جاباما
۳۶۶۸۲۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جزئیات چگونگی برگزاری جشن خانه سینما

دبیر هجدهمین جشن خانه سینما گفت: ۴۷۰ داور در بخش‌های مختلف جشن سینمای ایران را داوری خواهند کرد, سعی کرده‌ایم داوری را به سمت نظرخواهی و نظرسنجی ببریم.

وب‌سایت سینماپرس: نخستین نشست خبری هجدهمین جشن خانه سینمای ایران امشب (دوشنبه ۱۸ مردادماه) در خانه سینما برگزار شد.

کمال تبریزی دبیر جشنواره هجدهم در این نشست گفت: از تمامی دبیران دوره‌های گذشته که عهده‌دار این جشن بوده‌اند علی الخصوص آقای میری تشکر می‌کنم. اصولاً زمانی که از من دعوت شد برای دبیری جشن هجدهم، با آن مخالفت کردم.
چرا که با آئین نامه‌های دوره گذشته آن موافق نبودم. اما پس از توضیح آقای میرکریمی مجاب شدم تا دبیری این جشن را قبول کنم. چرا که نحوه داوری جشن امسال با تمامی ادوار گذشته جشن خانه سینما تفاوت بسیاری دارد. البته برخی جزئیات جشن امسال هم مانند سال‌های گذشته خواهد بود.
جزئیات چگونگی برگزاری جشن خانه سینما

وی افزود: قطعاً فیلم‌هایی که در جشن خانه سینما شرکت می‌کنند باید در سال گذشته اکران عمومی شده باشند. داوری جشن امسال بر عهده 300 داور خواهد بود و حتی تا 470 داور افزایش خواهد یافت.

دبیر جشنواره هجدهم اظهار کرد: سعی داریم تا داوری سال‌های دیگر را به صورت آکادمیک‌تر برگزار نماییم. فکر می‌کنم جشن خانه سینمای ایران باید شبیه خودش باشد نه شبیه فستیوال‌های خارجی چرا که برگزاری جشن در سینمای ایران قدری با کشورهای دیگر تفاوت دارد.
ما از امسال سعی داریم در بخش داوری به سمت نظرخواهی و نظرسنجی برویم. مخصوصاً از نخبگان عرصه سینما و عرصه‌های دیگر؛ چرا که معتقدم خودمان باید به خودمان رای بدهیم.

تبریزی عنوان کرد:کار بزرگی که امسال در بخش داوری انجام شده است، این بود که داوران مجبور نیستند تا فیلم‌ها را ببینند و اصولاً حضور و غیاب نمی‌شوند. ما سعی داریم در سال‌های دیگر به کلی بخش داوری را به سمت نظرخواهی و نظرسنجی از نخبگان و پیشکسوتان عرصه سینما ببریم.
در جشن امسال هر داور می‌تواند به 5 اثر رای دهد و در برگه‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد جای 5 اثر خالی خواهد بود. توصیه من به داوران این است که به هر 5 اثر که در برگه‌ها جای آنها خالی است رای بدهند و بخشی را در برگه خود خالی نگذارند. مسلماً در پایان اثرهایی جایزه دریافت می‌کنند که در بخش داوران رای بیشتری دریافت کنند.

وی اعلام کرد: شورای سیاستگذاری تصمیم دارد تا از امسال دبیرخانه‌ دائمی این جشن را افتتاح کند و فعالیت این جشن در تمام سال ادامه خواهد داشت. نخبگانی جذب این شورا خواهند شد تا در طی سال بخشی از وقت خود را به دیدن فیلم‌ها اختصاص دهند که سال آینده برای بخش داوری احتیاجی به نمایش‌ فیلم‌ها نباشد. هرچقدر هیئت انتخاب گسترده‌تر باشد باید افراد بیشتری برای انتخاب فیلم‌ها استفاده شود میزان لابی کردن کمتر می‌شود.

دبیر جشنواره هجدهم بیان کرد: قاعدتاً امسال به خاطر نو بودن نحوه داوری اشکالاتی وارد است که امکان جلوگیری از آن نخواهد داشت.

تبریزی در پاسخ به سوالی درباره حواشی جشن حافظ گفت: من فکر می‌کنم مشکلی برای جشن حافظ پیش نیامده است. چرا که آنها جشن‌شان را برگزار کردند و جوایزشان را هم دادند. اما امیدوارم مشکلی که برای جشن حافظ افتاد، برای جشن سینمای ایران نیفتد. وقتی این اتفاق را شنیدم گفتم که نباید به این موضوع دامن زد.

بیژن میرباقری مدیر اجرایی جشن سینما در این نشست گفت: هنوز با هیچ اسپانسری برای هجدهمین جشنواره سینمای ایران به نتیجه نرسیده‌ایم، امسال قدری اوضاع مالی خانه سینما بهتر شده است.

وی درباره مکان برگزاری این جشن اعلام کرد: هنوز مکان قطعی برای برگزاری این جشن اعلام نشده است. ما به دنبال مکانی هستیم که بتواند بیش از 2 هزار نفر را ظرفیت دهد و احتمالاً به خاطر نبود چنین سالنی باید این جشن را در فضایی آزاد برگزار کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج