جاباما
۳۶۷۹۳۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تفنگداران بازداشت‌ شده آمریکایی محاکمه شدند

دو افسر مسوول دیگر در ماجرای بازداشت ۱۰ تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در آب‌های خلیج فارس محاکمه و مجرم شناخته شدند.

خبرگزاری ایسنا: دو افسر مسوول دیگر در ماجرای بازداشت ۱۰ تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در آب‌های خلیج فارس محاکمه و مجرم شناخته شدند.

ناوی تایمز نوشت؛ چهار افسر و دو سرباز دیگر در ارتباط با ماجرای بازداشت ۱۰ تفنگدار نیروی دریایی این کشور در آب‌های خلیج فارس مورد محاکمه قرار گرفتند و دو تن به دلیل نافرمانی از دستور مافوق و سرپیچی از انجام وظیفه مجرم شناخته شدند.

بنا بر اعلام فرماندهی نیروهای دریایی رزمی آمریکا، یکی از افسران تبرئه شده و افسر چهارمی نیز به یک نهاد بالاتر ارجاع داده شده است اما هنوز اطلاعات بیش‌تری از وضعیت وی منتشر نشده است. دو سرباز نیز به دلیل ترک مسوولیت خود نامه توبیخی دریافت کرده‌اند.

پایگاه خبری یواس‌ان‌آی‌ نیوز که اخبار و تحلیل‌های مربوط به نیروی دریایی را منتشر می‌کند، گزارش داد: ستوان دیوید نارتکر به درخواست رییس فرماندهی نیروهای دریای رزمی آمریکا در ارتباط با ماجرای بازداشت ۱۰ تفنگدار نیروی دریایی این کشور در ماه ژانویه هدف یک تنبیه نامشخص قرار گرفته است.

چند مقام نظام آمریکایی ضمن تایید این خبر گفتند که وی به دلیل سرپیچی از یک دستور یا قانون مجازات شده است. هم‌چنین یک افسر دیگر مجرم شناخته شده است.

بر اساس این گزارش، نارتکر آخرین نفر از مجموع ۹ عضو نیروی دریایی آمریکا است که در ارتباط با بازداشت این ۱۰ تفنگدار در ماه ژانویه هدف تنبیه و مجازات اداری قرار گرفته اند.

در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ ستوان نارتکر به همراه ۹ تفنگدار دیگر از نیروی دریایی آمریکا به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های ایران در نزدیکی جزیره فارسی توسط نیروهای ایرانی بازداشت و یک روز پس از آن آزاد شدند.

پنتاگون پس از انجام تحقیقات خود در گزارشی اعلام کرد که دو قایق حامل این تفنگداران دچار نقص فنی شده و آن‌ها از مسیر خود منحرف شده بودند و بدون این که بدانند وارد آب‌های ایران شدند.

پنتاگون هم‌چنین با مقصر دانستن نیروهای خود در این ماجرا تاکید کرد : تفنگداران ما اشتباهات زیادی داشتند و عملکرد ما چیزی نبود که از نیروی دریایی انتظار می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج