جاباما
۳۶۶۹۱۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

چین و ژاپن؛ هدف تروجان ایتالیایی

بدافزار نویسان ایتالیایی، با ساخت بدافزارهای اندرویدی، به صورت کاملا حرفه ای به کاربران چینی و ژاپنی اندروید حمله می‌کنند.

وب سایت سایبربان: بدافزار نویسان ایتالیایی، با ساخت بدافزارهای اندرویدی، به صورت کاملا حرفه ای به کاربران چینی و ژاپنی اندروید حمله می‌کنند.

چین و ژاپن؛ هدف تروجان ایتالیایی

بررسی محققان نشان می‌دهد به تازگی تروجانی ایتالیایی در سیستم‌عامل اندروید شناسایی‌شده است که با روشی کاملاً حساب‌شده، تاکنون کاربران بسیاری را قربانی کرده‌ است. این بدافزار، پس از بررسی شناسه گوشی موردنظر (IMEI)، دسترسی از راه دور خود را در سیستم‌عامل مورداستفاده کاربر شروع می‌کند. کاربران ژاپنی و چینی از اهداف حمله این بدافزار به شمار می‌روند. در دسامبر 2015، محققان پس از بررسی‌های خود در مورد تروجان نام‌برده به این نتیجه رسیدند که با اجرای نرم‌افزارهای مخرب توسط تروجان در سیستم‌عامل اندروید، زیرساخت مورد نظر روت می‌شود.
بر اساس گزارشی که شرکت امنیتی بیت دیفندر (Bitdefender)، در این مورد ارائه کرد، نرم‌افزارهای مخرب با هدف قرار دادن زیرساخت‌های اصلی سیستم‌عامل، قادر به بهره‌برداری از سیستم قربانی هستند. برخی از کارشناسان امنیتی، معتقدند که از این بدافزار، می‌توان به‌عنوان یک تهدید پایدار و پیشرفته (APT) در نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند یاد کرد؛ اما این نظر تاکنون توسط کارشناسان به اثبات نرسیده است.
از قابلیت‌های بدافزار می‌توان به فایل‌های it.cyprus.client یا it.assistenzaumts.update اشاره کرد که با اجرای فرایندهایی مانند ضبط تصاویر، ضبط مکالمات تلفنی و ارسال اطلاعات موجود به سرور مرکز کنترل و فرماندهی، فعالیت مخرب خود را به پایان می‌رسانند. کارشناسان امنیتی بیت دیفندر به کاربران توصیه می‌کنند که برای دریافت و دانلود فایل‌های موردنیاز از نرم‌افزارها و فروشگاه‌های مورد اعتماد و امن استفاده کنید. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که بیشتر قربانیان بدافزارهای نهفته در نرم‌افزارهای اندروید را کاربران چینی تشکیل می‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج