۳۶۷۸۱۱
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

جلیل رحیمی:

«اعدام» اثر خود در جامعه را از دست داده است

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: اعدام اثر بازدارنده خود در جامعه را از دست داده است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: اعدام اثر بازدارنده خود در جامعه را از دست داده است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه یا هر نهاد قضایی، امنیتی یا انتظامی دیگر باید برخورد یکسانی با متخلفین داشته باشند، اظهار کرد: باید سعی شود این برخوردها یکسان، برابر و عادلانه باشد تا بازدارندگی و اثرگذاری قانون از بین نرود و پایه‌های اجرای آن در جامعه مستحکم‌تر شود.

رحیمی‌جهان‌‎آبادی ادامه داد: مردم نظم، عدالت، قضاوت‌ها و مجازات‌ها را در رفتار نهادهای متولی قانون می‌بینند، خیلی مهم است رفتارهایی که انجام می‌شود مبتنی بر اجرای دقیق و بدون تبعیض قانون باشد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم اگر بتوانیم قوانین را شفاف‌تر، محدودتر و دقیق‌تر اما با اجرای یکسان و عادلانه در جامعه اجرا کنیم اثرگذاری آن فوق العاده خواهد بود.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به جلسه بررسی سیاست جنایی کشور در حوزه مواد مخدر و روان گردان که روز دوشنبه در مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، بیان کرد: اعدام اثر بازدارنده خود را در جامعه از دست داده و خود این مسئله به یک آسیب وسیع اجتماعی، امنیتی و اخلاقی تبدیل شده و نه تنها مانع گسترش مواد مخدر نشده بلکه زمینه ساز آسیب‌پذیری به خانواده‌ها و فرزندان خانواده های اعدامی شده است.

وی افزود: معتقدم نباید کم کاری بخش فرهنگی، آثار سوء بیکاری، فقر و همه عواملی که به اعتیاد مردم و جوانان منجر می‌شود را فقط از قاچاقچی‌های کوچک بببینیم.

رحیمی‌جهان آبادی تصریح کرد: خرید و فروش مواد مخدر جرم است اما می‌توانیم مجازاتی جایگزین برای اعدام در نظر بگیریم تا اگر آسیبی را درمان می کنیم، آسیب دیگری را به جامعه اضافه نکنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      واقعا این کلمه زیاد شنیده میشود وباعث شده دید کشورها به ما عوض شود زوز نیست که این کلمه یعنی اعدام را در روزنامه یا رسانه ها ویا فضای مجازی نشنویم خدا کند روزی برسد دیگر شاهد اعدام کسی نباشیم این میسر نمیشود مگر واقعا کسی به دنبال جرم بزه خلاف قتل ویا نرود به امید سرزمینی اری از گناه

    • علی

      قصاص حق است ولی اعدام قا چا قچیان مواد مخدر درست نیست توی مملکتی که بیکاری بیداد میکنه بعضیها اغا زاده شدند چه بایدکرد دست دزد را باید قطع کرد اما نه دزد گرسنه و بیکار دست دست انداز

      پاسخ ها

      • خودم

        اتفاقا قاچاقچی مواد مخدر باید اعدام شود چون همین مواد سر منشا اکثر جرایم در کشور است

    • رضا

      با سلام احسن به حرف منطق نماینده محترم مجلس که دقیقا دست روی کلیداعدام گذاشت ... اگریکنفربرای موادمخدراعدام شده به مرورزمان خانواده طرف دچاراسیبهای جدی اجتماعی شده اندوشاهدچندنسل بدبخت شدن خانواده آنان بوده ام

    • بدون نام

      اگر اعدام بازدارنده بود اروپا بر میگشت به قرون وسطی اما برداشتن این سبک مجازات رو . کنازش فرهنگ سازی و خدمات اجتماعی برای رفاه و آرامش مردم دادن مثل کار و تفریح برای اوقات بی تابی و اضطراب مردم و حقوق برای افراد بیکار اگر ما این کار رو کنیم آمار جرم به شدت پایین میاد

    • کاربر

      دست دزد را قطع کنی بعد چطوری نون در بیاره بخوره --باز دولت باید خرجش بده اینکه باز هزینه داره چرا از لحاظ رفتاری درمان نکنیم --مگه تو اروپا دست قطع میکنند چه منطقی است که شما دارید

    • آنا

      من با اعدام موافقم!چرا که اگه نباشه همه متجاوزمیشن!و همه قاچاقچی،ولی میشه بعضی جاها تخفیف داد مثلا در میزان مواد،یا درمورد درگیری و مثلا هل دادن طرف که باعث مرگش شده این نوع مرگ میشه شبه عمد،بعضی جاهارو میشه ی کم کمک کرد که فرصتی مجدد داشته باشن واسه زندگی ولی بعضی جاها لازمه مثل تجاوز به عنف،یا زورگیری و درگیری مسلحانه،البته باید به فکر حل مسائل از ریشه بود چرا که اگه جوانی شاغل باشه معمولا دنبال قاچاق نمیره،یا اگه شغل باشه تا جوانان ازدواج کنن امار تجاوز میاد پایین،از ریشه مسائل رو حل کنن

    • بدون نام

      بهرحال نظر کل روانشناسان و آسيب شناسان اجتماعى هم به همين صورته

    • زبونکوتاه

      بدلیل کوتاهی زبونم وبنابه تشخیص کارشناسان فرهنگی واجتماعی و.....وهزاران کار،کارشناسان درخصوص اعدام،بهتراست اول زیرساختهای اقتصادی وفرهنگی واجتماعی...ودیگرفرهنگهای زیربط آماده وموردآزمایش درجامعه مقبول گشت. آنوقت میتوانم ادعایهای زیادی درجهان داشته باشیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج