جاباما
۳۶۷۳۱
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

دیلی میل بریتانیا فاش ساخت:

حمله آمریکا به کره ماه با سلاح هسته ای

روزنامه دیلی میل بریتانیا فاش ساخت که ایالات متحده آمریکا در دهه ۱۹۵۰ و در دوران اوج جنگ سرد به دلیل رقابت های نظامی خود با شوروی برنامه ای برای حمله موشکی به کره ماه با کلاهک هسته ای در دست اجرا داشت.

عصر ایران: روزنامه دیلی میل بریتانیا فاش ساخت که ایالات متحده آمریکا در دهه ۱۹۵۰ و در دوران اوج جنگ سرد به دلیل رقابت های نظامی خود با شوروی برنامه ای برای حمله موشکی به کره ماه با کلاهک هسته ای در دست اجرا داشت.

"لئونارد ریفل" متخصص توسعه سلاح در آمریکا این مطلب را افشا کرده و بر اساس گفته های او" کارل ساگان " ستاره شناس مشهور آمریکایی در سال های دهه ۱۹۵۰ مسئول بررسی پیامدهای حمله اتمی آمریکا به کره ماه شده بود.

ساگان مسئول شده بود تا درباره تاثیرات غباری و گازی ناشی از حمله اتمی آمریکا به کره ماه تحقیق کند. ساگان در آن سال ها ستاره شناس جوانی بود. وی در سال ۱۹۹۶ درگذشت.

این پروژه در آن تاریخ از سوی مرکز توسعه سلاح به سرپرستی " لئو نارد ریفل" در دست برسی و تحقیق بود.

هدف آمریکا از تحقیق بر روی پروژه انفجار ماه همزمان بود با تلاش های اتحاد جماهیر شوروی سابق برای انجام نخستین سفر یک موجود زنده به فضا که در سال ۱۹۵۷ با سفر " لایکا" (یک سگ) با فضا پیمای روسی " اسپوتنیک -۲ " انجام شد و روس ها زودتر از آمریکایی ها موفق شدند نخستین موجود زنده را به فضای خارج از مدار زمین بفرستند.

بر اساس برنامه آمریکایی ها نخست قرار بود یک موشک با کلاهک هیدروژنی کره ماه را هدف قرار دهد اما به دلیل اینکه انفجار هیدروژنی بسیار قوی تر از انفجار اتمی بود ، در نهایت تصمیم بر این شد تا کلاهک سوار بر موشک ،اتمی باشد.

بر اساس گزارش دیلی میل کارشناسان و مقامات نظامی آمریکا در نهایت به دلیل تبعات حمله اتمی به کره ماه از انجام آن منصرف شدند .

کارشناسان نظامی آمریکا بیم آن داشتند که تاثیرات رادیواکتیو چنین حمله ای بر کره ماه و در نهایت موفق نبودن پرتاب این موشک و بازگشت آن به زمین می تواند فاجعه ای بسیار عظیم بر روی کره زمین خلق کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هه!!

    • سپیر

      خدا شفاشون بده

    • بدون نام

      دیگه موندن به کجا حمله کنن!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج