۳۶۷۶۷۲
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

بدترین شرایط بیکاری برای کدام استان است؟

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان در بدترین شرایط بیکاری است و اتفاقات ناگواری به طور مستمر در این استان به دلیل افزایش بیکاری به وقوع می‌پیوندد.

خبرگزاری ایسنا: جبار کیانی پور در نشست خبری با خبرنگاران افزود: با به ثمرنشستن برجام زمینه تجارت بین المللی برای استان فراهم می شود.

وی بیان کرد: تسهیل مبادلات تجاری رونق هرچه بهتر استان را فراهم خواهد کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نگاه بین المللی به استان می تواند به رونق تجاری استان ختم شود و زمینه توسعه را فراهم کند.

به گفته وی در راستای توسعه تجارت بین المللی این استان در سه ماه آینده پذیرای سفیران عراق و عمان است.

کیانی پور بهبود وضعیت زیرساخت ها را لازمه تحول و رونق اقتصادی استان دانست و گفت: هزینه تمام شده کالاهای تولید استان نسبت به سایر استان ها بالاتر است.

وی همچنین با اشاره به سفر هفته آینده هیات دولت به استان، ادامه داد: استقبال مردمی و همه جانبه لازمه سفر است و باید بهترین میزبان برای رییس جمهور باشیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج عنوان کرد: تخصیص صد درصدی اعتبارات تحول عظیمی در اقتصاد و عمران استان ایجاد می کند.

کیانی پور تاکید کرد: استعدادهای بالقوه وبالفعل فراوانی در استان وجود دارد که شکوفایی آنها و به کارگیری مناسب آنها به رشد وتوسعه استان منجر می شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج افزود: مطبوعات قویترین رکن برای توسعه استان هستند و در اتاق بازرگانی ارتباط خوبی با خبرنگاران و صاحبان قلم و اندیشه برای رفع مشکلات مردم استان وجود دارد.

کیانی پور عنوان کرد: اتاق بازرگانی یاسوج به هیچ جریان سیاسی تعلق ندارد و در هر دولتی به عنوان رابط قواست.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در تمام دولت‌ها در کنار آنها بود و آنها را کمک کرده است، تصریح کرد: بعد از گذشت ۹ سال جوان‌ترین اتاق بازرگانی کشور هستیم و با گذشت این زمان کوتاه از عمر اتاق بازرگانی از مؤثرین‌ترین اتاق بازرگانی کشور به شمار رفته و یکی از ۵ عضو موثر اتاق بازرگانی ایران هستیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با اشاره به برگزاری نشست‌های بخش خصوصی و دولت گفت: ۲۴ نشست بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برگزار شده که در سطح کشور برگزاری این تعداد نشست اتاق بازرگانی و دولت بسیار مهم بوده است.

کیانی پور از راه‌اندازی اتاق مجمع نمایندگان استان در اتاق بازرگانی خبر داد و بیان کرد: مرکز پژوهش‌های اقتصادی در این اتاق راه‌اندازی و از توان فرهیختگان استان برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در کارها و امورات خیر یادآور شد: اتاق بازرگانی در حوزه نیکوکاری مشارکت خوبی داشته و اقدامات خوبی هم انجام داده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج عنوان کرد: حدود ۲۰۰نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان را بورسیه خواهیم کرد. ضمن اینکه مشارکت خوبی با کمیته امداد داریم.

کیانی پور با اشاره به سفر هیأت دولت در هفته آینده (یکشنبه، ۲۴ مرداد ماه) گفت: در سفر دولت همه حرف‌های خود را خواهیم زد و بدون اغماض و چشم‌پوشی خواهیم گفت که کهگیلویه و بویراحمد چه مشکلاتی دارد.

وی با بیان اینکه بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است، تصریح کرد: در دولت گذشته مشکلاتی وجود داشته است و ویرانه‌ای از دولت قبل تحویل گرفتیم چرا که پول نقد در جاهای دیگری هزینه می‌شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با ابراز این عقیده که به بهانه کنترل تورم چرخ صنعت از حرکت بازداشته شده است، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بدترین شرایط بیکاری است. زیرساخت‌های توسعه صادرات در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست. اتفاقات ناگواری به طور مستمر در این استان به دلیل افزایش بیکاری به وقوع می‌پیوندد.

وی عنوان کرد: قطع برق، آب و گاز واحدهای تولیدی به دلیل بدهی و زندانی شدن سرمایه‌گذار به دلیل بدهی بانکی جای نگرانی دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج از تعطیلی و نیمه فعال بودن ۱۷۰۰ پروژه عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: نیمه فعال بودن این پروژه‌ها در افزایش بیکاری نقش موثری داشته که انتظار می‌رود دولت با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها برای رفع این مشکل اقدام کند.

کیانی پور با بیان اینکه تنها ۶۰ درصد واحدهای تولیدی استان فعال است و در این زمینه آماده راستی آزمایی هستیم، تاکید کرد: ایجاد مشوق برای افزایش سرمایه‌گذاری از جمله مالیات با نرخ صفر و کاهش نرخ تسهیلات بانکی و کاهش بروکراسی اداری در استان لازم است که دولت می تواند به این مسایل توجه داشته باشد تا سرمایه‌گذاران از سایر استان‌های بزرگ به استان کهگیلویه و بویراحمد بیایند.

وی با بیان اینکه شرایط موجود استان برای رقابت‌پذیری با سایر استان‌ها مطلوب نیست، ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۸۰ سال گذشته بنا به دلایل مختلف از جمله وجود نداشتن مبادی ورودی به مرکز کشور و همچنین نداشتن راه، راه آهن و فرودگاه از فرصت برابر با سایر استان‌ها برخوردار نبوده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج وضعیت صادرات غیر نفتی در استان را نامطلوب عنوان و تصریح کرد: زیرساخت های توسعه صادرات در استان فراهم نیست به طوری که تنها استانی که نمایشگاه بین‌المللی ندارد کهگیلویه و بویراحمد است.

کیانی پور اضافه کرد: نبود فرهنگ صادراتی، بالا بودن هزینه کالا، مشکل در حمل و نقل، مشکل ارزی در کمک به تولید و صادرات و عدم حمایت از تشکل‎ها و اتحادیه‌های اقتصادی در کاهش صادرات غیر نفتی استان موثر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اردبیل از همه بدتره بیکاری امانومردمو بریده یه کارخونه نداره این شهر همه جوونا یا مواد فروش شدن یا از سر بیکاری میرن به شهرستانهای دیگه

      پاسخ ها

      • بینام

        بیکاری تو همه شهرها بیداد میکنه. خدا بدادمون برسه

    • بدون نام

      شهرستان کهکیلویه فاقد هرگونه کارخانه .شرکت.کارگاه میباشد خیلی از همشریان بدلیل عدم وجود کار این شهر را ترک کردندآقای رییس جمهور میخواهند بیایند چه مشکلی را حل کنند نیایند بهتر است.

    • بدون نام

      همین اقی رییس جمهور وقتی میره یه شهری برا اینکه یه نامه بدین دستش که ایا بعد از دادن نامه نهایتا ۵۰ هزار تومن بهتون بده یا نه سر و دست براش میشکونین

    • بدون نام

      ............پارتی حرف اول اول اول آخر آخر وسط چمیدونم همش

    • هیوا کردستان

      ارومیه و شهرستانهاش بدترین وضع بیکاری رو داره... مسولان نالایق و دزد این استان بلایی سر این مردم آوردن که سالهای سال جبران نخواهد شد... بیکاری, فقر, اعتیاد, فحشا, عدم امنیت روانی از بابت مسایل اقتصادی, فرهنگی, زبانی, و قومیتی, از برکات مسولان بی لیاقت استان بوده.... آقای روحانی این استان رو دریابید مردم نابود, شدند.... حداقل شصت تا هفتاد درصد دچار فقر یا زیر فقر هستن.....

    • بدون نام

      سلام خسته نباشی من یک مردم از مردم این مملکتم در استان سیستان بلوچستان زندگی میکنم در این استاد چ بلای آمده از این طرف دولت از این طرف مردم ب جون هم افتادن ببین چ بلای سر ایران مردم ما افتاده برای 10هزارتومن آدم میکشن هر روز خون ریزی بخاطر چی؟بخاطر بیکاری آدم که شکمش سیر باشه هیچ وقت کار خلاف نمیکنه آدمی که میدونه پول نداره دست ب هر کاری میزنه شکمش سیر کنه چون میدونه شکمش سیر نشه میمیره براش فرق نمیکنه که میگه در هر صورت خطر مرگ هست پس برای نجات خودش یک دیگرو قربانی میکنه چرا اینجوره اخه ما این همه منابع داریم چرا آنقدر بدبختیم ما از شما کار پول نفت نمیخوایم مرز آزاد کنید خودمون کار کنیم چ ا اخه اینقدر... خدایش هرچی بگم کمه آدم اول مردم خودش سیر میکنه بعد ب فکر دیگرانه ما داریم از گرسنگی میمیریم شکم دیگران سیر میکنید آون دنیا از تک تک شما نمیگذرم این مردم چ گناه مردن حرف بزای گفتن زیاده ولی حرف خالی شکم کسیو سیر نمیکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج