جاباما
۳۶۶۲۱
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

جذاب‌ترین تجهیزات جانبی تلفن همراه

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دنیای آینده تلفن‌هاي همراه در نرم‌افزارهای کاربردی و لوازم جانبی خلاصه خواهد شد. لوازمی که گاهی وقت‌ها کارایی و امکانات آنها بیشتر شبیه به رویا می‌ماند. امروز می‌خواهیم شما را با برخی از این رویاها که اکنون به واقعیت تبدیل شده‌اند آشنا کنیم.

د نیای اقتصاد : بعد از آنکه تولیدکنندگان تلفن همراه تمام امکانات موجود را روی گوشی‌هاي تلفن خود قرار دادند و به نوعی کاربران این حوزه را به استفاده از چنین امکاناتی عادت دادند، این بار نوبت به لوازم جانبی برای این دستگاه‌ها رسید، چراکه از نظر امکانات سخت‌افزاری دیگر چیزی نمانده است که روی گوشی‌هاي امروزی قرار نگرفته باشد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دنیای آینده تلفن‌هاي همراه در نرم‌افزارهای کاربردی و لوازم جانبی خلاصه خواهد شد. لوازمی که گاهی وقت‌ها کارایی و امکانات آنها بیشتر شبیه به رویا می‌ماند. امروز می‌خواهیم شما را با برخی از این رویاها که اکنون به واقعیت تبدیل شده‌اند آشنا کنیم.

شما صبح‌ها چگونه از خواب بلند می‌شوید؟ با صدای جیک جیک گنجشکان روی درخت کنار پنجره اتاقتان یا صدای زنگ ساعت شماته‌دار مرحوم پدربزرگتان یا شاید شما هم قبل از خواب زنگ بیدارباش تلفن همراهتان را تنظیم یا به قول قدیمی‌ها کوک می‌کنید.

به هر حال و بر اساس نتایج منتشر شده از نظرسنجی‌هاي مختلف، این روزها تعداد زیادی از کاربران تلفن همراه صبح‌ها با صدای زنگ ساعت تلفن همراهشان از خواب برمی‌خیزند. همین موضوع باعث شده تا تولیدکنندگان لوازم جانبی به فکر ساخت دستگاه‌هایی بیافتند که به نوعی با تلفن همراه ارتباط برقرار کرده و امکاناتی به مراتب بیشتر را برای کاربران فراهم می‌کنند.مکعب هشدار زنگ بیدارباش با رادیو یکی از همان وسایل است که برای کاربران آی‌فون و آی‌پاد ساخته شده است. صدای زنگ بیدارباش این دستگاه می‌تواند یک کانال رادیویی روی موج AM یا FM یا یکی از آهنگ‌هاي موجود در گوشی تلفن همراه باشد. این دستگاه که داراي بلندگوهای استریو است، می‌تواند دو برنامه متفاوت زنگ بیدارباش را تنظیم کند.

جذاب‌ترین تجهیزات جانبی تلفن همراه

صفحه نمایش این دستگاه هم دارای ۵ درجه روشنایی است. این وسیله همچنین می‌تواند برای شما نقش یک بلندگو را هم بازی کند؛ بلندگویی با قیمت ۹۹ دلار که علاوه بر پخش موسیقی مورد دلخواه شما از آی‌فون‌تان، آن را شارژ کرده و به وسیله کلیدهایی که روی آن قرار گرفته است امکان کم و زیاد کردن صدا و همین‌طور رفتن به آهنگ‌هاي بعدی یا قبلی را فراهم می‌کند.

وسایل بازی برای نسل‌هاي پیشین تنها از چند تکه چوب در قالب یک تفنگ یا ماشین اسباب بازی یا چند تکه پارچه در قالب یک عروسک تشکیل می‌شد. اما این روزها وسایل سرگرمی‌اي به بازار عرضه شده است که فقط مختص کودکان و نوجوانان نبوده و به راحتی کودک درون بزرگسالان را هم بیدار می‌کند.

جذاب‌ترین تجهیزات جانبی تلفن همراه

Parrot از جمله این اسباب‌بازی‌هاي دیجیتالی است. شبه هلیکوپتری با چهار ملخ که امکان عکاسی و فیلمبرداری، آن هم با کیفیت HD، را دارد. این اسباب‌بازی هلیکوپترمانند که قابلیت پرواز تا ارتفاع ۱۶۵ پا را دارد، توسط تلفن همراه هوشمند شما کنترل می‌شود. یعنی شما می‌توانید برنامه کاربری این اسباب بازی را روی آي‌فون یا گوشی آندروییدی خود نصب کرده و با گوشی خود این وسیله ۳۰۰ دلاری را به پرواز درآورید و با آن تصاویری HD از خود یا مناظر اطرفتان ثبت کنید.

نکته جالب در برنامه این دستگاه آن است که شما می‌توانید اطلاعات پروازی را شامل ارتفاع، سرعت، جهت و سرعت وزش باد به همراه مشخصات جغرافیایی مکان پرواز هم روی صفحه نمایشگر تلفن همراهتان مشاهده کنید. این هلیکوپتر چهار ملخه از فیبر کربن و پلاستیک کربن مقاوم در برابر ضربه ساخته شده است.

شاید کارتان جوری باشد که مدام در حال رانندگی باشید. طبیعتا استفاده از تلفن همراه آن هم در پشت فرمان نه تنها برای شما خطرناک است، بلکه برای سرنشینان ديگر اتومبيل‌ها نیز خطرناک خواهد بود. اینجور مواقع حتی استفاده از هندزفری با سیم و بی‌سیم هم می‌تواند به علت برداشتن و گذاشتن روی گوش و درگیر کردن دست و حواس شما آن هم پشت فرمان خطر آفرین باشد.

جذاب‌ترین تجهیزات جانبی تلفن همراه


اینجاست که تولیدکنندگان به ساخت کارکیت یا بلندگوهای بلوتوثی برای استفاده در ماشین پرداخته‌اند. جابرا که از سازندگان معروف لوازم جانبی تلفن همراه است، در این بخش هم چندین مدل جذاب دارد که Freeway BT یکی از آنها است. اسپیکری 450 هزار تومانی که با گارانتی نامداران در بازار ایران هم موجود است. این اسپیکر از سه بلندگو تشکیل شده و صدای HD را در هنگام مکالمه برای شما فراهم می‌کند.

ظاهر شیک و زیبا دارد که به راحتی روی سایه‌بان بالای سر راننده قابل‌نصب است. علاوه بر شارژ از طریق پورت miniUSB، وجود یک شارژر فندکی کار شما رو در ماشین راحت‌تر کرده است. گوشی به آسانی به آن متصل می‌شود. نکته قابل توجه آن است که همزمان می‌توان دو گوشی را به آن متصل کرد. علاوه بر مکالمه تلفنی، امکان پخش موسیقی از طریق فناوری FM Transmitter را نیز دارا است. البته پیشنهاد می‌شود که در صورت استفاده از این کارکیت در هنگام مکالمه، حتما پنجره ماشین خود را بسته نگه دارید، چراکه صدای قدرتمند Freeway BT کار استراق سمع را برای ماشین‌هاي دیگر راحت می‌کند.

جذاب‌ترین تجهیزات جانبی تلفن همراه

از دوش حمام و عینک آفتابی و هلیکوپتر که بگذریم، نوبت به ساعت مچی می‌رسد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تعداد بالایی از کاربران تلفن همراه دیگر از ساعت مچی استفاده نمی‌کنند و به جای آن به ساعت گوشی خود عادت کرده‌اند.

جذاب‌ترین تجهیزات جانبی تلفن همراه

اما از طرف دیگر نگاه کردن مرتب و از جیب و کیف درآوردن‌هاي پیاپی گوشی برای مطلع شدن از زمان باعث شد تا این بار تولیدکنندگان به فکر تلفیق ساعت مچی با گوشی بیافتند. سونی که این روزها عزم خود را برای حضور مقتدرانه در بازار گوشی‌هاي هوشمند جذب کرده است، سازنده یکی از همین ساعت‌هاي هوشمند است که قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به گوشی‌هاي دارای سیستم‌عامل آندروید را دارد. این ساعت ۱۵۰ دلاری سونی ۵/۱۵ گرم وزن دارد و از بلوتوث ۰/۳ با یک نمایشگر OLED استفاده می‌کند.

جذاب‌ترین تجهیزات جانبی تلفن همراه
سونی می‌گوید با هر بار شارژ، حدود یک هفته می‌توانید از آن استفاده کنید. این ساعت امکان چک کردن پیامک، ایمیل، وضعیت آب و هوا و اطلاع از نام تماس‌گیرنده را برای کاربرانش فراهم می‌کند و علاوه بر آن گفته می‌شود که بیش از 255 ویجت مختلف روی این ساعت نصب شده که باعث می‌شود شما علاوه بر دسترسی کامل به تلفن همراهتان کمتر به گوشی‌تان مراجعه کنید.


این روزها عینک‌هاي آفتابی هم از دید طراحان لوازم دیجیتالی مخفی نمانده‌اند. Buhel Speakglasses SG۰۴ یک عینک آفتابی بلوتوثی است که با برقراری ارتباط با تلفن همراه شما علاوه بر امکان مکالمه، شنیدن موزیک‌هاي موجود در حافظه گوشی را با کیفیتی بالا برای شما امکان‌پذیر می‌سازد.

این عینک آفتابی همچنین دارای ویبراتور بوده و با ایجاد لرزش روی صورت، شما را از تماس تلفنی مطلع می‌سازد. این عینک آفتابی که از لنزهایی با کیفیت بالا ساخته شده، ایده‌آل برای دوچرخه‌سواران و اسکی‌بازان است. این عینک دارای یک جفت میکروفون حساس روی دسته‌هاي خود است. این میکروفون‌ها علاوه بر آنکه صدای شما را در هنگام مکالمه به گوش فرد تماس‌گیرنده می‌رساند، نویزهای اضافی محیط همانند وزش باد یا ديگر سر و صداهای اضافی را نیز چه در هنگام مکالمه و چه در هنگام گوش دادن به موسیقی، از بین می‌برد. لنزهای این عینک ضدخش، مقاوم در برابر ضربه‌هاي سخت و مجهز به UV۴۰۰است. شارژ این عینک توسط یک پورت USB و با اتصال به کامپیوتر یا اتصال مستقیم به آداپتور تامین می‌شود.


دنیای سرگرمی دیگر این روزها محدود به تلویزیون و سینما نیست. لوازم‌هاي جانبی ساخته شده در مدل‌ها و اندازه‌هاي مختلف به شمایی که علاقه‌مند به تماشای فیلم یا بازی‌هاي رایانه‌اي هستید یا به آن دسته از مدیران و تاجرانی که نیازمند ارایه توضیحات تصویری خاص محصولات خود هستند این امکان را می‌دهد تا در هر مکان و هر زمان بتوانند تجربه‌اي شیرین را شاهد باشند.ویدئوپروژکشن‌هاي جیبی از جمله محصولاتی هستند که در کسب تجربه‌هاي جدید سرگرمی برای کاربران لوازم دیجیتالی ساخته شده‌اند.

از جمله این وسایلBrookstone HDMI Pocket Projector است که با قیمت 300 دلار عرضه شده است. این ویدیو پروژکتور قابل شارژ و قابل حمل می‌تواند به مدل دو ساعت تصاویری با کیفیت HD را برای شما پخش کند. این دستگاه کوچک و جمع‌وجور به همراه سه کابل HDMI، در اندازه‌هاي مختلف به شما کمک می‌کند تا تصاویر یا فیلم مورد نظر خود را از روی هر دستگاه دیجیتالی دیگر مانند تلفن همراه یا تبلت، روی هر سطح از دیوار به نمایش درآورید.

البته کاربران محصولات اپل برای استفاده از این دستگاه باید یک مبدل جداگانه هم تهیه کنند. علاوه بر دوام دو ساعته شارژ باتری داخلی این دستگاه، شما می‌توانید توسط یک پورت USB علاوه بر شارژ مجدد، انرژی مورد نیاز دستگاه را در حالت نمایش هم تامین کنید. این دستگاه همچنین به دو بلندگوی داخلی مجهز بوده که صدایی استریو برای کاربرانش به همراه دارد و علاوه بر آن به وسیله یک جک 5/3 میلیمتری توانایی اتصال بلندگوهای جانبی را هم خواهد داشت.

جذاب‌ترین تجهیزات جانبی تلفن همراه

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد طرفدار مسافرت و پیک نیک باشید. افرادی که به موسیقی هم علاقه زیادی داشته و به نوعی همیشه و همه جا و در هر حال و کاری باید صدای موسیقی دلخواهشان پخش شود. این روزها بلندگوهای قابل‌حمل در مدل‌هاي مختلفی تولید شده که مختص برای چنین کارهایی است. یکی از این بلندگوها Schooners II است که با قابلیت ضدآب بودن ساخته شده است. این بلندگو از سه قسمت تشکیل شده است.

دو بلندگو و یک رک برای قرار گرفتن تلفن همراه شما. این بلندگوي بی‌سیم همچنین قابلیت اتصال توسط سیم را هم داشته و علاوه بر تلفن همراه، می‌تواند توسط کابل‌هاي جانبی به دستگاه‌هاي پخش موسیقی، ضبط ماشین، کامپیوتر و... متصل شود. از این بلندگو می‌توان در فضای داخلی و فضای باز استفاده کرد.

خاصیت ضد آب و ضدگرد و غبار بودن، استفاده از این بلندگو را در شرایط آب و هوایی خاص راحت‌تر کرده است. این بلندگو ۱۳۰ دلاری همچنین این قابلیت را دارد که بتواند به ديگر بلندگوهای بدون سیم وصل شود که به این ترتیب می‌توان تعداد باندهای آن را افزایش داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • meisam

      عالیه ولی عمو جوووووون پول میخواد پول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج