جاباما
۳۶۸۰۲۷
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

رونمایی از کراس‌اوور ریز نقش سوزوکی

شرکت ژاپنی سوزوکی در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۵ از یک کراس‌اوور کوچک مینیاتوری بنام Ignis رونمایی کرد. فروش این خودرو در بازار ژاپن آغازشده اما سوزوکی قصد دارد نسخهٔ بین‌المللی آن‌را برای اولین بار در نمایشگاه پاریس امسال معرفی جهانی کند. البته

وب سایت پدال - امیر دهقان: شرکت ژاپنی سوزوکی در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۵ از یک کراس‌اوور کوچک مینیاتوری بنام Ignis رونمایی کرد. فروش این خودرو در بازار ژاپن آغازشده اما سوزوکی قصد دارد نسخهٔ بین‌المللی آن‌را برای اولین بار در نمایشگاه پاریس امسال معرفی جهانی کند. البته سوزوکی قبلاً نیز از نام Ignis استفاده کرده است و بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ هاچبکی کوچک را با این نام عرضه می‌کرد اما در نسل جدید تبدیل به کراس‌اووری کوچک شد که به همراه یک نمونهٔ کانسپت در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۵ معرفی گردید. این در حالی است که پیش از آن نیز سوزوکی کانسپت دیگری را بانام iM-۴ در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی کرده بود که طراحی مشابه Ignis داشت.

رونمایی از کراس‌اوور ریز نقش سوزوکی
سوزوکی ایگنس نسخۀ مخصوص بازار ژاپن

سوزوکی ایگنس جدید به‌صورت رترو و با نگاهی به گذشته طراحی‌شده است به‌گونه‌ای که فرم قسمت عقبی و فرم ستون C آن به همراه برش‌های روی این ستون مشابه سوزوکی SC100 Minicar دههٔ 70 طراحی گردیده است. بااین‌حال در زیر پوست این خودرو پلت‌فرم کاملاً جدیدی قرار دارد. هرچند اکثر خریداران این قبیل خودروها آن‌ها را به‌صورت دیفرانسیل جلو سفارش می‌دهند اما سوزوکی برای ایگنس سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم ارائه کرده تا این خودرو صرفاً یک هاچبک شهری با ارتفاعی بیشتر نباشد. بااین‌حال ایگنس همچنان توانایی‌های آفرود چندان بالایی نداشته و از این لحاظ می‌توان آن‌را با فیات پاندا 4×4 مقایسه کرد.

رونمایی از کراس‌اوور ریز نقش سوزوکی
نسخۀ بین‌المللی سوزوکی ایگنس

این کراس‌اوور کوچک دارای 3.7 متر طول، 1.66 متر عرض و 1.6 متر ارتفاع است که البته با 18 سانتیمتر ارتفاع از سطح زمین حس کراس‌اوور بودن را به راننده منتقل می‌کند. بعلاوه علیرغم ابعاد بسیار کوچک، این خودرو صندوق باری به حجم 358 لیتر دارد که برای خودرویی در این کلاس و با این ابعاد کاملاً مناسب است. لیست موتورهای این کراس‌اوور کوچک هنوز اعلام‌نشده است اما انتظار می‌رود با یک پیشرانهٔ سه سیلندر 1 لیتری توربو Boosterjet و یک واحد 1.2 لیتری چهار سیلندر Dualjet عرضه شود.

رونمایی از کراس‌اوور ریز نقش سوزوکی

رونمایی از کراس‌اوور ریز نقش سوزوکی

رونمایی از کراس‌اوور ریز نقش سوزوکی

موتور دوم به‌صورت استاندارد قدرتی برابر با ۹۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۱۸ نیوتن متر دارد درحالی‌که برای آن یک سیستم هیبریدی خفیف هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌گردد. این سیستم میکرو هیبرید که توسط سوزوکی SHVS (مخفف Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) نامیده شده است، نیروی ناشی از ترمز گیری را در یک باطری لیتیوم یون ذخیره کرده و به موتور استارت خودرو ارسال می‌کند. بدین ترتیب در مواقع موردنیاز مانند هنگام شتاب گیری یا شروع حرکت، قدرت کمکی کمی به موتور بنزینی اضافه می‌شود که موجب افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف سوخت خودرو می‌گردد. این سیستم هیبریدی که ۳ اسب بخار قدرت و ۵ نیوتن متر گشتاور به موتور بنزینی اضافه می‌کند، احتمالاً فقط برای موتور چهار سیلندر Dualjet ارائه می‌شود.

رونمایی از کراس‌اوور ریز نقش سوزوکی
در نسخهٔ ژاپنی ایگنس جهت انتقال نیرو فقط یک گیربکس CVT ارائه‌شده است درحالی‌که نسخهٔ دیفرانسیل جلوی آن 880 و نمونهٔ چهارچرخ محرک 920 کیلوگرم وزن دارد. رقیب مستقیم سوزوکی ایگنس، کراس‌اوور کوچک رنو یعنی کوئید است که ساختهٔ سوزوکی با موتور چهار سیلندر قدرتمند، سیستم هیبریدی، گیربکس CVT و سامانهٔ چهارچرخ محرک برتری کاملی بر رقیب فرانسوی خود دارد. تیپ‌های مختلف سوزوکی ایگنس در ژاپن قیمتی از 13 هزار تا 17 هزار دلار دارند بنابراین این کراس‌اوور کوچک با توجه به همکاری ایران‌خودرو با سوزوکی برای عرضه در کشورمان هم گزینۀ مناسبی به نظر می‌رسد.
رونمایی از کراس‌اوور ریز نقش سوزوکی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج