جاباما
۳۶۶۷۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

خطیب نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد

درس عاشورایی برای پسران و دختران جوان

وقتی رهبری فرمودند طرح سوال تا اینجا خوب است، اما از این به بعد نه به این دلیل بود که باید اهم و مهم شود تا این مسئله نقل محافل بیگانگان و دشمنان نشود.

ایسنا: خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به مسائل پیش آمده بین مجلس و دولت، اظهار کرد: وقتی رهبری فرمودند طرح سوال تا اینجا خوب است، اما از این به بعد نه به این دلیل بود که باید اهم و مهم شود تا این مسئله نقل محافل بیگانگان و دشمنان نشود.

وی با تاکید بر وحدت و انسجام و اهمیت مقام ولایت تصریح کرد: به حول و قوه خداوند در سایه حضرت امام حسین(ع) انقلاب ما با جوانان و ملت انقلابی، به انقلاب جهانی امام عصر(عج) متصل گردد.

این عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به حرکت امام حسین (ع) به استناد یکی از فرمایشات ایشان، گفت: حرکت امام حسین (ع) شفاف، هدفمند، دارای مبدا و منتها بود که مبدا و منتهای حرکت برگرفته از توحید بود.

امامی کاشانی همچنین با گرامی‌داشت یاد امام (ره) و شهدا، افزود: امام (ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و همان طور حرکت کردند، لذا ایران به حول و قوه الهی به این نقطه رسید و شعار امام با نفس گرم مسیحایی‌شان بر روح جوانان اثر کرد و پس از رحلت ایشان رهبر انقلاب همان حرکت، نفس و مسیر را ادامه دادند.

وی با اشاره به بیداری‌های به وجود آمده در منطقه و در بین مردم گفت: باید این حرکت‌ها شفاف باشد. چون اگر منتها و مقصد آن شفاف نباشد، به نتیجه نمی‌رسد، لذا باید کشورها و مسلمانانی که بیدار شده‌اند و آن‌ها که بعدا حرکت خواهند کرد، توجه داشته باشند که اول و آخر حرکت آن‌ها باید با توکل به خدا باشد و در این راستا جمهوری اسلامی می‌تواند برای آن‌ها نمونه‌ای باشد همان طور که امام (ره) فرمود ایران ام‌القرا است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تهاجم اخیر رژیم پلید صهیونیستی به غزه اشاره کرد و گفت: در این حمله ۸ روزه شاهد درندگی و خشونتی بودیم که از انسانیت بویی نبرده بود، اما این ۸ روزه تمام شد و زمستان گذشت، اما سیاهی به زغال ماند و سیاهی به صهیونیسم و کسانی که از آن حمایت کردند، باقی ماند و همچنین استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکا.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که از اتفاقات اخیر در غزه باید به نکاتی توجه کرد گفت: این حرکت‌ها باعث شناخت جهان شد که البته نیاز به کارشناسی آنچنانی ندارد؛ چرا که به خوبی روشن شد رژیم صهیونیستی پلید است و همه این موضوع را در جنگ ۸ روزه بیشتر فهمیدند. همچنین کسانی که به رژیم صهیونیستی کمک کردند از جمله کشورهای عربی، حاکمان بدبخت کشورهای اسلامی و استکبار جهانی و آمریکا مشخص کردند که در چه خطی هستند و معلوم شد هر کس در خط رژیم صهیونیستی است، یعنی در خط قساوت و بی‌رحمی و جنگ با انسانیت و آدمیت. و این به تاریخ نشان داده شد.

امامی کاشانی همچنین به مسئله سوریه اشاره کرد و گفت: امروز روشن شد سوریه در چه نقطه‌ای است و اسرائیل در چه نقطه‌ای است و چه می‌گوید وچرا می‌خواهند سوریه را از بین ببرند و علی‌رغم تلخی‌های این حوادث شاهد برکات و آگاهی‌هایی برای دنیای امروز بودیم.

وی تصریح کرد: در بیداری اسلامی باید مراقب باشیم که در میدان مردود نشویم و جهان اسلام در این میدان‌ها رفوزه نشوند چون میدان امتحانات است و باید به خدا توکل شود، چون اگر جهان اسلام حرکت کند استکبار نمی‌تواند این طور در دنیا بدمستی کند پس با توکل به خدا می‌توانیم به آخرین نقطه حرکت برسیم و از حسین (ع) درس بگیریم؛ چرا که حرکت حسین (ع) الگو برای همه انسان‌هاست، از جمله مردم مصر، لیبی، تونس و تمام کشورهای اسلامی.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هفته بسیج گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند بسیج معجزه‌ای از طرف امام (ره) بود و بسیجیان نیروهای پاکیزه برای خدمت به انقلاب و ایثار و فداکاری هستند، پس باید توجه داشته باشید که خط شما، خط علی اکبر(ع) است و برای شما خیر در دنیا و آخرت وجود دارد که به این نظام خدمت می‌کنید.

امامی کاشانی همچنین در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که حادثه عاشورا باطن و ظاهر دارد توضیح داد: باطن عاشورا نامتناهی و ظاهر آن متناهی است و در واقع ظاهر روز عاشورا امام حسین (ع) و ۷۲ تن شهدای گرانقدر بودند که محدود از نظر زمان و مکان بود.

وی با بیان این‌که عاشورا از نظر باطن نامحدود است، تصریح کرد: عدم محدودیت عاشورا گاهی آشکار می‌شود، مثل زمانی که خداوند روضه عاشورا را به وسیله جبرئیل برای آدم می‌خواند و یا امام عصر(عج) در روزی که قیام می‌کنند شهادت امام حسین(ع) را مطرح می‌کنند پس ازنظر زمان در ازل و ابد حسین (ع) مطرح است، اما این هم کم خواهد بود چون عمق بیشتری دارند.

وی با اشاره به این‌که روز هشتم محرم اختصاص به علی اکبر(ع) دارد به توضیح آیه‌ای از زبان امام حسین(ع) در حق حضرت علی اکبر پرداخت و خطاب به جوانان گفت: پسران و دختران و جوانان توجه کنید که یکی از مواردی که در سعادت شما در دنیا و آخرت نقش دارد، دعای پدر و مادر است، پس در حق پدر و مادر خود خیر برسانید و به آن‌ها کمک کنید و کاری نکنید که پدر و مادر از شما دلگیر شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamid

      امام حسین بیشتر از ان که تشنه آب باشد تشنه لبیک بود، از امام حسین فقط زخم هایش را به ما نشان دادند نه تفکرش را ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جمله از دکتر علی شریعتی
        ((وقتی نقل می کنید بنویسید از کی نقل می کنید))

      • مجتبی

        دقیقا ... شریعتی این جمله رو 35ساله پیش گفنه ولی تا الان بهش عمل نشده

      • hamid

        کاربر جان این جمله رو خیلی وقت پیش شنیده بودم و نمیدونستم از کی بود دقیقا، مرسی که گفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج