جاباما
۳۶۷۲۸۰
۵۰۳۷
۵۰۳۷
پ

قهرمانی با استفاده از حجامت و بادکش!

در شرایطی که این روزها مایکل فلپس، در پنجمین حضور المپیکی‌اش به افتخارآفرینی ادامه می‌دهد و در ماده ٤ در ١٠٠ متر تیمی توانست نوزدهمین مدال طلایش را بگیرد، خال‌های قهوه‌ای درشتی که روی بدنش نقش بسته بود، حسابی سوژه رسانه‌ها شد.

روزنامه شرق: در شرایطی که این روزها مایکل فلپس، در پنجمین حضور المپیکی‌اش به افتخارآفرینی ادامه می‌دهد و در ماده ٤ در ١٠٠ متر تیمی توانست نوزدهمین مدال طلایش را بگیرد، خال‌های قهوه‌ای درشتی که روی بدنش نقش بسته بود، حسابی سوژه رسانه‌ها شد. ابتدا بسیاری فکر می‌کردند او دچار بیماری پوستی شده؛ حتی در شبکه‌های اجتماعی کار تا جایی پیش رفت که عده‌ای از اثرات ویروس زیکا روی بدن این قهرمان شنا نام بردند و این اخبار رفته‌رفته گسترش پیدا کرد تا اینکه بالاخره پزشکان تیم ملی آمریکا مجبور شدند درباره این لک‌های درشت توضیح بدهند.
قهرمانی با استفاده از حجامت و بادکش!

فرمولی به نام بادکش!

برخلاف تمام شایعات به‌وجودآمده، فلپس نه بیماری پوستی داشت و نه ویروس زیکا به جانش افتاده بود؛ بلکه مثل بسیاری از اعضای کاروان آمریکا از بادکش‌های معمول استفاده کرده بود تا بتواند مصدومیت‌های جزئی‌اش را برطرف کند؛ در‌واقع در کاروان آمریکا اکثر قریب‌به‌‌اتفاق ستاره‌های این تیم از مدت‌ها قبل استفاده از بادکش را در تمرینات رایج کرده‌‌اند تا از این طریق خستگی را از تنشان دور و مصدومیت را به میزان درخور‌توجهی کاهش دهند.

این بار کمی درد داشت...

البته پس از پایان‌یافتن ماده ٤ در ١٠٠ متر تیمی، مایکل فلپس مجبور شد درباره خال‌های درشتی که روی تنش به شکل قهوه‌ای‌رنگ نمایان بود، توضیحاتی دهد. او ابتدا درباره استفاده از بادکش‌ها گفت: «قبل از هر چیزی باید بگویم من از این تکنیک مدت‌هاست که استفاده می‌کنم؛ ولی هرگز نشده بود این‌قدر قهوه‌ای و تیره شود». فلپس البته در ادامه گفت که این روش چندان هم بدون دردسر نیست: «راستش را بخواهید استفاده از این روش به‌ویژه وقتی شانه‌هایم را بادکش می‌گذارم، بسیار دردناک است». به نظر می‌رسد که اولین کاربرد این بادکش‌ها که از سوی ورزشکاران آمریکایی در المپیک استفاده می‌شود، این است که خستگی را از تن ورزشکاران می‌گیرد و باعث می‌شود ریکاوری بهتری داشته باشند. فلپس می‌گوید: «قبل از هر مسابقه‌ای که داشته باشم، از این روش استفاده می‌کنم. برای ریکاوری‌کردن بدن شیوه‌ای بسیار کاربردی است». البته پزشک تخصصی و فیزیوتراپ مایکل فلپس در ادامه صحبت‌های این شناگر اسطوره‌ای توضیحات دیگری هم داد تا مشخص شود چرا این ورزشکار از این روش استفاده می‌کند: «ماهیچه‌های هر ورزشکاری باید کشش و ثبات فوق‌العاده‌ای داشته باشد. دقت کنید که اگر این ماهیچه‌ها بیش از اندازه به یک سمت متمایل باشند، از لحاظ عصب‌شناختی می‌تواند مانع از عملکرد مناسب دیگر ماهیچه‌های بدن شود. در نتیجه بدن نمی‌تواند راندمان اصلی‌اش را داشته باشد. خب استفاده از این بادکش‌ها می‌تواند رگلاژ کاملی را در بدن صورت بدهد». با‌این‌حال توضیحات کامل‌تر درباره فواید این شیوه را نسیمه‌ ام‌ریان، نماینده کمیته تحقیقات و مراقبت به وسیله بادکش‌ها می‌دهد و می‌گوید: «این شیوه باعث می‌شود دردهای بدن تسکین پیدا کرده و زودتر خوب شود. خستگی، استرس و مشکلات بی‌خوابی را هم از بین برد. البته این شیوه را در طب سنتی چین می‌شود یافت؛ ولی شیوه دیگری هم به نام حجامت وجود دارد که هندی‌ها و مسلمانان بیشتر از آن استفاده می‌کنند». شاید برطرف‌کردن مشکلات عمومی بدن بوده که ستاره‌های سینمای آمریکا از جمله جنیفر آنیستون و ویکتوریا بکام (همسر دیوید بکام) را واداشته که از این شیوه استفاده کنند.

دوپینگ یا غیردوپینگ؟

موضوع استفاده از این بادکش‌ها چنان در رسانه‌های مختلف سروصدا کرده که به نظر می‌رسد روس‌ها قصد ماهیگیری از آب گِل‌آلود را دارند! یکی از مسئولان ورزش روسیه در گزارشی که تلویزیون این کشور منتشر کرده، گفته این شیوه که کارش به‌راه‌انداختن گردش خون مناسب است، اگر دوپینگ نیست؛ پس چیست؟! او گفته که کار این شیوه همان کار ملدونیوم است که بسیاری از ورزشکاران روسی به خاطر استفاده از آن دوپینگی شده‌اند؛ بااین‌حال موضوع استفاده از بادکش‌ها چندان تازگی ندارد و پیش‌تر در المپیک پکن، ورزشکاران چینی از این شیوه استفاده کرده‌اند؛ ضمن اینکه میشل آنری، رئیس کمیته بین‌المللی پزشکان در بخش استفاده از بادکش‌ها می‌گوید: «استفاده از این شیوه نوعی دوپینگ روحی است و نه دوپینگ شیمیایی!».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج