرجع استان و شنیدن حرف‌ها و توصیه‌های آنها می‌تواند در اداره امور کشور توسط دولت تدبیر و امید مفید و موثر باشد.

وی با بیان اینکه در سفر به استان‌ها نشاط، امید و یک حرکت رو به جلو مشاهده می‌شود، افزود: در حوزه‌های مختلف از جمله آب، برق، گاز، راه، کشاورزی، صنعت، عمران، ارتباطات و غیره علی‌رغم محدودیت‌ها و مشکلات موجود، تحولات قابل ملاحظه‌ای رخ داده است.

شریعتمداری با بیان اینکه استان اردبیل یکی از بهترین استان‌ها در بازدیدهای بررسی مصوبات سفر دولت است، تصریح کرد: این استان جزو معدود استان‌هایی است که صحبت از تخصیص‌های بالای ۱۰۰ درصدی زده می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: طبق وعده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تمام معوقات سال ۱۳۹۴ در سالجاری پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی اقدامات زیربنایی مورد نیاز در آغاز دولت تدبیر و امید در مرکز کشور انجام شد، گفت: مذاکرات افتخارآمیز هسته‌ای از جمله اقدامات مهم دولت است.

شریعتمداری ادامه داد: روندی که می‌رفت تا منابع نفتی کشور را کاهش دهد متوقف شد و حتی قبل از برداشتن تحریم‌های ظالمانه با ترفندهای مختلف اقداماتی در جهت حل مشکلات انجام شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: در قدم بعدی به محض برداشته شدن تحریم‌ها و آغاز اجرای برجام به دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام رسیدیم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم تمام بدعهدی‌هایی که برخی از طرفین قرارداد داشتند، چرخ‌های توسعه کشور شتابان شده است، تصریح کرد: امروز روزی است که بایستی با وحدت کلمه و همراهی همه گروه‌های سیاسی از مواهبی که می‌تواند در سایه برداشته شدن تجریم‌ها بوجود آید، کشور را بهره‌مند کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه امروز با بالغ بر ۴۵۰ بانک روابط کارگزاری برقرار شده است، خاطرنشان کرد: اگر همراهی و همگامی بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم این دستاوردها را حفظ کرده و فرمایش مقام معظم رهبری را در خصوص تحقق اقتصادمقاومتی با شتاب بیشتری عملی کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه روابط سیاسی تنها به رابطه با اروپا ختم نشده است، گفت: سفر اخیر وزیر امور خارجه به همراه هیات ۱۰۰ نفری به کشورهای آفریقایی از اهداف بزرگ در توسعه روابط سیاسی است.

وی افزود: در این سفر قراردادهای همکاری بین اتحادیه تعاونی‌ها و تجار با کشورهای هدف انجام می‌شود.

شریعتمداری با بیان اینکه توسعه ارتباط با کشورهای همسایه نیز جزو اهداف ما است، تصریح کرد: روابط با عراق در تامین نیازهای آن کشور نیز انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در حاشیه سفر به استان اردبیل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از مجموع ۶۲ طرح سفر دولت تدبیر و امید در استان اردبیل به جز هفت مورد، مابقی به نتایج مطلوب رسیده‌اند، گفت: این هفت پروژه نیز با مشکلاتی مواجه بودند که با بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های لازم امید می‌رود به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه وضعیت تک تک پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان در این سفر بررسی می‌شود، افزود: این سفرها با هدف پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور در استان‌ها و همچنین برقراری رابطه با گروه‌‎های مرجع و نخبگان در استان‌ها انجام می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به پروژه راه‌آهن اردبیل، گفت: اعتبار این پروژه از فاینانس خارجی تامین خواهد شد که به جد پیگیر این موضوع هستیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به پروژه پتروشیمی اردبیل، افزود: سهامداران این پروژه به دلایلی از فعالیت بازمانده‌اند و بر اساس تصمیمات مشترک با استاندار اردبیل به این نتیجه رسیدیم که برای اجرای این پروژه ترکیب سهامداران باید تغییر یابد.

وی با اشاره به لایحه منطقه آزاد اردبیل نیز گفت: دولت در ابتدا با الحاق بخشی از استان به مناطق موجود موافقت کرده بود، ولی بعداً به دلیل ظرفیت‌های سوق‌الجیشی فوق العاده در اردبیل، مرزی بودن و توانمندی در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، دولت ایجاد منطقه مستقل را پذیرفت که این مورد در مجلس سابق رد شد، اما در مجلس جدید با تک فوریتی آن موافقت شده و امید می‌رود بصورت قطعی به تصویب برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارس

      اگر دشمنان بگذارند و صبور باشند، این چند ساله که صبوری کردین و دم نزدین

    • رضا سلیمانی

      سلام خدمت همه برترینیهای عزیز فقط خواستم تشکر کنم از زحماتتون و نسخه جدید راستش من یکی از کسانی بودم که یک سال پیش درخواست ارسال نظر روی اخبار دادم و شما لطف کردید جواب دادید حالا که میبینم نسخه جدید این قابلیت رو داره خیلی خوشحال شدم پایدار باشید

    • سورنا

      کاسبان برجام تا کی میخوان چشمشونو روی واقعیت ها ببندن.با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشه حالا شما هی بگو برجام فتح الفتوح بوده.برجام رو خدا آورد.برجام به ما عزت داد.برجام آفتاب تابانه!

    • بدون نام

      واقعا دیوانه هستن یامردم رانادان میدونن. رکود وبیکاری وگرانی بیداد میکنه. اینها از حضرت اقا بیشتر میفهمن!!!؟خوداقا هم بدون پرده گفت برجام به هیچ درد مانخورد

    • عامری

      از آمار بیکاران گفته شما کاملا تأیید میشه !!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج