۳۶۶۱۳
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

اتهام تبانی به کی روش!

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی در مطلبی عجیب و غیرقابل باور سرمربی تیم ملی را متهم کرد که به دنبال فراهم کردن زمینه صعود قطر به جام جهانی است

اتهام تبانی به کی روش!

تماشا : خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی در مطلبی عجیب و غیرقابل باور سرمربی تیم ملی را متهم کرد که به دنبال فراهم کردن زمینه صعود قطر به جام جهانی است

«به نظر می رسد برخی افراد که نقش پررنگی هم در عملکرد تیم ملی دارند با عملکرد سوال برانگیز خود، خواسته یا ناخواسته در حال کمک رسانی به قطری ها در راه رسیدن به جام جهانی هستند.» این اتهام تبانی را ایرنا به سرمربی تیم ملی زده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، کی روش سرمربی یا سایر اعضای کادر فنی تیم ملی را متهم کرده که به تیم ملی قطر برای صعود به جام جهانی کمک کرده. مهم ترین استدلال ایرنا برای زدن اتهام تبانی به کادر فنی تیم ملی استفاده از نقل قول یکی از مسئولان سابق تیم ملی است.

اتهام تبانی به کی روش!

ایرنا نامی از این مسئول نیاورده اما مشخص است که منظورش خسرو والی زاده مسئول رسانه ای سابق تیم ملی است که سال ها در این خبرگزاری فعالیت کرده است.

در قسمتی از گزارش ایرنا از قول این مسئول آمده: «آیا تاکنون کسی از خود پرسیده که علت باخت تیم ملی به لبنان ممکن است به مواردی غیرفنی هم ارتباط داشته باشد؟ آیا کسی بررسی کرده که چرا پزشک تغذیه تیم اخراج شده و او مواردی را درباره باخت به لبنان مدت هاست در دل نگاه داشته و بیان نکرده است؟ آیا کسی سوال کرده که چرا هر کس در کادر تیم ملی حرفی برای گفتن دارد یا با بعضی خواسته های نامعقول سرمربی مخالفت می کند، فورا برکنار می شود؟»

این نقل قول دقیقا همان جمله هایی است که در مقاله اخیر مدیر رسانه ای سابق تیم ملی وجود داشت. والی زاده در یادداشتی که برای روزنامه اعتماد نوشته بود و بعد در خبرگزاری مهر هم منتشر شد، جملاتی عین همین جملات را داشت. در هر حال این گفته ها یک اتهام بزرگ متوجه سرمربی تیم ملی می کند.

با وجود این ایرنا توضیح نمی دهد که کی روش چرا و چگونه این کار را کرده است. سرمربی تیم ملی چرا باید اعتبار خود را برای رساندن قطری ها به جام جهانی خرج کند. تنها جایی که عملکرد کی روش به سود قطر بوده است بازی تیم ملی مقابل قطر بود. ایران نتوانست در تهران قطر را شکست دهد اما در همه جای بازی عطش ایران و سرمربی تیم ملی برای باز کردن دروازه قطر دیده می شود.

باخت های ایران به لبنان و ازبکستان هم هر دو به ضرر قطر بوده است. آنها با برد ایران در برابر ازبکستان دست کم می توانستند امیدوار باشند که باید با ایران برای سومی بجنگند اما حالا با ازبکستان ۸ و ایران و کره ۷ امتیازی، آنها امید چندانی حتی برای سوم شدن در این گروه و صعود به پلی آف هم ندارند.

در هر حال این اتهام عجیب بحرانی جدید در فدراسیون فوتبال است. فدراسیونی که به دلیل ناکامی های اخیر تیم های ملی زیر فشار شدیدی است. قطری ها در این چند سال از پول نفت هزینه های زیادی برای فوتبال کرده اند. هزینه های روی میزی و زیر میزی قطری ها حتی سبب شد که این تیم میزبانی جام جهانی را بگیرد. آنها نفوذ زیادی هم در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند اما نفوذ و پول خرج کردن قطری ها کافی نیست تا هر از چندگاهی توهم تبانی و توطئه را در پرونده بازی های ملی و باشگاهی بگذارند که تیم های ایرانی در آن شکست خورده اند.

در مطلب ایرنا آمده: «پس از شکست عجیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان در بیروت شایعه ای دهان به دهان پیچید که باورش کمی سخت بود و کسی آن را نپذیرفت اما این شایعه دوباره و پس از باخت به ازبکستان قوت گرفت. زمانی که یک تیم داوری عرب برای مسابقه تیم های ایران - ازبکستان انتخاب شد عده ای نگرانی خود را اعلام کردند که ممکن است این داوران تلاش کنند تا نتیجه این بازی به نفع قطری ها رقم بخورد. وقتی اشتباه فاحش کمک داور این مسابقه در مردود اعلام کردن گل صحیح ایران را در کنار سوت های سوال برانگیز داور اماراتی می گذاریم به نتایج دیگری می رسیم.»

اما آیا پیچیدن شایعه سازش ایران - لبنان به دلیل روابط خوب دو کشور به قطری ها مربوط است؟ اینکه ایران در برابر لبنان بازی را واگذار کند نفعی برای قطری ها ندارد. برد لبنان که این تیم را می توانست حداقل به عنوان مدعی سومی در گروه مطرح کند حتی می توانست به ضرر قطری ها هم باشد. اگر اشتباهات داوری در بازی با ازبکستان سبب باخت تیم ملی شده است چرا باید آن را به حساب قطر بگذاریم و مثلا ازبک ها را مبرا بدانیم.

قطری ها که می توانند با نفوذ بر داور (یا مربی ایران) نتیجه بازی را به نفع ازبکستان عوض کنند چرا کاری نمی کنند تا بازی این دو تیم مساوی شود که هر دو تیم که مدعی صعود هستند امتیاز از دست بدهند و شانسشان بیشتر شود؟

قطری ها ثابت کرده اند که نفوذ زیادی در مجامع بین المللی دارند، اما اتهامات خبرگزاری دولت دلایل روشنی ندارد. سابقه ذهنی که از نام قطر در ذهن می آید کافی نیست تا آنها را به تاثیر گذاشتن بر نتایج ایران متهم کنیم، مگر اینکه هدف دیگری داشته باشیم.


فدراسیون فوتبال: شکایت می کنیم

امیرحسین حسینی، مدیر رسانه ای تیم ملی در واکنش به خبر کمک کی روش در راه رسیدن قطر به جام جهانی گفت: «فدراسیون فوتبال کاملا این مسئله را تکذیب می کند. متاسفانه یکسری از افراد هستندکه کی روش تا پایش را از ایران بیرون می گذارد، شروع به انتقاد می کنند و جالب است زمانی که او در ایران است هیچ کدام از این مسائل مطرح نمی شود. فدراسیون فوتبال قطعا این مسئله را از طریق مراجع قانونی پیگیری می کند و در صورت تکرار در انتشار این اخبار تا پای وصول نتیجه، جواب مراجع قانونی را پیگیری می کند.

فدراسیون فوتبال به افرادی که قصد دارند به فوتبال ضربه بزنند برخورد می کند. قرارداد فدراسیون فوتبال با کی روش مشخص است و آقای کی روش یک آدم حرفه ای است و این وصله ها به او نمی چسبد. فدراسیون فوتبال تا حالا به تعهد خود به کی روش پایبند بوده و دلیلی ندارد که او این کار را بکند. در بازی با ازبکستان یک توپ وارد دروازه ایران شد و باعث شد که این حرف و حدیث ها پیش بیاید. در این بازی داور گل سالم ما را مردود اعلام کرد و همین مسئله باعث شد که ما به فیفا شکایت کنیم. کسانی که اتهام می زنند منتظر باشند تا در دادگاه ادله و مدارکشان را رو کنند. ما این کار را می کنیم تا این افراد نتوانند اینطوری با آبروی افراد بازی کنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mori

      با اين طرز فوتبال بايدم شك كرد!حالا اقاي سر مربي جند گرفتي؟

    • سعيد خ

      منم قبلا اين مطلبو جاي ديگه اي هم خونده بودم.فكر كنم تماشاگر بود.به عقيده من باورش سخت نيست.هر كسي قيمتي داره!

    • امیرح

      این مطلب چرندی بیش نیست.
      یه عده واقعن خجالت بکشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شرمنده اشتباهی منفی دادم
        +++++

    • احمد

      این مطلب به نظر من عین حقیقته نوع تعویض ها و بازی های تدارکاتی و انتخاب بازیکنان خیلی از اقای کروش بعیده به نظر من فقط کروش مقصر نیست یه باند داره این جریان رو هدایت می کنه و وزارت اطلاعات باید پیگیری کنه مساله پول بسیار قلمبه ای در میونه

    • یعقوبی نژاد

      خواهشا منطقی فکر کنید
      قطر به فرض ایران رو خریده آیا جلوی کره جنوبی و ازبکستان رو هم با پول میتونه بگیره؟ پاسخ مسلما منفیه
      قطعا قطر از نظر فوتبالی جلوی این دو تیم حرفی برای گفتن نخواهد داشت و از این 6 امتیاز بعیده که حتی یک امتیاز هم بگیره بنابراین قطر حتی ایران رو هم ببره با 10 امتیاز هیچ شانسی برای صعود نداره، اینجور شایعات بعد از هر باخت دیگه طبیعی شده اصولا ایرانی ها بازی یک کلاغ چهل کلاغ رو خیلی خوب بلد هستند.

    • بدون نام

      به سادگی به خودمون اجازه میدیم تهمت های عجیب غریب بزنیم
      این چرندیات میتونه پیگرد قانونی داشته باشه و به سلامتی فوتبال مارو به کل تعلیق کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج