جاباما
۳۶۷۰۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هاکی اول آسیا، تکواندو دوم جهان و کاراته سوم دنیا

موفقیت های ورزش ایران در آسیا و جهان

در ساعات گذشته ورزش ایران موفقیت های مهم و قابل توجهی را کسی کرد و سه رشته غیر فوتبالی مثل همیشه نشان دادند که در صورت توجه بیشتر از سوی مسئولان می توانند برای مردم ایران افتخار آفرین باشند

تابناک: در ساعات گذشته ورزش ایران موفقیت های مهم و قابل توجهی را کسی کرد و سه رشته غیر فوتبالی مثل همیشه نشان دادند که در صورت توجه بیشتر از سوی مسئولان می توانند برای مردم ایران افتخار آفرین باشند .

در رقابت‌های هاکی داخل سالن جام ملت‌های آسیا و در روز پایانی این رقابت‌ها، تیم ملی کشورمان دیدار فینال چهارمین دوره مسابقات را مقابل ازبکستان برگزار کرد و در نهایت با برتری ۸ بر ۲ مقابل حریف خود از آسیای میانه ضمن کسب مقام اول آسیا، از ۳ عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها نیز دفاع کرد.

علاوه بر هاکی ، کاراته ایران نیز برای کشور افتخاری دیگر آفرید و تیم كومیته تیمی ایران با پیروزی برابر تیم هلند در دیدار رده بندی بیست و یكمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس پایتخت فرانسه، پس از ۱۰ سال بار دیگر به مقام سوم جهان دست یافت.

در آخرین روز مسابقات قهرمانی جهان تیم كومیته تیمی جمهوری اسلامی ایران برای كسب نشان برنز به مصاف تیم هلند رفت و در حالی كه در مبارزات انفرادی به دو برد و دو باخت و یك تساوی دست یافت در امتیاز شماری تكنیكی ۲۴ بر ۱۷ توانست این حریف اروپایی را شكست دهد و بر سكوی سوم جهان بایستد.

تیم ایران در تاتامی پاریس در شرایطی برابر هلند به برتری رسید و به مقام سوم جهان دست یافت كه ۱۰ سال پیش در مسابقات قهرمانی در مادرید ۲۰۰۲ هم توانسته بود همین حریف را شكست دهد و به مدال برنز برسد.

بدین ترتیب با كسب مدال برنز كومیته تیمی و مدال طلا امیر مهدی زاده در منهای ۶۰ و نقره سعید احمدی در منهای ۶۷ كیلو گرم پرونده كاراته ایران با سه مدال رنگارنگ در بیست و یكمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس فرانسه بسته شد.

و سرانجام تیم تکواندوی ایران هم پیروزی های ورزشی ایران را تکمیل کرد و با کسب مقام دوم جهان برگ دیگری بر افتخارات تکواندوی ایران افزود. تیم تکواندوی ایران اگر چه در دیدار نهایی مغلوب تیم کره جنوبی شد ، اما همچنان با اقتدار خود را در سطح اول تکواندوی جهان باقی ماند و به تدریج تکواندوی ایران در حال فراموشی نتایج نه چندان درخشان المپیک لندن و ظهور در سکوی اول تکواندوی جهان است.

تیم ملی ایران که یوسف کرمی ، علیرضا نصر آزادانی ، بهزاد ایلخانی ، مهران عسگری ، وحید عیسی بیگلو ، روح الله طالبی ، مسعود حجی زواره ، فرزاد عبدالهی و جلال خدامی را در ترکیب خود داشت، پیش از دیدار با کره جنوبی، موفق به شکست تیم های دومینیکن ، روسیه ، آمریکا و چین شده بود.

دیدار نهایی شانزدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان یک دیدار سنتی بین دو تیم کره جنوبی و ایران بود که چشم بادامیها موفقتر از ملی پوشان کشورمان ظاهر شده و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند تا تیم ایران به عنوانی نایب قهرمانی بسنده کند.
ایران در سال های 2000 و 2010 ، عنوان قهرمانی این مسابقات را از کسب کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج