۳۶۷۹۸۱
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

میانگین معدل دبیرستانی ها؛ ۱۲.۵

سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور از روز دوشنبه ۱۸ مرداد آغاز به کار کرد. قرار بود در افتتاحیه این مراسم رئیس جمهور حضور یابد، اما به دلیل سفر او به باکو این امکان فراهم نشد.

روزنامه آرمان: سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور از روز دوشنبه ۱۸ مرداد آغاز به کار کرد. قرار بود در افتتاحیه این مراسم رئیس جمهور حضور یابد، اما به دلیل سفر او به باکو این امکان فراهم نشد.

با وجود این، سومین روز سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر، معاون آموزش متوسطه ، معاون آموزش ابتدایی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و خارج از کشور و معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، برگزار شد. در ابتدای نشست، وزیر آموزش و پرورش در حضور آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی به ارائه گزارش پرداخت و گفت: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با حمایت‌های خوبی که از سوی دولت صورت گرفته و همچنین تلاش‌های فرهنگیان در حال فعالیت است.

علی‌اصغر فانی، با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که ۱۰ سال تدوین و تصویب آن به طول انجامید، در حال حاضر به عنوان سند بالادستی فعالیت‌های آموزش و پرورش قرار گرفته است، اظهار داشت: این سند در برنامه ششم توسعه بنا بر مصوبه هیات وزیران مبنای کار قرار گرفته است. وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که عملیاتی کردن سند تحول به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی‌آید، افزود: برای اجرایی شدن این سند و همچنین نزدیک شدن به ایران ۱۴۰۴ علاوه بر تلاش‌های آموزش و پرورش به همکاری و مشارکت سایر نهادها و وزارتخانه‌ها نیاز داریم.

فانی عنوان کرد: در سند تحول زیر نظام‌هایی پیش بینی شده است که به دو زیر نظام منابع انسانی و فضا و تجهیزات اشاره می‌کنم. تحول در آموزش و پرورش نیازمند تحول در نیروی انسانی است. ایجاد انگیزه و فراهم کردن زمینه آرامش و وضعیت معیشتی مناسب در کنار هویت و منزلت معلم، نقش موثری در تحقق تحول در این وزارتخانه دارد.

معدل کتبی و درصد قبولی دانش‌آموزان متوسطه

در ادامه معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۱ میانگین معدل کتبی مقطع متوسطه ۲۳/۱۱ بود و میزان قبولی ۷۳/۷۶ درصد بود که این رقم برای معدل کتبی برای سال ۹۵ به ۴۶/۱۲ رسید و ۵۱/۸۴ نیز درصد قبولی‌ها است.به گزارش ایسنا، علی زرافشان اظهار کرد: پوشش واقعی متوسطه اول ۹۴ درصد ذکر می‌شود اما باید گفت اگر ۱۵۰ هزار دانش‌آموز مشغول در دوره ابتدایی در سنین ۱۲ تا ۱۴ سالگی را در نظر بگیریم می‌توان گفت پوشش تحصیلی افراد ۱۲ تا ۱۴ سال ما ۹۷ درصد است.

مردودی ۴۷ هزار دبستانی

در این نشست همچنین معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از مردودی ۴۷ هزار دبستانی در دو سال گذشته خبر داد. محمد دیمه‌ور اظهار داشت: بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان اکنون در مدرسه هستند که مشکلات یادگیری دارند و اگر به آنها توجیه نشود ترک تحصیل و یا خروج از مدرسه را شاهد خواهیم بود. به گزارش فارس،‌ او با اشاره به دوره پیش‌دبستانی خاطرنشان کرد: با ردیف بودجه‌ای که امسال در مورد پیش‌دبستانی دریافت می‌شود ۱۵۰ هزار کودک در مناطق محروم جذب خواهند شد که اولویت نیز با مناطق محروم عشایری خواهد بود.

جذب ۲۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی نیز با حضور در این نشست گفت: سال گذشته ۲۵۰۰۰ کودک بی‌سواد تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی بودند.به گزارش ایلنا، علی باقرزاده اظهار کرد: اگر هر کسی وظیفه سازمانی خودش را در حوزه سوادآموزی به خوبی انجام دهد، موفقیت قطعی است. علاوه بر این هدف از ادغام واحدهای استانی و شهرستانی، بسیج ظرفیت مدیریت، منابع واقدامات نوآورانه آموزش و پرورش برای تقویت سواد آموزی بود.

برگزاری آزمون اعزام به خارج از کشور برای ۳۸۰ معلم

در خاتمه نشست نیز رئیس مرکز امور بین‌الملل و خارج از کشور آموزش و پرورش با اشاره به دوره آموزشی ۱۷۰ معلم برای اعزام به خارج از کشور از شنبه آینده گفت: آزمون اعزام به خارج از کشور برای ۳۸۰ معلم دیگر را امسال برگزار خواهیم کرد.خلیل‌ا... بابالو گفت: با مطالعه همه اسناد بالادستی به حدود ۵ ماموریت اصلی و اساسی برای این مرکز می‌رسیم.

او افزود: رصد تحولات آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت در دنیا و انتقال تجارب علمی آن به جهت رفع نیازهای کشور، معرفی نظام آموزش و پرورش ایران به جهان، جذب حداکثری دانش‌آموزان ایرانی در خارج از کشور، استفاده حداکثری از فرصت حضور بیش از ۴۰۰ هزار پناهنده خارجی در ایران از جمله این ماموریت‌هاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبرهفت رنگ

      معلم ابتدایی که فکرش اش درست کردن وفروختن به دانش آموز باشه تا ماشین پرایدشو تبدیل به پژو کنه ومدیری که به بهانه تعمیرات از هر دانش اموز۳۰۰۰۰تومان با۷۰۰دانش آموز که میشه21000000تومان ناقابل وسراخر شاهد عوض کردن سر شیر آب هستیم دیگه آموزش و تربیت کیلویی چند داداش!!!!!!!

    • hamid

      به نظر من که سطح علمی دانش آموزان دهه ۷۰ و۸۰ نسبت به دهه ۶۰ ها افت کرده دلیلش هر چی که باشه حتما در آینده مشکل ساز ه امیدوارم فکری به حال این سیستم پر نقص اموزشی بشه

    • کمالی

      مشکل اصلی دانشگاه ها هستن که از هدف اصلی شون منحرف شدن که به دنبال سود خود هستن نه سواد معلمی که از دانشگاه فارغ تحصیل با نمرات کیلوی استاد در حالی هیچ چیز حالیش نیست .کلاس دانشجویان کارشناسی ارشد ۶۰نفر باشه چه انتظاری داریم استاد هم نمی تونه همه رو براندازها حداقل باید نصف کلاس قبول کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج