۳۶۷۸۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ليزر پوست و کاهش وزن در این اماکن ممنوع

بر اساس قوانين، هرگونه ليزرتراپي و ارايه خدمات پوستي با ليزر در آرايشگاهها ممنوع است و در صورت گزارش يا شناسايي، بلافاصله با متخلفان برخورد مي‌شود.

خبرگزاری مهر: مديرکل نظارت سازمان نظام پزشکي با اشاره به همکاري نزديک اين اداره کل با معاونت درمان دانشگاههاي علوم پزشکي در برخورد با تخلفات حوزه سلامت تاکيد کرد: بر اساس قوانين، هرگونه ليزرتراپي و ارايه خدمات پوستي با ليزر در آرايشگاهها ممنوع است و در صورت گزارش يا شناسايي، بلافاصله با متخلفان برخورد مي‌شود.

دکتر حجت‌اله مقيمي به کارگيري دستگاههاي مختلف براي کاهش وزن در باشگاههاي ورزشي و بدنسازي و پرورش اندام را ممنوع دانست و گفت: ارايه اين خدمات تنها توسط پزشکان داراي مجوز مربوطه صورت مي‌گيرد.

وي افزود: اداره کل نظارت يکي از زيرمجموعه‌هاي معاونت نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشکي است که سه مسؤوليت و وظيفه مهم نظارت بر تبليغات، نظارت بر فعاليت موسسات و مراکز درماني خصوصي و نظارت بر اجراي تعرفه‌هاي بخش خصوصي حوزه سلامت را بر عهده دارد.

مقيمي گفت: يکي از برنامه‌هاي سازمان نظام پزشکي بازديد و ارزيابي مطب‌ها، دفاتر کار و مراکز درماني - تشخيصي بخش خصوصي است و جهت پرهيز از موازي کاري با ساير نهادهاي نظارتي با دانشگاههاي علوم پزشکي سراسر کشور همکاري نزديک صورت خواهد گرفت و در شناسايي، گزارش و پيگيري تخلفاتي همچون عدم رعايت تعرفه‌هاي قانوني، نداشتن مجوزها و پروانه‌هاي طبابت قانوني و نيز بررسي صلاحيت ارايه‌کنندگان خدمات حوزه سلامت با معاونت درمان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي همکاري داريم.

وي ادامه داد: نحوه برخورد و مواجهه سازمان نظام پزشکي با ارايه‌ دهندگان خدمات حوزه سلامت در چهارچوب هدايت و ارشاد است؛ به طوري که ابتدا استانداردها، قوانين و مقررات را به جامعه پزشکي يادآوري شده و سپس مشکلات و نواقص شناسايي شده براي آنها روشن مي‌شود تا مردم بهترين خدمات را دريافت کنند.

مدير کل نظارت سازمان نظام پزشکي با اشاره به پيگيري شکايات مطرح شده از سوي مردم و بيماران ادامه داد: هر شکايتي از جامعه پزشکي به دقت توسط اداره کل نظارت بررسي مي‌شود و افرادي که تعرفه غيرمجاز دريافت کرده‌اند با شيوه‌هاي اطلاع‌رساني و هدايت اين اداره کل دعوت به اجراي قانون مي‌شوند.

خوشبختانه پزشکان نيز وضعيت معيشتي مردم را در اين برهه حساس مدنظر دارند به شکلي که با وجود چند برابر شدن قيمت کالاها و هزينه‌هاي خدمات و افزايش تنها ۲۰ درصدي تعرفه‌ها، تعداد شکايات تعرفه‌اي افزايش نيافته است و اين نشان از دلسوزي اين قشر خدوم است.

وي افزود: تعداد زيادي از افرادي غيرپزشک که صلاحيت، تحصيلات لازم و مجوزهاي قانوني ارايه خدمات سلامت به بيماران را ندارند اما به طور غير قانوني در اين حوزه فعاليت مي‌کنند، توسط اداره کل نظارت سازمان نظام پزشکي شناسايي شده و طبق قوانين با آنها برخورد مي‌شود.

از سال ۸۹ تاکنون حدود تعداد کثيري از افراد غيرپزشک فاقد صلاحيت پزشکي شناسايي شده و از فعاليت آنها جلوگيري شده است. اين اطلاعات هم از سوي مردم و هم از سوي پزشکان به ما رسيده است که جاي قدرداني و تشکر دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج