۳۶۷۷۷۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

یک میلیاردر در میان متهمان حادثه جرثقیل

پس از آنکه هیئت تحقیقات و دادستانی کل عربستان تحقیقات خود را ظرف ۲۹۰ روز درباره کشتار حجاج در پی سقوط جرثقیل در مسجدالحرام تکمیل کرد، امروز (چهارشنبه) یک میلیاردر سعودی به همراه ۱۳ متهم دیگر در نخستین جلسه دادگاه در این پرونده حضور می‌یابند.

خبرگزاری ایسنا:‌ پس از آنکه هیئت تحقیقات و دادستانی کل عربستان تحقیقات خود را ظرف ۲۹۰ روز درباره کشتار حجاج در پی سقوط جرثقیل در مسجدالحرام تکمیل کرد، امروز (چهارشنبه) یک میلیاردر سعودی به همراه ۱۳ متهم دیگر در نخستین جلسه دادگاه در این پرونده حضور می‌یابند.

روزنامه عکاظ در شماره امروز خود گزارش داد، از میان متهمانی که امروز در مقابل دادگاه حضور می‌یابند، شش عربستانی و هفت مقیم (دو پاکستانی، یک اردنی، یک فیلیپینی، یک کانادایی، یک فلسطینی، یک مصری و یک اماراتی) هستند و آن‌ها با اتهامِ قصور در کشته شدن ۱۱۰ تن و معلولیت هشت تن و زخمی شدن ۲۱۰ تن و همچنین زخمی شدن ۶۷ تن که اطلاعات در مورد آن‌ها کامل نشده، مواجه هستند.

عکاظ نوشت: دستگاه‌های ذیربط به اطلاعاتی "بسیار مهم و با اهمیت" از جمله تعیین زاویه‌ی جرثقیل در هنگام سقوط دست یافتند. مسئولان با تمامی افراد ناظر و مسئول و متخصصان در زمینه حفظ ایمنی این طرح بازجویی کرده‌اند.

هیئت تحقیقات و دادستانی اعلام کرده است، آنچه که رخ داده یک کوتاهی از سوی متهمان بوده است، به ویژه اینکه در آن هنگام در محوطه‌های مسجدالحرام نمازگزاران و حجاج بسیاری حضور داشتند.

منابع در دادستانی اعلام کردند اتهاماتی که علیه این افراد مطرح است با محوریت بی‌توجهی و نقش داشتن در کشته شدن انسان‌ها و از بین رفتن دارایی‌ها و تخلف در اصول و شروط حفظ ایمنی در این طرح است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج