۳۶۷۴۳۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بازار آنلاین مواد مخدر، حسابی گرفته است

کیف هایی که زمانی افراد در خیابان ها حمل می کردند و به کمک آن مواد مخدر را جا به جا می کردند، این روزها شکلی مجازی به خود گرفته است.

هفته نامه صدا - ترجمه نسیم بنایی: کیف هایی که زمانی افراد در خیابان ها حمل می کردند و به کمک آن مواد مخدر را جا به جا می کردند، این روزها شکلی مجازی به خود گرفته است. بازار آنلاین مواد مخدر در حقیقت بخشی از «شبکه تاریک» است؛ سایت هایی که تنها از طریق سرویس دهنده Tor در دسترس هستند می توانند کاربران خود را از طریق رمزگذاری ها به مشتری مواد مخدر تبدیل کنند.

۸ درصد: تعداد کسانی که در سال ۲۰۱۴ در امریکا به کمک اینترنت به مواد مخدر دسترسی پیدا کرده اند.

خریداران و مشتری ها از طریق ایمیل با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و در نهایت به کمک ارزهای مجازی این معامله سیاه صورت می گیرد. تقریبا تمامی این معاملات به کمک وبسایت های «بازار رمزنگاری» صورت می گیرد.

۵۲۰۰۰۰۰ دلار: ارزش فروش آنلاین کوکایین از طریق شبکه سیلک رود در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵

این وبسایت ها خدمات لازم در زمینه پرداخت را فراهم می کنند. حتی سیستم های بازخورد مانند آمازون و ای بی نیز به کمک این وبسایت ها فراهم می شود تا خریداران بتوانند اظهارنظر کنند. به محض اینکه معامله انجام شد و پول پرداخت شد، مواد مخدر در بسته های مخصوصی که اثر انگشت روی آن ها باقی نمی ماند فرستاده می شوند. آدرس ها نیز به کمک رمزنگاری فرستاده می شود. فروشنده هایی که باهوش تر هستند از چندین دفتر پستی استفاده می کنند، خریداران باهوش نیز از آدرسی استفاده می کنند که مربوط به همسایه ای همیشه غایب باشد تا بتوانند در زمان غیاب او بسته خود را دریافت کنند. به علاوه آن ها هیچ گاه رسید دریافت بسته را امضا نمی کنند.

۵۷۰۰۰۰۰ دلار: ارزش فروش آنلاین ماری جوانا از طریق شبکه سیلک رود در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵

بررسی های آکونومیست نشان می دهد که تقریبا ۹۰ درصد از معاملاتی که به این شکل انجام می شوند در نهایت موفقیت آمیز هستند. اما تجربه نشان می دهد عمر این وبسایت ها کوتاه است. سیلک رود که نمونه موفق آن بوده تنها ۳ سال عمر کرده و در نهایت توسط اف بی آی شناسایی و سرنگون شده است. در حال حاضر کسی که مسئولیت این سایت را بر عهده داشت به جرم پولشویی، هک کامپیوتر و توطئه برای فروش مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده است.

۱۸۰۰۰۰۰ دلار: ارزش فروش آنلاین هرویین از طریق شبکه سیلک رود در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵

به هر حال خریداران و فروشندگان هر روز از یک وبسایت به وبسایتی دیگر اسباب کشی می کنند و کار خود را راه می اندازند. شکل این بوسایت ها نیز هر روز تکامل یافته تر می شود. ماهیت این شبکه های تاریک به گونه ای است که مطالعه در مورد آن ها قدری دشوار است. اکونومیست موفق شده است در یک مطالعه بیش از ۳۶۰ هزار معامله را مورد بررسی قرار بدهد. هرچند احتمالا اشتباهاتی در این اطلاعات وجود دارد اما بررسی ها نشان می دهد ماری جوانا جزو محبوب ترین کالاها در این زمینه است که ۳۸هزار مورد معامله آنلاین داشته است. تبلیغات نیز در این وبسایت ها به گونه ای صورت می گیرد که مشتریان را به خرید ترغیب می کند.

۲۰۰۰۰۰ دلار: ارزش فروش آنلاین ماش روم (نوعی از مواد مخدر) از طریق شبکه سیلک رود در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵

نگاه: کسب و کار تازه

کارتل های قدرتمندی که از گذشته های دور در زمینه تجارت مواد مخدر فعالیت کرده اند علاقه کمتری به شبکه تاریک نشان می دهند. یکی از دلایل آن ها نیز این است که در این عرصه به قدر کافی زنجیره ها و واسطه هایی دارند که می توانند کار خود را پیش ببرند و به این ترتیب خودشان را وارد این حاشیه ها نمی کنند. این گروه های مافیایی اغلب مهارت کافی در قاچاق دارند و مهارت های آن ها در دنیا مجازی و به صورت آنلاین کاربردی نخواهدداشت.

۱۵ درصد: تعداد کسانی که در سال ۲۰۱۵ در آمریکا به کمک اینترنت به مواد مخدر دسترسی پیدا کرده اند.

به علاوه آن ها چندین کیلوگرم تا چندین تن مواد مخدر در روز جا به جا می کنند و این کسب و کار تازه در این ابعاد کم، سود چندانی برایشان ندارد. زمانی موسسه های کوچک در عرصه مواد مخدر فعالیت می کردند اکنون همه آن ها به تجارت آنلاین مواد مخدر روی آورده اند. این وبسایت ها قطعا تجربه جدید و دنیای تازه برای کسب و کار خلاف کارها خواهدبود.

۱۴۰۰۰۰۰ دلار: ارزش فروش آنلاین کریستال از طریق شبکه سیلک رود در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵

تقلب های بسیاری در تجارت آنلاین مواد مخدر صورت می گیرد و کسانی که در عرصه شبکه تاریک فعالیت می کنند سعی می کنند با روش های گوناگون یکدیگر را از این مسائل آگاه کننده و از این طریق مانع فریب یکدیگر بشوند. اما لو رفتن اطلاعات در این زمینه در هر حال خطرآفرین است.

۱۰۰۰۰۰ دلار: درآمد ۲ درصد از کسانی که به صورت آنلاین به تجارت موادمخدر می پردازند.

۴۷ درصد: از سفارش های آنلاین مخدر برای مواد اکستازی است.

۲۸۸ دلار: ارزش هر گرم هرویین که به صورت آنلاین به دست استرالیایی ها می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج