جاباما
۳۶۵۹۹۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

مقصد بعدی مینو خالقی كجاست؟

بيش از دو ماه از آغاز به كار مجلس جديد گذشته، اما نام «مينو خالقي» هنوز از خبرها خط نخورده است. داستان منتخب سوم مردم اصفهان و عضو ليست اميد اين شهر و رد صلاحيت او را بارها و بارها شنيده‌ايم؛ اما گويي خبرنگاران هم از پس هر تغيير جديدي، از خود مي‌پرسند:«يعني مينو خالقي بر مي‌گردد؟»

روزنامه آرمان: بيش از دو ماه از آغاز به كار مجلس جديد گذشته، اما نام «مينو خالقي» هنوز از خبرها خط نخورده است. داستان منتخب سوم مردم اصفهان و عضو ليست اميد اين شهر و رد صلاحيت او را بارها و بارها شنيده‌ايم؛ اما گويي خبرنگاران هم از پس هر تغيير جديدي، از خود مي‌پرسند:«يعني مينو خالقي بر مي‌گردد؟» شايد تعداد كساني كه آن چنان خوش‌بين باشند كه راهيابي مينو خالقي به بهارستان را تخيل كنند، به تعداد انگشتان يك دست هم نرسد! او اين روزها علاوه بر تدريس در رشته حقوق، گاه به گاه قلم نگاشته‌هاي خود را با مردم به اشتراك مي‌گذارد.

ترديدي نيست كه آنچه از ۲۹ اسفند ۹۴ تا همين چند هفته پيش بر مينو خالقي گذشت، تاثيري انكارناپذير بر زندگي سياسي و اجتماعي او دارد؛ اما سوال اينجاست كه آيا او نيز به بازگشت به بهارستان فكر مي‌كند؟! اگر او را حقوقداني بدانيم كه با «امر واقع» سر و كار دارد و براي آن اعتبار قائل است، بايد بگوييم كه احتمالا او نيز به بازگشت، خوش‌بين نيست، اما اگر مينو خالقي را از روي نگاشته‌هايش بشناسيم، مي‌توانيم مدعي شويم كه او به آينده«اميدوار»است.

بررسي مجدد

در اين ميان، بازگشت عباسعلي‌كدخدايي به شوراي نگهبان قانون اساسي، بار ديگر موضوع مينو خالقي را به ميان كشيد.گرچه عضو حقوقدان و سخنگوي شورا از رد صلاحيت خالقي دفاع كرد اما چندي قبل عملكرد شوراي نگهبان در حوزه اطلاع‌رساني در اين باب را قابل نقد دانست. از سوي ديگر، او تاييد يا رد صلاحيت هر فرد درانتخابات را منوط به همان دوره دانست.

عباسعلي كدخدايي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به وعده شما براي تغيير برخي رويه‌ها در شوراي نگهبان آيا مي‌توان انتظار داشت تغييري در وضعيت برخي مسائل همچون موضوع مينو خالقي رخ دهد، گفت: «خير، اين پرونده مختومه است. اما اگر ايشان در ادوار بعدي انتخابات شركت كند، صلاحيت او مجدد مورد بررسي دقيق‌تر قرار خواهد گرفت.»

بعيد است!

با طرح بررسي صلاحيت دوباره مينو خالقي براي انتخابات‌هاي آتي، بايد پاسخي براي اين پرسش پيدا كنيم كه تا چه اندازه محتمل است كه شوراي نگهبان قانون اساسي، صلاحيت نامزدي را كه پيش از انتخابات مجلس دهم تاييد و پس از انتخابات، با وجود تاييد صحت انتخابات حوزه انتخابيه اصفهان، رد كرد، بار ديگر تاييد كند؟پاسخ به اين سوال يقينا به سادگي امكانپذير نخواهد بود؛ اما تحليل حقوقداني كه با فرايند كاري شوراي نگهبان آشناست، ممكن است راه گشا باشد.

نعمت احمدي، حقوقدان و وكيل دادگستري در گفت‌وگو با «آرمان» بار ديگر بر موضع خود، مبني بر مخالفت با رد صلاحيت مينو خالقي بعد از اتمام فرايند انتخابات تاكيد كرد. احمدي در پاسخ به سوال«آرمان» درباره احتمال تاييد صلاحيت مينو خالقي در انتخابات‌هاي آينده،گفت:«در طول ۱۰ دوره انتخابات مجلس، نهادهاي تاثيرگذار در بررسي صلاحيت ها، بيش از آنكه به تاييد متمايل باشند، به رد، علاقه نشان داده‌اند.» وی افزود:«بخش عمده‌اي از نمايندگان مشغول به كار مجلس نهم رد صلاحيت شدند.

اين موضوع تنها مربوط به انتخابات هفتم اسفند نبود و مسبوق به سابقه است.» اين وكيل دادگستري تصريح كرد:«در مجلس سوم، نزديك به يك‌ سوم نمايندگان مجلس رد صلاحيت شدند كه من در همان زمان متذكر شدم كه وقتي نمايندگان فعلي براي مجلس بعدي صلاحيت ندارند، چرا در حال حاضر بايد در رأي‌گيري‌ها شركت كنند؟» اين حقوقدان اضافه كرد: «در انتخابات‌هاي آينده هم بعيد مي‌دانم سركار خانم مينو خالقي تاييد صلاحيت شود!»

مقصد بعدي؟

امروز ما در حالي از احتمال تاييد يا رد صلاحيت مجدد مينو خالقي سخن به ميان مي‌آوريم كه هنوز نمي‌دانيم او قصدي براي شركت دوباره در انتخابات مجلس دارد يا خير! خالقي اين روزها علاوه بر تدريس در دانشگاه و نگارش يادداشت، به فعاليت‌هاي اجتماعي و محيط زيستي خود همچنان ادامه مي‌دهد؛ آن‌چنان كه پيش از نامزدي در انتخابات دهمين دوره مجلس به آنها مشغوليت داشت.

شايد با تمامي آنچه در طول چند ماه گذشته بر منتخب سوم مردم اصفهان و خانواده اش گذشته است، او عطاي سياست را به لقايش بخشيده باشد. شايد هم آن قدر اميدوار باشد كه بار ديگر هواي بهارستان به سرش بزند! حتي مي‌توان اين فرض را مطرح كرد كه شايد مينو خالقي، اين‌بار چمدانش را به مقصد جايي جز بهارستان ببندد! كسي چه مي‌داند! شايد اين‌بار او به جاي بهارستان، عزم پاستور كرده باشد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زبونکوتاه

      خونه وخونه داری وشوهرداری وبچه داری وکهنه شویی وخیلی عالیست!!!!مبارکت باشه خواهرم

    • آذرخش

      فقط باید گفت ،متاسفیم ازرفتار غیر اخلاقی وغیر شرعی (ادعا کنندگان دین واخلاق آقایان .!!!!!!!!

    • علی رجایی

      حضرت علی فرمودنداگرکسی راشبی درحال گناه دیدی صبح نمیتوانی اورابچشم یک گناهکارنگاه کنی چه بساکه درنیمه شب توبه کرده باشد حال ایشان که گناهی هم نکرده بودچون ایشان قربانی کسان دیگرشده است حال گناهش به گردن کسانی که مقصرندچه جوابی دران دنیادارند بدهندخداوند جای حق نشسته است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج