جاباما
۳۶۶۰۰۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نقش گروه های بازی در پرورش کودک

کودک شما تا پیش از ۶ ماهگی ، فقط علاقه مند به تماشای چهره های مختلف ، اسباب بازی ها و دست و پای خودش بود ، اما حالا عاشق این است که با سایر بچه ها باشد.

وب‌سایت کودک آنلاین: کودک شما تا پیش از ۶ ماهگی ، فقط علاقه مند به تماشای چهره های مختلف ، اسباب بازی ها و دست و پای خودش بود ، اما حالا عاشق این است که با سایر بچه ها باشد.

نقش گروه های بازی در پرورش کودک

اگر کودکتان خواهر یا برادر بزرگتری داشته باشد ، می بینید که چگونه از بودن با هم لذت برده و احساس شادی و خوشحالی می کند. اگر کودک اوقاتی را همراه با بچه های دیگر بگذراند ، قادر خواهد بود تا مهارت های مهم اجتماعی را آموخته و همچنین شخصیتی مستقل از شما بیابد.

ارضای نیازهای مختلف کودک در هر سن ، یکی از مهمترین مسئولیت هایی است که به عهده والدین می باشد. این نیازها به خصوص در مراحل ابتدایی رشد کودک از اهمیت به سزایی برخوردارند ، چرا که طی این مراحل از عمر کودک ، زمینه های لازم برای شکل گیری مهارت های مختلف در زندگی آینده او ایجاد میگردد.

در واقع با ارضای درست انواع نیازهای کودک در این سنین ، او را برای زندگی سالم و موثر در آینده آماده ساخته ایم و این امر تحقق نمی یابد مگر در سایه ی شناخت نیازهای کودک و از آنجا که این نیازها در سال های ابتدایی عمر او هفته به هفته در حال تغییر است ، اهمیت شناخت آنها بیش از پیش آشکار میگردد. جوانه های رشد مهارت های مختلف هر هفته در درون کودک شکل می گیرد و او را روز به روز به سمت تکامل پیش می برد.

یکی از نیازهای متنوع کودک ، نیاز به برقراری رابطه ای اجتماعی و به طور کلی مهارت برقراری ارتباط با دیگران است که بعد از ۶ ماهگی در درون کودک شروع به رشد می نماید.

به عبارتی ، کودک بعد از ۶ ماهگی نیازمند برقراری ارتباط با دیگران بوده و دیگر بازی کردن با مادر ، به تنهایی برای او کافی نمی باشد. او حالا نیازمند برقراری ارتباط و بازی کردن با همسالان خود و یا حتی بچه های بزرگتر می باشد. در صورت عدم ارضای مناسب این نیاز ، امکان دستیابی به مهارت های اجتماعی و مهارت برقراری ارتباط موثر با دیگران ، در آینده برای کودک میسر نخواهد گردید.

در راستای تحقق این نیاز ، گروه های بازی نقش عمده ای را میتوانند به عهده داشته باشند ، چرا که این گروه ها با گرد هم آوردن مادران و کودکان در کنار یکدیگر ، امکان بازی کردن با سایر کودکان و برقراری ارتباط موثر بین آنها را موجب می گردند.

نقش گروه های بازی در پرورش کودک

همچنین این گروه ها با ایجاد امکان ارتباط و ملاقات مادرهایی با شرایط یکسان با یکدیگر و تبادل اطلاعات میان آنها ، فضای مناسبی را برای تقویت روحیه ی مادران ایجاد کرده و بالا بردن مهارت های تربیتی در میان آنها را موجب می گردند.

با فراهم آوردن اطلاعات اصولی در زمینه ی پرورش کودکان ، این گروه ها میتوانند نقش مهمی را در افزایش فرهنگ مادران در زمینه ی مسائل تربیتی کودک ایفا نمایند. به علاوه وجود انواع برنامه های مناسب تفریحی در برنامه ی این گروه ها ، باعث افزایش انرژی و تقویت هرچه بیشتر روحیه ی مادران گشته و آنها را برای انجام نقش هایشان در خانواده آماده تر می سازد.

این گونه گروه ها مدت هاست که در بسیاری از نقاط جهان شکل گرفته و جنبه ی کاملا سازمان یافته ای پیدا کرده است و حتی در بسیاری از موارد به عنوان یک سازمان رسمی ثبت گردیده اند. با وجود نقش آموزشی و فرهنگ این گروه ها و جایگاه مهمی که در تربیت کودک دارند ، وجودشان در هر اجتماعی ضروری به نظر می آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج