جاباما
۳۶۸۰۹۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

ارکستر بزرگ اشعار مولانا را روی صحنه می برد

ارکستر بزرگ «دف نوازان جم» به زودی در تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان به دف نوازی و اشعار مولانا خواهد بود. این ارکستر متشکل از بیش از ۵۰ نوازنده حرفه‌ای این ساز و بیش از بیست نوازنده حرفه‌ای سازهای کلاسیک و سنتی است و با تلفیقی از موسیقی کلاسیک و سنتی، اشعار مولانا را با آهنگسازی «رضا دربندی» و «هژیر مهرافروز» روی صحنه می‌برد.

وب‌سایت موسیقی ما: ارکستر بزرگ «دف نوازان جم» به زودی در تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان به دف نوازی و اشعار مولانا خواهد بود. این ارکستر متشکل از بیش از ۵۰ نوازنده حرفه‌ای این ساز و بیش از بیست نوازنده حرفه‌ای سازهای کلاسیک و سنتی است و با تلفیقی از موسیقی کلاسیک و سنتی، اشعار مولانا را با آهنگسازی «رضا دربندی» و «هژیر مهرافروز» روی صحنه می‌برد. دکتر «حمید جباری» مدیر اجرایی این ارکستر گفت: «ارکستر جم کمتر از یک سال است که تمرینات دف نوازی خود را بدون هیچ‌گونه حمایت دولتی و با بودجه اعضایش آغاز کرده و به‌زودی میزبان علاقه‌مندان به ساز دف و اشعار مولانا خواهد بود. در ابتدا قرار بود اولین کنسرت این ارکستر با اشعار فردوسی روی صحنه رود، اما با شنیدن اخباری رسمی مبنی بر چشم‌داشت کشورهای همجوار به مصادره اشعار و شخصیت مولانا بر این شدیم تا ما هم گوشه‌ای از دین خود را نسبت به پاسداری از هویت فرهنگی کشور عزیزمان را بر عهده بگیریم و کنسرت اشعار مولانا که پروژه سوم‌مان بود را به اولین کنسرتمان انتقال دهیم. »

جباری با انتقاد از عدم پشتیبانی دولت از گروه های بزرگ موسیقی می‌گوید: «ارکسترهای بزرگ در هر جای دنیا اگر توسط دولت‌هایشان پشتیبانی نشوند فعالیت آنها به سرعت متوقف می‌شود. اما این ارکستر تا به حال بدون دریافت هیچ کمک دولتی با مدیریت خانم «ئاسو نادری» و بودجه اعضایش تمرین‌های هدفمند خود را دنبال کرده و از مخاطبین و مردم عزیز و هنردوست تقاضای حمایت دارد.»

به گفته‌ او، رهبری اولین کنسرت ارکستر دف‌نوازان جم به عهده «رضا دربندی» است که او سابقه آهنگسازی برای خوانندگانی از جمله «سالار عقیلی و فرج علیپور را در کارنامه هنری خود دارد. در این کنسرت «افشین خلج»، «زانیار حسامی»، «پیمان سیمانی» به‌ عنوان مایتسرهای گروه، رضا دربندی را یاری خواهند کرد. او همچنین از «آرش جامع» به‌عنوان سرپرست گروه سازهای کلاسیک و خانم «مونیکا لوران» به عنوان ارکستر مایستر نام برد و اعلام کرد که در این کنسرت نوازندگان با سابقه و صاحب نامی گروه را همراهی خواهند کرد.

هژیر مهرافروز خواننده این گروه نیز گفت: «در سالهای اخیر شاهد تجربیات متعددی از درک و دریافت آهنگسازان عزیز کشورمان در به تصویر کشیدن محتوای اشعار مولانا بوده ایم که خوشبختانه در اکثریت آنها میتوان خطوط جذبه و شوری که آهنگساز از غرق شدگی در فضای بی نهایت معنا، داشته است را احساس کرد. در ارکستر دفنوازان جم هم آمیختگی شعر و موسیقی، فراز و فرودها، لطافت و صلابت و هماهنگی در سطح قابل توجهی مشهود و قابل لمس است. همکاری با این ارکستر به رهبری رضا دربندی و دیگر همکاران نازنین در این گروه افتخار و سعادتی در کارنامه فعالیت های موسیقایی من خواهد بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج