۳۶۷۶۱۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بعد از چین و رژیم صهیونیستی؛

ناتو هم درباره «پوکمون گو» هشدار داد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز به جمع کشورها و نهادهایی پیوست که درباره بازی پوکمون گو نگران هستند.

خبرگزاری مهر: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز به جمع کشورها و نهادهایی پیوست که درباره بازی پوکمون گو نگران هستند.
ناتو با انتشار هشداری از افرادی که «پوکمون گو» بازی می کنند، خواست تا از محلی که سلاح های نظامی در بخشی از تمرین تاکتیکی سالانه ناتو استفاده می شود، فاصله بگیرند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) تاکید دارد افرادی که به بازی پوکمون گو اعتیاد دارند، باید از منطقه آموزش نظامی سینکو در رومانی- جایی که سلاح های گرم قدرتمند آزمایش می شوند- دوری کنند.

هنگام استفاده از بازی پوکمون گو که تب آن بسیاری از کشورهای جهان را در برگرفته است، دوربین تلفن همراه و حسگر موقعیت‌یابِ گوشی می‌بایست در شرایطی که تلفن به اینترنت وصل است، فعال باشند و این موضوع می‌تواند موجب نشت اطلاعات مهم نظامی شود.

در همین رابطه چین و رژیم صهیونیستی درباره این بازی هشدارهایی را صادر کرده و حتی آن را ممنوع کرده بودند.

بخش امنیتِ ارتش اسرائیل پیش از اعلام این تصمیم، از همۀ سربازان و افسران نظامی اسرائیلی خواسته بود سریعا به بازی کردن پوکمون گو در پادگانها خاتمه بدهند. سخنگوی ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این تصمیم به دلیل «نگرانی از لو رفتنِ اطلاعات نظامی حساس مانند عکس و موقعیت پایگاه‌ها» گرفته شده است.

کشور چین نیز مدتی قبل اعلام کرد نگران آن است پوکمون گو، در قالب یک بازی به جاسوسی از اطلاعات کاربران بپردازند. همچنین در رسانه‌های اجتماعی این کشور نیز تئوری‌های بسیاری در مورد هدف اصلی از انتشار این بازی در حال مطرح شدن است.

یکی از نظریه‌های مطرح شده در چین بیان می‌کند اگر پوکمون‌ها در مناطقی ظاهر شوند که رفت و آمد زیادی در آن صورت نمی‌گیرد؛ کاربران احتمال محرمانه بودن آن مکان را می‌دهند. از طرفی اگر پوکمون‌ها در منطقه‌ای ظاهر شوند که هیچ رفت‌وآمدی در آن وجود ندارد؛ آن منطقه احتمالاً، محلی با سطح امنیتی بالا است.

عده‌ای از نظریه‌پردازان در رسانه‌های اجتماعی چین گفته‌اند: پوکمون گو بازی نکنید؛ زیرا آمریکا و ژاپن می‌توانند با کمک آن مراکز محرمانه چین را شناسایی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج