۳۶۶۴۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

رمزنگاری ایمیل‌ها در گوگل کروم به کمک افزونه SafeGmail

افزونه‌ای که به شما معرفی می‌کنیم، با رابط‌ کاربری جیمیل یکپارچه شده و به شما اجازه می‌دهد که رمز‌نگاری ایمیل‌ها را در پنجره ارسال ایمیل پیش‌فرض انجام دهید.

زومیت: همواره نگرانی‌هایی نسبت به امنیت حساب‌ کاربری و پروفایل‌ها وجود داشته است. هیچ‌گاه نمی‌توان مطمئن بود چه کسی به اطلاعات ما دسترسی خواهد داشت. اما با وجود همه این مسائل هم نمی‌توان از ایمیل به عنوان یک روش ارتباطی چشم‌پوشی نمود، در مقابل می‌توان از روش‌های مختلفی بر حفظ امنیت اطلاعات حساب‌کاربری استفاده کرد.

رمزنگاری ایمیل‌ها در گوگل کروم به کمک افزونه SafeGmail

روش‌هایی مانند ایمن نگاه‌داشتن صندوق‌ ورودی و ورود ۲ مرحله‌ای به حساب کاربری. یکی دیگر از این روش‌ها، رمزنگاری بر روی ایمیل‌های ارسالی به کمک افزونه SafeGmail است.

کاربران جیمیل احتمالاً از این مسأله اطلاع دارند که محتوای ایمیل‌های آن‌ها توسط روبات‌های گوگل برای انتشار تبلیغات متناسب اسکن می‌شود. این مسأله چندان نگران‌کننده نیست، چرا که این کار توسط ماشین انجام می‌شود و علاوه بر این می‌توان تنظیمات نمایش تبلیغات گوگل را به طور دلخواه تغییر داده و به کمک توصیه‌های امنیتی جیمیل نیز به خوبی از حساب کاربری محافظت نمود. اما برای حفاظت از ایمیل‌های ارسالی چه‌کاری می‌توان انجام داد؟



همیشه ممکن است، اتفاقی ناخواسته در شبکه‌ یا در هنگام ارسال ایمیل رخ دهد، برای همین رمز‌نگاری بر روی ایمیل، قبل از ارسال آن می‌تواند ایده خوبی باشد، علی‌الخصوص اگر بخواهید ایمیلی محرمانه بفرستید. به این‌ ترتیب تنها، گیرنده مورد نظر قادر به مشاهده ایمیل خواهد بود، آن هم به کمکی کدی که به ایمیل ضمیمه شده است.

وب‌سرویس‌های مستقل زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما افزونه‌ای که امروز به شما معرفی می‌کنیم، با رابط‌ کاربری جیمیل یکپارچه شده و به شما اجازه می‌دهد که رمز‌نگاری ایمیل‌ها را در پنجره ارسال ایمیل پیش‌فرض انجام دهید.

نکته: فرآیند رمزنگاری در این افزونه بر اساس مکانیزم PGP انجام می‌گیرد.

این افزونه تنها برای کاربران کروم قابل استفاده است و هیچ‌گونه وابستگی به دریافت‌کننده ایمیل ندارد. اگر به این افزونه علاقه‌مند هستید، آن را برای کروم دانلود و به بخشی از مرورگر خود تبدیل کنید.

رمزنگاری ایمیل‌ها در گوگل کروم به کمک افزونه SafeGmail

با راه‌اندازی دوباره مرورگر و یا رفرش حساب‌کاربری جیمیل، افزونه شروع به کار می‌کند. برای اطمینان از نصب افزونه، پنجره ارسال ایمیل (Compose) را باز کنید. در پنجره ارسال پیام و پایین قسمت ضمیمه نمودن فایل، باید چک‌باکس جدیدی با متن Encrypt مشاهده نمایید. وجود این چک‌باکس به منزله نصب موفق افزونه خواهد بود، اگر این چک‌باکس وجود نداشت، از کلیدهای‌ترکیبی Ctrl + F۵ استفاده کنید.

رمزنگاری ایمیل‌ها در گوگل کروم به کمک افزونه SafeGmail

اگر چک‌باکس ذکرشده را فعال کنید، کلید Send در پنجره ارسال ایمیل به کلید Send + Encrypt تبدیل خواهد شد. علاوه بر این دو فیلد جدید تحت عناوین Question و Answer، برای ساخت سؤال امنیتی و پاسخ آن نیز ظاهر خواهند شد که در حقیقت نشان‌دهنده روش حفظ و رمزنگاری ایمیل است.

رمزنگاری ایمیل‌ها در گوگل کروم به کمک افزونه SafeGmail

متن ایمیل، موضوع و گیرنده آن را تعیین کنید، سپس چک‌باکس رمزنگاری را فعال و فلیدهای سؤال و جواب مربوط به آن را تکمیل کرده و کلید Send + Encrypt را بفشارید.

رمزنگاری ایمیل‌ها در گوگل کروم به کمک افزونه SafeGmail
با انجام این کار، صفحه برای رمز‌نگاری ایمیل چند لحظه‌ای خاکستری خواهد و سپس ایمیل ارسال می‌شود. دریافت‌کننده ایمیل، متن آن را مشابه تصویر زیر مشاهده خواهد نمود.

رمزنگاری ایمیل‌ها در گوگل کروم به کمک افزونه SafeGmail

دریافت‌کننده برای مشاهده متن ایمیل باید ابتدا بر روی گزینه Here کلیک نموده و پاسخ سؤال را وارد نماید. با کلیک بر روی Here، کاربر برای پاسخ‌ به سؤال با رابط‌کاربری SafeGmail روبرو خواهد شد.

رمزنگاری ایمیل‌ها در گوگل کروم به کمک افزونه SafeGmail

به یاد داشته باشید که شما باید، پاسخ سؤال امنیتی را به صورت جداگانه با دریافت‌کننده به اشتراک گذاشته باشید.در پایان اگر پاسخ دریافت‌کننده، صحیح باشد، باید متن رمز‌گذاری شده را در پنجره Mail Decryption کپی نموده و روی کلید Show My Mail کلیک کند تا متن ایمیل نمایش داده شود.تجربه کار با این افزونه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آیا روش‌های دیگری را می‌شناسید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • majid

      عالی بود
      برای فایرفاکس هم معرفی کنید
      باتشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج