۳۶۶۲۳۹
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

شهرام جزایری از جان اقتصاد چه می خواهد؟

یک بار دیگر به تیتر نخست اخبار بازگشت، «شهرام جزایری». مرد جنجالی دهه ۸۰ ، تاجر معروف ایرانی که در جریان یک پرونده کلان اقتصادی بازداشت شده بود.

برترین ها: یک بار دیگر به تیتر نخست اخبار بازگشت، «شهرام جزایری». مرد جنجالی دهه ۸۰ ، تاجر معروف ایرانی که در جریان یک پرونده کلان اقتصادی بازداشت شده بود. در آن زمان اتهامات وی تاسیس ۵۰ شرکت و کسب اعتبار موهوم از طریق روش های متقلبانه و همچنین پرداخت رشوه کلان عنوان شد.

شهرام جزایری پس از ۱۱ سال در تاریخ ۱۱ مهر ۹۳ از زندان آزاد شد و حالا دوباره به صدر اخبار برگشته است که درادامه در جند سطری به مرور آن می پردازیم.

شهرام جزایری در کسوت استاد!

چندی پیش آگهی در شبکه های اجتماعی منتشر شد با این عنوان که دوره «موفقیت در کسب و کار» با حضور استاد نام آشنای فن تجارت شهرام جزایری. این خبر هم مانند اخبار حاشیه ای تاجر معروف مدتی در رسانه ها مطرح و در نهایت به دست فراموشی سپرده شد.

جزایری در نقش وکیل و ناجی ایرانی ها:

جزایری با نوشتن متنی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام از طرح شکایت علیه آمریکا به دلیل وضع تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران خبر داد و نوشت: آمریکا باید به ایرانیان غرامت دهد که به هر ایرانی حداقل ۱۰ هزار دلارو برای ۷۵ میلیون ایرانی در مجموع ۷۵۰ میلیارد دلار در قالب خسارت و غرامت ناشی از تحریم ها از سوی واشنگتن باید پرداخت شود و قطاع با همکاری وکلای بین المللی و با طرح شکوایه ای حق ملت ایران را از دولت آمریکا طلب خواهم کرد.

وعده یارانه ۲ میلیون تومانی به هر ایرانی:

جزایری این بار در یک تقابل عجیب و ناخواسته با رئیس جمهور سابق که وعده پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی را به مردم داده وعده داد با یک مدل جدید اقتصادی می توان ماهانه به هر ایرانی ۲ میلیون تومان یارانه نقدی پرداخت کرد، باید ماند و دید که وعده کدام یک عملی خواهد شد با فرض اینکه هر دو وعده با شرایط فعلی اقتصاد ایران قابل اجراست کدام وعده به واقعیت نزدیک تر است احمدی نژاد یا جزایری؟

دعوت مردان اقتصادی روحانی به مناظره:

شهرام جزایری با حضور دربرنامه رضا رشیدپور با انتقاد از برنامه اقتصادی دولت روحانی وزرای اقتصادی کابینه را مناظره فراخواند و مدعی شد می تواند اقتصاد ایران را اصلاح و به سوی رشد هدایت کند و در ادعایی دولت را متهم کرد نیاز اقتصادی مردم و کشور را نمی شناسد هرچند این فراخوان جزایری برای مردان روحانی را می توان در حد یک جوسازی رسانه تعبیر کرد و بس.

بازگشت با موج سواری بر امواج رسانه ها:

شهرام جزایری دوباره بازگشته است، با یک تفاوت اساسی. این بار دیگر حتی با رسانه ها قهر نیست بلکه کاملا قدرت موج رسانه را درک کرده و سعی می کند با روش های متفاوت از جمله مصاحبه های جنجالی و انتقاد از سیاست اقتصادی دولت به صدر اخبار بازگردد، شهرام جزایری قدرت اقناعی رسانه را درک کرده و با اتکا به همین تکنیک در صدد ترمیم چهره خود در قالب یک جزایری جدید است.

جزایری، پدیده و بازداشت دوباره:

در یکی دو روز گذشته خبری در رسانه ها انتشار یافت با این عنوان «شهرام جزایری بازداشت شد» البته این بار در مشهد.

سایت روزنامه خراسان در خبری نوشت: شهرام جزایری با هدف سخنرانی در همایشی تحت عنوان «بررسي چالش‌هاي پيش روي شركت پديده در ورود به فرابورس و تامين نقدينگي» به مشهد سفر کرده بود که به اتهام تباني براي اقدام عليه امنيت عمومي از طريق اخلال در نظم و سلب آسايش عمومي و با صدور دستور مقام قضایی بازداشت شده است.

خبرگزاری ایرنا در خبری گزارش داد؛ معاون دادستان در دادسرای انقلاب مشهد در خصوص دستگیری شهرام جزایری درمشهد توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: قبل از دستگیری تذکرات لازم در خصوص ورود نکردن به پروژه پدیده داده شده بود، اما وی به تذکرات دادستانی توجه نکرد.

حسن حیدری پروژه پدیده را به دلیل تعداد بالای سهام داران یک پروژه ملی دانست و اظهار کرد: دلیل اصلی دستگیری وی اختلال در نظم و آسایش عمومی است.

وی با بیان اینکه جزایری هم اکنون در زندان مشهد است، اضافه کرد: برای وی یک قرار تامینی قابل اعتراض صادر شده که با تودیع وثیقه آزاد می شود.

نظر شما چیست؟ چه برخوردی با پدید هایی مثل شهرام جزایری تاثیرگذارتر است؟ جزایری ها از کجا می آیند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      این انگل های جامعه باید ریشه کن بشن!

    • ارمان

      به نظر من به حال ملتی باید گریست که امثال شهرام جزایری که پرچمدار فساد ورشوه در جامعه هستند خود را به عنوان ناجی اقتصادی معرفی کرده وکسی چیزی نمیگوید شاید ما هم بدمان نیاید که کمی از پولهای کثیف اورا مزه مزه کنیم .....کسی چه میداند

    • بدون نام

      اقتصاد دست پاکدستان بود وضعیتش این شد یک بار امتحان کنیم شاید بهتر شه

    • حسین بیاری

      با سلام . من فکر می کنم که نویسنده این خبر یک طرفه به قاضی رفته است . اینکه ایشان محکوم و یا بدهکار شده و بازداشت شده به من و شما ربطی نداره قانون هر چی تشخیص داده همونه گذشته گذشته مهم اینه که کی حرف حساب حالیشه بنده به شدت از برادر جزایری به عنوان بک قهرمان اقتصادی حمایت می کنم . نمیشه همه جا و یا هر حرفی رو زیر شمشیر قوه قضایی دید . باید مردم حق بیان داشته باشن بیان حرفشان رو بزنن و در عین حال بهم احترام هم بگذارن شما بهتر که به جای زیر سوال بردن دیگران دهن بین نباشید نقاط قوت دیگرانرو هم ببینین . حرفای زیادی دارم مه مجال نوشتن نیست

    • بدون نام

      ماامسال جزایری بسیارداریم ولی مانده ام ازاینکه چرایکی رااعدام نمی کنند تا برای بغیه درس عبرت شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج