۳۶۷۵۱۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تکذیب میانجی‌ گری فرانسه در پرونده فاجعه منا

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه میانجی‌گری فرانسه برای حل پرونده شهدای منا میان ایران و عربستان را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه میانجی‌گری فرانسه برای حل پرونده شهدای منا میان ایران و عربستان را تکذیب کرد.

این منبع آگاه در وزارت امور خارجه اخبار منتشر شده مبنی بر این‌که قرار است دولت فرانسه برای حل پرونده شهدای منا میان ایران و عربستان میانجی‌گری کند را تکذیب و این اخبار را بی‌اساس خواند.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که فرانسه برای حل و فصل پرونده فاجعه منا میانجی‌گری خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر شد که عصر روز سه‌شنبه رییس سازمان حج و زیارت در حاشیه امضا تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات به متقاضیان سفر به عتبات عالیات در سخنانی با بیان این‌که "اینجانب در هیچ جا و مکانی برای میانجی‌گری هیچ کشوری در خصوص فاجعه منا سخن نگفته‌ام، تصریح کرد: تا کنون حقوقدانان چندین کشور اروپایی برای ارائه راهکار و حل و فصل حقوقی فاجعه منا اعلام آمادگی کرده بودند که قرار است به‌زودی تیمی ازسوی کشورمان به برخی از کشورها و فرانسه اعزام شوند.

وی در اظهارات روز سه‌شنبه خود گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیگیری حقوقی فاجعه منا از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با همکاری و تلاش جدی با وزارت امور خارجه، قوه قضاییه و حج زیارت به دنبال این هستیم تا بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها به‌ درستی استفاده کنیم.

اوحدی خاطرنشان کرد: به همین منظور با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده گروهی از کارشناسان وزارت امور خارجه و حج و زیارت برای استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و بهره‌مندی از بهترین راهکارها به چند کشور اسلامی و اروپایی از جمله فرانسه اعزام می‌شوند.

وی با بیان این‌که برای ارایه مشورت و راهکارهای قانونی و بین‌المللی تا کنون برخی کشورهای اروپایی و اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: به همین منظور تا کنون برخی از وکلای بین‌المللی از دیگر کشورها برای دفاع از پرونده منا اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که وظیفه خود می‌دانیم از تمام ظرفیت‌های موجود در اقصی نقاط جهان برای احقاق حقوق خانواده شهدای منا استفاده کنیم، اظهار کرد: اینجانب در هیچ جا و مکانی برای میانجیگری هیچ کشوری در خصوص فاجعه منا سخن نگفته‌ام.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج