۳۶۵۹۸۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تشكيك و عبور از روحانی!

افشين علاء در روزنامه آرمان نوشت: سخن اخير عارف مبني بر اينكه فراكسيون اميد در انتخابات ۹۶ از كانديداي اصلاح‌طلبان حمايت مي‌كند منجر به تشكيك و دو دستگي در جبهه اصلاح‌طلبان خواهد شد و در اين صورت گرفتار همان سرنوشتي خواهيم شد كه اصولگرايان در سال ۹۲ به آن دچار شدند.

افشين علاء در روزنامه آرمان نوشت: سخن اخير عارف مبني بر اينكه فراكسيون اميد در انتخابات ۹۶ از كانديداي اصلاح‌طلبان حمايت مي‌كند منجر به تشكيك و دو دستگي در جبهه اصلاح‌طلبان خواهد شد و در اين صورت گرفتار همان سرنوشتي خواهيم شد كه اصولگرايان در سال ۹۲ به آن دچار شدند.

چراكه اصولگرايان از هر ابزاري براي جلب آراي مردم استفاده خواهند كرد. بنابراين نبايد اصلاحات فرصتی به نام روحاني را از دست بدهد. البته اتحاد، انسجام اصلاحات و راي يكدست آنها در سبد روحاني بدين مفهوم نيست كه اصلاح‌طلبان از دولت هيچ انتقادي نداشته باشند اما راي روحاني برابر با شكست جريان مخالف اعتدال و اصلاحات است. جريان اصلاحات و اعتدالگرا ناگزير به اتفاق نظر در رابطه با آراي منسجم خود به روحاني هستند. دوره دوم رياست‌جمهوري روحاني دوره‌اي است كه بايد رئيس‌جمهور در كنار اصلاح طلبان و جريان اعتدال نتيجه تلاش‌هاي چهار ساله خود را ببينند.

اگر فراكسيون اميد و در راس آن آقای عارف بخواهد، آقای روحاني را تنها بگذارد اين مساله تنها عبور از روحاني نيست، بلكه از دست دادن فرصتي بسيار بزرگ براي اصلاح‌طلبان است كه پس از سال‌ها براي فعاليت آنها فراهم شده است. اكنون روزنه‌اي از اميد بيشتر پيش روي اصلاحات پدید آمده است، گرچه بعيد به نظر مي‌رسد، عارف به فكر عبور از روحاني باشد.

جريان اصلاح‌طلبي تلخي‌هاي فراواني طي سال‌هاي اخير تجربه کرده است، آن چنان كه امروز آنها بيش از هر زمان ديگري دريافته‌اند كه تنها انسجام و اتحاد اصلاح‌طلبان آنها را پيروز مي‌گرداند و همچنين آنها به اين مهم پي برده‌اند كه براي رسيدن به يك نقطه مشترك و ايده‌آل نبايد اشتباه رقيب را تكرار کنند.

تعدد آرا همان مساله‌اي است كه پس از شكست اصولگرايان در سال ۹۲ همه را به يك نتيجه مشترك رسانده كه اگر اين جريان همگي بر روي يك كانديدا اتفاق نظر داشتند، به شكست و ناكامي آنها در انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم نمي‌انجاميد. از سويي براي اينكه هر‌گونه تغييري در انتخاب گزينه رخ دهد بدون نظر بزرگان اصلاحات بعيد به نظرمي‌رسد كه اين پروژه كليد بخورد، مگر اينكه عارف بخواهد از جريان اصيل اصلاح‌طلبي انشعاب كند.

البته اميد مي‌رود آقای عارف دلايل خود را در رابطه با انتخاب گزينه ديگر و عبور از اصلاح‌طلبي براي جريان اصلاحات اعلام كند يا توضيح بيشتري به افكار عمومي بدهد و بگويد منظورش از اين مساله كه فراكسيون اميد در انتخابات سال ۹۶ از كانديداي اصلاح‌طلبان حمايت مي‌كند، چيست! در حالي كه اصلاح‌طلبان بارها علنا اعلام كردند كه گزينه اول و آخر ما در انتخابات سال ۹۶ روحاني است و همه اصلاح‌طلبان از روحاني حمايت مي‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج