۳۶۷۰۰
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

نسل جدید کلاس‌ درس با میز لمسی! +عکس

نسل جدید کلاس‌های درس با میزهای «چند لمسی شبکه‌ای هوشمند» و امکان مدیریت هماهنگ تدریس توسط معلم و ایجاد روند یادگیری موزون بین تمامی دانش‌آموزان در راه است.

خبرگزا ری ای سنا : نسل جدید کلاس‌های درس با میزهای «چند لمسی شبکه‌ای هوشمند» و امکان مدیریت هماهنگ تدریس توسط معلم و ایجاد روند یادگیری موزون بین تمامی دانش‌آموزان در راه است.

میز چند لمسی هوشمند و نرم‌افزار مورد نیاز توسط محققان دانشگاه دورهام طراحی شده و آنها طی پروژه‌ای سه ساله تحت عنوان SynergyNet با مشارکت بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز، اثربخشی این میزها را بر افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان مورد بررسی قرار دادند.

نسل جدید کلاس‌ درس با میز لمسی! +عکس

مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که این ابزار آموزشی قادر به افزایش قابل توجه مهارت‌های تسلط و انعطاف‌پذیری دانش‌آموزان در درس ریاضی است، درحالی که در روش‌های سنتی حل تمرین بر روی کاغذ، تنها مهارت انعطاف‌پذیری دانش‌آموز ارتقا می‌یابد.

دیدن سایر همکلاسی‌ها در حین حل تمرینات و امکان مشارکت در فعالیت های گروهی در کلاس درس از مزایای این میز هوشمند محسوب می‌شود که به درک بهتر مفاهیم ریاضی منجر می‌شود.

پروفسور «لیز بورد» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه دورهام تأکید می کند: هدف این پروژه، تشویق دانش‌آموزان به مشارکت و حضور بیشتر در فعالیت‌های کلاس درس از طریق روش‌های به اشتراک‌گذاری، حل مسأله و خلاقیت به جای گوش دادن منفعلانه به درس است.

نسل جدید کلاس‌ درس با میز لمسی! +عکس

چندین دانش‌آموز بصورت همزمان قادر به استفاده از میزهای هوشمند چند لمسی هستند که بصورت شبکه‌ای با یکدیگر و نیز با میز اصلی، در ارتباط هستند.

در این حالت معلم نقش کلیدی را در کلاس درس ایفا می‌کند که تمرینات را بصورت انفرادی یا گروهی برای میزهای مختلف ارسال می کند یا پاسخ تمرینات یک گروه را برای بحث کردن در مورد شیوه حل مسأله به میز گروه‌های دیگر می‌فرستد.

نسل جدید کلاس‌ درس با میز لمسی! +عکس

پروفسور «استیو هیگینز» معتقد است، فناوری‌هایی نظیر میز تعاملی هوشمند از پتانسیل بسیار بالایی برای مدیریت هماهنگ تدریس توسط معلم برخوردار بوده و می‌تواند تا حدود زیادی روند یادگیری موزون بین تمامی دانش‌آموزان یک کلاس را تضمین کند.

نتایج بدست آمده در پروژه سه ساله محققان دانشگاه دورهام در مجله Learning and Instruction (یادگیری و آموزش) منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اونوقت ما ميزهاي ٦٠سال پيش در اختيار دانش آموزان ميگذاريم!
      همينه كه دانش آموز حال درس خواندن و يادگيري نداره !!!

    • ali

      من اگه ازاين ميزا داشتم الان...............................چي بودم.هيچي بازم همين بودم

    • امیرح

      ما اون موقع با جامداد آهنربایی مون الکی شماره میگرفتیم دم گوشمون میذاشتیم یعنی موبایل! تخته وایت بورد برامون آوردن که اونوقتا آخرین ورژن امکانات بود! اونوقت بچه های این دوره زمونه....! خدایا عدالتتو شکر! بیچاره دهه 60ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ina khodeshonam 20 sal pish azin miza nadashtan

      • استار

        واقعا! تازه 8 نفري به زور چليده ميشديم پشت يه ميز، تخته مون پر بود از لكه هاي سفيدي كه هيچ وقت پاك نمي‌شدن و چشممون رو اذيت ميكردن. ولي بازم تونستيم و امروز واسه خودمون كسي شديم. ايراني جماعت از همون بچگي اراده داره، مخصوصا اگه دهه 60ي باشه! بزن كف قشنگه رو به افتخارمون!!!!!!!!!!!!!!!!1

      • بلا

        فقط دهه 60 تیانبودن تازه ما که تخته هوشمند داریم ایشاا.. نداشتم بس که بی خوده وآرزو داریم مثل شما باشه

    • ریش سفید

      حالا وجدانا ببینید درس خوندن ما ( متولدین قبل از 65 و برو همینجوری پایین یعنی 64 63 62 و ....)ارزش داشت یا مال اینا . ما که با اون همه کمبود امکانات و بدبختی درس خوندیم ولی دیگه تو این دوره زمونه درس خوندن خیلی خیلی راحت شده .

    • raha

      خانوم یا اقای ریش سفید!!!!!!درس خوندن نه تنها راحت نشده بلکه رقابت بین بچه ها خیلی خیلی بیشتر شده!!!!!!
      این حرفارو نزنید لطفا!!!!

    • ریش سفید

      دیگه عالم و آدم می دونن که بیشترین رقابت برای کنکور در سالهای 80 و 81 بوده که مربوط به متولدین 62 و 63 می شه و الان دیگه رقابت خیلی کمتر شده چون هم تعداد کمتر شده ( می گی نه برو یه تحقیق کو چو لو بکن و مقایسه بکن ،متوجه می شی ) و هم ظرفیت دانشگاه ها رو کیلویی بردن بالا . تازه اون زمونها ما ، یعنی من که خودم هیچ کلاس کنکوری نرفتم و انقد هم امکانات نبود و خودم بودم و فقط خودم و خیلی ها هم این طوری بودن . نیمه اول دهه شصت مخصوصا 62 ایها و 63 ایها واقعا جون کندن برا درس خوندن. و این نسل سوخته که بهشون اطلاق می شه واقعا برازنده شون . نسلی که واقعا زجر کشیده برای به دست آوردن همه چی. درس ، کار ، و.....

      پاسخ ها

      • raha

        واقعا خوش بحال عالم و ادم !!!
        من هنو به مرحله کنکور نرسیدمو بحثمم کنکور نی !!منظورم رقابت درسی تو مدرسه هاست!!!منم نگفتم شما جون نکندی!!!الان بیای مدرسه ی ما بچه ها نمره هاشون صدمی با هم فرق داره و بهمین خاطر ما برای درسای معمولیمونم مثله کنکور داریم زحمت میکشیم!!!!که با این حرفتون همشو دود کردین فرستادین هوا !!!!!

    • زهرا خانوم

      چه میز چوبی ما چه میزهای پیشرفته ی اینا!فرقی نمیکنه!آدم اگر بخواد درسشو درست بخونه و به جاهای خوب خوب برسه باکمترین امکانات هم میتونه...مثل خیلی از بچه های روستایی که جزو بهترین هان...

    • مریم سراوانی

      تو امریکان من دیدم اینجوری درس میدن خیلی خوبه دیگه ادم ریاضیش قوی میشه دیگه هم ترسی نداره که متولد نمیه اول سال هست

    • سلنا

      خوش به حالشون اگه ما از این میز ها داشتیم .......... هیچی دیگه العان تو فضا بودیم اینا اینده شون مشخص روشن روشن !!!!! دکتر، مهندس ، و............ من استعداد داشتم اما از این میز ها نداشتم که ......

    • فلورانس

      ای بابا ول کنید میز هوشمند ببا میز معمولی هیچ فرقی نداره ادم بخواد درس بخونه رو میز معمولی هم میتونه بنویسه و بخونه ولی اگه نخوای درس بخونی نه میز هوشمند کمکت میکنه نه میز معمولی سلنا جان روحیتو بخاطر این چیزا بهم نریز اینا اصلا ایندشون مشخص نیس چون شاید اصلا درس نخونن تو از کجا میدونی اخه الان روستاییا هم خر خون شدن

    • لینا

      ای با با چی می شد ماهم از اونا داشته باشیم نه تخته گچی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج