۳۶۷۸۷۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

ایرانی ها روزانه چند دقیقه «بازی» می‌کنند؟

واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ۲۳ میلیون نفر از جمعیت ایران به‌طور میانگین روزانه ۷۹ دقیقه از وقت خود را صرف بازی های رایانه ای ‌می‌کنند.

خبرگزاری فارس: واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ۲۳ میلیون نفر از جمعیت ایران به‌طور میانگین روزانه ۷۹ دقیقه از وقت خود را صرف بازی‌های رایانه ای ‌می‌کنند.

واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یا مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک)، گزارش آماری از بازار بازی‌های رایانه‌ای ایران را منتشر کرد. این گزارش که تحت عنوان «نمای بازار ۹۴» منتشر شده، به عنوان دقیق‌ترین پیمایش آماری در این‌باره شناخته می‌شود که شاخص‌ترین اطلاعات مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

برای تهیه‌ی این گزارش آماری، اطلاعات آماری از ۱۵ هزار نفر در سراسر کشور تهیه شده و سپس با تجمیع تک‌تک آمارها در دایرک؛ تجزیه و تحلیل دقیقی روی آن انجام شده تا گزارش نهایی تهیه شود. در نتیجه اطلاعات آماری این گزارش از اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده و کاملا قابل استناد است.

در این گزارش به چهار پرسش اساسی زیر درباره بازار بازی کشور پاسخ داده می‌شود: چه کسانی بازی می‌کنند؟چگونه بازی می‌کنند؟ چه بازی‌هایی می‌کنند؟ چگونه پرداخت می‌کنند؟

براساس نتایج این گزارش، ۲۳ میلیون نفر از جمعیت ایران مشغول انجام بازی‌های رایانه‌ای هستند و ایرانیان به‌طور میانگین روزانه ۷۹ دقیقه از زمان خود را صرف انجام بازی می‌کنند. همچنین طبق این گزارش، از هر ۵ خانوار، ۴ خانوار حداقل یک دستگاه برای بازی کردن در اختیار دارند.

پلتفرم موبایل با اختلاف زیاد، بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده است و ۶۵% مخاطبان بازی در کشور برای بازی‌های موبایل پول خرج می‌کنند. پلتفرم رایانه‌های شخصی با ۲۰% و بازی‌های کنسولی با ۱۵% رتبه‌های بعدی درآمدزایی را به خود اختصاص داده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هرکی

      خدارو شکر خمه مشکلات ملت حل شده مونده مدیریت زمان بازیشون

    • زبونکوتاه

      سلام برآمارچی.اگرمنظورعالی جنابان بازی رایانه است؟یکروز و دوساعت وبیست ویک دقیقه وهفت ثانیه وپنجاه صدم ثانیه.اگرمنظورتان ورزش همگانی و ورزس عمومیست؟جونم بشما بگه،بعلت بیکاری که دنباله آن بیپولیست وهزینه آنچنانی اماکن ورزشی هشت ثانیه و دوصدم ثانیه است که خوش بختانه نسبت به پارسال وبدلیل بی آبی امسال دراستانها۲۵صدم ثانیه افزایش رو بخودش داشت. این افزایش روبه بیکاران وبازنشستگان گرامی تبریک عرض میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج