جاباما
۳۶۷۴۸۰
۳ نظر
۵۰۲۱
۳ نظر
۵۰۲۱
پ

سلمان خان «ماشین فروش» بالیوود

منتقدان سینمایی و رسانه های گروهی هند می گویند سلمان خان ستاره مسلمان بالیوود، مطرح ترین بازیگر معاصر سینمای هند است.

جام جم: منتقدان سینمایی و رسانه های گروهی هند می گویند سلمان خان ستاره مسلمان بالیوود، مطرح ترین بازیگر معاصر سینمای هند است.

سلمان خان «ماشین فروش» بالیوود

آن ها با توجه به فروش بالا و موفقیت آمیز فیلم های شش سال اخیر او، عقیده دارند در حال حاضر سینمای هند ستاره ای بزرگ تر و محبوب تر از او ندارد. جامعه مسلمانان هند از این موضع گیری استقبال، اعلام حمایت و ابراز خشنو.دی کرده است. واقعیت این است که از سال ۲۰۱۰ تا به حال، تمام فیلم های سلمان ۵۰ ساله فروش های کلانی در جدول گیشه نمایش سینماهای این کشور آسیایی کرده اند و او، فیلم کم فروشی نداشته است.

به نوشته سایت اینترنتی ایندیا اف ام، موفقیت سلمان خان در حالی نصیب او می شود که هنرمندان هندو و مسیحی زیادی در بالیوود کار می کنند و بخش عمده صنعت سینمای هند در اختیار هنرمندان هندو قرار دارد که مذهب رسمی کشور هند است.

تحلیل گران اقتصادی سینما، وضعیت کنونی سلمان خان را با وضعیت استثنایی آمیتاب بچن در دو دهه هفتاد و هشتاد میلادی مقایسه می کنند.

به گفته آن ها، بچن در این دو دهه سلطان بلامنازع جدول گیشه سینماهای هند بود و هر فیلم تازه او، طوفانی در سینماها و جدول گیشه نمایش به راه می انداخت. مونماهان دسای تهیه کننده و فیلم ساز پرقدرت بالیوودی که فیلم های پرفروشی را با بازی بچن کارگردانی کرد، در سال ۱۹۸۱ گفت:« آمیتاب مثل سیلابی است که هر هفتاد سال یک بار، خلق و جاری می شود.» منتقدان عقیده دارند این جمله را می توان حالا در رابطه با سلمان خان تکرار کرد.

همین منتقدان می گویند قدرت در جدول گیشه نمایش همراه خودش مسئولیت و مسئولیت پذیری هم می آورد. سلمان می داند که محبوب عموم تماشاگرانی است که از او سرگرمی می خواهند و با هر فیلم تازه خود، چیزهایی اضافه تر و بیشتر از فیلم های سرگرم کننده معمول بالیوودی ارائه می کند. به نظر می رسد او به خودش هم قول داده که تماشاگران را نا امید نکند و با هر فیلم، چیز جدیدی به بالیوود اضافه کند. از همین رو است که این روزها در رسانه های گروهی از سلمان خان با القابی هم چون «ماشین فروش»، «قطار موفقیت» و «سلطان گیشه» اسم برده می شود.

ماه گذشته که تازه ترین فیلم بازیگر با نام «سلطان» به روی پرده سینماها رفت، همه این پرسش را مطرح کردند که آیا می تواند رکورد فروش فیلم ها در سینمای هند را بشکند یا خیر. این فیلم بالاخره توانست به فروشی ۳۰۰ کروری (هر ۱۰۰ کرور حدود ۱۶ میلیون دلار است) دست پیدا کند. با این رقم فروش، نام دو فیلم ۳۰۰ کروری وارد فهرست جدول فروش فیلم های سلمان شد. فیلم دیگر «داداش جان باجرانجی» است، که سال گذشته میلادی درهند اکران عمومی شد. عامر خان فقط یک فیلم ۳۰۰ کروری (پی کی) دارد و شاهرخ خان و هریتیک روشن دیگر رقبای سلمان، هنوز نتوانسته اند فروشی ۳۰۰ کروری را تجربه کنند.

اهل فن به این نکته اشاره می کنند که موفقیت های کلان مالی اخیر سلمان خان، مسئولیت و توجه او به انتخاب فیلم هایش را بیشتر کرده است. در این حالت، بازیگر باید کاملا در نوع فیلم نامه هایی که برای کار انتخاب می کند، دقت کند و مراقب باشد که بی گدار به آب نزند. منتقدان سینمایی عقیده دارند سلمان خان آن قدر باهوش و کارکشته هست، که در انتخاب های بعدی خود نیز کارهایی را انتخاب کند که عموم تماشاگران هندی را هیجان زده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • arezoo

      واقعا سلمان تنها سوپر استار باليووده

      پاسخ ها

      • ali

        آره شاهرخ خانم داره بادمجون واکس میزنه

      • بدون نام

        واقعا حتی از شاهرخ خانم بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج