۳۶۷۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

واردات با منشأ تمامی ارزها مجاز شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام رفع ممنوعیت واردات با منشأ ارز صرافی‌ها و توافق با گمرک، گفت: واردات خودروهای پرمصرف همچنان ممنوع است و ثبت‌ سفارش نمی‌شود.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام رفع ممنوعیت واردات با منشأ ارز صرافی‌ها و توافق با گمرک، گفت: واردات خودروهای پرمصرف همچنان ممنوع است و ثبت‌ سفارش نمی‌شود.

حمید صافدل با بیان اینکه روز گذشته مذاکرات بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع ممنوعیت واردات با ارز منشا صرافی‌ها به نتیجه رسیده است، گفت: بر اساس توافقات انجام شده میان سازمان توسعه تجارت ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران، موضوع ممنوعیت واردات با ارزهای منشا صرافی یا بدون انتقال ارز برطرف شده و مراتب جهت اجرا به گمرکات ابلاغ شده است.

آزاد شدن واردات با تمامی رویه‌های ارزی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوال گمرک اعلام کرده است که در این رابطه هیچگونه ابهامی وجود ندارد و واردات، با تمامی رویه‌های ارزی همچون سابق ادامه دارد و هر کالایی که منشا ارز خود را اظهار کند می‌تواند به کشور وارد شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس هم اکنون امکان استفاده از تمامی روش‌ها از جمله ارز صادراتی، ارز سیستم بانکی، ارز حاصل از سرمایه‌گذاری و ارز متقاضی کماکان مثل گذشته ادامه دارد و تغییری در رویه‌های ارزی ایجاد نشده است.

به گفته صافدل، این موضوع به صورت شفاف از گمرکات کشور درخواست شده تا از تمامی رویه‌های ارزی برای واردات استفاده کنند و محدودیتی در این زمینه وجود نداشته باشد، ضمن اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز مراتب را به تمامی گمرکات اجرای کشور اطلاع رسانی کرده است.

آخرین وضعیت غربالگری اولویت‌های ۹ و ۱۰

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین از تداوم کار کارشناسی برای غربالگری اولویت‌های ۹ و ۱۰ خبرداد و گفت: بخش عمده‌ای از این غربالگری انجام شده است و برخی از کالاها به تدریج در گروههای بالاتر اولویت‌ها قرار گرفته‌اند و هم اکنون، عملا امکان ثبت سفارش آنها وجود دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون غربالگری برای سایر گروه های کالایی در حال انجام است و نتایج اعلام خواهد شد.

واردات خودروهای پرمصرف کماکان ممنوع!

صافدل گفت: بر اساس اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات خودروهای کم‌مصرف آزاد شده است و بر اساس رویه‌های تعیین شده امکان واردات آنها وجود دارد و از ارز مرکز مبادلات ارزی نیز استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: در مورد خودروهای پرمصرف اما واردات کماکان ممنوع است و تاکنون تصمیم‌گیری در این زمینه صورت نگرفته است.

آخرین وضعیت ممنوعیت‌های صادراتی

صافدل گفت: نظام دهی جدید مدیریت صادرات بر اساس رویه‌های اعلام شده اجرایی شده است و سازوکارهای آن نیز هم اکنون در دستور کار قرار گرفته، ضمن اینکه بر اساس آخرین دستورالعملی که برای گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده است، تمامی موارد بر اساس ردیف‌های تعرفه‌ای و بر اساس سیستم HS شفاف سازی شده است.

وی اظهار داشت: رویه‎‌های اجرایی در شناسایی کالاها ابهام ندارد و در عین حال، همکاران سازمان توسعه تجارت ایران و دفتر مقررات واردات و صادرات و نیز دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران، آمادگی رفع هرگونه ابهامی را دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج