۳۶۷۵۹
۵۴۹ نظر
۹۱۹۶
۵۴۹ نظر
۹۱۹۶
پ

پیوند کلیه و همه دردسرهایش

حدود ۲۶ سال از اولین پیوند كلیه در بیمارستان شهید دكتر لبافی‌نژاد می‌گذرد. یك برادر كلیه خود را به برادر بیمارش هدیه كرده بود؛ آقای بهروزی. او هنوز زنده است و با گذشت این مدت به زندگی خود ادامه می‌‌دهد. در طول سال‌های پیاپی تجارب گران‌قیمتی در عرصه جراحی پیوند اعضا در كشور به وجود آمده است.


پیوند کلیه و همه دردسرهایش

مجله سیب سبز: حدود ۲۶ سال از اولین پیوند كلیه در بیمارستان شهید دكتر لبافی‌نژاد می‌گذرد. یك برادر كلیه خود را به برادر بیمارش هدیه كرده بود؛ آقای بهروزی. او هنوز زنده است و با گذشت این مدت به زندگی خود ادامه می‌‌دهد. در طول سال‌های پیاپی تجارب گران‌قیمتی در عرصه جراحی پیوند اعضا در كشور به وجود آمده اما پیوند كلیه یك سر و گردن از سایر پیوندها بالاتر و موفقیت آن افزون‌تر است.

پیوند کلیه و همه دردسرهایش

سر عمل جراحی پیوند كلیه دو دوست حاضر شدیم. دو دوست اهل خراسان شمالی كه یكی كلیه خود را به دیگری هدیه كرد و بانی این پیوند نیز كسی نبود جز استاد دکتر ناصر سیم‌فروش. متاسفانه بیماری دیابت در رده اول و سپس گلومرولونفریت یا التهاب گلومرولی كلیه در كودكان که از بیماری‌های مادرزادی كلیه است، در کشور ما شایع‌ترین مشكلاتی هستند که باعث از بین رفتن كلیه و ضرورت پیوند می‌شوند.

بیماری‌هایی مانند دریچه مادرزادی مجرا، بازگشت ادرار از مثانه به كلیه‌ها، مثانه نوروژنیك (كه از طریق جراحی، با پیوند بخشی از روده به مثانه برای بزرگ شدن حجم مثانه قابل درمان است) هم جزو شایع‌ترین مشكلات كلیه اطفال است. تاكنون بالغ بر ۴۰۰ مورد پیوند كلیه اطفال در بیمارستان لبافی‌نژاد با موفقیت انجام گرفته و به همین دلیل یك بخش ویژه اطفال در این بیمارستان راه اندازی شده است.

فشار خون، فشار به کلیه

افرادی كه مرتب دچار خون دماغ می‌شوند و سردرد و سرگیجه دارند ممکن است فشارخون بالا داشته باشند که به همین مشكلات كلیه مربوط می‌شود و حتی به نارسایی كلیه نیز می‌تواند منجر شود. این دو اثر متقابل بر هم دارند: فشارخون و نارسایی كلیه‌ها. از سوی دیگر سنگ‌های كلیه به ویژه سنگ كلیه دو طرفه باعث نارسایی كلیه می‌شوند. برخی داروها نیز در صورت مصرف نكردن صحیح می‌توانند موجب نارسایی كلیه شوند كه تمام این مشكلات قابل پیشگیری‌اند.

ما در پیوند اولیم!

ما تاكنون در ۳ مورد از بیماران مبتلا به دیابت كه كلیه خود را نیز از دست داده‌اند و كاندیدای پیوند كلیه بودند ۳ مورد پیوند موفق پانكراس و كلیه به طور همزمان داشتیم كه این افراد دیگر بدون نیاز به انسولین زندگی می‌كنند و قصد داریم این روند را ادامه دهیم. چند سال پیش گفتم كه به زودی در پیوند كلیه از برجسته ترین کشورهای دنیا خواهیم شد و اكنون با اطمینان می‌گویم كه در منطقه خاورمیانه، در پیوند از مرگ مغزی رتبه اول را داریم و این مرهون تلاش‌های مردم ایثارگر كشورمان است. اكنون مدل اسپانیا در بیمارستان دكتر مسیح دانشوری به همت همكاران در حال اجراست و به این ترتیب نه تنها در پیوند كلیه بلكه در پیوند كبد از مرگ مغزی هم رتبه اول را با انجام حدود یك‌هزار پیوند موفق كبد در تهران و شیراز به همت دكتر ملك‌حسینی در اختیار داریم.

پیوند کلیه و همه دردسرهایش

ما در پیوند کلیه به روش لاپاروسكوپی در منطقه خاورمیانه اول و در دنیا رتبه سوم یا چهارم را داریم. در میان كشورهای دنیا از نظر پیوند كلیه از فرد زنده به بیمار (از فرد غیر مرگ مغزی) جزو ۵ كشور اول دنیا محسوب می‌شویم. تقریبا به ازای پنج مورد پیوند كلیه از اهداكننده زنده سه مورد از مرگ مغزی در هفته تنها در بیمارستان لبافی‌نژاد (قلب ارولوژی كشور) داریم. تا پیش از این موفقیت‌ها، كشور عربستان سعودی و تركیه پیشگام‌تر بودند. جالب اینكه اهدای اعضا در كشور ما همانند كشور اسپانیا از مردم كشورمان صورت می‌گیرد اما در كشوری مانند عربستان مردم عربستان كمتر به فرهنگ اهدای اعضا پس از مرگ مغزی اعتقاد دارند و بیشتر افراد خارجی هستند كه پس از تصادف یا مرگ مغزی اعضای خود را اهدا می‌كنند.

پیوند به شیوه «سیم فروش»

من در خصوص تكنیك پیوند كلیه یك روش جراحی ابداع كردم كه طی آن تنها با یك نخ بخیه و بدون زدن گره بخیه دور تا دور عروق كلیوی را پیوند زدم كه این روش چندی پیش هم در یكی از ژورنال‌های جهانی مطرح و مورد استقبال فراوان قرار گرفت. گره‌های متعدد نمی‌زنیم و به جای ۴ نخ بخیه از یك نخ استفاده می‌كنیم كه خیلی سریع است.

در مجموع پیوند كلیه با روش ابداعی ما به گونه‌ای انجام می‌شود كه در كوتاه‌ترین زمان و كمترین عوارض و هزینه درمانی انجام می‌شود. برای این منظور سعی می‌شود تا كلیه اهدایی با طول مناسبی از رگ‌های پیوندی از بدن اهداكننده جدا شود به این منظور شریان و ورید كلیوی را از بالاتر از محل جداسازی ابتدا با نخ مخصوص می‌بندیم و سپس اقدام به جداسازی آن می‌كنیم. زمانی كه كلیه را از بدن اهداكننده خارج می‌كنیم به وسیله سرم فیزیولوژی خون موجود در كلیه شست‌وشو داده و كلیه را عاری از هرگونه خون می‌كنیم این اقدام از لخته شدن احتمالی خون در كلیه اهدایی جلوگیری می‌كند. این كار را در دمای پایین و در یك ظرف حاوی قطعات یخ انجام می‌دهیم البته در مواردی هم كلیه را بدون سرد كردن در كوتاه‌ترین زمان به بدن گیرنده انتقال می‌دهیم.

پیوند با کمترین عوارض

در زمینه اهدای كلیه از افراد زنده با تكنیك لاپاروسكوپی هم‌اكنون موفق به انجام یك‌هزار و ۶۰۰ مورد پیوند كلیه به طریق لاپاراسكوپی شده‌ایم كه در خاورمیانه چنین آماری وجود ندارد. در این روش بدون جراحی باز و فقط توسط چند سوراخ كوچك بدون برش، كلیه اهدایی خارج شده و به بیمار نیازمند پیوند می‌شود. به این ترتیب اهداكننده با كمترین درد و خونریزی پس از ۲ روز به زندگی عادی بازگشته و مرخص می‌شود. این روش در اروپا و آمریكا استاندارد شده اما در خاورمیانه فقط ایران توانسته به این تكنیك و با این میزان موفقیت دست یابد.

پیوند از فرد زنده با پیوند از جسد چه فرقی دارد؟

كلیه اهدایی از فرد دهنده كه یك انسان زنده است یا یك فرد دچار مرگ مغزی در نحوه برداشت فرق می‌كند. اگر دهنده فرد زنده باشد با برش لاپاروسكوپی و حتی ۳ سوراخ كوچك كار بستن رگ‌های خونرسان و لوله حباب توسط ابزارهایی از بیرون بدن با دوربین مخصوص صورت می‌گیرد و پس از شست‌وشوی كلیه آن را به اتاق عمل مجاور كه بیمار گیرنده كلیه آماده‌سازی شده است انتقال می‌یابد.

اما اگر كلیه از یك فرد مرگ مغزی (جسد باشد) با یك برش روی پهلوی دهنده كلیه به روش مذكور جدا می‌شود.

در بیشتر موارد كلیه از فرد مرگ مغزی در یك مركز درمانی دیگر جدا شده و پس از شست‌وشو ، داخل سرم فیزیولوژی و یخ در كوتاه‌ترین زمان ممكن به بیمارستانی كه بیمار گیرنده پیوند در اتاق عمل آماده‌سازی شده است انتقال می‌یابد.

برای جداسازی اعضای پیوندی، كلیه اولین عضو است كه از بدن فرد مرگ مغزی جدا می‌شود سپس كبد و پانكراس، قلب و ریه‌ها در صورت رضایت بیمار و خانواده‌اش و چشم هم در پایان برداشته می‌شود.

مهم ترین نشانه موفقیت

در مورد موفقیت پیوند باید گفت كه میزان ادرار پس از پیوند بیانگر موفقیت آن است. در یك فرد معمولی در یك شبانه‌روز حدود ۲ تا ۳ لیتر ادرار انجام می‌شود اما در افراد پیوند شده به دلیل مكانیسم ویژه بدن كه قصد دارد تمام سموم تجمع‌یافته در سلول‌ها را به سرعت از بدن خارج سازد در هر یك ساعت حدود ۳ لیتر ادرار دفع می‌شود و گاهی در طول شبانه‌روز حدود ۳۰ لیتر ادرار خواهند داشت. به همین دلیل كه احتمال فشار به ناحیه بخیه شده وجود دارد ما از یك روند مخصوص موسوم به سوند دابل جی (G Double) استفاده می‌كنیم. این بیماران هم اندازه میزان ادرار خود باید مایع و سرم دریافت كنند. این افراد چون پیوندشان خارج از پرده صفاق صورت گرفته و فشاری از روده‌ها، كلیه را تهدید نمی‌كند می‌توانند خوردن غذا را چند ساعت پس از پیوند آغاز كنند.

سنگ های سر راه!

دشوارترین نوع پیوند كلیه در افراد با وزن سنگین است؛ افرادی كه بالای یكصد كیلوگرم وزن دارند. البته من به جرات می‌گویم كه در این زمینه من قهرمان پیوند كلیه افراد سنگین‌وزن هستم كه به خصوص در چند ماه اخیر تعدادی از افراد بالای ۱۲۰ كیلوگرم را مورد پیوند قرار دادم! ما از نظر ارائه مقاله علمی در میان كشورهای جهان پس از بررسی‌های انجمن جهانی جراحی كلیه و مجاری ادرار رتبه پنجم را در اختیار داریم. ۳۰ سال پیش ۳ نفر از كشورمان عضو این انجمن بودند اما اكنون حدود ۱۰۰ نفر عضو آن هستند. از نظر تولید علمی هم جا دارد بگوییم ما سایتی داریم به نشانی iurtc.org.ir كه حدود ۳۰درصد از بازدیدكنندگان آن از ایالات‌متحده بودند به ویژه فیلم‌های ویدئویی لاپاروسكوپی حاصل تلاش همكاران ما بسیار مورد استقبال جهانی قرار گرفت.

پیوند چطور انجام می شود؟

كلیه اهدایی در ناحیه لگن بیمار گیرنده جای می گیرد و ما هیچ دستكاری به كلیه قبلی بیمار نخواهیم كرد. در ناحیه لگن گیرنده رگ‌های مناسبی برای پیوند وجود دارد و از نظر بیهوشی هم شرایط بهتری حاكم خواهد بود. با قرار دادن كلیه در ناحیه مورد نظر این خود عضو است كه به ما می‌گوید بهترین جا برای ثابت شدن و پیوند كجاست.

پیوند کلیه و همه دردسرهایش

اندازه رگ پیوندی نه كوتاه و نه بلند است و برای این كار دقت می‌كنیم كه بهترین جداسازی صورت گیرد، در ادامه با ایجاد یك برش كوچك روی شریان گیرنده كه از قبل قسمت بالایی آن با ابزار جراحی نگه داشته شده تا خونریزی نكند محل اتصال رگ كلیه پیوندی مشخص می‌شود. با استفاده از یك نخ بخیه با روش خاص دور تا دور رگ مورد نظر بدون گره زدن دوخته می‌شود و در نهایت هنگام آزاد شدن مسیر خونرسانی تنها گره پیوند رگ زده خواهد شد.

به همین شیوه رگ دیگر كلیه كه نقش بازگرداندن خون تصفیه شده را به گردش خون عهده‌دار است بخیه می‌شود. بعد با ایجاد یك سوراخ كوچك روی مثانه به شیوه‌ای خاص، کلیه به آن پیوند می‌شود تا ادرار تولید شده از كلیه به داخل آن سرازیر شود. به این شكل كلیه در ناحیه‌ای نزدیك مثانه تعبیه شده و همان جا كار خود را آغاز می‌كند.

ما در پیوند اولیم!

ما تاكنون در ۳ مورد از بیماران مبتلا به دیابت كه كلیه خود را نیز از دست داده‌اند و كاندیدای پیوند كلیه بودند ۳ مورد پیوند موفق پانكراس و كلیه به طور همزمان داشتیم كه این افراد دیگر بدون نیاز به انسولین زندگی می‌كنند و قصد داریم این روند را ادامه دهیم. چند سال پیش گفتم كه به زودی در پیوند كلیه از برجسته ترین کشورهای دنیا خواهیم شد و اكنون با اطمینان می‌گویم كه در منطقه خاورمیانه، در پیوند از مرگ مغزی رتبه اول را داریم و این مرهون تلاش‌های مردم ایثارگر كشورمان است. اكنون مدل اسپانیا در بیمارستان دكتر مسیح دانشوری به همت همكاران در حال اجراست و به این ترتیب نه تنها در پیوند كلیه بلكه در پیوند كبد از مرگ مغزی هم رتبه اول را با انجام حدود یك‌هزار پیوند موفق كبد در تهران و شیراز به همت دكتر ملك‌حسینی در اختیار داریم. ما در پیوند کلیه به روش لاپاروسكوپی در منطقه خاورمیانه اول و در دنیا رتبه سوم یا چهارم را داریم.

در میان كشورهای دنیا از نظر پیوند كلیه از فرد زنده به بیمار (از فرد غیر مرگ مغزی) جزو ۵ كشور اول دنیا محسوب می‌شویم. تقریبا به ازای پنج مورد پیوند كلیه از اهداكننده زنده سه مورد از مرگ مغزی در هفته تنها در بیمارستان لبافی‌نژاد (قلب ارولوژی كشور) داریم. تا پیش از این موفقیت‌ها، كشور عربستان سعودی و تركیه پیشگام‌تر بودند. جالب اینكه اهدای اعضا در كشور ما همانند كشور اسپانیا از مردم كشورمان صورت می‌گیرد اما در كشوری مانند عربستان مردم عربستان كمتر به فرهنگ اهدای اعضا پس از مرگ مغزی اعتقاد دارند و بیشتر افراد خارجی هستند كه پس از تصادف یا مرگ مغزی اعضای خود را اهدا می‌كنند.

کلیه پیوندی چند سال کار می کند؟

۹۵درصد كلیه‌های پیوندی در یك سال خوب كار می‌كند. در مدت ۱۰ سال این درصد عملكرد به ۸۵درصد می‌رسد كه به علت پدیده پس زدن یا در اصطلاح Rejection است كه در بیشتر پیوندها عاملی تهدیدكننده محسوب می‌شود. تعداد كمی هم حدود ۲تا ۳درصد بیماران به ویژه بیماران دیابتی به دلیل وجود چربی در دیواره عروق دچار لخته می‌شود كه البته این نوع عدم موفقیت پیوند كلیه‌ها بیشتر ضعف تكنیكی است. آنتی‌بیوتیك‌ها، داروهای ضد درد، داروهای كورتونی و داروهای مختلف جهت جلوگیری از پس زدن كلیه پیوندی از همان آغاز كار كلیه جدید به گیرنده داده می‌شود. این داروها توسط متخصصان نفرولوژی مدیریت می‌شود. در خصوص موارد پیوند مجدد روی یك بیمار به دلیل رد پیوند اول، تاكنون موارد زیادی پیوند دوم با موفقیت انجام شده اما در برخی موارد حتی پای پیوند سوم كلیه نیز به میان آمده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناصری

      جالب بودلطفادرصورت امکان اطلاعات بیشتری درخصوص پرهیزغذایی بیماران پیوندی بدهید

    • علی

      آیابادختری که پیوندکلیه درکودکی داشته میتوان ازدواج کرد؟؟البته وضع جسمانی خوبی دارد

      پاسخ ها

      • امیر

        سلام آقا علی میشه چرا نشه !اگه هم باور نداری و می ترسی برو پیش یه پزشک نفرولوژی ازش سوال کن ؛ فقط زمانی که قصد داشتین بچه دار بشین با پزشک هماهنگ کنید.

    • آقا رضا

      با سلام ممنون از مطلب واقعا مفیدتون
      فقط خواهش میکنم بگید چقد اختمال داره بعد از پیوند در یک دختر جوان که نه دیابت داره نه فشار خون عوارضی پیش نیاد؟

    • بدون نام

      سلام داداشم 2 ماهست پیوند کرده ولی الان یه مقدارعدم داره.چه کار باید بکمیم.

      پاسخ ها

      • امیر

        سلام دوست عزیز من 26 سالمه و 9 ساله که پیوند شدم ؛ این ورم از عوارض قرص پردنیزلون می باشد و به مرور زمان به حالت اولیه بر می گرده نگران نباش

    • مهدیه

      سلام،بابام تقریبا دوماه است که دیالیز میشوند
      به گفته دکتر ایشان برای پیوند اگر کلیه از فرزندان باشد خیلی بهتر است اما متاسفانه گروه خونی من به ایشان نمیخورد وابجی هم مشکل سنگ کلیه دارد،اگر کلیه از غیر فرزندان باشد احتمال جواب دادن پیوند چقدر است؟وآیا بعد پیوند دردی هم دارند؟

    • سپیده

      من با جوانی که10 سال پیش در سن 20 سالگی پیوند انجام داده می توانم ازدواج کنم
      پیامد های آن چیست

      پاسخ ها

      • محمد سبحان

        سلام هیچ مشگلی نیست ، این یه واقعیته نه شعار ، تصور کن پیوند یعنی کسی که سلامتیشو صدرصد بدست آورده و اگه هم شک داری برو پیش پزشک نفرولوژی هز چند که فکر می کنم فرهنگ و دانش مردم در این زمینه قوی شده باشه

    • ارمین

      با تشکر از مطالب خوبتون
      می خواستم بپرسم تاثیر یک نفرولوژ خو ب در یک پیوند بیشتره یا جراح چطور میشه یک دکتر خوب پیدا کرد

    • محمد

      سلام بنده بیمار پیوند کلیه هستم ٬ هفت سال رو با موفقیت پشت سر گذاشتم ولی واقعا دیگه خسته شدم از بس دارو ساندیمون و سلسپت و کورتون خوردم ٬ خواستم ببینم آیا پیوند مغز استخوان شخص دهنده(کلیه) به گیرنده کلیه تا حالا تو ایران انجام شده اصلا وجود داره و جایگزینی برای داروهای بعداز عمل پیوند کلیه هست ٬هرچی گشتم اطلاعاتی به دست نیاوردم میشه منو راهنمایی کنید باتشگر. گودینی

    • sanaz

      با سلام
      میخواستم بگم من میتونم با جوانی26ساله ک در حال پیوند کلیه هست ازدواج کنم؟
      و دوام پیوند تا چند سال هست؟

      پاسخ ها

      • محسن

        سلام از من گفتن بود من خودم ک 9 سال پیوند شدم و می خوام با دختری ازدواج کنم ک از نظر دختره پیوند هیچ مشگلی نیست!!و دانشش در این زمینه بالاست تا رفتیم خاستگاری ولی خانوادش مادر!!! اجازه نمیده من موندم ک واقعا چکار کنم

    • نسرین

      سلام ۲۶ سالم ۲ ساله پیوند کلیه شدم تا حالا هم هیچ مشکلی نداشتم خیلی می خوام باردار بشم ولی می ترسم به نظرتون میشه بدون خطر به ارزوم برسم

    • بدون نام

      در پیوند کلیه کم خونی کلیه نشانه چیست ؟

    • ساناز

      آقا محسن شما باید یکی مثل خودت گیر بیاری من خودم حدود 15 سال پیوند کلیه کردم مشکلی ندارم اما همه فکر میکنند من بیمارم در صورتی که از سالم سالمترم از حرف مردم خسته شدم از بس گفتند تو مریضی حالا شما شرایط بهتری داری اگر اسمت درست باشه الا پسری

    • سما

      فقط وضع من را افراد پیوندی درک میکنند اونم شاید هم جنس خودم من در سن 13 سالگی پیوند کردم درس خوندم فوق لیسانس گرفتم سالم وسر حال اما هنوز سطح فکر مردم رشد نکرده حتی اعضا خانواده خودم همه فکر میکنند من همچنان بیمار م به خدا باور کنید من سالمم ار افراد سالم سالمترم به این خاطر من با این درس وتحصیلات خواستگار ندارم.

      پاسخ ها

      • فاطمه

        منم شرایط تورودارم پنج سال پیوندکردم ازلحاظ وضعیت جسمی عالی ازتحصییلات عالی اصاهیچکسی تانگم نمیفهمه پیوندکردم ولی باوجوداینکه اینهمه خواستگاردارم وقتی میفهمن میرن پشت سرشونم نگاه نمیکنن واقعاچراسطح فکرمردم اینقدربایدپایین باشه بعضی وقتادوست دارم خودکشی کنم راحت شم ازاین دنیا

    • بهار

      اگر کسی بخواد کلیه خودشو در ازای پول واگذار کنه باید چه راهی رو پیش بگیره??

    • محجسن

      سلام برو انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان یا استان

    • یه بنده خدا

      سلام دوستان آقای 27 ساله مجردم 10 سال پیش پیوند شدم ، اطرافیان چند ین و چند بار بهم گفتن بیا دختر بهت بدیم خودم دوست نداشتم و ندارم !!! البته فعلا" قصد ازدواج ندارم !! ولی بابا و مامان همچنان میگن کسی به تو تو زن نمیده !!! منم اگه از لج اونا شده کمتر از 24 ساعت میگیرم ولی بازمیگم چرا به خاطر حرف اونا......!!! من موندم چکار کنم ، خیلی حرفاشون عذابم میدم دیگه اعصابی برام نمونده

    • سما

      سلام آقا شما که پسرید وضعتون بهتره ونباید اعصابتون خورد باشه ما که دختر وپیوند کلیه ایی هستیم چی بگیم من خودم دیگه کارم فقط شده دعا وثنا به درگاه خدا شما آقایان اگر یه کار خوب داشته داشید وبعد از پیوند مشکلی نداشته باشید به راحتی میتونید ازدواج کنید خدا به دادما دختران پیوند ومجرد برسه.

    • هومن

      سلام من بیستویک سالمه و یه ساله ک دیالیز میشم و چند سالیه ک ب شیره تریاک اعتیاد دارم خاستم بدونم موقع پیوند اعتیاد برام مشکل ساز نیس از راهنماییتون ممنونم

    • مهرداد

      چند روز پیش رفتم دکتر(منوچهر امینی) بیمارستان شریعتی ، کلی منو راهنمایی کرد می گفت زن بگیر ، گفتش دختر های مجرد پیوند خیلی بیشتر از آقایون ازدواج می کنند و باردار هم میشن و با بچه هاشون میان پیشم منم کلی خوشحال میشم .

      پاسخ ها

      • سما

        سلام من که غیر از مادرم که نمیدونم برای دلداری من میگه تو میتونی ازدواج کنی وبچه دار شی بقیه دوست وفامیل همه میگن تونمیتونی ازدواج کنی وبچه دار شی سطح فکر مردم رشد نکرده وقبول ندارند که بابا یه دختر پیوندی هم مانند همه دخترهای سالم وسرحال است وحق زندگی داره

    • مهرداد

      هومن خان شما مشگل خودت کم بود تا اینکه شیره رو هم گذاشتی روش!!!! حتما به دکترت بگو ، مهمترین عاملی که پیوند رو تهدید میکنه افسردگی و استرس و اظطراب هستش شما باید به مرحله ریلکس برسید.

    • مهرداد

      سلام ، دکتر امینی بهم گفت چند روز پیش آقای جوونی با یه خانم اومدن مطبم ، آقا رو روی دست آوردن!!!! گفت منم کنجکاو شدم پرسیدم چی شده گفتن بعد از 6 ازدواج شوهرم قطع نخاع شده!!! گفت کسی از آینده خبر نداره !!!! دوستان شاید دلیل ازدواج نکردن یا دیر ازدواج کردن پیوند نباشه!!!!! مثل تمام اطرافیان که می بینید ، !!! من که کلی کشته مرده دارم ولی خودم فعلا دوست ندارم ، البته تا کسی رو دوست نداشته باشم ازدواج نمی کنم!!!!!

    • بدون نام

      من هم 25سالمه 5ساله پیوندکلیه کردم تحصیلکرده هستم ازنظرجسمی سالمم اماخواستگار ندارم

    • سمیه

      سلام شاید نظر دوستمون درست باشه وازدواج خیلی ربطی به پیوند نداشته باشد اما یه دختر پیوندی که در یک شهر کوچک زندگی میکند اگر خواستگار هم برایش پیدا شود از دوست وآشنا پرس جو کند و شرایط دختر را بهش بگن خواستگار را فراری میدهند هر چند هم دخیر با کمالات وتحصیلکرده باشد من خودم با همین مشکل روبرو هستم هر چند در حدود 18 سال است پیوند کلیه کردم و سالم وسر حال هستم.

    • شاهین

      سلام ، 18 سال خیلی عالیه از فامیل گرفتی یا غریبه ، دلیل اصلی در 18 سال موفقیت رو چی می بینی به ما هم بگو خیلی حال کردم

    • سمیه

      سلام،خوشحالم که باعث امید واری شما دوستان شدم.از غریبه گرفتم البته این غریبه که میگم شاید باورکردنی نباشه از یک برادرم هم برام عزیزتر است و روابط خانوادگی خوبی با هم داریم به دلیل این که ایشان جانباز هستند وکلیه خود را اهدا کرد همچین کسایی این دوره خیلی کم پیدا میشه. شاید یکی از دلیلهایی که کلیه من خوب کار میکند همین باشه و دلیل دیگه سر موقع داروها را میخورم و مرتب به پزشک مراجعه میکنم وحالا 4 ماه یک بار مراجعه میکنم من پایان نامه ارشدم حتی در مورد افراد دیالیزی بود وخیلی از آنها که نا امید بودنند امیدوار به پیوند میکردم.من فقط تنها مشکلم حالا کار است،از آینده هم خیلی میترسه،از تنهایی متنفرم.

    • مرجان

      سلام ميخواستم بدونم كسي كه كليه اش را اهدا كرده بعد از پنج سال ميتواند كليه بخرد و دوباره به حالت قبل خودش برگردد يا براي بدن ضرر دارد؟؟همچنين اهداي كليه چه مشكلاتي را ميتواند براي شخص اهدا كننده در پيش داشته باشد؟؟

    • مرجان

      سلام ميخواستم بدونم كسي كه كليه اش را اهدا كرده بعد از پنج سال ميتواند كليه بخرد و دوباره به حالت قبل خودش برگردد يا براي بدن ضرر دارد؟؟همچنين اهداي كليه چه مشكلاتي را ميتواند براي شخص اهدا كننده در پيش داشته باشد؟؟

    • مصیب

      سلام ، مرجان با این سوال که پرسیدی معلومه که اطلاعات کافی در باره پیوند کلیه نداری! کسی که کلیه خودشو اهدا می کنه با یه کلیه عمری طبیعی داره ، این حرف من نیست حرف دنیای پزشکی است. من خودم 11 ساله پیوند کردم ،یکی از فامیلامون بعد از 45 سال فهمید مادرزادی یه کلیه داره اونم به خاطر دل درد رفته بود سونوگرافی !!!! اصلا" چیز مهمی نیست و جای نگرانی وجود نداره ، کاری که دو کلیه انجام میده یک کلیه هم همونو انجام میده ، اصلا کارکرد جسم با روح فرق می کنه ما درباره کار کردن جسم خود چه میدانیم!!!!!!!

    • ندا

      سلام بچه ها منم 4ساله کبدم پیوند زدم 29سالمه ولی هنوز خواستگار ندارم خدا به داد دختر ای پیوندی برسه

    • سارا حسینی

      سلام.من میخوام در ازای پول کلیه م رو بفروشم.میشه راهنماییم کنید

    • راهنما

      خانم حسینی برو انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان یا شهرستان

    • سارا حسینی

      من ب خاطر مشکل مالی میخوام بفروشم.تو انجمن خیلی کم قیمت میدن ک ارزش ریسک نداره

    • راهنما

      خانم حسینی اولا که واسه شما اصلا ریسک نیست !!! ولی واسه شخص گیرنده 5% ریسک داره چون ممکنه بعد از اینکه کلیه برداشته بشه سیاه بشه و قابل پیوند زدن نباشه!!! و گیرنده کلیه باید به فکر پیوند بعدی باشه ! می دونید تو ایران روزی چند نفر بر اثر میرگ مغزی فوت میشه ! و اعضایبدنشان جان افراد را نجات میدهند الان فرهنگ تا چند سال آینده نیاری به کلیه از شخص زنده نیست و فقط از افراد مرگ مغزی گرفته میشه چون فرهنگ خیلی داره میره بالا! در ضمن قیمت الکی که نمیزارن !!!!

    • محمد

      سلام بنده به دلیل مشکل مالی کلیه ام ومیخوام بفروشم گروه خونیم abمثبت هست 09194344320

    • امید

      23 سالم گروه خونی Bمثبت کلیم را با قیمت توافقی میفرشم جهت خرید با شماره 09359909649 تماس بگیرید

    • مریم

      سلام من 11 ساله پیوند کردم .اصلا" اعتمادی در کار نیست ، دوستانی که قصد پیوند دارید حتما با پاد در میونی انجمن موفق خواهید شد ، در غیر این صورت گرفتاریتان چند برابر خواهد شد . این روزها گرگ هایی که نمی دانند با هر بار دیالیز صد بار میمیرید و زنده می شوید در کمین پولی که با هزاران مکافات برای هزینه درمان خود جور کرده اید هستند!!!!!! بالاخره از ما گفتن بود! تصمیم با خودتان...

    • سمیه

      سلام،من باش گفتم یه سایت پیدا کردم که همه مثل خودم پیوندی هستند وبا بچه های پیوندی دل ودل میکنم نمیدونستم رفته رفته مرکز خرید وفروش کلیه میشه هر که میخواد کلیه پیوندکنه به جا این کارا بره انجمن نام نویسی کنه اونجا بهتر راهنمایی میکنند.ما پیوندیها هم همین کار را کردیم.

      پاسخ ها

      • علی

        میشه آدرس سایت رو بگین

      • بدون نام

        آدرس سایت لطفمیکنین؟

    • مریم

      سلام سمیه خانم ، منم 11 سال پیوند شدم خوشحال شدم از اینکه 18 سال پیش پیوند شدی و همچنان در سلامتی به سر می بری ، الان کلا" چکار می کنی مدرک تحصیلیت چیه چن سالته و دنبال کار هستی یا نه؟؟در طول این مدت آیا مشکلاتی شما را تهدید کرد یا نه؟(نوسانات کراتینین داشتید یا ن)

    • سمیه

      سلام من دارای مدرک فوق لیسانس در رشته فیزیولوژی هستم،28 سالم هست من حتی وقی دیالیز میکردم ترک تحصیل نکردم وغیر حضوری درس میخوندم و موقع امتحانات ساعت 5 صبح میرفتم دیالیز و ساعت 8 میرفتم امتحان میدادم،وقتی هم پیوند کردم 1سال غیر حضوری درس خوندم،در حال حاضر دنبال کار خیلی گشتم اما کاری که مناسب یک فرد تحصیل کرده باشه پیدا نکردم همه از آدم میخواهند کار مفتی برایشان بکنیم.با کلاس رفتند سر خود را مشغل میکنم.کراتینم هم 1تا2/1است.مشکل خاصی هم در این سالهانداشتم.اهل گلپایگان هستم.خوشحال میشم شما هم بیشتر خودتون را معرفی کنید.

    • نسترن

      سلام من بابام یک ماه که پیوند کلیه زده وقندش بالاست اما قبل از عمل اصلا سابقه قند بالاتر از90نداشت وتا8روز بعد ازعمل کراتینش به1.3رسید اما بعد از اون کراتینش بالا رفت والان1.8.خواهش میکنم اگه کسی چنین تجربه ای داره منوراهنمایی کنه خیلی ممنون میشم

    • اشکان

      سلام هیچ ایرادی نداره شاید مال داروی ساندیمون باشه چون سطح دارو بالا یا پایین باشه کراتینین رو می بره بالا به مرور زمان میاد پایین و اگه هم پایین نیومد جای نگرانی نیست تا 2.5 هم قابل قبول واسه شخصی پیوندی است دوست من 10 سال پیش پیوند شد از همون روز اول 2.5 بود . نگران نباش

    • پری

      سلام من یه.خواهر14ساله دارم که 4 ماهی هست دیالیز میشه والان قرارپیوند بشه فرد دهنده کلیه 32سالشه میخوام بدونم چند درصد احتمال پس زدن کلیه داره خیلی نگرانم چون خواهرم جسم ضعیفی داره

    • اشکان

      سلام 95 درصد کلیه های پیوندی جواب میدن و 5 درصد که اونم دست خداست و از دست پزشک کاری ساخته نیست پس می زنه ، البته جراح خوب و با تجربه هم بی تاثیر نیست و حرفهایی واسه گفتن داره !!! فقط و فقط امیدتون به خدا باشه در ضمن واسه پیوند هر چقدر فرد چاق نباشه احتمال موفقیت خیلی بالاست. .من خودم 17 ساله بودم پیوند شدم و الان 28 سالمه یادمه وقتی رفتم اتاق عمل از ترس می لرزیدم وبه دکترا گفتم که سردمه!!!! مطما باش پیوند جواب میده ولی مهم اینه که بعد پیوند باید واقعا مراقب باشی...

    • سمیه

      سلام هیچ ترسی نداره من خودم 11 سالگی پیوند کردم،همون موقعه یه بچه 4 ساله با من پیوند کرد دکترها میگفتند 4درصد فقط بهش امید است که پیوند خوبی داشته باشه،اما خدا را شکر بعد از پیوند سالم وسر حال بود.بعد از پیوند چند ماه باید مراقب باشه.

    • سین

      سلام منم میخوام کلیم رو بفروشم بخاطر مشکل مالی

      A+
      09019083155

    • حسین

      سلام دوستان .من21سالمه و 7 ماه هست که دیالیز میشم قراره به امید خدا ابان دکتر سیم فروش پیوند برام بزنه .شماها که تجربه بیشتری در مورد دارو ها و مراقبت ها دارین چه توصیه های برای هم قبل از عمل هم بعد از عمل برام دارین راهنمای کنین .از همتون ممنونم

    • مهتاب

      سلام می خواستم نظر دوستان رو راجع به ازدواج بدونم ، آیا شخص پیوندی باید با همتای خودش ازدواج کنه یا خیر؟؟؟ مزیتش اینه که همدیگه رو خوب درک می کنند و هیچ برتری نسبت به هم ندارن و عیبش هم اینه که اگه خدایی نخواسته برا یکیشون مشگلی پیش بیاد همتای خودش شاید نتونه یه کوه براش باشه در واقع به اشخاصی دیگه وابسته بشن؟ خواهشا نظرات رو بگید

    • پژمان

      سلام،24سالمه،قد186،وزن84،o+،کلیه فروشی،بدلیل نیازشدید مالی،بارضایت کامل،ورزشکار،
      100میلیون.
      09307720710

    • ابوالفضل

      خانوم مهتاب،من به پیوند کلیه کارندارم ،در کل زمانیکه دونفر ازدواج میکنند باید همه جوره همو بخوان واینم درنظر بگیرن که هرلحظه امکان هراتفاقی هست،یه تصادف کوچیک میتونه یه ادم سالم رو واسه یه عمر قطع نخاع وخونه نشین کنه، ورفتار طرف مقابل فقط به سطح شعورو معرفت وایمانش به خدا برمیگرده،ادم هایی رو میشناسم که سرماخوردگی وسرفه های طرف مقابلشونو تحمل ندارن وغر میزنن که تو چقدر مریضی ،با این اوصاف پس نباید ازدواج کرد چون شاید یه روز یه اتفاقی بیفته.نه....یه پیوندی میتونه بایه ادم نمیگم سالم بایه لدم غیرپیوندی ازدواج کنه فقط به شرط شغور وفهمیدگی والبته عشق

    • سمیه

      سلام دوستان شما خودتون هم اگر پیوندی باشید باور ندارید سالمید،پس از بقیه چه توقعی دارید شما باید خودتون باور داشته باشید که از افراد سالم هم سالمترید.چرا نباید یه فرد پیوندی با یه فرد به اصطلاح سالم ازدواج کنه شاید ما افراد پیوندی از طرف مقابلمون هم سالمتر باشیم و تحمل ما هم بیشتر است.اما فقط از خدا بخواهید یک نفر را سر راهتان قرار بده که با فهم باشد،درک داشته باشه.

    • علی

      سلام علی هستم سی ساله ازکرمانشاه شش ساله پیوندکلیه زدم بحمدالله سالم وسرحال امیدتون بخداباشه شایدچندسال آینده درمانهای بهتری بجای پیوندبیادوهمه ازدست داروهای پیوندخلاص بشیم.باآرزوی سلامتی

    • یگانه

      سلام چند وقت که فهمیدم پسری که قراره باهاش ازدواج کنم کلیه هاش هر دو از کار افتاده 21 سالشه و الانم چند ماهیه ک دیالیز میشه و دکتر گفتن ک باید پیوند انجام بده خیلی نگرانم آخه پدرشون هم مشکل کلیه داشته چند بار هم پیوند زدن ولی متاسفانه جواب نداد و فوت کردن . به نظرتون احتمال موفقیت پیوند چقدره؟ واسه ازدواجمون مشکلی پیش نمیاد خیلی نگران آینده ام راهنماییم کنید لطفا

    • محمد امین فداکار

      سلام ، بهترین راهنمایی اینه که بری پیش پزشکش نفرولوژیست ، بگو آیا دیالیزی شدن ایشون ربطی به پدرش داره بعنی ارثی بوده یا نه بر حسب اتفاق ، ایشون هم دیالیزی شده ؟؟؟؟؟؟؟ سوال دوم اینکه اگه ارثی بود آیا به بجه های ایشون هم منتقل می شه یا نه ؟؟؟؟؟احتمال خیلی قوی پدر ایشون بیماری دیگه ای داشته که پیوند جواب نداده و احتمال موفقیت پیوند 97 درصد جای نگرانی نیست.
      ازت سوال می کنم :چند سالتونه ؟ شما نسبتی با این شخص دارید؟ شغل این شخص چیه و چی می تونه باشه؟؟؟ شما با چه زاویه ای به این شخص نگاه می کنید و شخص پیوندی واسه ازدواج را چجوری ارزیابی می کنید؟؟؟ خودت تصمیم گیرنده ای یا نه خانواده؟؟؟ دست آخر اینکه اگه دوست داری باید صبر کنی مشکلاتش برطرف شه

    • بدون نام

      سلام من خودم 21 سالمه با ایشونم نسبت فامیلی ندارم . به نظر من یه فرد پیوندی تفاوتی با یه فرد سالم نداره و مشکلی ندارم با این قضیه . شغلشونم آزاده و تو بازار کار میکرد . واسه ازدواجم هم خودم و هم خانوادم تصمیم میگیرن و من خودم دوستش دارم ولی خونوادم مخالفن . ممنون از راهنماییتون

    • محمد امین فداکار

      سلام شما قبل از دیالیزی شدنش نامزد ایشون بودید یا نه فقط چیرایی در ذهن داشتید که حالا با دیالیزی شدنش در مورد ازدواج با این شخص تردید دارید؟؟؟ دلیل مخالفت خانواده چیه؟؟؟؟ این شخص الان هم در این رابطه با شما حرف می زنه یا نه یه جورایی بوی نا امید بودن میده؟؟؟؟؟ جهت اینکه خانواده را راضی کنی تلاش می کنی یا نه؟؟؟؟؟ یه سوال در گوشی ازت می پرسم ولی خداوکیلی راستشو بگو ؟ حاضری یه کلیه بهش بدی و بعد بهاش زندگی کنی البته اگه خانواده با این قضیه مشگلی نداشته باشن ؟؟؟؟؟

    • یگانه

      سلام نه قبلش نمیدونستیم و دیالیزی نمیشد الان حدود یک سال و نیمه باهمیم 3ماهه ک دیالیز میشه . خودشم خیلی امید به ازدواج با من داره و خداروشکر اصلا نا امید نیست من خودم مشکلی ندارم ولی خونوادم با سنش و دیالیز شدنش مشکل دارن . راستش من حاضر بودم این کارو بکنم حتی پیشنهادم دادم ولی خوب گروه خونیم نمیخوره به هم . ولی الانم تمام تلاشمو واسه خوب شدنش میکنم

    • محمد امین فداکار

      سلام ، خیلیییییییی خوشم اومد درود بر شرفت ؛ مطما باش عشق واقعی همینه و خیلی هم مقدسه ، فقط خداوند از اونایی نگذره که جلوی پای آدم سنگ میندازن تا به عشقشون نرسن !!!!!!! خوب خوب خوب خوب فکراتم بکن همه جوره باید این پسره رو بخوای ، من خودم 13 ساله پیوند شدم آخرش نذاشتن که نذاشتن که نذاشتن که نذاشتن که نذاشتن به هم برسیم منم دیگه فکر ازدواج از ذهنم پریده و تنها چیزی که به ذهنم نمی رسه ازدواجه. البته دخترای زیادی دورو ورم پیداشون هست ولی خودم دیگه نمی خوام تا دهه بعد ببینم چی میشه

    • ناشناس

      آقا محمد امین میشه کمی از خودتون برامون بگید چند ساله که پیوند کردید آخه من هم یک هفته دیگه میخوام پیوند کلیه انجام بدم خیلی استرس دارم تو را خدا برام دعا کنید

    • محمد امین

      سلام ، محمد امین فداکار هستم 26 ساله کارشناس ارشد نرم افزار ، و 13 ساله که پیوند کلیه شدم (از غریبه گرفتم) . ببین دوست عزیز پیوند بیماری نیست تولدی دوباره است ،اصلا ترس نداره به جان خودم تا چند سال پرونده پزشکی بخش پیوند خودم رو نگاه می کردم انگار تمام دنیا رو بهم میدادن ، فقط به خدا متوسل شو سلامتیتو 100% بدست میاری ولی باید مراقب باشی هر چند هم علاوه بر مراقب بودن ، سلامتیت در دست بالایی است و داوری در مورد سرنوشت انسانها کار عاقلانه ای نیست چون هیچ کسی از آینده خبر نداره ، یادمه زمانی قرا بود پیوند شم همه اطرافیان منتظر خبر مرگم بودند ولی نه من پیوند شدم و اتفاقا" در این مدت جوانانی از طایفه غزل خداحافظی را تا ابد خواندند که برایمان غیر قابل باور بود . امیدت به خدا

    • بدون نام

      ي سوال از دوستان دارم أيا أفراد سيگاري ميتون كليه اهدأ كنن

    • بدون نام

      سلام حالا نمی دونم ولی قبلا آره یه بار دیدم شخص معتاد کلیه اهدا کرده بود و بعد از اهدا شبش تا صبح در بیمارستان از درد خماری نالید . اینکه کاری نداره برو انجمن بیماران کلیوی بپرس تمام شرایط رو بهت میگن

    • ندا

      سلام،پدرم شصت سالشه دو ماهه پیوند کلیه کرده، الان علایم سرماخوردگی دارن. چیکار باید انجام بدن،خیلی نگرانیم که یه وقت پس نزنه.

    • بدون نام

      سلام در سریع ترین زمان ببرش دکترش ، نفرولوژیست

    • بدون نام

      من 25سالمه صورتم لکه زده قبل ازپیوندصورتم صاف بودبدون زره ای جوش امابعدازپیوندهم صورتم جوش میزنه هم لکه خیلی صورتم داره خراب میشه شماهاکه پیوندی هستین آیامثل من صورتتون جوشولکه میزنه به خداافسرده شدم هرروزتوآینه نگاه میکنم وگریه میکنم توروخدایه راهی بهم نشون بدین من به خاطر داروهایی که میخورم هم شنواییم ازدست دادم هم صورتم خراب شده آخه این چهپیوندکردنی هست؟به خاطر کم شنواییم هیچ جادوست ندارم برم اصلااگه بخوام برم هم متوجه حرفاشون نمیشم دیگه اززندگی خسته شدم

    • بدون نام

      سلام من ازاینکه پیوندکردم صدهزارمرتبه شکرولی به خاطرداروهای پیوند شنوایی گو ش راستم 70درثدازدست دادم صورتم همش جوش میزنه ولکه میاره

    • بدون نام

      سلام دوستان شنوایی هیچ ربطی به پیوند نداره ، قطعا" به پزشک مراجعه و دلیل رو پیگیری کنید. ولی جوش صورت مال داروی پردنیزولون هستش که بستگی به میزان مصرف و زمان پیوند داره ، این جوشها طبیعی هستش و به مرور زمان و با کم کردن دوز داروی پردنیزولون قطعا جوشها ناپدید خواهند شد و صورت شما مثل آیینه شفاف خواهد شد. البته اگه وزنتون خیلی بالاست به دلیل مصرف بیشتر دارو حداقل انتظار رو باید داشته باشید که صورتتون به حالت اول برگرده ، دوستان سنگینی وزن ارتباط مستقیمی با داروی مصرفی داره پس ( وزن کمتر=مصرف داروی کمتر=صورتی طبیعی تر) با این تفاسیر خودتون نتیجه گیری کنید.

    • مریم

      سلام.واقعادستسون به خاطر سایت درد نکنه . من 25 سالمه و بعد از 3 سال دیالیز پیوند کلیه شدم . الان 15 ماهه کلیه دارم . درست فرد دیالیزی با پیوند کلیه از بیماریش راحت نمیشه . البته منظورم اینکه بیماری نارسایی کلیه همیشه با فرد بیمار هست و دارو .ازمایش. دکتر همیشه هست فقط از دیالیز خلاص میشیم. راستش من تا22سالگی مشکل نداشتم امابه خاطر اب الوده کلیه هام کیست پیدا کردنند. مجبو شدم 3 سال دیالیز بشم .خدارو شکر که حالااز دیالیز خبری ندارم. و مراقب خودم هستم .

    • مریم

      سلام.من25 سالمه و بعداز3سال دیالیز15 ماه است که پیوند شده ام.مدرک تحصیلی کارشناسی دارم دنبال کار هستم و به زندگی خیلی امیدوارم.همه بهم میگن که دختر پیوندی نمی تونه ازدواج کند.اما من به حرفهاشون اهمیت نمیدم و امیدم به خدا است و مواظب سلامتیم هستم چون وقتی سالم باشم میتونم همه ی خواسته هام برسم .مچکرم بابت سایتتون

    • حامد

      سلام من میخام کلیه مو بفروشم برای ازمایشات رفتم سنوگرافی گفت دوتاکلیه هات سنگ ریزه داره دونیم میلیمترحالابازمیشه اهداکنم ممنون میشم جوابمو بدین.

    • بدون نام

      سلام حامد ، بعید می دونم ولی جهت اطمینان یا از انجمن حمایت از بیماران کلیوی سوال کن یا از پزشک متخصص

    • ملينا

      كسي راجع به ويروسcmv اطلاعي داره؟ مامانم ١٠ روز بعد پيوند جواب cmvمثبت شد ولي كراتين كمتر هم شده٠/٨ولي خيلي نگرانم دكترام جواب درست حسابي نميدن

    • حسن

      سلام سن29 AB مثبت قیمت توافقی تماس بگیرید

    • بدون نام

      سلام میشه از بعد پیوند یکم توضیح بدین میگن ۶ ماه باید تو قرنطینه باشی این واقعیت داره

    • سمیه

      سلام راجع به قرنطینه بودن 6ماه لازم نیست اما 4ماه باید باشید ومعنی قرنطینه به این معنی نیست که توی یه اتاق باشی و باکسی اصلا رابطه نداشته باشی بیشتر به این معنی است که ماسک بزنی و روبوسی با کسی نکنی ومواظب باشی سرما نخوری همین وگر نه من که خودم همه چیز میخوردم هم جا هم میرفتم فقط تا یه مدت ماسک میزدم وروبوسی باکسی نمیکرم همین.

    • شبنم

      با سلام
      آیا در کلیه پیوندی ورم به مقدار کم در ناحیه کلیه پیوندی طبیعی هست؟ اگر شکم مریض بزرگ باشد ولی دو طرف شکم قرینه نباشد و طرف کلیه پیوندی حدود نیم سانت ورم داشته باشد علت چیست؟
      (کراتین و اوره در حد نرمال هست و طب و هیچ گونه علائم دیگه ای هم وجود نداره)
      آیا این ورم نگران کننده هست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید اشتباه تایپ شد، تب و هیچ گونه علائم دیگری ندارد

    • بدون نام

      شبنم جان منم دوساله پیوند کردم ، دوطرف شکم قرینه نیست مال همه اینجوریه کلیه پیوندی به مرور کمی بزرگتر از قبل میشه ، قسمتی از شکم که پیوند اونجا انجام شده بزرگتر از طرف مقابله

    • کیان

      سلام ، ای بابا ازدواج کردن ما هم مشگل بزرگی شده ، کسی بله نمیده ، شما بگید چکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی تا همیشه مجرد بمونیم؟؟؟؟

    • علی

      سلام دوستان، از خداوند متعال میخوام، به همه تون سلامتی بده و هر روز لبخند روی لبا تون باشه و به همه آرزوهایتان برسید انشاالله، و نگران آینده نباشید و آینده رو به خداوند بسپارید، خودش از همه مشکلاتمون آگاهی داره، پس نگران نباشید،

    • علی

      سلام دوستان، از خداوند متعال میخوام، به همه تون سلامتی بده و هر روز لبخند روی لبا تون باشه و به همه آرزوهایتان برسید انشاالله، و نگران آینده نباشید و آینده رو به خداوند بسپارید، خودش از همه مشکلاتمون آگاهی داره، پس نگران نباشید،

    • مهر

      سلام من 24 سالمه میخوام کلیه ام رو بفروشم بخاطر پول گروه خونیم ab+باید چی کار کنم؟

    • sldi

      سلام شما که پسرید و موقعیت بهتری دارید از ازدواج نکردن می نالید پس ما دخترهای پیوندی چی بگیم که داره از وقت ازدواجموی میگذره اما انگار نه انگار که ما هم آدمیه و دوست داریم تشکیل خانواده بدیم و همچنان از خواستگار خبری نیست.

    • کیان

      راستش من اگه صرفا" بخوام ازدواج کنم زود ازدواج می کنم ولی اعتمادی به این دخترهایی که مثل گربه دور و ورم می چرخن ندارم ، در واقع همیشه این در ذهنم هست که احتمال هر اتفاقی وجود داره ، حالا جدا از اینکه واسه هر انسانی ممکنه اتفاقی بیفته ، اگه خدایی نکرده اتفاقی بیفته چقد تحمل داره؟؟؟؟؟؟؟ یا نه خیلی زود میدون رو خالی میکنه؟؟؟؟؟؟ همین و تنها ترس از آینده ام و ازدواج همینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام.اکرشما طرزفکرتان عوض کنید بهترست.هیچ دختری غرورش رازیرپانمی گذردو دور پسرها مث گربه نمی گردد.امیدوارم همیشه سالم باشید.

    • سينا

      من مرد ٣٦ ساله متاهل سالم
      متقاضي اهداي كليه يا بخشي از كبد هستم
      امادگي قطعي براي انجام پيوند دارم
      ساكن شهركردم و هرجا لازم باشد مي ايم
      گروه خونم ب مثبت است
      لطفا قبل از تماس اس بدهيد
      شرايطم به گونه ايست كه بايد فوري اين مار صورت بگيرد
      قيمتم عادلانه است و دوست دارم به نيازمند و بيمار واقعي و بدحال اهدا كنم
      سر لوحه كار من رعايت جوانب عدل و انصاف است و توجه به مسايل مالي و خريد و فروش عضو
      لطفا نيازمند واقعي اول اس بدهد تا جواب بدهم

    • بهرام

      سلام آقا سینا ، در اهدای عضو محدودیت سنی وجود داره قبلا حداکثر سن اهدای کلیه 30 سال بود ولی الان نمی دونم ولی بعید می دونم بتونی عضو اهدا کنی.

    • امیر

      سلام 1 هفته است که کلیمو اهدا کردم به مادرم.از بیمارستان ترخیص شدم 3 روزه خونه ام اما همه جای بدنم درد میکنه معده .پشت معده.بیضه هام زیر قفسه سینه دیسک کمر.فشارم هم اومده روی 10...6 اگه کسی اطلاعات خوبی داره راهنماییم کنه

    • نگار

      سلام
      من 28 سالمه شش ساله دیالیزمیشم سال 90 پیوندازجسدانجام دادم که اصلا کارنکرداز اون زمان تاحالا ازمایش پانلم مثبته با اینکه الان دهنده هم دارم اما نمیتونم پیوندکنم دوساله که ازفردغریبه ای کلیه خریدم وهمچنان منتظرم که پانلم بیاد پایین فقط امیدوارم دهنده زیر قولش نزنه

    • بیچاره

      سلام تقریبا 10 ساله پیوند کلیه شدم جدیدا" شبا اصلا" خوابم نمی بره ، از ساعت 4 صبح به بعد بیدارم چکار کنم فک کنم دارم به افسردگی مبتلا میشم . کمکم کنید متشکرم

    • سامان

      سلام ۲۴سالمه میخوام کلیه امواهداکنم عوارضی نداره بعدچندروزدردم خوب میشه به حالت اولم برمیگردم وچندروز توبیمارستان بستری میکنن.بعدش رضايت نامه فقط ازخودم میخوان یاازخانوادمم میخوان خودم مجردم‌وجدا ازخانوادم زندگی میکنم ممنون میشم راهنماییم کنی..

    • بها

      سلام منم هفت ماهی هست پیوند زدم قبلا هم اومدم توی سایتتون اونموقع دیالیز میشدم خوشحالم که پیوند زدم خوشحالم که خدا همیشه کمک کرد هم دهندم خوب بود و زود پیدا شد هم پیوندم خدا رو شکر جواب داده ولی توی دلم خیلی میترسم ظاهرم خوبه میخندم شادم اما توی دلم میترسم اصلا نمیدونم فردا چند ساعته بعدم چی میشه همش نگرانم نکنه کلیم چیزیش بشه اما میدونم نگرانیها بیخوده فقط بخدا ایمان دارم چون خیلی کمکم کرد امیدوارم خدا همه ی مریضها رو شفا بده و همه قدر سلامتیشون رو بدونن عامین

    • بدون نام

      سلام اهدا کلیه برای اهدا کننده عوارص دارد یا نه ممنون

    • مریم

      سلام.خطاب به دوست پیوندی کا شبها خواب ندارند.می توانند از داروی ضد استرس و خواب اور استفاده کنندوپیش دکتر نفرولوز برویید.من خودم2سال پیوند کلیه شدم و دکترم داروی خواب اور تجویز کردنند.چون من هم مشکل شما رو دشته.در ضمن بی خوبی استرس و نگرانی پیش می اورد که برای افراد پیوندی مناسب نیست.میدوارم همیشه سالم باشید.مچکرم

    • علی

      سلام دوستان جوان26ساله هستم میخام کلیه خودموبفروشم اگه خریداری هست اعلام کنه قیمت توافقی کامل سالم هستم فقط میخاستم بدونم عوارض بعدازعمل چی هستش اینم بگین لطفا

    • حسين

      سلام
      من ٣٠ سالم گروه خوني o+ سالم قيمت توافقي

    • محسن

      سلام ممنون از راهنمای های که میکنید و وقت میزارین.من میخام کلیمو اهدا کنم میخاستم بدونم بعد عمل ایا مشگلی پیش نمیاد چقدر زمان میبره بعد عمل که به کارم برگردم یا در اینده موقع برای بچه دار شدن از نظرژنتیکی مشگلی نداره.بازم ممنون از شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با سلام به دوست عزیز.اهدا کننده کلیه هرحند مرد باشدیا زن مشکل خاصی برایش پیش نمیایدومیتواندازدوا ح کندوبه راحتی بهح دار بشود.عوارض خاصی ندارد.بعدازاهداکلیه حند روزی در خانه بستر میشود.قط باید مراقب سلامتیش باشدوندهنده هم یک کلیه دارد.باتشکر

    • سید

      سلام
      پیوندم سمت چپ ه
      آیا رانندگی وگرفتن کلاچ مشکلی ایجاد میکنه ؟
      32سالمه پیوند اولم هیجده سال دوام داشت واواخر اسفند 93دوباره پیوند کردم
      ممنونم

    • ارمان

      سلام دوستان من پنج ساله که پیوند شدم الحم دورلله خوبم مشکلی ندارم فقط موهام بد جور می ریزه اول پیوند موهام پر پشت شد بعد شروع کرد به ریزش اعصابمو خراب کرده دارم کچل میشم لطفا راهنمایم کنیم

    • ارمان

      سلام دوستان من پنج ساله که پیوند شدم الحم دورلله خوبم مشکلی ندارم فقط موهام بد جور می ریزه اول پیوند موهام پر پشت شد بعد شروع کرد به ریزش اعصابمو خراب کرده دارم کچل میشم لطفا راهنمایم کنیم

    • سحر

      سلام.من یه خاستگار دارم که کلیه هاشو براثر عفونت شدید از دست داده وپیوند انجام داده.ازنظرظاهری خوبه ولی میترسم بعدها مشکلی پیش بیاد براش.لطفا راهنماییم کنین

    • علیرضا

      من 2 ساله پیوند کردهام 55 سالمه و4سال دیلیز میشدم و دیابت دارم فقط میخواستم بگم که زندگی پیوندی خیلی بهتر از دیالیز است از این رو از کسانی که دیلیز میشن درخواست میکنم حتما به فکر پیوند باشند موفق باشید و از همه دکترها کمال تشکر را دارم مخصوصا دکتر لسان پزشکی و فتاحی

    • الناز

      سلام.من5 سال پیوند کلیه شدم.3سال دیالیز شدم.27 سالمه لیسانس کامپیوتر دارم.تازه باکسی که7سال پیوند کلیه شده و یک سال ازمن بزرگتر هست ازدواح کردم.هیح مشکلی نداریم.اولش نمیخواستم قبول کنم ولی قکر کردم به خودم و همسرم یه قرست بدم.اگه ما پیوندیها به قکر هم نباشیم پس حه کسی به قکر ما هست.در ضمن با دکترم حرق زدم .بهم گقته تا حنذ سال اینده میتونیم بحه دار بشیم.ان شا الله همه سالم و خوشبخت باشید.به هم قرصت بدیدو به قکر هم باشید.ممنونم.

    • امیرعلی

      سلام من 23 سالمه در سن 18 سالگی پیوند زدم الانم خوبم خداروشکر

    • کیوان

      پسری 22 ساله هستم ، کاملا سالم و سلامت ، به دلیل مشکلات مالی میخام یکی از کلیه هامو با گروه خونی +AB با قیمت توافقی بفروشم.
      خریداران محترم یا اسمس بدید یا تو تلگرام پی ام بذارین
      09333673325

    • بدون نام

      سلام علی هستم درسن ۲۴سالگی پیوندزذم الان ۳۰سالمه تازگی ازدواج کردم .البته خانمم پیوندی نیست.ولی بچه ها افسردگی شدیدی گرفتم بجای اینکه به نامزدم بزنگم می نشستم گریه کردن ونقشه خودکشی کشیدن کار بجای رسید که هیچی نمیخوردم بجزداروهای پیوند.روانپزشک دارو ونسخه بستری نوشت که ازاون شرایط نجات پیداکردم؛الانم خیلی نگرانی وترس نسبت به آینده دارم؛خواهشن به دادم برسین راهنمایی بکنین اگه اینجوری پیش برم حتی اگه ازلحاظ پیوندمشکلی پیش نیاد زندگیم تباه خواهدشد ؛خواهشن پیوندیهای که ازدواج کردن راهنمایی کنن؛

    • بهار

      سلام سحر خانم تصمیم نهایی رو خودت باید بگیری ، نظر خانوادت چیه؟ شغل پسره چی هست ؟ وضع خانوادگیش چجوره ؟ آیا دوستش داری؟ آیا دوستت داره یا نه در واقع عاشق نیست ولی از نظر منطق می خواد با تو ازدواج کنه؟

    • جواد

      سلام ، اقای بی نام چرا رفتی خاستگاری ؟ چرا می خوای زندگی دختر مردم را فدا کنی؟ببین دوست عزیز اون دختری که به تو بله داده و حاضر شده زن تو بشه درک و شعورش بیشتر از توست ، دوست عزیز کسی از آینده خبر نداره پس زندگی خوب رو بچسب و ترس از آینده هم اینه که مبادا کلیه خرای شه یا با این شرایط زنم بهم خیانت کنه ، این فکرا رو از خودت دور کن !!!!!!!! ببینم شغلت چیه؟ سوادت چیه؟ نامزدت چند سالشه؟ آیا نامزدت جایی مشغوله؟ چند بار رفتی خاستگاری ؟ آیا بار اول به تو بله گفت؟ به نظرت دلیل بله دادن این خانم به تو چی بود؟ در واقع دلخوش چی تو بود که بهت بله داد؟ جواب بده تا انشالا تا جایی تونستم راهنمایی کنم من خودم پیوندی ام ...

    • بدون نام

      سلام شغلم آژاده.بیشترتوی کارکاسبی هستم.قبل از ازدواج اینطور نبودم ازلحاظ روحیه بسیار قوی بودم حتی موقع دیالیز اصلا خودم مریض نمیدانستم همینکه ازدواج کردم روحیم باختم واولین خواستگاریم جواب بله گرفتم و 6ساله پیوندشدم ومشکلی تاحالا ازلحاظ کلیه بحمدالله ندارم.خودم هم باورم نمیشه چرا اینجورشدم.

    • بدون نام

      آقاجواد دیپلم دارم شغلم آزاده خرجی یه خانواده با کار کردن وکاسبی میدم خانمم 25خودم30سال دارم بااینکه چندساله بابیماری درگیرم اما بحمدالله اندازه خودم جوانی وسرحالی دارم خوش برخورد باایمان وباشعورم عرض هم کردم روحیم حتی موقه دیالیز بسیار عالی بود حتی اصلافکرنمیکردم مریضم ولی تاازدواج کردم دچار افسردگی وترس واضطراب شدیدشدم بحمدالله الان چندماهی ازازدواج گذشته به حالت عادی برگشتم ولی بعضی وقتهاترس میادسراغم نمیدانم چرااینطورشدم.حالاشمازحمت بکش راهنمایی بکن ازخودت بگو ازدواج کردی یانه؟ دلیل ترسیدنم از پیونده مبادا مشکلی پیش بیاد.خیلی خودم وخانمم بهم وابسته هستیم دوست ندارم مشکلی واسم پیش بیادواونم به دردسر بیفته همین.ناراحتین سر این قضیه اس.

    • جواد

      ببین دوست عزیز اول اینکه این خانم با تو ازدواج کرده شک ندارم به این قضیه هم فکر کرده که مبادا در آینده مشگلی براش پیش بیاد درواقع با این قضیه کنار اومده . دوم اینکه اصلا" کی گفته که واسه تو مشگلی پیش میاد . سوم اینکه هر کلیه پیوندی به خودی خود خراب نمیشه مگه داروهات رو نخوری یا اینکه نا پرهیزی کنی ! پس مواظب این دو باش و همیشه هم سر موقع به دکتر مراجعه کن . اصلا اینجوری فک نکن می دونی روزی چند جوان در ایران بر اثر تصادف فوت می شوند و می دونی در ایران روزی چند نفر طعم دیالیز رو می چشه و در نهایت پیوند میشه! کسی از اینده خبر نداره که چه می شود!!!!!! الان داریم کسانی که 30 ساله با کلیه پیوندی زندگی سالم و سرحالی دارند پس چرا نگرانی و یه چیزی هم بهت بگم کلیه تو با بدن تو سازگاری داشته که تا الان خوب کار کرده اگه سازگاری نداشت حداکثر 1 ماه اول پیوند پس می زد شک نکن اگه مواظب خودت باشی زندگی خوبی داری. دست آخر اینه فک کن کلیه خراب شد ایرادی نیست پیوند بعد به همین سادگی.......

    • جواد

      من خودم 28 سالمه 12 ساله پیوند شدم تا دلت بخواد سالم و سرحالم و فقط یک بار رفتم خاستگاری که اونم دختر ندادن ، دیگه در ته دلم ترسی از نه شنیدن پیداست و به همین خاطر تن به خاستگاری نمی دم . البته صد البته دخترهای زیادی حاضرند بله بدن ولی من باید خودم انتخاب کنم و نه ازدواج اجباری !!!!! در واقع با اراده خودم نباشه . در ضمن بنده نسبت به این شغلهای کاذب هم بی اعتنا هستم و ارشد می خونم و نسبت به این سوادم هم پول در میارم . ولی جایی استخدام نیستم

    • بدون نام

      تشکر داداش از راهنماییت .انشالا که همیشه سرحال باشی.یه سوال داشتم داداش شما که معلومات وسطح سوادت بیشتره قضیه سلول های بنیادی چیه جای امیدی برای درمان خودمان هست تاخیالمان راحت بشه

    • سمیه

      سلام به همه دوستان پیوندی و دیالیزی امیدوار چرخ کلیه پیوندیا تا ابد بچرخه و همه دیالیزیا هم پیوند موفقی داشته باشن
      در مورد ازدواج افراد پیوندی خوندم چندتا از کامنتهاتون رو
      من سه سال پیش با همسرم آشنا شدم و ایشون روز اول مشکل کلیشون رو بمن گفتن ۵ماه بعد ازدواج کردیم و یکماه بعد از ازدواجمون همسرم برا دیالیز راهی بیمارستان شدن و متأسفانه بخاطر سهل انگاری خانوادشون و کوتاهی کردنشون یک سال و چهار ماه دیالیز شدن تا اینکه بالاخره یکسال و نیم پیش پیوند شدن و الان شرایط خوبی دارن...
      میخوام اینو بگم که اصلا این مشکل نمیتونه زندگی مشترک رو مختل کنه ما هم مثه بقیه زوجها داریم با عشق فراوون زندگی میکنیم و حتی به جرأت میتونم بگم که خیلی هم تو چشیم و خیلیا بمن حسادت میکنن!!! اصلا تضمینی نیست که شما با یه فرد سالم ازدواج کنید و یکماه بعد فلج نشه یا مثلا سرطان نگیره مهم اینه که این دسته از عزیزان قدر زندگی رو میدونن و و قدر کسی که در کنارشونه و پا به پاشون هست رو میدونن...
      جهت رفع شبهه احتمالی هم بگم که عشق ما از نوع عشق قبل ازدواج نبود و ما کاملا تحت نظارت خانواده ازدواج کردیم و طی فرآیند مقدس ازدواج و بعد از اون تا به امروز عشقمون محکمتر و پایدارتر شده من به همسرم افتخار میکنم و مطمئنم خدایی که مارو برا هم آفرید مراقب سلامتی همسرم هست...
      بقول پدرم تا خدا نخواد برگی از درخت نمیفته پس با امید قدم بردارید و اگه میخواید ازدواج کنید اطمینان قلبیتون رو با رفتارتون به طرف مقابلتون و همه اطرافیانتون القا کنید
      تک تکتون در پناه خدای مهربون
      یاعلی

    • بدون نام

      سلام سمیه ... بقیه که اینجوری فکر نمی کنند .....

    • لعیا ساداتی

      سلام،امذوز یک هفته از فوت دایی جوانم میگذره.ایشون مدت یکسال دیالیز میشدند بیماری قند و کلسترول بالا و چاقی هم نداشتند وبعد پیوند شدند و پیوند موفقیت آمیز بود و مرخص شدند اما خیلی ضعیف شده بودند و اشتها اصلا نداشتند و معدشون هم کار نمی کرد تا اینکه بعد از سه روز در منزل به علت ایست علایم حیاتی فوت شدند ،آیا این از عوارض پیوند بوده؟واقعا همه سردرگم هستیم و شوکه شدیم چون با وجود اینکه همه چیز اوکی بودچطور ممکن یکدفعه در رختخواب فوت کنند؟

    • بدون نام

      سلام ایست علایم حیاتی واسه هر شخصی اتفاق می افته ، اصلا به پیوند ربطی نداره حتی اگه به پیوند ربط داشت حداکثر کلیه از کار می افتاد!!!!! بالا خره سرنوشت این بوده روحش شاد و آمرزش خداوند رو برای دایی عزیزتان خواستاریم

    • بدون نام

      سلام پدر من حدود ۲۰ سال است که پیوند کلیه میباشد تا ۲سال پیش هیچ مشکلی نداشت اما الان بی اشتها و دل درد پای ان همیشه رم دارد تا حالا ۵ دفعه بستری شده دکترها میگن کلیه سالم است پروتئین پس میزند میخواستم ببینم مشکل کجاست باید پیش چه متخصصی بروم

    • فریبرز

      سلام خیلی هم عالیه ، از فامیل گرفته یا غریبه؟

    • حسین بابایی

      سلام.من سه ماه پیوند کردم از زنده دوهفته ی اول قرص ساندیمون خارجی خوردم کراتینم واورم نرمال بود ولی دوماهه ایرانی خوردم یه کم رفته بالا شده کرات ۱.۵اوره ۴۹ الان قرصمو عوض کردن پروگرف میخورم یعنی از قرصه یا ماهای اول ازمایش ها بالا وپایین میشه.

    • سامان

      سلام کجا پیوند شدی و دکترت کی هست؟ سطح ساندیمون بالا یا پایین باشه کراتینین میره بالا و مدتی هم طول می کشه تا حد طبیعی برسه؟ ؟ آیا نمونه برداری از کلیه انجام دادن؟ یا نه به محض اینکه کراتینین رفت بالا پروگراف تجویز کردن؟

    • بدون نام

      کسی که احتیاج به کلیه داره کجا باید اقدام کنه بعد اینگه عین کبد کلیه که کمیاب نیست؟

    • بدون نام

      دکتر جراحم غلامرضایی بیمارستان چمران دکترخودم پوررضاقلی.بعدچندهفته پیش سی ام وی مثبت شدم قرص ولسایت شروع کردکورتن هم زیادمیخورم دکترگفت کورتن اوره رومیبره بالاخوب اوره بره بالا کراتم میره بالادرسته؟سونودادم حل بود.اصلامشکل نداشتم ولی مطمعنم برای قرص ایرانیه چون ازوقتی خوردم اینجوری شدم یا ویروسه یاکورتن الان پروگرف دادسریع بعدازسه روز ازمایش بدم انشالله ساخته باشه واومده باشه پایین نظرشماچیه اگه اطلاعات کافی دادیدشماره بدم زنگ بزنیدبهم

    • بدون نام

      محدویتی درروابط زناشویی بعدازپیوند وجود دارد برای مردها..

    • سامان

      سلام من خودم 11 سال پیش پیوند شدم و کراتینینم چند ماه پیش اومد رو 1.5 دکتر گفت قرص ساندیمون رو عوض کنیم دوباره پشیمون شد پردنیزلون رو برد بالا الان کراتینینم 1.4 هستش و خوبه ، شاید منم اگه از اول کراتینینم می رفت بالا پروگراف تجویز می کردن ولی چون 11 سال با ساندیمون کنار اومده پس مشگلی نداره ولی شما اگه کراتینین بره بالا باید قرص عوض شه لابد ساندیمون سازگارت نیست پروگراف یا ... تجویز می کنند. به هر حال جای نگرانی نیست نهایتا" با یه نمونه برداری نوع درمان مشخص خواهد شد .

    • سامان

      سلام هیچ محدودیتی برای روابط زناشویی وجود نداره ، اگه هم قبل از پیوند مشکلاتی داشته باشی با پیوند مشکلات خود به خود درمان خواهند شد ، یادتان باشد پیوند یعنی بدنی سالم ...

    • بدون نام

      سامان جان شماره بدم درتماس باشیم باهم...خیلی استرس دارم

    • آرزو

      سلام من پدربزرگم یه ساله که پیوند کلیه زده و به تریاکم اعتیاد داره الان یه خورده کلیه هاش کم کار شده خواستم بدونم اعتیاد به تریاک تاثیری داره روی کلیه یا نه ممنون میشم جواب بدید

    • بدون نام

      اره عزیزم خیلی تاثیر داره...هم مواد هم مشروب..باز بادکترمشورت کنید

    • سامان

      سلام آرزو خانم با نمونه برداری مشخص خواهد شد که چرا کلیه کم کاره ، و درمان خواهد شد . البته که تریاک تاثیر داره ولی من دیدم آقا 8 سال پیوند شده و اعتیاد هم داره

    • سامان

      سلام ایمیل بفرست اگه سوال خصوصی داشتی در خدمتیم.

    • بدون نام

      سلام عمرمفید کلیه چقدراست ایا دست خداست وچه رعایت هایی خیلی مهم هست من نفرمیشناسم چهل ساله پیوند کرده دلیل موفقیتش چیه؟

    • بدون نام

      چه غذایی رو تااخرعمرنباید بخوریم؟یاازبیرون یامغازه چه چیزایی میشه خرید خوردبعدازیکی دوسال پیوندکلیه؟

    • بدون نام

      ایامیشه بازنت بعدازچهارماه پیوندکلیه رابطه داشت البته عقدهستیم هنوز نرفتیم سرزندگی...تورابطه زناشویی چه محدودیتی وجوددارد؟

    • بدون نام

      ویروس سی ام وی بعداز یک ماه پیوند بگیری تاثیرداره روکراتین واوره..قرص ایرانی بعدازدوهفته پیوندبخوری کرات واوره رومیبره بالا؟

    • بدون نام

      بعد‌پنچ‌ماه‌از‌پیوند‌کلیه‌نزدیکی‌از‌مغعدچه‌عوارظی‌دارد

    • فاطمه عصمتی

      سلام برهمه ی دوستان گل انشالله باآرزوی شفاوبهبودی تمام بیماران الخصوص بیماران دیالیزی وپیوندی من25سالمه 6ساله دیالیزمیشم الانم 5ماهه تولیست پیوندهستم وهنوزخبری ازبخش پیوندنیست واسه پیوندکلیه وازشماعزیزان دعادرخواست داشتم که انشالله به زودی درهمین روزهاکلیه گیرم بیادالهی آمین....

      پاسخ ها

      • نارنین

        گروه خونیت چیه

      • اکبر

        چقد پول میدی

    • میثم

      سلام دوستان من مخوام با یه دختر 19ساله ازدواج کنم که7سال پیوند زده به نظرت مشکلی نداره

    • معصومه

      سلام وآرزوی سلامتی برای همه..من 36 سالمه حدود19 ساله که پیوند کلیه انجام دادم.وحدود 15 ساله که ازدواج کردم با مردی که خودش پیوند کلیه است.وخیلی همدیگه روودرک میکنیم وهوای همدیگه رو داریم..یه دختر 12 ساله ی خوشگل وسالم هم دارم شکر خدا..آرزوی سلامتی وخوشبختی برای شما پیوندی های گل

    • نگین

      سلام معصومه خانم خیلی هم خوبه انشالا پای هم پیر شید البته توأم با سلامتی ، از خودت بگو از غریبه گرفتی یا فامیل ؟ رمز 19 سال سلامتی رو چی می دونی به ما هم بگو ممون میشیم و شوهرت چند وقته پیوند شده ؟

    • مینا

      سلام و آرزوی سلامتی برای همه . همسر من 15 روزه تو بیمارستان لبافی نژاد پیوند کرده.
      حالش خیلی خوب بود و دکترا از پیوند و کار کلیه خیلی راضی بودن اما این خوشی همسرم تا وقتی بود ک سونشو نکشیده بودن.7 روز پیش اینو فرستادن اتاق عمل برای درآوردن سونه. سونشو کشیدن و حالبشو پاره کردن و 5 روز بود ک ادرار همسرم تو شکمش جمع شده بود. از دل درد معده درد شروع شد و تشخیص ندادن ک دردش چیه و فرستادنش بیمارستان شهید مدرس . اونجا دوباره عملش کردن و بماند ک ما چه حالی داشتیم چون ب ما نمیگفتن ک دردش چیه. حالش خیلی خراب بود تمام بدنش عفونت کرده بود.الان 2 روز عمل کرده و حالش خوبه . هنوز بیمارستان مدرسه . نظر شما چیه ما با اون دکتر یا انتری ک سونه اینو ب زور کشیده چه کار کنیم ؟ چرا با جون مردم بازی میکنن.اگه انتر بود پس دکتر چه کارس اگه دکتر بود یعنی انقدر اطلاعاتش پایین بود ک نمیدونه باید سونو ب آرومی بکشه. ما ک ب خدا واگذارش کردیم . ازش نمیگذرم و خدا هم ک اون بالا نشسته و دیده ک چ بلایی ب سرش آوردن هم ازش نمیگذره. ایشالا ک خودش اون دردو بکشه تا بفهمه انسان موش آزمایشگاهی نیست.

    • مهدی

      سلام.5ساله پیوندکردم وازازدواج کردن میترسم راهکار نشونم بدید ممنون.سما خانم

    • حسين بابايي

      ... نياز به جواب سوال هاي ذهنم دارم پنج ماه پيوندكليه انجام دادم ممنون ميشم راهنماييم كنيد

    • بدون نام

      ميشه بعد از پنج ماه يه رابطه ي ساده با نامزدت برقرار كني محدوديت رابطه چيه كه همه ميترسونن...

    • بی نام

      سلام.دختر خانمی که یکی از کلیه هاشون از دست دادن و بخاطر اتفاق و شوکی ک بهشون وارد شده دیابتشون 250ست و الان المآن بستری هستند و کلیه سالمشون هم بخاطر دارو درد میکنه و دکترای اونجا گفتن پیوند سخته و زخمش خوب نمیشه و با این روند کلیه دومشون هم از کار میافته ایا راهی هست ؟؟؟؟
      خواهشمندم کسی ک میتونه راهنمایی یا کمک و یا دکتر خوب معرفی کنه

    • سميه

      سلام دوستان مدتي بود من نيامده بودم سايت. اي كاش همه ميدونستند بابا ما پيونديهاهم مثل همه ميتونيم ازدواج كينم بچه دار بشيم اما كسي قبول نميكنه پسره ميگه باشه موردي نداري تو پيوندي باشي هيچ موردي براي من نداره اما پاي خانواده اش كه پيش مياد عقب ميكشه خدايا كي ما را ميخواد درك كنه هيچ كس.به خدا هيچ كس.

    • حسين

      رازموفقيت كسايي كه بالاي بيست سال پيوند كليه انجام دادن چيه ممنون ميشم بدونم....؟

    • گلی

      سلام دختر من دو ساله پیوند شده کرامتش اول روی 1و 7 بود الان شده 1و2 نگرانشم

    • زهرا

      سلام
      عموم تقریبا ۶۵سالشه و چن سال پیش پیوند کرد حالا همون کلیه پیوندیشو از دست داده حالش خیلی بده من۲۱سالمه دوس دارم بهش کمک کنم بنظرتون چیکا کنم؟میترسم کلیمو بدم بعد موفق نباشه پیوندش
      اخه یبار پس زده

    • علی

      سلام میخواستم بدونم اگه من کلیه ام رو اهدا کنم میتونم بعدش بچه دارشم یا واسم مشکل پیش میاد؟

    • ناشناس

      سلام.

    • مهران

      سلام من 5ساله کلیه پیوند کردم میخواستم بدونم کلیه پیوندی چند سال کار میکنه.بعد دوباره میشه پیوند کرد.

    • ناشنای

      تا چند سال باید سل سپ.سادیمان مصرف کنیم

    • ناشناس

      سلام من پسری 22دوساله هستم پیوند کلیه شدم مخواهم با دختری که پیوند شده ازدواج کنم.چون ما پیوندیها مشکل همدیگرو بهتر میفهمیم.ولی دختر پیوند کرده نمی تونم.پیدا کنم.لطفا راهنمایم کنید که کجا برم هیج اطلاعاتی ندارم.آیا مشکلی هم دارد.منتظر جوابتون.هستم لطفا......

    • حمید

      سلام به دلیل نیاز مالی میخوام کلیمو بفروشم. 22 سالمه با گروه خونی ب منفی.

    • حمید

      سلام به د لیل مشکلات مالی کلیمو میفروشم oمثبت 30سالمه 45تومان سالم

    • امیر

      کراتین خونم ۴.۵ و اوره ۸۵ بنظر شما موقع پیوند شده ضمنا میخوام قبل از دیالیز پیوند بشم این بهتره یا اول دیالیز بعد پیوند

    • امیر

      کراتین خونم ۴.۵ و اوره ۸۵ بنظر شما موقع پیوند شده ضمنا میخوام قبل از دیالیز پیوند بشم این بهتره یا اول دیالیز بعد پیوند

    • بدون نام

      من 29 سالمه به دلیل نیاز مالی کلیه مو میفروشم کروه خونیb+لطفا اس بدید خودم میزنگم قیمت توافقی

    • لادن

      سلام حمید خان 30 سالت که هست!!!! 45 تومن هم که واسه شما خوبه !!!!!دیگه چی عزیزم اول برو قیمت بگیر بعد بیا حرف بزن اگه یه بیمار دیالیزی 45 تومن پول داشته باشه با همنون دیالیز کنار میاد و 45 تومن رو خرج زندگیش می کنه

    • هانیه

      سلام من تازه پیوند شدم 22سالهمه6ماهه پیوند کردم اگه دختری توسایت هستد لطفا بیاد یکم راهنمایم کنه.....بعد پیوند هنوزم همه فکر میکن همون هانیه دیالیزی هستم من دیگه خوب شدم.لطفا راهنمایم کنید.!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      پسری 25 ساله هستم ، کاملا سالم و سلامت ، به دلیل مشکلات مالی میخوام یکی از کلیه هامو با گروه خونی +O با قیمت توافقی بفروشم. فوری

    • بدون نام

      درود برتو لادن .همین بیماران کلیوی بدبختی فقر هم دارن

    • ناشناس

      آیا به دختر پیوندی نیست تو این سایت که جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟

    • شیوا

      سلام هانیه خانم منم پیوندی ام بگو ببینم چته ...

    • هانیه

      سلام.کلیه پیوندی چند سال کار میکنه...شیواخانوم شما چند سال پیوند شدید.قرص پیوند چند سال باید استفاده کنیم

    • شیوا

      سلام بنده نزدیک دو هفته دیگه میرم تو 12 سال که پیوند شدم و هیچ کس نمی تونه در مورد عمر کلیه پیوندی قضاوت کنه یه کلیه بعد از چند ساعت از پیوند پس می زنه و یکی هم هست که بالای 30 ساله به خوبی کار می کنه فقط باید دارو ها رو سر موقع مصرف کرد و ورزش و رژیم خوبی داشته باشی همین کافیه

    • کریمی

      سلام پسرم 6سالشه 10 پیوند شده ازمایشاتش خوبه فقط چن ماهه که اسهال داره خوب نمیشه دکتر داروی سلسپت را هم عوض کردخوب نشدبردیم پیش دکترگوارش بهش کرون25000 داد خوب نشد 5 ماهه که اسهال ابکی داره دیگه خسته شدیم توراخدا یه راهی نشونمون بدین بچم خیلی سختیا کشیدبه امید این که پیوند کنه خوب بشه ولی نشد یک سال ودوماهش بود که دیالیز راشروع کرد 4 سال دیالیز میکرد ولی سختیا یی که به خاطر اسهالش کشیده را نکشیده بودیم

    • هانیه

      سلام شیوا خانوم شما چند سالهگی پیوند کردید آیا سن پیوند کننده.پایین باشه برای کلیه خوبه بعد پیوند

    • حسين

      سلام شيوا خانوم رژيم غذايي مثلا چه جوري؟

    • حسين

      سلام شيوا خانوم من شش ماه پيوند كه من ميگم عمل كليه شدم بعد سي ام وي مثبت هم شدم الان يه كم مونده منفي بشه سي ام وي مثبت علائم سرما خوردگي داره؟بعد اگه خدايي نكرده ما سرما بخوريم بايد چيكاركنيم خطر داره؟براي پيشگيري شلغم بخور اب نشاسته اويشن شربت تيميان اويشن عسل ابليمو خوبه؟ياشما بگيد اگه باز هست؟

    • شیوا

      سلام من جواب همتون خلاصه میدم من 17 سالم بود پیوند شدم . سن پیوند هر چه کمتر باشه بهتر .رژیم غذایی رو هم در یک کلام میگم غذای سالم بیشتر گوشت سفید نه همبرگر یا کله پاچه !!! و کم نمک و کم چربی . همیشه هم پیشگیری بهتر از درمان هستش اگه سرما خوردین حتما به پزشک مراجعه کنید و نه خود درمانی... در طول این مدت سالی دو سه بار سرما می خورم ولی بلافاصله میرم دکتر . 3 سال پیش هم آبله مرغان گرفتم تمام بدنم عفونت شده بود ولی خدا رو شکر بعد از یک هفته بستری اتفاق خاصی نیفتاد و خوب شدم دیگه براتون چی بگم

    • حسين

      سلام شيوا خانوم شما سالي دوسه بار كه سرما ميخوريد درچه حد هست؟وميريد دكتر چه داروهايي بهتون ميدن ميخوام بدونم براي ماهمه يه جوره دارو؟بعد شما دارو گياهي براي پيشگيري استفاده ميكنيد مثل شلغم اويشن نشاسته بارهنگ؟

    • حسين

      رژيم غذايي هم كلا ازگوشت و حبوبات و فست فود وغذايي بيرون بايد دوري كنيم درسته؟غذا دراصل بايد خونگي باشه حله؟

    • حسين

      يه چيز ديگه واقعا ماها مثل يه فرد عادي ميشيم كه رفت وامد كنيم ازدواج كنيم محدوديت نداشته باشيم ماسك نزنيم ولي روبوسي نكنيم فقط بهداشت و رعايت كنيم ؟

    • حسين

      بعد درچه شرايطي ديگه نبايد دكتر رفت سريع بايد بري بيمارستان خدايي نكرده؟دركل بگم ميشه راحت وبدون استرس زندگي كرد شيوا خانوم؟

    • ناشناس

      سلام ایا میشه یه پسر پیوندی با یه دختر پیوندی شده ازدواج کنه........بعد مشکلی هم داره

    • سحر

      سلام بهتره که خودمون ؛ خودمون رو درک کنیم در این دنیا که بی رحمی سر به فلک کشیده کسی مرحم زخم کسی نیست که هیچ؛ بلکه روی زخم نمک می پاشن ؛ بیایید با هم ازدواج کنید زمانی خودمون ، خودمون (همدردها) رو قبول نداشته باشیم چطور انتظار دارید دیگران ما رو قبول داشته باشن!!!! همه مسافریم حالا دیرتر یا زودتر ؛ عزیزان امیدتون به خدا

    • ناشناس

      سلام سحر خانم.خوبه که تو پیوندی باهم ازدواج کنند.خیلی بهتر چون درد همدیگر بهتر میفهمن.ولی دختر پیوندی با پسری سلام پایان خوبی ندارد همچنین پسر پیوندی با دختری سالم.....من خودم پیوند کردم هر چند خوبم ولی مشکلاتی هم .داریم.من هیچ وقت دیگه اون آدم سالم نمیشیم.به نظر من تو تا جون پیوندی که با هم ازدواج که کنند قدر همدیگر بهتر میفهم.زندگی خوبی داشته باشند..
      .....

    • سحر

      سلام دوستان باید پای عشق و علاقه در میون باشه تا یه پیوندی با یه غیر پیوندی ازدواج کنه البته خیلللللییی از خانواده ها هم ممانعت می کنندولی دیگه باید برای عشق جنگید و جلوی همه ایستاد . می شناسم خیلی ها رو که به دلایل مختلف مجردند شایدم مجرد ماندن خیلی ربطی به پیوند نداشته باشه دلایل متعددی می تونه داشته باشه...

    • سحر

      من خودم پیوندی ام ولی حاضر نشدم و نیستم با خیلی ها ازدواج کنم چون باید به بعد از ازداج هم فکر کرد!!!!!! واینو هم بدونید کسانی که به هر دلیل از ساده ترین بیماری مثل سرما خوردگی تا ... برچسب بیماری روی پیشونیشون هست شاید هر کسی حاضر نشه بهاشون ازدواج کنه البته اینو هم بدونید که اگه اونایی که ازدواج می کنند همه جوره همه چی رو قبول دارن

    • مهران

      سلام من خودم پیوند کردم.کسی که یه مشکلی ساده دارهفرقی نمی کنه که پسر باشه یا دختر..خانواده طرف مقابل قبول نمی کنند.تا که ما پیوند شدیم همه پیوند هامشکلات بعد پیوند میدوننند.....اگه پسر پیوند شده در دختر سالم کم پیش میاد باهم خوب باشند خانواده دختره به مورور زمان مشکل ساز میشن.دختر پیوندی با پسری سالم مشکلات بیشتر داره..من خودم که پیوند شدم اینطور فکر میکنم که اگه ازدواج کنم طرف مقابل..سالم باشه بعد چند مدت مشکل پیش .میاد چون طرف مقابل روزهای اول اشناهی زیادی با مشکل ما نداره.پیوندام مشکل خاص خودشو داره.دو طرف مقابل مشکلات شون یکی باشه زندگی خوبی میدانند داشته باشند وخانوادشون نمی تونند مشکل ساز شند....!!!!!!!!!!!!!؟

    • زهرا

      سلام دوستان. من الان 4 سال دیالیز میشم و 25 سالمه انشاالله ب امید خدا هفته آینده نوبت بستری دارم ولی یه نگرانم تپش قلب گرفتم ولی یه ذره که به قضیه منطقی نگاه می کنم آروم میشم در هر حال چنتا سوال از دوستان پیوندی داشتم ممنون میشم سوالاتم رو جوا بدید.
      راست می گند که یه شخص پیوند بیشتر از 5 دقیقه نمیتونه مدام بشینه یعنی بعد از 5 دقیقه نشستن باید بلند شه و چند قدم راه بره. این گفته درسته؟
      بعد اینکه راست میگند که یه شخص پیوندی نمیتونه از توالت عمومی استفاده کند؟
      بعد اینکه اگه شخص پیوندی بعد از عمل به عفونت مبتلا شد چه اتفاقی ممکنه براش بیفته؟

    • ناشناس

      سلام زهراخانوم.هیچ نگران نباش انشاالله پیوند خوبی داشته باشی.بعد پیوند هیچ مشکل خاصی نداره هرچند راه بری مشکل نداره.من خودم 24.سالمه 17ساله بودم پیوند شدم.بعد .پیوند داری از بیمارستان مرخص میشی .پرستار همه چیز بهت میگه.کدوم شهر پیوند میخاهی بشی.هیچ نگران نباش

    • زهرا

      اصفهان
      لطفا سوالامو جواب بدید. تجربه های شخصی تونم می تونه از سردگمی و نگرانی نجاتم بده.

    • سحر

      سلام زهرا خانم من دوازده ساله پیوند کردم همش دروغ می گن ، من بعدار چهار ماه از پیوند رفتم سر کلاس دبیرستان و حالا کارشناسی ارشدم اینا همش شایعه است

    • ناشناس

      سلام دوستان من پسری پیوندی هستم دو ساله پیوندکردم..میخواهم با دختر پیوندی ازدواج کنم اگه دختری تو این سایت هست جواب بده..برای این طور که هردو هم سطح باشیم برای این یکی پیوندی یکی سالم پایدار نمی مونه.اگه شما هم مثل من فکر میکنید جواب بدید..... ..

    • امید رضا

      سلام عزیزان بنده 8 سال پیوند شدم و قرار هست با دختری که سابقه تشنج داره ازدواج کنم به نظر شما انتخاب درست هست یا نه ؟؟؟ و اینکه اصلا تشنج خطر ناک هست یا نه؟؟؟ واقعا بین دو راهی موندم چکار کنم محبت کنید لطف کنید هر چی در این باره می دونید منو راهنمایی کنید که چکار کنم...

    • ناشناس

      با سلام و خسته نباشید خدمت همه هموطنان و عزیزان ارجمند..بنده بانهایت تأسف دچار ورشکستگی شدم و شدیدا نیاز مالی پیدا کردم تا جایی که حتی خرج خانواده(با دو بچه) بسختی تامین میشه وحتی گاها نمیشه...و برای حل گوشه ای از مشکلاتم تصمیم به فروش کلیه گرفتم حالابرای من مهم عوارض بد یا دردناکش نیست بلکه مهم نجات از این حالت وخیم اقتصادیه که بیش از این شرمنده خانواده نشم...زندگی سختی و پستی و بلندی زیاد داره و اصلا فکر نمیکردم ی روزی به اینجا برسم..دعا کنین و من هم دعا میکنم تا قبل از این اتفاق مشکل همه محتاجین و خودم حل بشه..آمین.

    • الهام

      سلام دوستان گلم من 22سالمه 2سال دیالیز شدم الان 2ساله پیونده کلیه شدم تبریز بابام کلیشو داده متاهل بودم بد پیوند شوهرم بچه میخواست دکتر منم گفته بود بد از 3 سال میتونید بچه دار بشید اما تحمل نکرد طلاق داد گفت حوصله مریضی ندارم .میخوام بدونم اخه انصاف هست مگه مریضی دست ماست که این کار رو با ما میکنن خدارو شکر 2ساله هیچ مشکلی ندارم. ولی این کار های دادگاه و طلاق خیلی ناراحتم کرد به حدی که هر روز گریه میکردم و نگران کلیه هم بودم ولی الان کمی خوبم

    • هانیه

      سلام دوست گلم الهام خانوم.منم پیوند شدم.انشاالله حالت روز به روز خوب میشه.ما خودمون باید فکر خودمون باشیم .که بعد این همه سختی کشیدن پیوند شدیم فکر کلیمون باشیم..دیگران هیچ وقت به فکر ما نیستن...به جز پدر
      مادرمون...اگه ا
      ین خوندی جواب بده..از تجربه پیوند مون استفاده کنیم

    • الهام

      سلام هانیه جان بله دورسته بقیه فکر ما نیستن فقط پدر مادر اگه بودن شوهرم هم توی این سختی کنارم بود ولی اون رفت. انشاالله همه مریض ها زود خوب بشن. من هر 2ماه یک بار ازمایش میرم و دارو هام رو خدارو شکر کم کرده دکترم گفته باید ناراحت نشی ولی باز این ناراحتی ادمو پیدا میکنه از اول که شانس ندارم همینه دیگه ولی پیوند کلیه بهتر از دیالیز است ادم راحت میشه من هفته ای سه بار میرفتم 4ساعت ادم میمیره زنده میشه توی این 4ساعت فقط خدا میدونه ما چی میکشیم

    • هانیه

      سلام الهام به ماباید خودمون به فکر خودمون باشیم..پیوند خیلی خیلی خوبه.دیالیز خیلی سخت بود..داروهامون بعد چند مدت کم میشه.فقط دارو تو به موقع بخور.سر ساعت..خیلی مهم هست...کراتین چندهست.........

    • الهام

      هانیه جان من کراتینم از 2به بالا نرفته خداروشکر 2ساله دارو هام رو همیشه به موقع میخورم ولی.به جاش قصه هم میخورم بعضی وقت ها از داروها خسته میشم ولی چاره چیه راستی شما چند ساله پیوند شدی چند سالتونه. و بچه کجاید کراتین شما چطوره ؟

    • هانیه

      الهام جون..کراتینت خدارشکر خوبه منم 22سالمه نزدیک یک سال پیوند شدم...مازندران.کراتمم1.نیمه.الهام جون داروهاتو همش بخور قطع نکنی مشکل ساز میشه..قصه هم نخور ...نظرچیه باهم در ارتباط باشیم

    • امید رضا

      سلام این چه وضعشه کسی جواب ما رو نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بنده منتظر نظرات شما صاحب نظران هستم...

    • الهام

      سلام هانیه جان منم میخوام بیشتر اشنا بشیم خیلی خوشحال میشم ولی چطوری؟

    • هانیه

      سلام الهام جون من نمیدونم چیکار کنم به نظرت چیکار بایدکرد..

    • الهام

      سلام هانیه جان والا نمیدونم که

    • کریمی

      سلام من و همسرم به پول نیاز داریم واسه همین میخوام کلیهمو بفروشم به خدا گه نیاز نداشتم دوست داشتم هدیه کنم گروه خونیم اب مثبت ۳۰ سالمه

    • فرزاد

      کلیه a-باBمثبت بدلیل نیازشدیدمالی بفروش میرسد

    • فاطی

      سلام اینجا بنگاه نیست خواهشا" نظر ندید و واسه اهدای کلیه باید برید انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان یا شهرستان ؛ اینجا فقط مختص بفراد پیوند شده است.

    • امید رضا

      سلام دیگه با همتون قهرم آخه چرا کسی جواب منو نمیدهههههههههههههههههه...

    • ناشناس

      سلام.امیدرضا.این دیگه.انتخاب خودته.نیاز..سوال کردن نداره برو یه پزشک متخصص.همون بیماری سوال کن راهنمایت می کنند...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!

    • الهام

      سلام اقا امید رضا. ناراحت نباشید شاید کسی در این مورد چیزی نمیدونه که جواب نمیدن

    • حسين بابايي

      سلام دوستان من شش ماه هم تموم شد از پيوند خداروشكر ولي بعضي وقتا بي حالم و حالت تهوع از معده دارم ازمايش هام هم خوبه فقط يه بار سي ام وي مثبت شدم و اولا قرص خارجي سانديمون ميخوردم كراتم رفت بالاوبعد پروگرف خارجي خوردم اومد پايين البته سي ام وي مثبت هم بي تاثير نبوده...فقط يه سوال رژيم عذايي تااخر عمر يعني چي؟

    • حسين بابايي

      بعد من براي پيشگيري ازسرما خوردگي شلغم و عسل ابليمو بعضي وقتا ليموشيرين ونشاسته واويشن ميخورم خوبه؟كاره ديگه اي هم هست بگيد ممنون ميشم

    • حسين بابايي

      بعد خدايي نكرده سرما بخوريم خطرناكه ؟چي كار بايد كرد خيلي ميترسم.

    • حسين بابايي

      من الان متاهل هستم سه ماه قرنطينه اتاقي بود تا اين شش ماه هم تموم بشه بعضي وقتا باماشين ميرفتم دور ميزدم اونم كم ولي ازهمه ميترسم ماسك ميزنم نزديك نميشم جايي نميرم حتي خانومم وبعد پنج ماه ديدم اونم دور كسايي كه خيلي وقته پيوند كردن راهنمايي كنن مرسي يا هركسي كه اطلاعات خوبي داره

    • هانیه

      سلام دوستان...ایاکسی هست تو این سایت که پیوند باشه شمالی باشه

    • حسين بابايي

      سلام دوستان هفت ماه پيوند كليه كردم احساس سنگيني طرف بخيه و بعضي وقتا سيخ بزنه يا احساس گرفتگي عاديه؟تاكي؟

    • مهسا

      دوستان من مشکل کلیه دارم ...به من گفتن خرابیه کلیه پیدا کردی و فشار خون گرفتم ...دفع پروتیین کمی هم در بدنم دارم ...میترسم کلیه هام از کار بیفتن ...از پیوند کردن میترسم ...به نظرتون احتمال داره همین قدر کلیه هام که مونده واسم کار کنن؟بعد از پیوند تا اخر عمر باید دارو مصرف کرد ...۲۴ سالمه

    • مهسا

      دوستان بیمارستان دکتر لبافی نژاد واقعا بیمارستان خوبی برای مشکلات کلیوی است ..از خیلی از بیمارستان های مطرح کشور بهتره اینجا ..از لحاظ هزینه درمانم خیلی عالیه

    • فرهاد

      سلام مهسا خانوم بیماری کلیه شما بستگی به پیشرفتش داره!!!! که اگه خیلی پیشرفته باشه شاید تا چند سال با دارو از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد ولی در نهایت کار به پیوند خواهد کشید اما اگه نه خیلییییییی زود تشخیص داده باشن مشگلی نیست به زودی خ خوب میشی

    • نسیم

      من خانمی 36 ساله هستم10 سال پیوند کردم دختر کامل فعال و ورزشکار و عاشق زندگی .... عاشق خدا هستم و عشق خدا باعث این همه امید در وجود من است به حرف کسی اهمیت ندهید ما با فرد سالم هیچ فرقی نداره و نگاهتون به قرص همچون نگاهی به شکلات باشد

    • ایمان

      سلام دوستان پسری 25ساله هستم پیوندی وکامل سالم....7ساله پیوند شدم....خواستم ازدواج کنم بادختر ی که خانواده دختر راضی نشدن دختر شون با یه بیماره پیوندی ازدواج کنه..هر کاری کردم راضی نشدن....دیگه گیچ شدم...به نظر شما پیوندها.بادختر پیوندی ازدواج کنم آینده مشکل ساز میشه...وخانواده دختر پیوندی راضی میشن........

    • حامد تکریم

      سلام دوستان. امیدوارم خوب باشید. من ۲۳ سالمه، سالم و ورزشکارم. میخواستم بدونم اگه یکی از کلیه هامو اهدا کنم،میتونم مطمئن باشم که مشکل جدی برام پیش نمیاد؟؟
      آخه خیلی در مورد خوندم، ولی به جواب قطعی نرسیدم ، یجا خوندم که بعده عمل احتمال بیماری فشار خون هست، احتمال ابتلا به بیماری قند.....و چند تا بیماری خطرناک دیگه، میخواستم ببینم چقد احتمالش هست که آدم به این بیماری ها دچار بشه؟؟ یا اصلا امکانش هست که دچار بشه؟؟ یا فقط در حد فرضیه است. خواهشا اگه کسی اطلاعات جامعی دارهکمکم کنه. خیلی برام واجبه، ممنون میشم

    • حامد تکریم

      سلام دوستان. امیدوارم خوب باشید. من ۲۳ سالمه، سالم و ورزشکارم. میخواستم بدونم اگه یکی از کلیه هامو اهدا کنم،میتونم مطمئن باشم که مشکل جدی برام پیش نمیاد؟؟
      آخه خیلی در مورد خوندم، ولی به جواب قطعی نرسیدم ، یجا خوندم که بعده عمل احتمال بیماری فشار خون هست، احتمال ابتلا به بیماری قند.....و چند تا بیماری خطرناک دیگه، میخواستم ببینم چقد احتمالش هست که آدم به این بیماری ها دچار بشه؟؟ یا اصلا امکانش هست که دچار بشه؟؟ یا فقط در حد فرضیه است. خواهشا اگه کسی اطلاعات جامعی دارهکمکم کنه. خیلی برام واجبه، ممنون میشم

    • رضایی

      سلام خواهرم با گروه خونی o مثبت به کلیه نیاز داره اگر کسی قصد اهدا داره اعلام کنه ممنون میشم

    • ناشناس

      سلام...الناز خانوم ای کاش همه ای پیوندی مثل شما فکر میکردن.....وماهم از این نگرانی می آمدیم.......

    • حامد تکریم

      دوستان میشه خواهشا کسی هم جواب منو بده! خیلی برام واجبه! میخوام کلیمو به پسرعموم که ۹ ماهی میشه دیالیز میشه اهدا کنم، اما میترسم....میترسم یه کلیه جواب نده، اگه کسی تجربه ی اهدا داره برام توضیح بده چجوریه

    • بدون نام

      سلام تورابه خدا کسی درموردسلولهای بنیادی دردرمان بیماران کلیوی چیزی میدانه ؟تورابه خدا ناامیدم جواب بدید.

    • نسیم

      چرا از دکتر متخصص نمیپرسید

    • علی

      سلام ...شما مشکل تون چیه که ما که یکم تجربه کردیم ...راهنمایت کنیم.....

    • ناشناس

      سلام خانوم مهتاب......... لطفا جواب بدید

    • محمد

      سلام توکلت ب خدا باش

    • ناشناس

      سلام...میخواهم با کسی ازدواج کنم که هم هم سطح خودمون باشیم....هر دو پیوندی.....لطفا کمکم کنید

    • بدون نام

      سلام من همسرم ده روز پیش توسط دکتر سیم فروش پیوند کلیه انجام داده همه چیزش نر ماله بغیر فشار خون که الان۱۶نگرانم لطفا راهنمایی کنید

    • میلاد

      پسر 21 ساله هستم
      یک ساله پدرم توی صف کلیست ولی جور نمیشه
      پارسال برای جور کردنه هزینه خریدش درس رو کنار گذاشتم ولی جور نشد و تو این اوضاع فقط هزینه های خونه تامین میشه
      درخواست کمک داشتم
      کلیه B+ نیاز دارم

    • حسین

      سلام نگران نباشید اولاش فشار بالا باشه طبیعی قرص فشارمیدن میاد پایین احتمالا هم دیلتیازم بدم همسرتان بخوره....کراتینش چنده؟

    • مریم

      سلام من مادر شوهرم چهار ساله دیالیز میره میخواد پیوند کنه اما خیلی میترسه چشماش خیلی ضعیفه آیا بعد از پیوند ضعیف تر میشه خونش هم خیلی قدیمیه همش گرد و خاک هست بعد از پیوند مشکلی پیش نمیاد به خاطر محیطش قند هم داره ممنون میشم اگر کسی راهنمایی کنه هزینه داروی بعد از پیوند هم چقدر خیلی ممنون

    • مریم

      سلام من مادر شوهرم چهار ساله دیالیز میره میخواد پیوند کنه اما خیلی میترسه چشماش خیلی ضعیفه آیا بعد از پیوند ضعیف تر میشه خونش هم خیلی قدیمیه همش گرد و خاک هست بعد از پیوند مشکلی پیش نمیاد به خاطر محیطش قند هم داره ممنون میشم اگر کسی راهنمایی کنه هزینه داروی بعد از پیوند هم چقدر خیلی ممنون

    • محمد

      سلام پیوند مشگلی نیست ، در مورد خونه هم محیط باید محیطی تمیز باشه در واقع باید فارق از ویروس و میکروب باشه و بحث دارو ها هم اینکه الان رایگان میگیره و اگر هم بعدا رایگان نباشه ماهی 40 تا 50 هرار تومن هرینه داره

    • زهرا

      سلام دوستان من حدود دو ماهه پیوند کردم تو این دو ماه چهار بار ب خاطر عفونت ادراری تب کردم ک با قرص تاوانکس عفونت خوب میشد و تبم هم قطع ولی نمیدونم چیکار کنم ک عفونت ادراری نگیرم میشه از تجربیاتتون تو این زمینه بگید وکمکم کنید بعد اینکه تو این چند ماهه اول آدم مرتب مریض میشه یا اینکه با این مشکلات همیشه دست ب گریبانم

    • میثم آ

      میخوام کلیه اهدا کنم
      میخواستم راهنماییم کنید

    • مهران

      سلام من پسری23سالع پیوندی هستم..تورو خدا راهنمایم کنییددوست دارم.با دختر پیوندی ازدواج کنم ...به قرآن خیلی بهتره ....پیوندی با پیوندی ازدواج کنه..چند سال دنبال لش میگردم پیدا نمیشن....شما خدا هرکی دید بیشتر تجربه داره کمکم کنه...تورو خدا جواب بدید....

    • سحر

      سلام من 23 سالمه دو بار پیوند شدم اولی 9سال کار کرد تا 9 سال مشکل نداشتم چند روزه قرصهامو نمیخوردم خیلی خسته شده بودم بعد که کلیه ام پس زد فهمیدم که چی کاری کردم دوستان از شما خیلی خواهش میکنم قرصهاتو سر موقع بخورد الان خودمم 5ماهه دوباره پیوند زدم

    • ناشناس

      سلام سحر من خودم پیوندی ام..برای پیوند دوباره اون کلیه از کار افتاده برمی دارن.کجا پیوند کردی

    • بدون نام

      سلام نه کلیه سر جای خوش میمونه تهران بیمارستان مدرس

    • سحر

      سلام آقا مهران چرا نمیتونی با یه خانم سالم ازداوج کنی منم خودم 2 نزدیگ دو سال ازدواج کردم خیلی هم از زندگیم رازی هستم من خواستگار خیلی زیاد داشتم پسرها قبول میکردن میگفتن ما مشکل نداریم ولی خودم میترسیدم یه روز از دکتر پرسیدم گفت میتونی ازداوج کنی

    • مهران

      سلام سحر خانوم من خودم مشکلات بعد پیوند و تا پیوند نکردم نمی دونستم....یه آدم سالم کم پیش میاد مشکلات پیوند بدونه..بعد ازدواج به مرور زمان من فکر میکنم که مشکل سازمیشه زندگی خوبی پایدار نمیشه.....من6سال پیوند کردم هنوز هیچ مشکلی ندارم ولی...میدونم با دختر سالم ازدواج کنم آینده خوبی نداره...چون پیوند هر چند خوب .شدم مشکلات خودشو داره::

    • سحر

      درست مشکلات خودشو داره الان من با یه آدم سالم ازدواج کردم خدارو شکر هیچ مشکلی هم ندارم آقا مهران اگه عشق باشه فکر نکنم مشکلی پیش بیاد به نظر من با یکی ازداوج کن که عاشقت باشه شما هم عاشق اون هیچ مشکلی پیش نمیاد

    • مهران

      ای کاش همه مثل شمافکرمی کردند..آدمهای این زمانه یعچیزی الان میگن ده دقیقه بعد یه چیز دیگه..نمیشه اعتماد کرد.ادم حوب کم دیگه پیدا میشه...اره سحر خانوم...اگه ازدواج کنم با هم نوع خودم...من اینطور فکر میکنم ...شاید کسی دیگه اینطور نکنه

    • سحر

      انشالله اون کسی که دلت میخواد باهاش ازداوج کنی ببخشید یه سوال داشتم شما قرصهایی خارجی مصرف میکنی یا ایرانی هزینه قرصهای من 1ماه میشه 380 برای شما هم همینطوری میشه راهنمایی کنید

    • مهران

      سلام سحر خانوم..تا چند ماه اول پیوند جارجی مصرف میکردم..الان سل سپت.خارجیه .ایمینورال.ایرانیه.ببخشید شما همین داروها مصرف میکنید.حدود یکسال پیش هزینه ای نداشت..الان فقط سل سپپت شده 60.همش میشه 65ت

    • بدون نام

      سلام دوستان من دختر 21 ساله هستم 6 ماهه پیوند کلیه شدم خیلی چاق شدم صورتم پیشتر تورو خدا اگه کسی میدونه راهنمایم کنه ممنون میشم

    • بدون نام

      سلام من دختر 21 ساله هستم 6 ماهه پیوند کلیه شدم خیلی چاق شدم صورتم که پیشتر میشه یه راهنمایی کنی ممنون میشم

    • ناشناس

      سلام چند ماه اول پیوند که قرص پیوند ای استفاده میکنیم انطوریه بعداااخوب میشه تا بدن به قرص عادت کنه.بیشتر هم .بخاطرقرص پردمیزلون..هست ...الان قرص.پردمیزلون چند تا میخوری ...پردمیزلون سل سپپت .ایمنوروال..این قرص باید به موقع مصرف کنی ...اگه کمتر از دوروز هم مصرف نکنید کلیه مشکل میکنه...خیلی مهمه

    • سحر

      سلام آقا مهران من تاکرولیموس خارجی با سل سپت خارجی اون یکی ها ایرانی هست

    • سحر

      سلام آقا مهران من تاکرولیموس خارجی با سل سپت خارجی اون یکی ها ایرانی هست

    • بدون نام

      سلام مرسی عزیزم که راهنمایی کردی اول پیوند پردنیرلون 5 تا میخوردم الان 2 تا میخورم سل سپ هم 4 تا

    • هستی

      سلام شخصی که پیوند کبد انجام دادن که موفق نبوده و پس زده باید دوباره پیوند شه؟
      از نظر ازدواج میشه مثبت نگاه کرد؟

      پاسخ ها

      • لیلا

        سلام عزیزم بنظرم دکتر کورتون تزریقی بهش میزنه اگه جواب نداد دوباره پیوند میزنه.من خودم 7ساله کبد پیوندی دارم دکتر من میگه مشکلی واسه ازدواج نداری فقط برای بچه دار شدن باید دو سال بعد پیوند اقدام کن

    • بدون نام

      سلام عزیزم مردم ایران ما مثل آدم های عقب افتاد نگاه میکنید به ما پیوند ها چرا نمیشه مثبت نگاه کرد من خودم پیوند کلیه هستم دو بار پیوند شدم به کسی اجازه نمیدم با نگاه مریض به من نگاه کنید

    • مهران

      سلام سحر خانوم..من ایمنوروال ایرانی مصرف میکنم رایگان هست...سل سپپت یکم هزینه داره....مال توهر دو دارو خارجیه گرونه ...منم تا سه ماه اول خارجی میخوردم بعد دکترم ایمنوروال ایرانی داده بهم

    • سحر

      سلام مرسی مهران جان لطف کردی ممنون

    • مهران

      سلام مرسی سحر خانوم از راهنمایهاتون ممنون..ایشاالله در زندگی هات موفق باشی..زندگی خوبی داشته باشی...لطف کردی..

    • فرشید

      سلام دوستان همگی خسته نباشید ، از سحر خانم خوشم اومد به خاطر فرهنگ و طرز تفکر ، من 12 سال پیوند شدم و هیچ مشگلی ندارم یک بار رفتم خاستگاری جواب رد دادن دیگه نرفتم از رد شدن می ترسم ، البته از کسی هم خوشم نیومده و گرنه شاید می رفتم حالا یا بله میدادن یا رد می کردن. در ضمن 28 سالمه

    • سحر

      سلام مرسی آقا مهران آرزو خوشبختی برای کل دوستان پیوندی میکنم انشالله خوشبخت بشید همه دوستان عزیز

    • سحر

      سلام مرسی آقا مهران آرزو خوشبختی برای کل دوستان پیوندی میکنم انشالله خوشبخت بشید همه دوستان عزیز

    • سحر

      سلام آقا فرشید مرسی ممنون چیکار باید کنیم دیکه من اول خیلی نا امید بودم 11سالمم بود که پیوند شدم خانوادم خیلی خیلی هوایی منو دارین داداشم 12سال منو میبرد دکتر میاورد پدر من فوت کرد به خاطر داداشم و خواهرم به زندگی کردن امیدوار شدم هر روز هر شب با من حرف میزدن تو که مریض نیستی اون آدم های که سرطان دارن چیکار میکنید دیگه اون موقع شد که من کم کم به زندگی امیدوار شدم

    • سیاوش

      من ۲۲سالمه .۱۳ ماه پیوند کردم.شش ماه اول هی کراتینم میرفت بالا و هی بستری میشدم.ولی الان خوبم.همش بستگی به خود فرد داره .بیخیال باشی هیچ مشکلی پیش نمیاد

    • سحر

      سلام دوستان اگه کسی کراتینش میره بالا هر روز یه قاشق غذا خوردی خاک شیر و یه قاشق مربا خوردی سیاه دانه یه کم هم یا عسل یا کلاب داخل اونا بریز هر روز مصرف کنه آگه دوست دارید با دکتر خودتون مشورت کنید منم خودم کراتیم 1هست ولی هر روز مصرف میکنم

    • امیرحسین

      سلام دوستان من نه ماه هست پیوندکلیه انجام دادم ولی خیلی ها ترسوندن منو داغونم.24 سالمه سرعفونت ازسرما توخدمت اینجوری شدم.لیسانس دارم.نامزددارم میخوام ازدواج کنم ولی میگن مشکل میخوری توزناشویی محدودیت داری.دوست دارم برم تفریح میگن رانندگی محدودیت داری.میخوام برم خونه ی فامیل یا پیش زنم میگن توجمع نمیتونی باشی.یا پیش دوست آشنا.یعنی تااخرعمرمرده ی متحرک هستیم.اگه میشه همه تون راهنماییم کنید.کار.ازدواج.خوردوخوراک.دارو.علت خراب شدن.یاعمرکلیه محدوده بااینکه رعایت کنیم ؟یادست خداست؟چه رعایتی مهمه.؟ممنون میشم

    • روهام

      سلام ،35 ساله گروه خون O+ قیمت توافقی شکر خدا سالم هستم احتیاجه بیش از اندازه به مبلغش دارم......

    • مهران

      سلام امرحسین ...16ساله بودم دیالیز شد دوسال دیالیز شدم الان 5ساله پیوند شدم...اگه میخاهی حرف های این اون گوش ..کنی افسرده میشی ...من بعد پیوند 8ماه ماکس زدم.میگن باید 3ماه داخل اتاق باشی ..من داخل خونه بودم داخل حیاط میرفتم..فقط دو سه ماه یکم راعیت میکردم.ولی هنوز ازدواج نکردم...امیرحسین پیوند اون طوری فکر میکنی نیست..هر جاهای که به فکرت میرسه من میریم ....مثل یه آدم سالم....درضمن فعلا کار م رانندگیه...مسافت های دور هم با ماشین میریم فقط یکم راعیت میکنم .قرص مو سر ساعت میخورم ..زیاد نگران نباش ..هری چیزی مردم عادی میگن زیاد گوش نکن
      ..با پزشک ت سوال کن.....

    • امیرحسین

      خیلی گلی آقا مهران....خدایی واقعیت میگی...مثل یه ادم عادی.چه رعایتی میکنی داداش؟اقامهران چه جوری میتونم شمارتون وداشته باشم ...

    • مهران

      سلام ..مر30 امرحسین...با پیوند میشه مثل یه آدم سالم زنده گی کرده..من خودم پیوند کردم همه جا رفتم ..انحای که برای مردم عادی شاید سخت باشه من رفتم میرم..ولی یکم راعیت میکنم..نوشیدنی گاز .ترشی جات نمی خورم...چیزهایی که واسه کلیه زرر دار کم مصرف میکنم ...ازهمه مهمتر قرص هام و سر ساعت میخورم ...9صبح 9شب 5دقیقه بالا پایین نمیشه...و تحروک زیاد دارم...ببخشید اهل کدوم شهرین

    • بدون نام

      سلام دوستان نمیشه یه گروه تلکرامی بزاریم همه که الان تو تلکرام هستیم

    • نرگس

      سلام ...به نظر من که خوبه ...یه گروه پیوند یها بزاریم ..ازتجربه همدیگر پیوند استفاده میکنیم...

    • مهران

      خوبه به لینگ گروه بزنیم

    • بدون نام

      من اهل کرج هستم...الان تهرانم..آقا مهران.آیا گروه تلگرام خیلی بهتره من خیلی داغونم..آقا مهران من قرصامو دوسه دقیقه بعضی وقتا بالاوپایین میخورم اشکال نداره.

    • امیرحسین

      اقامهران پیام قبلی هم خودم بودم.پس الان من همه چی بخورم ولی کم .وخونه ی فامیل وعروسی باهمه تفریح ضرر نداره توجمع باشم؟ماسک چه موقع هایی باید زد؟رانندگی چه رعایتی داره؟توزناشویی محدودیت هست؟

    • امیرحسین

      بچها دربه در دنبال کار میکردم لیسانس مدیریت صنعتی دارم کرج کسی اونجا آشنا نداره؟

    • امیرحسین

      آقا مهران من قرض پروگرف وسل سپت خارجی میخورم امکانش هست بعداز چندسال ایرانی بخورم؟

    • امیرحسین

      بودمیخواستم بدونم سرماخوردگی خطرناکه .یا چرامیگن بدم تااخرعمرضعیفه ورود عفونت میکنه؟راه پیشگیری چیه؟

    • امیرحسین

      بعدعمرکلیه دست خداست؟واست رعایت هاست؟یامحدوده؟

    • امیرحسین

      اقامهران من الان سل سپت وپروگرف خارجی میخورم بعداز چندسال میشه ایرانی خورد؟بعدیه سوال عمراین کلیه دست وخدا ورعایت هست درسته؟وبااین فرمایش شما ماازانسان های معمولی بهتر هستیم یعنی مهموتی تفریح راحت میتونم توجمع برم؟راستی بچها من لیسانس مدیریت صنعتی دارم کسی سمت کرج اشنابرای کار نداره؟بدجور نیازبه کارکردن دارم؟بعداقامهران سرما خوردگی و.... خطرناک نیست؟میگن به خاطرقرص بدنمون تااخرعمرضعیفه چرا یعنی چی؟بعدمحدودیت رانندگی یعنی چی؟توروابط زناشویی هم محدودیت هست؟

    • مهران

      سلام امیرحسین من تجربه در این چند سال پیوند داشتم ..داشتم یکم ر اهنماییت میکردم..قرص ایرانی ...وجارجی بستهگی به دکتر وبدن ادم داره..پس زدن کلیه دست خداست ...من یکی هست بعد دوسال پس زده ..یکی هنوز بالای23سال کار میگه..ما یه کلیه داریم باید به چیزهای رو رعایت کنیم
      هیچ وقت کارهای که یه آدم سالم میکنند برای ما سختره ..وپیوند رعایت های خودشو داره.بیاید رعاییت کنم سرما نخوریم....قرص پیوند بدن و ضیعف نگه میداره تا بدن به کلیه پیوندی فشار نیاره.آقا امیر حسین تجربه منه که بعد پیوند از بیمار های پیوندی دیگر ودکترها شنیدم..برام تجربه شده...حالا شما یه کار میخواهین انجام بدید به دکترت.بگید راهنمایت میکنه.همین..

    • امیرحسین

      خیلی گلی آقا هادی مرسی....

    • زهرا

      سلام چرا جواب منو ندادین!!!!
      سلام دوستان من حدود دو ماهه پیوند کردم تو این دو ماه چهار بار ب خاطر عفونت ادراری تب کردم ک با قرص تاوانکس عفونت خوب میشد و تبم هم قطع ولی نمیدونم چیکار کنم ک عفونت ادراری نگیرم میشه از تجربیاتتون تو این زمینه بگید وکمکم کنید بعد اینکه تو این چند ماهه اول آدم مرتب مریض میشه یا اینکه با این مشکلات همیشه دست ب گریبانم
      من با گروه تلگرامی موافقم یکی از بچهها بسازه لینکشو بذاره اینجا
      ممنون

    • محدثه

      سلام.من مادرم دیالیزی هستش.برای پیوند کلیه به دهنده کلیه oمثبت نیارمندیم.

    • علی

      سلام عزیزان
      سوال من اینه که اگر بخوام کلیه ام رو اهدا کنم عمل جراحی که برای دراوردن کلیه انجام میشه و برشی که روی شکم انجام میدن به چه صورت هستش؟
      من نگران اینم که جای چاقو رو بدن چقدر میمونه و آیا راهی هست که اون رو به حداقل رسوند.

    • مریم

      سلام زهرا جون نگران نباش این مشکلات فقط برای اوایل هست بعدا مثل یه ادم نرمال بدون هیچ مشکلی زندگی میکنی فقط اوایل که این مشکلات هست باید کاملا روحیه داشته باشی

    • سعید

      باسلام.من جوانی هستم۲۸ساله باگروه خونیA+بدون هیچگونه سابقه بیماری وغیره حاضرم برای نجات جان انسانی یکی ازعضوحیاتی بدنم اهداکنم درقبالش هرچی درتوانتون باشه قبول میکنم انشاالله بتونم جان ینفرونجات بدم

    • سعید

      باسلام.من جوانی هستم۲۸ساله باگروه خونیA+بدون هیچگونه سابقه بیماری وغیره حاضرم برای نجات جان انسانی یکی ازعضوحیاتی بدنم اهداکنم درقبالش هرچی درتوانتون باشه قبول میکنم انشاالله بتونم جان ینفرونجات بدم ....

    • بدون نام

      راستی اگه کسی پیوندش پس زده باشه برگرده دیالیز 15سال عمرمیکنه ؟

    • دوست پیوندی

      سلام اگه کسی پیوندش پس بزنه تا 4 بار می تونه پیوند بزنه ، مگه آدم چقد باید عمر کنه!!!!!! همه میمیریم حالا یکی زودتر و یکی دیرتر در ضمن اگه هم با دیالیز به زندگی ادامه بده به خیلی چیزا بستگی داره ...و گاها بالای 20 سال هم زنده می مونه

    • مهران

      سلام ..همه پیوندی هستیم ..لطفا به همدیگه روهیه بدید .که زندگی امیدوار باشند ...اینشاالا سالهای ایندها بیمار دیالیز وجود نداشته باشد ..

    • بدون نام

      سلام من حدود 7ساله پیوندشدم تاپاییز کراتینم 1/3بیشترنمیرفت ولی حدود چندماهه روی 1/7مانده وپایین نمیاد نگرانم چیکارکنم؟

    • ایمان

      فروش کلیه
      گروه خونی A-
      27 ساله
      قیمت توافقی
      نیاز شدید مالی

    • ایمان

      فروش فوری کلیه
      A-
      سن 27 سال
      مذکر
      قیمت توافقی
      به علت نیاز مالی

    • بی نام

      سلام
      فروش کلیه Aمنفی
      28 ساله
      قیمت.توافقی
      .........
      سالم و فوتبالیست.ممنون

    • بدون نام

      سلام آقامهران کاش میشد پیوندکلیه بدون دارو و پس زدگی بودحالامیگن دارن آزمایشاتی انجام میدن معلوم نیست نمیدانم کسی چیزی میدونه؟

    • مهران

      سلام به چیزهای تو سایت ها هستش ...ایشالا واقعیت داشته باشه که دیگه تمام پیوندیها راحت شن....

    • بدون نام

      بچه ها کسی کراتینش بعدازچندسال رفته بالا مثل من تاحدودهفت سال 1تا1/3ولی الان چندماهه روی 1/7 و1/6 هستش بعد پایین آمده باشه .خواهشن یکی جواب بده نگرانم

    • علی

      علی هستم میخوام کلیمو بفروشم 24 سالمه بخاطر مشکل مالی

    • ساحل

      سلام بچه ها منم هفت ساله پیوند کلیه انجام دادم ۲۶سالمه خداروشکرتاحالامشکل خاصی برام پیش نیومده ولی خیلی شباگریه میکنم خیلی احساس تنهایی میکنم آخه ماهم ادمیم دوس داریم ازدواج کنیم ولی هیچ کسی مارو به چشم آدم سالم نمی بینه همه جامیرم اجتماعیم ولی ازاینکه بهم ترحم میکنن خیلی ناراحت میشم اصلاباورندارن که ماهم سالمیم میتونیم ازدواج کنیم .خوش به حال پسرای پیوندی که میتونن ازدواج کنن خداخودش به دادمادخترای پیوندی برسه

    • مهران

      سلام ..ساحل خانوم ...منم پیوند شدم ... به ما پسرها همین مشکل داریم .مردم.به ما مثل یه آدم سالم نگاه نمی کنند..میخواهم ازدواج کنیم ولی هر جا بریم همه به چشم مریض نگاه میکنند ..منم تو جمع شلوغ میرم.اگه کسی بهم بگه این مریضه خیلی نارحت میشم ولی به روم نمیارم.من 24سالمه ولی هنوز پیوند کردم هیچ وقت تا حالا فکر نکردم که با یه دختر سالم ازدواج کنم ..ولی دختر پیوندی هم پیدا کردنش هم سخته ..دیگه خسته شدم ...لطفا راهنمایم کنن

    • بدون نام

      بچه ها جواب منوندادین کراتینم رفته بالا بعداز هفت سال شده 1/7پایین میاد؟

    • مریم

      سلام. من 13 ساله پیوند کلیه زدم. متاهلم. الان کراتینم رسیده به 3. خیلی غصه میخورم و نگرانم طوریم نشه. پیوند دومم هست. بچه ها برام دعا کنید. خیلی سختی کشیدم تا پیوند زدم.

    • سحر

      سلام بچه ها سال نو مبارک انشالله سال خوبی براتون آروز میکنم

    • بدون نام

      داروی پیوند خارجی بهتره یاایرانی هم جواب میده

    • بدون نام

      خارجی

    • مهربانو

      سلام..من می خواستم با پسری ازدواج کنم ک امسال باید پیوند کلیه بشه..آیا میتونه ب زندگی عادیش برگرده و سالم سالم میشه یا من همیشه باید بهش غذای رژیمی بدم و نگران پس زدن کلیه هاش باشم؟میشه بهم کمک کنید

    • نوژان

      عزیزانی ک نگران اینید ک ازدواج کنید..کسی ک من عاشقشم..عمل قلب باز انجام داده حالامگمنتظر پیوند تلیه است...خداراشکر ک این عشف سر راهمه..براش همه کاری میکنم..من سالمم ولی روحم با اون سالمه و شاد ...خانوادمم بالاخره راضی میشن..خدابزرگه..باور داشته باشین کسی ک بخواد از ته دل واقعا میخواد و وا میسته...چ اون روزایی ک سالمه چ روزایی ک سرگیجه داره تو دیالیز همه اش برام عزیزه و دوستش دارم..توکلتون ب خدا..درست میشه..انقدر ناامید نباشید..

    • مهسا

      سلام.من سوالي داشتم ازتون.پدر من ٦٨ سالشه،٢ سالي ميشه كه به علت فشار خون بالا، نارسايي كليه داره و دياليز ميشه و همه ى اين ٢ سال رو هم سيگار كشيد.هفته ي ديگه، نوبت پيوندشه.تازه از امروز سيگارش رو قطع كرده! من خيلي نگران عملشم! نميدونم بدنش ميكشه يا نه! شما ،ميدونيد كه عمل پيوند كليه چقدر زمان ميبره؟ و اينكه خود عمل چقدر خطر داره؟

    • مهسا

      سلام.من سوالي داشتم ازتون.پدر من ٦٨ سالشه،٢ سالي ميشه كه به علت فشار خون بالا، نارسايي كليه داره و دياليز ميشه و همه ى اين ٢ سال رو هم سيگار كشيد.هفته ي ديگه، نوبت پيوندشه.تازه از امروز سيگارش رو قطع كرده! من خيلي نگران عملشم! نميدونم بدنش ميكشه يا نه! شما ،ميدونيد كه عمل پيوند كليه چقدر زمان ميبره؟ و اينكه خود عمل چقدر خطر داره؟

    • مريم

      سلام من در حال حاضر سي ونه سالمه من درسن شانزده سالگي از يك مرگ مغزي كليه گرفتم واين وخداروشكر ٢٣ سال برام كار كرد وسن ٢٤ سالگي ازدواج كردم ودوسال بعد بچه دار شدم شكر خدا ي دختر سالم وخوشكل الان ١٤ سالش ودر اين مدت كلا من خيلي زجر كشيدم ولي هيچ وقت نااميد نشدم وبا روحيه خوب جنگيدم كاري به حرف مردم نداشتم مثل يك بار سكته قلبي كردم استنت گذاشتم دوبار عمل سنگين سينوس انجام دادم دوبار به خاطر حاملگي تو بيمارستان بستري شدم خلاصه بمامند تا بعد از بيستو سه سال برخاطر ويروس سي ان وي كليه ام پس زد شش ماه دياليز شدم والان هشت ماه پيوند كردم شكر خدا خوبم اينارو گفتم كه اميدتونو زود از دست نديد البته اين بگم بعضي موقع انقدر روحيم ضعيف ميشه اعتماد به نفسم مياد پايين ولي دست خودم نيست اينارو شما هم درك ميكنيد ولي چكار ميشه كرد سرنوشت ديگه حتي كسايي كه ميگن ازدواج دوست داريم بكنيم حق با شما هست ولي اونم براي ما در دسراي خودش داره درست من جنگيدم ولي بعضي موقع ها پيش خودم ميگم كاشكي ازدواج نميكدرم هر چند خدارو شكر شوهر خيلي خوبي دارم ولي بازم ي يري چيزا هست كه كسايي كه ازدواج كردن دركم ميكنن به هر حال خدا سلامتي بده من در خدمتم

    • امید

      سلام دوستان بنده 28 سالمه 12 ساله که پیوند شدم الان هم خیلی خوبم و فک می کنم روز به روز سر حال تر میشم ، امااااااااااااااااااااا 3 سال میشه از دختری خوشم میاد البته فامیل هست یه بار هم خاستگاری کردیم و جواب رد دادن ولی دیگه به خاطرش اصلا از کسی خوشم نمیاد و ازدواج نکردم ؛ حال هم دختر با دست و پا و چشم .... میگه دوستت دارم ولی نمی دونم چرا تن به ازدواج نمیده !!!!!!!!!!!!!!! واقعا نمی دونم چکار کنم ... و فقط این عذابم میده اگه با من ازدواج نمیکنه پس چرا بهم نشون میده که خیلی دوستم داره...

    • فاطمه

      سلام من۲۷ سالمه، ۵ ساله پیوند کلیه شدم و خدارو شکر حالم خیلی خوبه،مریم خانم من خیلی خوشحال و امیدوار شدم شرح حال شما رو خوندم،من از بارداری میترسم،میترسم برای کلیه پیوندیم ضرر داشته باشه و باعث پس زدن بشه،انشالا که این پیوندتون دیگه دچار مشکل نشه و همیشه تنتون سالم باشه

    • امیر

      دوس من شاید یه ماه آینده برم برای پیوند کسی می تونه کمکم کنه چه بیمارستان ودکترجراحی خوبه ؟

    • اشکان

      سلام برو بیمارستان دکتر شریعتی ؛ جراح دکتر نادری هست مه به پنجه طلا معروف هست و دکتر منوچهر امینی نفرولوژی همون بیمارستان کار می کنه و آدرس مطبش روبروی بیمارستان هست که می تونی ارز بخش پیوند بگیری...

    • امیر

      ممنون اشکان جان دکتر نفرولوژی من تو بیمارستان لبافی نژاده خانم دکتر پور رضاقلی ولی مونده ام کدوم بیمارستانو واسه پیوند انتخای کنم .ایا همون لبافی نژاد دوستانی که تجربه دارند خوبه؟

    • اشکان

      سلام البته صد البته که قلب نفرولوژی ایران بیمارستان لبافی نژاد هست اماااااااااااااا چون خیلی شلوغ هستش دکتر سیم فروش هفته ای یازده تا پیوند انجام میده ، به خاطر همین گفتم شریعتی... دست آخر تصمیم با خودت و هر کجا رفتی عاقبت به خیر باشی ...

    • سعید

      سلام دوستان بنظر شماآیا پیوند قبل از اینکه به دیالیز برسی بهتره؟

    • مريم

      به نظر من براي پيوند فقط شيراز بيمارستان نمازي پيوند در شيراز حرف اول ميزنه البته شيراز فقط از مرگ مغزي اگر كسي بخواد از زنده بگيره بايد تهران بره اينجا انجمن پيوند مجوز پيوند از زنده نداره.

    • محمد

      با تشکر از راهنمایی ها دوستان
      سوال داشتم لطفا عزیزان مطلع راهنمایی کنن ، واجب است و برام خیلی مهمه ،
      من قصد دارم یک کلیه ام به خاطر مشکلات شدید الی حقیقتا بفروشم
      خواستم عوارضشو بدونم یکی اینکه تا چه مدت بعدش باید دارو بخورم ، چند روز بستری میشم و چند روزه کاملا بعد از عمل کاملا بهبود می یابم و می تونم مثل قبل به کارهام برسم و سوال آخر امکانش هست بعدا دوباره یک کلیه بگیرم

    • صابر

      سلام محمد جان ، در واقع اهدای کلیه هیچ عوارضی نداره , و فک کنم تا شاید یک هقته قرص بخوری و بعد از دو الی سه روز مرخص میشی و دقیقا می تونی مثل گذشته هات کارهاتو انجام بدی و زندگی حتی بدون یک درصد محدودیت ، و بابت اینکه بعدا یک کلیه بخری در دنیا همچین کاری صورت نگرفته و نخواهد گرفت !!!!!!!!! چون یک کلیه با دو کلیه از نظر پزشکی هیچ فرقی با هم نداره ، همون کاری که دو کلیه انجام میده یک کلیه هم انجامش میده ...

    • مريم

      سلام خدمت اقا محمد به نظر من شما از دادن كليه صرف نظر كنيد چون از ديد من وقتي شما هنوز كليه اهدا نكرديد و هنوز هيچي نشده به فكر اين هستيد كه در اينده ميتونيدكليه تون جايگزين بشه اصلا از دادن كليه جدا خوداري كنيد چون برا كسي هم كه ميخواد از شما كليه بگيره فكر نكنم دوام بياره چون بايد طرف مقابل كاملا راضي باشه اميدوارم مشكلتون حل بشه واي نه از اين راه ببخشيد اگر رك حرف زدم.

    • مريم

      سلام خدمت اقا محمد به نظر من شما از دادن كليه صرف نظر كنيد چون از ديد من وقتي شما هنوز كليه اهدا نكرديد و هنوز هيچي نشده به فكر اين هستيد كه در اينده ميتونيدكليه تون جايگزين بشه اصلا از دادن كليه جدا خوداري كنيد چون برا كسي هم كه ميخواد از شما كليه بگيره فكر نكنم دوام بياره چون بايد طرف مقابل كاملا راضي باشه اميدوارم مشكلتون حل بشه واي نه از اين راه ببخشيد اگر رك حرف زدم.

    • بدون نام

      سپاس از نظرات و راهنمایی شما بزرگوارن
      وقتی نیاز مالی شدید باشه و هیچ راهی نباشه مجبورم کلیه مو بفروشم و سوال در خصوص جایگزین کردن آن در آینده بشتر خواستم ببینم امکانش کلا هست یا نه ، وگرنه با رضایت کامل اینکارو فروش کلیه انجام میدم

    • مريم

      نه همچين چيزي كه در اينده بتونيد كليه جايگزين كنيد امكان پذير نيست ولي به نظر من بازم برا اهدا كليه بيشتر فكر كنيد چون من خودم روانشناسي خوندم احساس ميكنم براي اين كار هنوز امادگي نداريد هر چند كه اين اطمينان بهتون ميدم كه با يك كليه به راحتي ميتوند زندگي كنيد خصوصا كه درست شما بعد از اهدا بك كليه داريد ولي با اين تفاوت كه كليه خودتون تو بدنتون به هر حال خواستم راهنماييتون كنم موفق وسالم باشيد.

    • آرین

      سلام دوست عزیز با این سوالت بدیهی است که از دنیای پزشکی کاملا عقبی ، به نظر من بی خیال کلیه باش و یا لااقل برو پیش پزشک سوال کن بپرس شک نکن بدون پرده همه چی رو بهت میگه ، دیگه خودتو داخل این سایتها خسته نکن

    • رویا

      سلام من هشت سال قبل پیوند کردم دوساله که ازدواج کردم و یه دختر ده ماهه دارم بعد زایمام کراتینم از دو نیم یا دو پایین تر نمیاد کسی مشابه هست خیلی نگرانم چون دوبار پیوند شدم خواهش میکنم جواب بدین داروی سرتیکان و پروگراف میخورم پلکمم ورم داره نظر شما چیه

    • عرفان

      سلام خدمت دوستان ایاقبل دیالیزشدن بهتراست پیوندزدیابعددیالیزلطفاج بدید

    • مريم

      سلام خدمت اقا عرفان نخيراصلاغيرممكن كه قبلاازدياليزپيوندكردچون دياليز نوعي ازاماده سازي برا پيوند كم كم بايد شش ماه شخص پيوند بشه ويكي هم يك سري ازمايشهاي كلي از بدن قبل از پيوند بايد انجام بشه كه خودش زمان ميبره اميدوارم راهنمايي كامل داده باشم .موفق باشيد.

    • حمید

      سلام خسته نباشید من ۲۲ سالمه و میخوام یکی از کلیه هامو بفروشم گروه خونیم o+هستش قیمت ۴۰ میلیون تومن کسی میتونه کمکم کنه زودتر بفروشم شدیدا به پول نیاز دارم ممنون میشم کسی بهم کمک کنه.

    • رویا

      لطفانشانه پس زدن کلیه رو بگین من کراتین م دو نیم هست ممکنه کلیه خراب شده باشه؟

    • رویا

      تروخدا یکی جواب منو بده

    • نیلوفر

      سلام دوستان من ۱۶ سالمه و ۲ماهه پیوند زدم و ویروس Cmw گرفتم اول قرص ولسایت رو نمیخوردم ولی مدتیه میخورم لطفا راهنماییم کنیین چه چیزی باید استفاده کنم که ویروسم ازبین بره

    • مريم

      سلام رويا جان اول اينكه بايد ببيني علت بالا رفتن كراتين خونت چي دوم اينكه من خودم نزديك به سيزده سال با كراتين دو ونيم زندگي كردم كه علت بالا رفتنش به خاطر حاملگي بود كه بعد از بيست وسه سال كليم از دست دادم والان پيوند دوم انجام دادم ولي تو اين مدت كه كراتينم دونيم بود با اميد زندگي كردم نگران نباش اميدت به خدا باشه در ضمن خود استرس باعث بالا رفتن كراتين ميشه سعي كن ي مدت گوشت قرمز ولبنيات كمتر بخور رژيم غذايي رو حفظ كن شايد بياد پايين .هر چي خدا بخواد همون ميشه .

    • هانیه

      سلام نیلوفر خانوم.به خاطر اول های پیوند دارو پیوند مصرف .میکنیم .ضیعف میشه بدن ...به خاطر همین میگن ویروس گرفین بعد یه مدت بستری میشین خوب میشه
      ..ایشالا خوب میشی....

    • رویا

      مریم جان منم علتش حاملگی بوده داروهام و خیلی زیاد کردن صورتم پف کرده استرس هم دست خودم نیست تقریبا هفته ای دوبار آزمایش میدم لذت مادر شدنم و هنوز خوب نچشیدم تو اون مدت که کراتینت دو نیم بود مشکلی نداشتی به نظرت راهی هست که پایین بیاد مشکل اینجاست که شوهرمم یه آدمه سالمه و درک نمیکنه کاش هیچوقت ازدواج نمیکردم

    • رویا

      کسی اینجا داروی سرتیکان یا اورولیموس مصرف نمیکنه چه چیزایی اوره و کراتین و بالا میبره

    • ناشناس

      سلام رویا خانوم ما پیوندیا کسی به فکر ما نیست به جز خانواده. ازدواج کسی که پیوند کرده با سالم ریسک زیادیی یه فرد سالم چیزی درباره پیوند ومشکلات پیوند نمی دنند ...بعد ازدواج کم کم میفهمند مشکلات پیوند رو درک مون نمی کنند ...ببخشید رویا خانوم منم همین مشکلات داشتم..

      به نطرمن کی پیوند شده اگه میتونه با هم نوع خوش که پیوند شده ازدواج وجه خیلی خیلی بهتر از فرد سالمه ...بهار هم دیگر درک میکنند

    • بدون نام

      من با یه فرد سالم ازدواج کردم که پشتیبانم باشه اما نه تنها کمکی بهم نکرد بلکه بار خودش و یه بچه هم به به دوشم افتاده در حال حاضر فقط به تنها چیزی که فکر میکنم اینه که دخترم و خودم بزرگ کنم قصد من نیست که فکر ازدواج و از سرکسی بیرون کنم اما برای من یکی جز ضرر هیچ نداشت خودم کردم که لعنت بر خودم باد

    • اشکان

      سلام من که پسر هستم میخوام با دختر سالم ازدواج کنم میترسم از آینده....دختراااا چیکار کنند...تو این زمانه باید مثل هم باشیم..خدا به داد ما پیوند برسه.اگه ازدواج کنم با هم نوع خودم باشه پیوندیی...اگه کسی میتونه راهنمایم کنه جواب بده...........................

    • نیلوفر

      سلام ببخشید کدومتون لینک گروه دارین قرار شد لینک بزارین تو تلگرام گروه تشکیل بدیم ؟

    • مريم

      رويا جان من تمام اين چيزايي كه ميگي دركت ميكنم كاملا ولي بازم سعي كن قوي باشي من مدتي كه كراتينم بالا بود تو بيمارستان بستري بودم حتي بهم گفتن كليه داره پس ميزنه تو بيمارستان بهم كورتون از راه وريدي تزريق كرده كه از دونيم اومد روي دو تا سيزده سال روي دو موند وكليه دوام اورد ولي اينو بهت بگم من تنها حسني كه داشتم هميشه روحيه خيلي بالايي داشتم همين باعث شده تا الان دارم ميجنگم تورو خدا به خاطر بچه ات كه شده روحيتو بالا ببر قول ميدم بهتر بشي راستي تو انتخاب دكترت خيلي دقت كن موفق باشييييي وپايدار.

    • مريم

      رويا خانم سلام .چيزايي كه كراتين واوره بالا ميبره مصرف زياد پروتيين ولبنيات ونمك وچربي كلا ما پيونديا بايد تا اخرعمر رژيم غذايي داشته باشيم راستي ورزش وروزي هشت ليوان اب هم خيلي خيلي تاثير داره درضمن در مورد ازدواج همه ما پيونديا همين حس كه اي كاش ازواج نميكرديم برامون پيش اومده ولي بايد تو خودمون حلش كنيم وبه هيچ عنوان اينو به طرف مقابل وحتي اطرافيانتون انتقال نديد چون كسي حق نداره در مورد ما قضاوت كنه ما بايد مثبت انديش باشيم تا بتونيم خوب زندگي كنيم لطفا فكرهاي درونتون رو يا برا كسي كه شمارو درك ميكنه بگيد يا تو خودتون طوري حلش كنيد كه اذيت نشيد ما نبايد بگذاريم كسي به ما ترحم كند چون ميتونيم از ديگران بهتر زندگي كنيم.

    • بدون نام

      ممنون مریم جان حق با شماست باید غلبه کرد به نظر شما ورم صورتم مال دوز بالای داروهاست یا کلیه چون از لحاظ دفع مایعات هم مشکلی ندارم

    • مريم

      مال دوز داروهاست نگران نباش انشالا همه چي به خوبي پيش بره وهرچي زودتر به خواسته دلت برسي.

    • ياس

      سلام من يه خانم بيست و دو ساله ام كه بخاطر بيماري فرزند چهارده ماهه ام ميخوام كليه ام رو بفروشم.ليسانس دارم از صبح تا شب هم سره كار ميرم .هم من و هم شوهرم ديگه توانمون بريده
      گروه خونيم O+ هستش.كاملا بدني سالمي دارم
      قيمتش رو هم پنجاه ميليون تومن گذاشتم . اگر كسي رو ميشناسيد معرفي كنيد.مرسي

    • بدون نام

      کسی میدونه نشانه اوره و کراتین بالا چیه ؟

    • مرتضی

      سلام خانم هایی که بعد از پیوند ازدواج می کنید ، ازدواج هیچ ایرادی نداره ولی اگه خواستید باردار بشید حتما تحت نظر پزشک باشید چون که 9 ماه باید بچه ای رو تحمل کنید و سختی های خودشو داره و از طرفی باید قرص ها عوض بشن چون روی جنین تاثیر میزارن و احتمال خیلیییییییی زیاد نوسان کراتینین دارید. و در نهایت آرزو می کنیم همتون مادر بشید و طعم مادر شدن رو بچشید و واسه آقایون پدر شدن هرگز مانعی نداره...

    • بدون نام

      تنها داروی پیوندی که رو جنین تاثیر داره سل سپت هست که بجاش آزاتیوپرین میدن.من در طول بارداری کراتینم تغییر نکرد ولی متاسفانه موقع زایمان به دو رسیدکه الان یک ساله درگیر این مشکل هستم

    • عرفان

      ازدیالیزمیترسم کراتینین چندباشه باید دیالیزشد21سالمه چراگروه تلگرام ندارید.

    • ناشناس

      هر کی میتونه گروه برنه...خیلی خوبه

    • بدون نام

      فقط کراتین نیست پتاسیم و اوریک اسید هم بالا بره باید دیالیز شد از سه و چهار به بالا دیگه راهی جز دیالیز نداره

    • سیاوش

      سلام.من ۲۲ سالمه.یک سال و نیم پیوند کردم.بابا ی نفر ی گروه تو تل بزنه که تجربش بیشتره.همه ما پیوندی ها الان یک ساله منتظریم ی نفر ی گروه بزنه.

    • بدون نام

      سلام خواهش میکنم یه گروه بزنید که استفاده کنیم ما پیوندی
      آیا حقیقت داره که میگن بخواهی نخواهی کلیه پیوندی عمر محدود داره ؟

    • بدون نام

      سلام دوستان
      من یکسال هست پیوند کلیه انجام دادم بعد اینم توتال و بابرکت بیلیبورن هم یه کم رفته بالا فکرکنم کیسه صفرا هست اینم کبد نرماله دکتر میگه عباس داروهاست
      آیا کسی اینجوری شده.؟نترسم؟

    • حسین

      آیا مثل یه فرد عادی همه کار میتونیم بکنیم با همه جا بریم همه چیز بخوریم و......یا محدودیت داریم چه محدودیتی.؟

    • بهار

      سلام.مادرم نزدیک به دوساله پیوند کلیه انجام دادند.چند روزه عرق سرد میکنند وباعرض معذرت ادرارشون زیادشده ومدام میرن دستشویی..خیلی نگرانم علتش چی میتونه باشه؟

    • ندا

      سلام کسی میدونه آزمایشات قبل پیوند برای گیرنده ودهنده چه نوع آزماشاتیه؟؟ممنون میشم برام توضیح بدین.

    • مريم

      سلام بهار خانم شايد قندشون بالا رفته ولي به هر حال بايد پيش دكتركليه شون برن تا يك سري ازمايش براشون بنويسه در صمن داروهاي پيوندي كه استفاده مبكنيم چربي وقند خون بالا ميبره از لحاظ قلبي بايد چكاپ بشن البته با رژيم غذايي وورزش ميشه جلوشو گرفت قابل توجه بقيه پيونديهاي عزيز .

    • هانیه

      سلام خیلی خوبه گروه پیوند یاربزنیم

    • رویا

      کسی میدونه نشانه های بالا رفتن کراتین چیه

    • بدون نام

      بچه هاتاچندسال بایدآب جوشیده بخوریم یاففط من دارم آب جوشیده میخورم بعداز هفت سال؟آخه خسته شدم اینقدآب جوشاندم

    • بدون نام

      سلام بچه ها شماهم آب جوشیده شده میخورین یافقط یک سال اول آب جوشیده استفاده کردین ؟من حدودهفت ساله آب میجوشانم ولی خسته شدم

    • بدون نام

      بچه ها من هفت ساله پیوندشدم وهنوزآب جوش میخورم شماهم مثل من آب میجوشانین یافقط منم

    • مريم

      اگر بتونيم هميشه بخوريم خيلي خوب ولي من خودم اب تصفيه ميخورم دكترم گفت موردي نداره .ولي پيوند اولم كه بيستو سه سال برام موند من همه چي ميخوردم اصلا پرهيز نميكردم بعضي كلا يادم رفته بود كه زماني پيوند شدم ولي الان برعكس خيلي دارم رعايت ميكنم ولي اينو بهتون بگم تا خدا هر كار بخواد ميكنه

    • فاطمه

      سلام دوستان من بیستوهفت سالمه دوهفتس پیوندکردم خداروشکرپیوندروگرفتم کراتنینم شش دهمه ی دختر یکسالونیمه هم دارم اول ازدواجم با ی اقای سالم مشکلموگفتم البته اون نوقه کراتنینم ۲.۵ بود اماتوبارداری کلیه هاموازدست دادم همسرم همیشه کنارمه و مایه ارامشم بوده خیلی وقتا روم نمیشه توروش نگاه کنم ازبس مهربونه خداروشکر ولی الان تمام فکروذهتم درموردعوارض دارویی و چقدر این کلیه برام میمونه هستش عوارضی مثل دیابت و .....لطفا راهنماییم کنید چجوری میتونم عوارشوکم کنم

    • مريم

      سلام خدمت فاطمه خانم اول اينكه ماندگاري كليه اوا دست خداست واميدوارم ساليان سال براتون كار كنه دوم اينكه كلا داروهايي كه ما استفاده ميكنيم باعث تغيير قند خون وچربي ميشه يعني اين داروها باعث ميشه سطحشو تو بدن بالا ببره ولي تنها كاري كه ميتونيم كنيم كه بالاتر نره اول رژيم غذايي درست دوم ورزش وسوم كم كردن استرس ولي اگرقند خون يا چربي همچنان بالا باشه بايد طبق دستور پزشك دارو مصرف كنيد چاره اي جز اين نيست .

    • رویا

      سلام مریم جان میخاستم بدونم میزان ادرار نشان دهنده عملکرد خوب کلیه هست یا نه بعدش راجبع کراتین شما اون چند وقت ک کراتینتون سه بود تغییر نمیکرد چون الان من یک سال هست که کراتینم از دوتا سه متغیره راهی نیست که ثابت شه بعد شما چند وقت یک بار ازمایش میدید

    • سیما

      سلام دوستاي عزیزم یه سوالی داشتم: اینکه قیمت کلیه تو
      انجمن چنده?دختر خالم به کلیه احتیاج داره , خواهش میکنم جواب بدين

    • رویا

      آخرین اطلاعی که من از قیمت کلیه دارم پونزده تومنه گروه خونیش چیه

    • فاطمه

      سلام دوستای خوبم برای گروه تلگرام ک درست کنم خیلی تلاش کردم ولی تنها داه چاره اینکه اگه اینستا دارین تو اینستای رامبدجوان ی لینک میزارم ک ازاون راه وارد گروه پیوند یاران بشین امیدوارم اینباردیگه بشه

    • فاطمه

      سلام رویا جان ولی من حدود ی ماه پیش پیوندکردم قیمت کلیه ۲۶میلیون شد فک کنم تغییرکرده وبیشترشده

    • بدون نام

      سلام من شش ماه پیش بخش پیوند بستری بودم قیمت انجمن گفتن پونزده س حالا احتمالا بیشتر شده البته اگر کسی از طریق انجمن اقدام نکنه قیمت خیلی بالاتر از این هاست

    • فاطمه

      سلام ی سوال داشتم کسی میدونه جواب بده بعلت مصرف پردنیزولون صورتم بشدت جوش زده درحالی قبلا اصلا جوش نمیزدم اماالان ک ی ماهی هست پیوندشدم صورتم پرجوش شده کسی ب پزشک پوست مراجعه کرده! چیکاربایدبکنم

    • بدون نام

      سلام بچه ها ی سوال توی ذهنم منو چندسال درگیر فکروذکر کرده باور کنین حتی باعث افسردگیم شد وسوال اینه ک باخودم میگم دوروز داروهام قطع بکنم منو توی دیالیز میندازه همین باعث ترسم میشه وناامیدمیشم از خودم واعتمادبه نفسم کلا ازدست میدم خواهشن ی راهنمای منطقی بکنین ک خراب شدن وپس دادن کلیه چطوریه؟

    • سمیه

      سلام جوش صورت به موازات کم شدن دوز داروی پردنیزولون از بین خواهد رفت البته کمی زمان می بره تا دوز مصرفی بیاد پایین نگران نباش ...

    • سمیه

      سلام تویی که ذهنت به شدت مشغوله به نظرم به شدت آزادش کن ، داروی مصرفی ربطی به کلیه یا هرعضو پیوندی دیگه نداره ، این عضو پیوندی عضوی صد در صد سالم هست منتها سیستم دفاعی بدن متوجه است که این عضو مال خودش نیست و این دارو سیستم دفاعی رو ضعیف می منه که یه جوایی نمی تونه در مقابل عضو پیوندی گارد بگیره !!!!!!! و مصرفش ضروری هست ...

    • رویا

      سلام فقط تا یک سال حتی کمتر هم صورت به علت مصرف کورتن جوش میزنه و کمی پف داره خیلی زود همه چی میاد سرجاش

    • رویا

      سلام دوست عزیز حتی اگر کمتر از دو روز هم داروهاتو قطع کنی عضو پیوندی پس میزنه. خوردن دارو خیلی بهتر از دیالیز و دردسرهای دیگه هست اگر داروهارو بموقع بخوری هیچ مشکلی پیش نمیاد خیالت راحت.الان دیگه نود درصد مردم دارو میخورن با خوردن چند تا قرص خودت و از دردسرهای دیگه خلاص کن بعدشم خودت رو به یه سرگرمی مشغول کن و دیگه هم به فکر از دست دادن کلیه نباش

    • بدون نام

      سلام اونهای که بالای ده تادوازده سال وبیشتر پیوندشدیدآیانوسان کراتین داشتید نوسانی که مثلا از روی 1ب1/72بره بعدبیاد1/4بچه ها کمی نگرانم؟

    • شادی

      سلام دوستان خواهشا جوابمو بدید شماها چند وقت یه بار آزمایش سطح سرمی تاکرولیموس رو انجام میدین؟؟

    • سیاوش

      شادی خانوم سطح دارو تاکرولیموس بستگی داره.اوایل پیوند هفتگی باید بدی .بعد ماهی یک بار .و اگه ثابت باشه دو یا سه ماه یک بار.البته بستگی به دکترتم داره

    • نرگس

      سلام میگن کلیه مصنوعی تا چند سال دیگه درست میشه دیگه دیالیز ها رااحت میشن این حقیقت داره.....یا شایع است....لطف اگه کسی اطلاعات داره بگو خوشحال میشم

    • مری

      سلام دوستان
      براتون آرزوی سلامتی دارم.
      شما چطور متوجه مشکل کلیه تون شدید؟
      چه علائمی داشتید؟
      چه آزمایشهایی انجام دادید؟
      خواهر من سونو داده و تو سونو مشخص شده کلیه هاش دچاراسکار شده.خیلی نگرانه.هنوزجواب آزمایشش رو نگرفته.به خاطر مشکل فشار خون به پزشک مراجعه کرده بود که براشون سونو نوشت.خواهشا جواب بدید.

    • بدون نام

      سلام نرگس خانم آره درست شده توی کشورهای مثل ژاپن هند آمریکا ولی دارن کوجکتر وکاملترش میکنن ودرمراحل بالینی آزمایش میشه حالا دقیقا معلوم نیست کی بیاد ایران .حالا کمربند دیالیزی هم درست کردند اونم خیلی عالیه بیماره میتونه هرکجا وهروقت خواست خودشو دیالیزکنه وعوارضش خیلی کمه باعث بزرگ شدن قلب وعوارض دیگه نمیشه وعمر بیمار دیالیزی خیلی بالا میبره.اما بهترین امید برای خودمان پیوند کلیه بدون دارو وپس زدگی هست اونم درمراحل آزمایشی است وساخت کلیه باسلولهای خود بیمار هم نزدیکه .فقط همه دعاکنید هرچه زودتر به مراحل بالینی برسند وان شالا که زودتر به کمکمان میان وسلامتی کاملو بدست میاریم

    • نرگس

      سلام اینشالا در آینده نزدیک به دست بیماران کلیوی برسع دیگه ازاین همه سختی دیالیز دارو پیوند..استرس پس زدن کلیه..راحت بشیم فقط خدا کنه تا چند سال دیگه به بیماران دیالیزی برسه

    • نرگس

      سلام اینشالا در آینده نزدیک به دست بیماران کلیوی برسع دیگه ازاین همه سختی دیالیز دارو پیوند..استرس پس زدن کلیه..راحت بشیم فقط خدا کنه تا چند سال دیگه به بیماران دیالیزی برسه

    • بدون نام

      ان شالله نرگس خانم .دعاکنید فقط زودتر بیاد واقع درست که زنده ایم وزندگی میکنیم گذرلحظات واسه افرادی مثل ما بسیارسخته هرلحظه که باکلی استرس و... میگذره .خدا خودش به حق بزرگیش هر چه زودتر سبب هاش نجات کامل بیماران را بدست بیارن .آمین.

    • ناشناس

      سلام من به پیوندی ام میحواهم بایه پیوندی ازدواج کنم ولی نمی دونم چه جوری پیوندی پیدا کنم لطف راهمایین کنیید لطفا

    • میلاد

      سلام وخسته نباشید من مادرم 2 ساله دیالیز می کنه وبه خاطر دیسک کمر اصلا نمی تونه بلند بشه وهر روز خودم بلندش می کنم و می برم دیالیز و دیابت و فشار خونی هم هست سن 58 آیا میشه پیوند کلیه داد ممنون اگه جواب بدین

    • رویا

      بله میشه

    • نیلوفر

      سلام من ۱۶ سالمه نزدیک ۴ماهه پیوند کردم ولی الان احساس سرماخوردگی میکنم نمیدونم باید چی مصرف کنم ممنون میشم راهنماییم کنین؟؟؟

    • ناشناس

      سلام نیلوفر خانوم
      ..فعلا بدونه دستور پزشک خود چیزی استفاده نکن اولهای پیوند هست دارو بدونه نسخه پزشک عوارض داره میشه ..هیچ نگران نباش ..نیلوفر خانوم ببخشید کجا پیوند شدید

    • رضا

      سلام . منگروه خونی او مثبت دارم و میخوام کلیه ام رابفروشم از نظر جسمی کاملا سالم و جوان هستم .میشه منو راهنمایی کنید .اگر لازم باشه هر شهری هم میام. ممنون و با ارزوی سلامتی برای همه مریضها.

    • مری

      دوستان میشه بگید شما تو چه مرحله ای متوجه مشکل کلیه تون شدید.خواهر من تو مرحله ی دوم نارسایی کلیه هست یعنی کراتینینش یک و یک دهم و جی اف آرش شصته .بقیه آزمایشش نرماله.کلیه هاش هم اسکار داره فشار خونشم بالاست من می‌خوام بدونم این امکان وجود داره که بدتر از این نشه؟این دومین باره میپرسم لطفاً جواب بدید.

    • نیلوفر

      سلام بیمارستان لبافی نژاد پیوند زدم

    • هانیه

      سلام نیلوفر خانوم دیالیز هم شدی دارو جارجی مصرف میکنی..

    • محمد

      سلام دوستان برا همتون ارزو خوشبختي ميكنم يه سؤال داشتم ممنون ميشم جوابم بديد داداشم ٢٦سالشه و يكسال هست بيوند كليه شده خيلي علاقه شديد به مشروبات الكلي داره هرجي سعي ميكنيم مصرف نكنه ميكه دكتر كفته اشكال نداره لطفا بهم كمك كنيد ايا حقيقت داره اشكال نداره مصرف مشروب؟؟؟؟

    • ایمان

      توجه ‼️‼️‼️‼️‼️توجه‼️‼️

    • بدون نام

      سلام من هرروز دو مرحله ۹ صبح ۹شب ۴ عدد قرس پرگراف میخورم ولی امروز اشتبا ساعت ۳ بعداز ظهر خوردم خیلی نگرانم خواهشن یکی راهنمتایی کنه۰

    • بدون نام

      سلام من هرروز دو مرحله ۹ صبح ۹شب ۴ عدد قرس پرگراف میخورم ولی امروز اشتبا ساعت ۳ بعداز ظهر خوردم خیلی نگرانم خواهشن یکی راهنمتایی کنه۰

    • ناشناس

      سلام یک بار اشکال نداره سعی کن دوباره تکرار نشه......بچه های مازندران کسی تو سایت نیست

    • نیلوفر

      سلام اره ۶ ماه دیالیز شدم دارو خارجیم میخورم

    • ناشناس

      سلام کسی از مازندران نیست

    • نیلوفر

      سلام من ۵ ماهه پیوند شدم و مشکلی نداشتم خداروشکر ولی اینبار ازمایش دادم گفتن که گلبول سفیدت اومده پایین خیلی میترسم اگه میشه راهنماییم کنین ممنون میشم

    • رها

      یک بیمار پیوند کلیه بعد از جراحی چن روز بستری میشه؟

    • بدون نام

      سلام رها جان بستگی به نتیجه ازمایشات داره اگه خوب باشن ده روز بیشتر طول نمیکشه

    • رویا

      سلام رها خانم بستگی داره به نتیجه آزمایش ها و حال عمومی به طور طبیعی ده دوازده روز بیشتر طول نمیکشه

    • انسیه

      سلام عزیزان قرار بود یه گروه توی تلگرام تشکیل بدیم چی شد پس ؟؟ کسی خبر نداره؟

    • مری

      دوستان میشه بگید شما تو چه مرحله ای متوجه مشکل کلیه تون شدید.خواهر من تو مرحله ی دوم نارسایی کلیه هست یعنی کراتینینش یک و یک دهم و جی اف آرش شصته .بقیه آزمایشش نرماله.کلیه هاش هم اسکار داره فشار خونشم بالاست من می‌خوام بدونم این امکان وجود داره که بدتر از این نشه؟ای سومین باره میپرسم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا مشکلی نیست دوست خوبم

    • هانیه

      سلام انسیه جان منم چند وقت پیش پیشنهاد دادم که یه گروه تلگرام بزنیم خیلی خوبه برای دوستان پیوند ای ولی نمیشه منم که نمی دونم چطوری تو اینجا لینک گروه بزاریم کسی میتونه بزنه

    • محمد

      من 6ماه پیوندشدم ولی دوست بابام32 ساله پیوند شده کلیه از برادرش بود جالب این که 30 ساله که توی کشتارگاه بین اون همه کثافتی کار میکنه الان ازسالم هم سالمتره توکل به خدا کنیم

    • رویا

      سلام بچه ها گروه نزدین

    • فاطی

      سلام اگه گروه زدین خبربدین من 3ماه هفت روزه پیوندزدم 20سالمه خیلی افسردم ونگران
      ممنون میشم...

    • ناشناس

      سلام فاطی خانوم ایشالا روز به روز بهتر میشی

    • ناشناس

      سلام یه گروه هستش فقط مال پیوندیا

    • داود

      سلام دوستان پیوندی؛ امیدوارم حالتون خوب باشه من 9ماه پیش نمازی شیراز پیوند کردم.

    • مسعود

      سلام مرد 35 ساله و کاملا سالم با گروه خونیO+ قد 178 و وزن75 کیلو گرم به دلیل مشکل مالی میخوام کلیه م رو بفروشم رضایت نامه خانواده هم دارم

    • بدون نام

      سلام مرد 35 ساله و کاملا سالم با گروه خونیO+ قد 178 و وزن75 کیلو گرم به دلیل مشکل مالی میخوام کلیه م رو بفروشم رضایت نامه خانواده هم دارم

    • عادل

      سلام
      خریدار گروه خونی+o قیمت توافقی

    • ا ر ن

      سلام ممنون از سایت خوبتون...دارم ازمایشای لازم رو میدم برای اهدای کلیه به یه بنده خدا...خدارو شکر بافت و بقیه ازمایشا و سونو خوب بوده جوابشون اما فقط سیتی انژیو مونده که خیلی نگرانم که نکنه یه وقت مشکل پیدا شه...میشه یه توضیح مختصر بدید در مورد سیتی انژیو و این که چند درصد احتمالش هست که کلیه دو شریان باشه یا نخوره به متقاضی

    • امیر مهدی

      سلام ؛ راستش شاید خیلیا فکر کنن می تونن کلیه اهدا کنن ولی واقعیت اینه که اولا باید دو کلیه صد در صد سالم داشته باشه که بتونه یکی رو اهدا کنه واینکه دو شریانه نباشه ، در ضمن خیلی از هموطنانی که کاندید اهدای کلیه هستند با سپری کردن آزمایشات متوجه میشن که شرایط اهدا رو ندارن اصلا در یک کلام دو کلیه سالم در بدنشون وحود نداره...

    • سامان

      سلام دوستان پیوندی. ازدواج برای بچه های پیوندی خیلی سخت شده. خیلی هاشون بیکارن، خیلی هاشون به خطر شرایط بدنی توانایی انجام خیلی کارو را ندارن. یا آگه کار گیرشون بیاد حقوقاشون خیلی پایینه،این مشکلات برای دختران پیوندی خیلی بیشتره وخیلی از خواستگاریتون تا میشنوند که دختر پیوندی در میرن. اما پسر مشکلاتشونو کمتر. به نظر من دختران و پسران پیوندی بتونن با هم ازدواج کنند بهتر، چون مشکلات همه بهتر درک میکنن. آگه کسی گروه یا کانال پیوندی داره معرفی کنه برای آشنایی بیشتر. من خودم یکسال پیوندیم تصمیم به ازدواج با یه دختر پیوندی دارم.

    • مهران

      سلام اقا ساسان منم به نظر شما موافقم منم 23 سالمه 6سال پیوند شدم ..همه پیوندیا خوب مشکلات بعد پیوند میدونیم یه فردی عادی فرقی نمی کنه پسر یا دختر مشکلات پیوند نمی دونه بعد ازدواج یکم بگذره مشکل پیش میارن پسر پیوندی با دختر سالم بعد یه مدت مشکل ساز شد منم دیدم ...دختر پیوندی با پسر غیر پیوندی خودت فکر کن چه مشکلاتی پیش میاد اقا ساسان من میخوام با یه هم نوع خودم ازدواج کنم ولی الان یک ساله دنبالش هستم ولی نمیتونم پیدا کنم ...اگه شما جاهی میشناسی ..ممنون میشم راهنمایی کنید

    • فائزه

      بچه ها من میخوام یک گروه تشکیل بدم.

    • مهران

      سلام فائزه خانوم خیلی خوبه اگه میتونی گروه پیوندی بزن

    • ناشناس

      سلام فائزه خانوم آخه چطوری ..توسایت لینگ گروه بدیم فائزه خانوم ...اگه میتونی گروه بزنی بزن ....دوستان خوشحال میشن

    • فائزه

      "پیوند کلیه" رو تو تلگرام سرچ کنید. بیاید تو کانالم بعد ادتون می کنم تو گروه پیوند کلیه

    • نرگس

      سلام فائزه خانوم من چند وقت پیوند کردم تو رو خدا گروه بزن برای ما پیوندیا خیلی خوبه از تجربهای هم دیگه تو گروه استفاده میکنیم من منتظره گروه هستیم

    • فائزه

      بچه ها من بارها آیدی و اسم کانال رو گذاشتم اینجا ولی منتشر نمیشه

    • فائزه

      بچه ها چرا نمیایید تو گروه پیوند

    • بدون نام

      سلام لینک گروهتون چیه?

    • سیاوش

      سلام.لینک گروه بزار فایزه خانم لطفا

    • داود

      دوستان اینجا نمیشه لینک گروه گذاشت

    • داود

      شما میتونین تو تلگرام پیوند شدگان کلیه در ایران رو سرچ کنید و عضو بشید تا من شما رو به گروه دوستان پیوندی add کنم

    • ناشناس

      سلام نمیشه نمیشه تو اون سایت کانالی وجود نداره

    • فائزه

      دوستان اسم کانال رو هم من و هم آقای داود چند کامنت بالاتر گذاشتیم سرچ کنید توی تلگرام و عضو شوید تا ادتون کنیم.

    • داود

      سلام شما میتوانید با سرچ کردن کانال تلگرامی پیوند شدگان کلیه در ایران ، شماره من زیر اون پیام نوشته شده میتوانید عضو گروه بشین

    • فائزه

      بچه ها همه کامنتهای من و آقای داود رو دوباره بخونید. متوجه کانال می شید. هرچیز دیگه ای بگم منتشر نمی شه

    • فائزه

      سرچ کنید پیوند کلیه رو در تلگرام عضو کانال شید اونی که عکس کلیه داره بعد ادتون می کنم تو گروه

    • داود

      دوستان، شما با ذره بین بالا، سمت راست تلگرام خودتان پیوند شدگان کلیه در ایران
      جستجو کنید. من شماره خودمو تو کانال گذاشتم. شما با یه پیام عضو گروه دوستان پیوند کلیه میشین
      لطفا فقط و فقط پیوند کلیه

    • هانیه

      سلام آقا داود نمی تونیم پیدا کنیم شماره تو توهمین سایت بده

    • ناشناس

      سلام دوستان لطفا بیاین گروه خیلی خوبه فقط پیوندیها

    • مهدیه

      سلام تو رو خدا کاری کنید ما هم بیاییم تو گروه متاسفانه موفق نمیشیم

    • داود

      سلام، خیلی از دوستانی که بالا مطلب نوشتن عضو گروه پیوند کلیه شدن
      شما به تلگرام برید و عبارت
      پیوند شدگان کلیه در ایران
      سرچ کنید، شماره من تو کانال نوشته شده با یه پیام عضو گروه میشید

    • داود

      عزیزان پیوند کلیه شما فقط تو تلگرام عنوان
      پیوند شدگان کلیه در ایران
      رو جستجو بزنید
      اینجا هیچ لینک، شماره، و ایدی منتشر نمیشه

    • داود

      دوستان عزیز آدرس کانل ما به ترتیب یک میباشد
      پیوند شدگان کلیه در ایران
      لطفا بین کلمه پیوند و شدگان یه فاصله بذارین تا بتونید کانال ما رو پیدا کنید، به کانال برید عضو بشید

    • شادی

      سلام بالاخره گروه پیوند ی ها هست یا نه؟؟؟

    • فائزه

      دوستان گروه پیوندی ها تشکیل شده لطفا در قسمت سرچ تلگرام عنوان پیوند کلیه رو سرچ کرده و عضو کانال شوید تا در گروه ادتان کنیم. فراموش نکنید بین این دو کلمه فاصله بگذارید. کانالی که عکس کلیه دارد.

    • اسماعیل

      سلام چهار ماهه پیوند شدم یه هفته ای هست که تو ناحیه پا یین شکم احساس سوزش دارم نمیدونم مشکل بخییه های داخل شکم هستش یا چسبندگی خیلی نگرانم اگه کسی تجربه داره راهنمایی کنه ممنون میشم

    • بدون نام

      دوستان نمیشه گروه رو پیدا کرد باید چیکار کنیم

    • حسن هستم

      من یکسال و ده ماه هستش پیوند شدم تا الان خدارو شکر مشکلی نداشتم میخواستم ببینم گروهی هستش که در آن عضو بشم که بهتون از تجربیات شما دوستان استفاده کنم

    • داود

      سلام به بچه های پیوند کلیه در ایران ما یه گروه پیوند کلیه در تلگرام تشکیل دادیم بعضی از بچه ها تونستی آدرس ما رو پیدا کنند، شما با با سرچ
      پیوند شدگان کلیه در ایران
      عضو کانال بشید تا من شما رو به گروه add کنم
      بین پیوند شدگان یه فاصله بذارین تا بتونین ما رو پیدا کنید لطفا فقط و فقط پیوند کلیه

    • داود صمدی فرد

      سلام دوستان، متاسفانه خیلی از بچه های پیوند نتونستن کانال ما رو پیدا کنن، بنابراین من یه کانال به اسم و فامیل خودم تو تلگرام تشکیل دادم، شما با سرچ یا جستجوی کانال تلگرامی با نام ‌
      داود صمدی فرد
      عضو کانال بشید تا من شما رو به گروه اضافه کنم لطفا فقط پیوند کلیه

    • فاطمه ع

      سلام تورو خدا کسی نیست راهنماییم کنه بخدا خیلی بهم ریخته ام من چندسال هست که دیالیز میشم اوایلش خون بهم تزریق کردن چندسال پنل مثبت داشتم مجدد انجام میشد ازمایش پنل تااین که بعداز۵ سال پنلم باکمک اتوراستاتین ۲۰ میلی منفی شد و رفتم تولیست اهدای عضو چندسال هم تولیست عضوبودم پنلم خوب بود تااین که بعدازچندماه مجدد ازمایش پنل انجام دادم مثبت بود نه خون بهم تزریق شده نه چیزی الانم چندبارازبخش هماهنگی پیوند بهم زنگ زدم واسه پیوند چون پنلم مثبته خیلی افسرده ام کارم‌ جورنمیشه یعنی امکانش هست پنلم دوباره منفی بشه ؟رو ۵ هست خیلی نگرانم تورو قران جواب بدین اینم آدرس آیدیم هسfatitanha

    • فائزه

      سلام بچه ها من۲۰روزه پیوند کردم ..عضو کانال بشید تا همدیگرو راهنمایی کنیم...تو تلگرام قسمت ذره بین رو بزنید و اسم اقای داود صمدی فرد را وارد کنید عضو کانال بشید به همین راحتی

    • داود صمدی فرد

      سلام، شما به کانال ما بیاید چون بچه ها همین مشکل رو برای پیوند داشتند، من خودم 3سال به خاطر پنل مثبت دیالیز کردم، ادرس کانال ما هست
      داود صمدی فرد
      با عضو شدن در این کانال به گروه ما ادد میشید

    • فائزه

      من الان عضو کانالتون هستم ولی خبری نیس ...وارد گروهی نیستم..چیکارکنم

    • N0zhan Setorg

      O

    • فائزه

      سلامی دوباره...من عضو گروه شدم ...بچه های پیوندی شماهم عضو بشید خیلی مفیده ...عضو کانال بشید بعد شمارو ادد میکنن...☺☺

    • زهرا

      سلام بچه ها آیا کسی هست بعده عمل پیوندکلیه جراحی پلاستیک کرده باشه؟؟ ب نظرتون واسه کلیه مشکلی پیش میاد؟

    • سارا

      سلام بچه ها من یه ساله که پیوندکلیه شدم بعد بی خوابی داشتم دکتر واسم آلپرازولام تجویز کرد الان من کلا ب این قرص اعتیاد پیدا کردم لطفا راهنماییم کنید

    • مينا

      سلام كراتينين داداشم ٢/٣ هست تازه فهميديم بايد چيكار كرد!!

    • رقیه

      سلام دوستان من به کانال زد.اسم کانال هست"انجمن پیوندیهای ایران" شما همین کلمه رو تو تلگرام سرچ کنید وارد کانال بشین همونجا لینک گروه رو گذاشتم به راحتی وارد میشید

    • رقیه

      دوستان همه جور پیوندی میتونه وارد گروه ما بهش کافیه تو تلگرام سرچ کنین"انجمن پیوندهای ایران"

    • یگانه

      سلام دوستان من پدرم ۵۰ سالشه تازه یک ماه داره دیالیز میکنه ولی ما داریم سعی میکنیم که زودتر پیوند کنه ولی من و مادرم و خواهرم خیلی نگرانیم تورو خدا یکی منو دلداری بده که پیوند کلیه خوب من همش نگرانم البته من امیدم بهداشت مطمئنم خدا کمکتون میکنه ولی نگران بودن طبیعیه دیگه....... تورو خدا کسی که پیوند کرده بهم بگه که کسی که پیوند میکنه میتونی زندگیشو خیلی عادی ادامه بده ممنون.

    • .

      یگانه خانم اصلا نگران نباشین.هرچه زودتر پیوند کنیین
      پیوند از دیالیز رفتن خیلی راحت تره.اولش فقط ی کم سختیه خودشو داره ولی بعد ی مدت مثل ی ادم معمولی میتونه زندگی کنه.

    • بدون نام

      سلام دوستان.من اگه خدا بخواد قراره با ی خانم پیوندی ازدواج کنم.به نظرتون مشکلی پیش نمیاد؟؟؟

    • يگانه

      دوست عزيز خدا خيرت بده از دلداريد انشاالله همه مريض ها زود خوب بشن عين پدر خودم اخه من پدرمو خيلي دوست دارم كلا وابستگي من و خواهرم به مادر و پدرمون خيلي زياده واسه همين دارم ديوونه ميشم تورو خدا شماام براي ما دعا كنيد، ولي مطمعنم حال پدرم خوب ميشه فقط خدااااا
      پيوند كليه تو ايران حرف اولو ميزنه

    • مبينا

      سلام گروهي در تلكرام واسه افرادي كه پيوند كليه كردند هست؟

      پاسخ ها

      • عذرا

        https://eitaa.com/payvand_kolyeh هست اینم لینکش
        باید به اینجاپیام بدین تا شمارو وارد گروه چت بادوستان پیوندی کنن

    • فاطمه

      سلام خسته نباشید ببخشید من داداشم احتمالا تا چند سال اینده ب کلیه نیاز داشته باشه من میتوونم بهش اهدا کنم؟ممکنه واسه خودم عوارض داشته باشه؟؟؟

    • بدون نام

      سلام پیوندیهای عزیز چرا جواب فاطمه خانم را ندادید منم همین مشکلو دارم می خوام کلیمو به پسرم بدم لطفا راهنماییم کنید

    • يگانه

      فاطمه خانوم من در اين مورد اصلا اطلاعي ندارم كه بتونم كمكتون كنم خيلي دوست دارم كمكتون كنم ولي خودمم سردرگمم نگران پيوند پدرم هستم تورو خدا كسايي كه پيوند كردن يه كم دلداري بدن من دارم ديوونه ميشم بخدا

    • مسعود

      سلام با ارزوي سلامتي براي همه بيمارها
      من دو ساله دارم دياليز ميشم. الان برام كليه پيدا شده. و قراره بريم ازمايش بديم واقعا از اين شرايط زندگي ديگه خسته شده بودم. ولي يه مشكلي دارم و اينكه يه مقدار پول كم دارم اگر دوستان فرد خيري رو ميشناسن كه ميتونه كمكم كنه لطفا معرفي كنن. ممنون ميشم

    • یگانه

      سلام دوستان خواهشا یکی به من جواب بده واقعا حالم بده پدرم نیاز به پیوند کلیه داره خیلی قبول این ماجرا برام سخته خیلی میترسم همه میگن پیوند خوب تورو خدا برام دعا کنید کسایی که پیوند کردن راضی هستن؟

    • بدون نام

      سلام یگانه جان من خودم ۲بار پیوند شدم اولین ده سال برام کار کرد الان این پیوندم دوساله زدم پیوند از دیالیز خیلی خیلی بهتره سختیش فقط دو روز هست انشالله زود خوب میشه پدر گرامتاتون

    • یگانه

      دوست عزیز انشاالله شما ام همیشه سلامت باشین ممنون از دلداریتون امیدوارم پدر منم با پیوند حالش عین بقیه خوب بشه واقعا هممون داریم عذاب می کشیم فقط امیدم بخداست انشاالله شما ام با بقیه مرض ها و پدر من حالمون خوب بشه الهی امین

    • داود صمدی فرد

      سلام، ما یه گروه برای بچه های پیوند تشکیل دادیم، آگه تو تلگرام اسم منو جستجو کنید
      داود صمدی فرد
      عضو کانال بشید تا به گروه بچه های پیوند کلیه اضافه بشید

    • فائزه

      دوستان پیوندی میتونید پیوند کلیه رو در تلگرام سرچ کنید و عضو کانال شوید. تا شما رو در گروه دوستان پیوندی اد کنیم.

    • مریم

      سلام و عرض احترام به دوستان.من چهارساله پیوندشدم‌.۲۷سالمه.چند ماه نامزدکردم.خیلی نگران پیوندکلیه ام هستم.میترسم باازدواج مشکلی پیش بیاد.میخوام نامزدیموبهم بزنم.نگران تشویش استرس....نمیتونم زندگی خوبی برای همسرم درست کنم.نمیدونم چطوربهش بگم و ازش جدابشم....

    • فائزه

      خانم مریم.... هرگز این کار رو نکن....... بیا تو گروه پیوندی ها تا با بچه ها مثل خودت مشورت کنی....... خیلی ها پیوندی ها ازدواج کردند و مشکلی هم ندارند

    • مصطفی

      سلام من خودم 3 ماه دارم دیالیز میشم دکتر میگ دو ماه تو رو از پا انداخته کراتین خونم به 13 رفته بود الان ی آزمایش فرستادم تهران میگ اگ مثبت باشه ی آمپولی هست که گرونه حدود 6 میلیون قیمتشه خود دکتر از شرکت تقاضا کرده چون به گفته خودش سالی 2 تا از شرکت برا مریضای خاص میگیره حتی گفت احتمال مرگم داره به نظرتون چیکار کنم

    • به مصطفی

      کسی نیست جواب منو بده

    • بى نام

      چرا پيام من درج نشد؟

    • سميه

      سلام شما در تلگرام گروه داريد براي پيوند كليه
      من حدود 19 ساله پيوند كردم اما هر خواستگاري يكي معرفي ميكنه مردم ميپرونند قبل از اين كه بيان خونمون
      من خودم ميدونم هيچ مشكلي ندارم سالم و سالم هستم فوق ليسانس هم هستم و كارمند اما طرز
      فكر مردم غلط غلط
      اگر گروه در تلگرام داريد معرفي كنيد با تشكر

    • حسن

      سلام من خواهرم مادرزادی یک کلیه داشته پنج سال جلوتر فهمیدم همون یکی هم مشکل داره شیراز تحت نظر پزشک بوده و حالا بیکباره هشتاد درصد ضعیف شده پزشکش گفته برید شش ماه دیگه بیایید چکار باید بکنم میخام اگه واقعا کارش به دیالیز می‌کشه قبل از دیالیز پیوند بشه نظر شما چیه

    • طیبی

      سلام برادرم دوکلیه اش را از دست داده و یک ماهی است دیالیز میشود کلیه ای برایش پیدا نمیشود من میخواهم به او بدم آیا برای من چه مشکلی پیش می آید ؟توروخدا راهنمایی کنید

    • ناصر

      سلام.
      آیا میشه با یه دختری که پیوند کلیه زده ازدواج کرد؟
      اینجا خوندم که نوشته بودن دختر پیوندی نمیتونه ازدواج کنه.
      یعنی چی؟
      یکی یه توضیح میده؟

    • فائزه

      آقای ناصر.... دختر پیوندی مشکلی نداره و میتونه ازدواج کنه.... و میتونه تحت نظر پزشک یک فرزند داشته باشه.... پس کافیه به پزشک اون شخص مراجعه کنید.
      دوستان گروه تلگرامی که خود پیوندی ها هستن داریم. بهتون کمک میکنه. ابتدا عبارت پیوند کلیه رو سرچ کنید و وارد کانال شوید.... اونی که عکس کلیه داره. سپس شما رو وارد گروه میکنیم. با تشکر. اون

    • ثنا

      سلام همسرم قرار پیوند کلیه بزنه. خواستم ببینم محیطی که بعد بیمارستان باید باشه چطور باشه باید کف اتاق سرامیک باشه

    • مجید

      سلام. اگر خدا قبول کنه قصد اهدا کلیه دارم . شرایط اهدا سن از۲۲ الی ۳۵ است من ۴۰ سال دارم ایا میتوانم کلیه خود را اهدا کنم ؟. سوال بعد این است که در یک تصادف تهالم برداشتن ایا میتوانم کلیه اهدا کنم؟

    • محمد

      سلام من 20 سالمه 20 روزه ک پیوند زدم شکر خدا حالم خیلی خوبه اما من 4 سال پیش قرص کرتون مصرف میکردم همه جام ورم کرده بود الانم ک مصرف میکنم ب جز صورتم بدنو پاهامم ورم میکنه اما میگن فقط صورت ورم میکنه
      کسی هست ک این مشکلو داشته باشه

    • سحر

      تبم

    • بابک

      سلام من کلیه سمت راستم سنگ ۷میلی داره وسمت چپم ۳میلی ایامیتوانم کلیه اهداکنم

    • سجاد

      سلام خدمت همه خدا همه مریض ها رو شفا بده من مادرم 5ماهه دیالیز میکنه میتونیم واسه پیوند اقدام کنیم تا کی باید دیالیز کنه ،کلیه هاش از دیابت نارسا شد

    • سجاد

      خدا دکتر فیروزان و حفظ کنه خیلی با خداست ان شاالله همه بیماران کلیوی شفا بگیرن

    • علی

      من ۲۳ ساله پیوند کلیه شدم به شکر خدا مشکلی ندارم بیمارانی که تازه پیوندمیشوند اصلا نگران نباشند شما با ورزش کردن داروها را به موقع خوردن بهداشت فردی را رعایت کردن و اشنا بودن با آزمایشات که کدام فاکتور نرمال نیست ودر رفع آن تلاش کردن و محدود کردن نمک وگوشت در وعده های غذایی وبه لطف خدا این موارد را رعایت کنید مشکلی برای شما پیش نمیاد

    • شهاب

      سلام .لطفا کمکم کنید .من خواهرم فشار خون داره و کارش کشید بیمارستان پ کراتینش رفته بود روی 13.2 و دیالیز کردن و گفتن جفت کلیه ها باید پیوند بشه. حالا میشه با قرص و دارو میشه کلیه ها رو خوب کرد.

    • شيلا

      سلام دوستاي خوبم
      امروز اتفاقي اين سايتو ديدم.... من ١ ماهه ازدواج كردم اصلا نميخوام تعريفي كنم ولي اين كه شوهرم از ادم هاي معروفه شهرمونه و ١ بار هم ازدواج ناموفق داشته و مشكل كليه هم داشت ميدونستم ..خودم هم دختري نبودم كه كم داشته باشم يه جوراييي همه چي تموم بودم براي ازدواج ايشون اومدن خواستگاري من و من قبول كردم عاشقش شدم دروغ نباشه اره موقييت عالي هم داشت ولي ميشه گفت هم سطح....به هر حال ١ماهه رفتيم سره زندگيمون يهو كراتين شد ٤ داغون شديم من ميترسم دوسش دارم بدون اونم نميتونم .....دوستاي عزيزم يه سوالي دارم تروخدا راستشو بگين من شنيدم ميگن دياليز مساويه با هپاتيت و ايدز!!! درسته؟!!!! دلم نميخواد دياليز شه ميخوام پيوند شه ميترسم كلا داغون شدم از زندگي مشترك چند روز خوش بودم بعدش هيچي......اميدم كلا رفته ميترسم از نبودنش وحشت دارم

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        سلام اهدا کلیه و قسمتی از کبد باگروه خونیo+ کاملا سالم 23ساله09386898280

    • منصوره

      با سلام. نارسایی کلیه مزمن دارم .فسفر خونم رفته بالا عضلاتم درد داره .ایا کسی غیر دارو میدونه؟تو رو خدا بگین

    • شیوا

      فائزه خانم وقتی من پیوند کلیه رو سرچ میکنم اون کانالی که عکس کلیه داره اسمش دیالیز و پیوند کلیه است 50 عضو هم داره درسته؟؟؟

    • نیلوفر

      سلام دوستان من هرکاری میکنم نمیتونم عضو شم خواهش میکنم یکی از شمادوستان شمارشو بفرسته که بتونم بیام توگروه نیلوفر هستم ۱۷سالمه ۱سالو چندماهه پیوند شدم هیچی ازپیوند نمیدونم خونوادمم سخت میگیرن خواهش میکنم شمارتونو بدین که بتونم عضو شم ممنونم

    • نسرین

      سلام دوستان من شوهرم ۸ ماه پیوند کرده خدا رو شکر خوب میخواستم بدونم گروه تو تلگرام جمع شده

    • بدون نام

      سلام دوستان کسی نیست جواب بده که گروه چی شد

    • زهرا

      سلام به همه، آرزوی سلامتی میکنم.
      عزیزانی که به تازگی پیوند کلیه انجام دادند، اگر لطف کنند اطلاعات جامعی از هزینه ها(خود عمل، داروها، آزمایشات و رفت و آمد پزشکی و هر چیزی که نمیدونیم) بگذارند ممنون میشم.
      و همینطور در مورد اقدامات قبل و بعد از پیوند راهنمایی کنند:
      ۱. قبل از عمل برای چکاب پیش چه پزشکهایی رفتن و هر چند وقت یک بار؟ هزینه هاش چقدر بوده؟
      ۲. بعداز پیوند این مراقبت ها به چه صورت هست و هر چند روز پیش دکتر باید برن و هزینه هاش چطور هست؟ قرنطینه بودن دقیقا چطوریه؟
      ما قصد داریم برای عمل پیوند مادرم برنامه ریزی کنیم و هزینه ها و مراقبت های لازم رو پیش بینی کنیم که نیاز به کمک و استفاده از تجربه کسانی که پیوند کردند داریم.
      ممنون میشم وقت بگذارید و توضیحات جامعی قرار بدید در سایت.

    • فائزه

      بارها گفته شده. پیوند کلیه رو سرچ کنید در تلگرام و عضو گروه شوید. داخل کانال توضیح داده شده اگر نگاه کنید که اشتباه نگیرید.

      پاسخ ها

      • زهرا

        سلام فائزه خانم.منظورتون از کانال تلگرام همون کانالی هست که ۵۲ عضو داره، من دیدم کانال رو. کلا حدود ۲۲ تا پست داره که پاسخ این سوالات رو پیدا نکردم توش.
        از ادمین کانال هم پرسیدم پاسخی ندادند. و اگر" گروه" تلگرام هم منظورتون هست که باید کسی ما رو عضو کنه.
        لطفا پاسخ بدید کدام کانال منظورتون هست.
        و البته پاسخ این سوال هایی که پرسیدم هم من جایی با .جزییات و جامع ندیدم که شما میفرمایید بارها گفته شده

    • فائزه

      سلام زهرا خانم و دوستان عزیز. اسم کانال پیوند کلیه است. عکسش یک کلیه داخل دست هست. داخل کانال فقط دو پیام هست که درباره نحوه عضویت در گروه توضیح داده شده.

    • رضا

      سلام برای فرد زنده که دهنده کلیه است چه عوارضی در پیش روی اوست؟

    • .

      فایزه خانم.ما ک ی ماهه داریم میگیم ک میزنیم پیوند کلیه چیزی نمیاد.باز شما میاین همون مطالبو میگین.ی ای دی جدید بدین یا ی راه حلل بدین.میبینین که همه اعتراض دارن ک اسم اشتباس

    • فائزه

      دوست عزیز اگر اسمش اشتباه هست... پس دوستان قبلی چجوری عضوشدن!...با این حال برای رفاه شما من یه کانال جدید زدم به نام (پیوندیها)... لطفا به صورت سرهم تایپ شود.همون عکس کلیه در دست هست. با تشکر

    • شیوا

      فائزه خانم همچین کانالی که شما میگید اصلا وجود نداره
      آی دی کانال رو اینجا بذارید هرچند کانالی وجود نداره

    • .

      فایزه خانم دستتون درد نکنه .اسم پیوندیها درست بود.ممنونم.بعضی ها پرانتزم ک گذاشتین میذارن.خخخخ.دوستان فقط بنویسین پیوندیها

    • فائزه

      peyvand_kolyie

    • بدون نام

      سلام خواستم بپرسم که یکی از فامیل های ما گروه خونی bمنفی است الان کلیه گیرش اومده میگه گروه خونیش منفیه خواستم ببینم میشه واقعا کلیه بهش دادیانه؟

    • فائزه

      peyvand_kolyie
      دوستان همچنین میتونند این آیدی بالا رو کپی و تو تلگرام سرچ کنند تا راحت پیدا کنند. لینک نمیشه اینجا گذاشت چون نظرم انتشار پیدا نمیکنه.

      پاسخ ها

      • محمد

        سلام،طبق حرف شما كه گفتيد داخل كانال وارد بشيد بعد عضوتون ميكنم داخل گروه و بعد از كانال حذفتون ميكنم، من داخل كانال عضو شدم به اميد اينكه بيام داخل گروه ولي منو حذف كرديد و بعد كانال رو شخصي كرديد. نميشه منم بيام داخل گروه؟

    • نازنین

      ب دلیل فقر مالی کلیه مو میفروشم 21سالمه60کیلو گروه خونیممo+ هست
      09918776031

    • ن

      نیلوفر خانوم گروه پیدا کردن

    • اکبر

      کلیه oمنفی 30 ساله فروشی بخاطر مشکل مالی

    • حميد

      سلام من خانومم ديروز پيوند كرده از اهدا زنده اما ادرار نداره ممكنه پس بزنه

    • حمید

      سلام میخکاستم بدونم من میخوام کلیه خودمو بفروشم ایا بعد عمل درسته میگن یه ماه باید تو یه اتاق قرنطینه بشم و ووولطفا راهنماییم کنید ممنون

      پاسخ ها

      • محمد

        سلام.نه دوست عزیز شخص گیرنده باید تحت مراقبت باش شماباروش لاپاراسکوپی که کلیه تونوجدامیکنن نهایتا4روزبستری میشید

    • رضا

      سلام
      یکی توضیح میده این رد مزمن بهداز 1سال چطوری کلیه خراب میشه ؟هروزی دارو مصرف نشه سیستم ایمنی به کلیه حمله میکنه وی مقدارش خراب میشه ؟؟تا چند روز دارو نخوری کلیه خراب میشه ؟یکی توضیح خوبی واسه رد مزمن اثر سیستم ایمنی میگه چطوری هست؟؟؟

    • رضا

      سلام .مگه هربار دارو نخوری ی مقدار کلیه آسیب نمیبینه وتا ده روزی نخوری کلیه شروع به پس زدن میکنه .بابام قراره پیوندبشه .اونقدر بهش گفتن توی دیالیز یروز نخوری پس میرنه منصرف شده .یکی خواهشن راهنمایی مبکنه؟؟؟

    • رضا

      سلام ی دوست نبود توی این سایت .بخاطر دیالیز شدن بابام همه چی عوض شده نه تفریح داریم نه خوشی .همه اش وهرروز دیالیز .یکی توضیح میده .

    • ناشناس

      سلام آقا رضا پیوند خیلی خیلی از دیالیز هست .هرچند دائمی نیست ولی بهتر این طور هم نیست پیوند بشی مثل اول بشیم پیوند هم دردسر های خودشو داره فقط دارو باید مثلا 8صبح.8غروب بخوری سرساعت نباید قطع بشه دارو.کسانی هستند پیوندشون همون یک ماه اول پس زده بغض ها 18سال داره کار میکنه کم پیش میاد اولهای پیوند کلیه پس بزنه نگران نباشین پیوند بزنیم.دیالیز زیادی خوب نیست دیالیز زیاد طول بکشه پیوند زدن سخت میشه.به حرف این اون گوش ندید فقط دکترتون.

    • بدون نام

      سلام .تشکر از لطف وراهنماییتون.خداهمه مریضهای خاص شفابده .بابام.اونجوری هم نیست که با یک ودوروز دارو میگن پس بزنه ؟به سیستم ایمنی ربط داره؟

    • ناصر

      سلام.
      با یه دختر ۲سالی میشه آشنا شدم که وسط آشنایی امون یهو غیب شد که بعداز ۶ماه گشتن دوباره پیداش کردم و متوجه شدم پیوند کلیه کرده،خودش پزشک هست و منم دوسش دارم ولی ازم دوری میکنه مدتی هس؛میگه دیدگاه فرهنگیمون فرق میکنه باهم،من با اونم باز گفتم کنار میام؛هنوز خانواده من نمیدونن ولی مادر اون میدونه؛مادرش هم پزشک هس،نمیدونم دلیل دوری اش چیه ازم؛ نمیدونم چجور به خانوادم بگم؛خودش میگفت راحت باردار میشع و مشکلی نداره..یکم راهنمایی ام کنید. مرسی

    • بی نام

      سلام من دارای دو فرزند هستم 15-3ساله بخاطر مشکل مالی کلیه مو می فروشم فوری فوری

    • بدون نام

      سلام

    • ساناز

      سلام.کلیه وقسمتی از کبدم رو میفروشم
      09032187013

    • محمدر ویسی

      چراکراتین بعداز پیوند بالا میرود ودرمان ان چیه

    • رضا

      سلام دوستان میشه لینک کانال تلگرامی پیوند کلیه رو بفرستین؟

    • محمد

      سلام وعرض ادب
      دوستان بنده4ماه پیش کلیه مو اهداکردم به غیرازیکی دوماه اول که دردناشی ازجراحی اذیتم میکرددرحال حاضربصورت جزئی وخفیف مخصوصا تایم شب جای بخیه ها دردکمی داره..
      سوالم ازدوستان اینه آیانیازه که مراجعه کنم به متخصص نفرولوژی و چندماه یک بار چکاپ شم؟ورزش میکنم بصورت هوازی تغذیه هم نرمال غذاهای کم نمک وچربی خیلی کم وقندم مصرف نمیکنم جزمیوه هاوبقیه..که قندطبیعی دارن,یه خرده استرس دارم راجع به شرایط زندگی با یه کلیه خواستم راهنماییم کنیدممنونم

    • فرید

      با سلام، من بیماری هستم که 14ساله دیابت دارم الان دیابت زده کلیه هامو از کار انداخته بنابه گفته های دکتر شهرمون من اومدم بیمارستان لبافی نژاد تهران تو لیست پیوند کلیه وپانکراس هستم ووضع مالی خوبی هم ندارم میخواستم بفهم هزینه پیوند با دفتر تامین اجتماعی چقدر میشه ممنون ۲۲ سالمه

    • فرید

      سلام هزینه پیوند در بیمارستان لبافی نژاد با دفترچه تامین اجتماعی میدونید چقدر میشه ؟؟

    • الهام

      سلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج