جاباما
۳۶۶۶۸۶
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

«گل» و «ماری‌ جوانا» جایگزین «شیشه»

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: گرایش به مصرف شیشه در کشور به دلیل اطلاع رسانی های مناسب کاهش یافته است. وی اظهار داشت: اما گرایش به مصرف ماده محرک گل و ماری جوانا با توجه به تبلیغات نادرست در زمینه اعتیاد آور نبودن این مواد، رو به افزایش است.

خبرگزاری ایرنا: مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: گرایش به مصرف شیشه در کشور به دلیل اطلاع رسانی های مناسب کاهش یافته است.

سید حمید صرامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان چهارمحال وبختیاری در ایرنا مرکز شهرکرد افزود: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مختلف در خصوص مضرات و عواقب مصرف شیشه باعث شده است تا گرایش به این ماده مخدر در کشور کاهش یابد.

وی اظهار داشت: اما گرایش به مصرف ماده محرک گل و ماری جوانا با توجه به تبلیغات نادرست در زمینه اعتیاد آور نبودن این مواد، رو به افزایش است.

صرامی با این اینکه این مواد چهار تا شش برابر نسبت به حشیش و شیشه توهم زایی بیشتری دارند، اظهار داشت: تبلیغات از طریق فضاهای مجازی، سایت های مختلف و گروه همسالان که این مواد را اعتیاد آور نمی دانند، رغبت به مصرف این مواد را در بین جوانان و نوجوانان گسترش داده است.

وی گفت: براساس تحقیقات سال ۹۰ و بعد از آن در کشور، مواد مخدر تریاک، شیشه، هروئین و هم اکنون بحث گل و ماری جوانا، گرس و علف که از خانواده حشیش هستند، بیشترین میزان مصرف را در بین مردم دارند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هم اکنون حدود ۵۰۰ نوع مواد مخدر و پیش سازهای روان گردان در جهان وجود دارد که باید با فرهنگ سازی و آموزش های مختلف از گسترش مصرف این مواد در میان نوجوانان و جوانان جلوگیری کرد.

وی گفت: توزیع شیشه و قرص های مختلف در گذشته در سالن های آرایش و باشگاه های ورزشی بود که هم اکنون تا حد زیادی از ترویج این مواد در این اماکن جلوگیری شده است.
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: براساس آخرین بررسی های انجام شده در کشور، 92 درصد مردم اعتیاد را نخستین آسیب اجتماعی می دانند.

صرامی به کشف 9 هزار تن مواد مخدر در طول 37 سال گذشته برای پیشگیری از اعتیاد در کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از سه هزار و 750 شهید و 12هزار نفر جانباز تقدیم نظام کرده ایم.
مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: دراین مدت در حوزه درمانی نیز سالانه ۷۰۰هزار معتاد در کشور تحت درمان قرار گرفته اند.

وی عمر اقدامات پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر در کشور را ۱۵ سال عنوان کرد و گفت: در این حوزه ۳۵ سال از جامعه جهانی عقب هستیم.
به گفته وی، هم اکنون 10درصد از مدارس، 5 درصد دانشگاه ها و 5 درصد محیط ها و مراکز صنعتی کشور زیر چتر برنامه پیشگیرانه قرار دارند.

صرامی افزود : براساس سیاست بند 57 برنامه ششم توسعه که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، باید تا پایان برنامه 25درصد موضوع اعتیاد در کشور کاهش پیدا کند .
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۳ میلیون دانش آموز، ۲۶میلیون والدین و یک میلیون نفر کادر آموزشی در نظام آموزش و پرورش حضور دارند، تاکید کرد: می توان برای رسیدن به این برنامه از وزارت آموزش و پرورش شروع کرد.

صرامی به ایجاد اشتغال و مراقبت های بعد از خروج و جامعه پذیری معتادان بهبود یافته به عنوان یکی از راه های دستبابی به این برنامه یاد کرد وگفت: رسانه ها در دستیابی به این مهم نقش بی بدیل دارند.

وی بر نقش دانشگاه ها و پژوهش های دانشگاهی در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: علمی شدن مبارزه با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است اما سهم مطالعات در حوزه اعتیاد بسیار ناچیز است.

صرامی به نقش خانوادها در کاهش و مقابله با مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ۵۵درصد والدین پس از ۳ تا ۵ سال از اعتیاد فرزندان متوجه معتاد بودن فرزندان خود می شوند.

صرامی بالابودن هزینه های تفریحی و ورزشی در کشور را یکی از معضلات حوزه سرگرمی و نشاط در کشور عنوان کرد وگفت: کاهش نشاط اجتماعی از عواملی است که گرایش به مصرف مواد مخدر را افزایش می دهد.

وی کنجکاوی، فقر آگاهی، فقر دانش، فقر مهارت عمل را از دیگر عوامل گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر اعلام کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mori

      مارجونا چیه بابا اسم اصلیش شاه دانه هستش که اونم توسط ایرانیها کشف شد اگه اشتباه نکنم سلطان محمود میزدش بعدش رفتش خارج اسم فرنگی روش گذاشتن

    • بدون نام

      " گرایش به مصرف شیشه در کشور به دلیل اطلاع رسانی های مناسب کاهش یافته است "
      به این دوست عزیز بگید دلیلش اطلاع رسانی های مناسب نبوده
      دلیلش جایگزین شدنش با همین گل و ماریجوانا بوده که البته باز خودش نکته ی مثبتیه نسبت به ماده ی وحشتناکی مثل شیشه

    • سیسیل

      گل که اعتیاد نمیاره من دوستام میکشن

    • بدون نام

      باز هم ماری جوانا بهتر از شیشه است تخریب مواد صنعتی رو نداره هلند و چند کشور دیگه الکی ماری جوانا رو آزاد نکردن دلیل داره اونا که به هردلیل مواد مخدر مصرف میکنن سمت صنعتی نرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج