جاباما
۳۶۸۲۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چیدمان نادرست یعنی چه؟

بیشتر ما عادت داریم چیدمان خانه خود را بدون کمک گرفتن از طراحان داخلی و افراد حرفه ای و حتی یک جست و جوی مختصر در فضای اینترنت انتخاب کنیم. به همین دلیل ممکن است بدون آگاهی کامل نسبت به تشخیص دکوراسیون مناسب، نتیجه حاصل نشود.

چیدمان نادرست یعنی چه؟

هفت صبح: شما اجزای دکوری یا کاربردی منزل تان را بر چه اساسی انتخاب کرده اید؟ متراژ، فضاساز و رنگ دیوار ها تا چه حد انتخاب های تاثیر گذار بوده اند؟ بیشتر ما عادت داریم چیدمان خانه خود را بدون کمک گرفتن از طراحان داخلی و افراد حرفه ای و حتی یک جست و جوی مختصر در فضای اینترنت انتخاب کنیم. به همین دلیل ممکن است بدون آگاهی کامل نسبت به تشخیص دکوراسیون مناسب، نتیجه حاصل نشود. در این مجال قصد داریم به برخی از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه های ایرانی بپردازیم.

چیدمان نادرست یعنی چه؟

انیشتین روی مبل

همه ما آلبرا انیشتین را با فرضیه نسبیتش می شناسیم. اصل نخست در چیدمان هم ارزیابی نسبت اندازه فضای مورد نظر برای چیدمان با اندازه وسایلی است که قصد خرید آنها را داریم. مبل ها در این زمینه بسیار مهم هستند، زیرا اگر نسبت به اندازه اتاق یا سالن پذیرایی بیش از حد بزرگ باشند فضا را فشرده نشان خواهند داد و جایی که مبلمان می شود کمی سنگین به نظر خواهد رسید.

چیدمان نادرست یعنی چه؟

پیشنهاد می کنیم فضای مورد مظرتان را قبل از خرید مبلمان حتما با متر اندازه گیری کنید. مشخص کنید کف اتاق یا سالن را می خواهید با چه کفپوشی بپوشانید، زیرا باید با رنگ مبلمان هماهنگ باشد. مورد دیگر در مورد رعایت تناسب به تابلوهایی که روی دیوار نصب می کنید مربوط می شود. به نظر شما تصور نصب تابلوهای بسیار کوچک در یک سالن بزرگ جالب توجه خواهد بود؟


زیاده روی ممنوع!

برای اینکه هال یا اتاق منزل تان شلوغ . بی نظم به نظر نرسد نباید تعداد زیادی طرح، رنگ و وسایل ریز و غیر همگن را در دکوراسیون آن به کار ببرید.اگر میزان چنین جزئیاتی بیش از حد باشد فضا بسیار شلوغ به نظر خواهد رسید. به کارگیری دو یا سه رنگ در یک اتاق کافی است و حتما یکی از این رنگ ها باید خنثی باشد. مراقب تعداد اجسام و وسایل تزئینی باشیدو بیشتر از دو طرح را در یک فضا به کار نگیرید.

چیدمان نادرست یعنی چه؟


کم کاری هم ممنوع!

کم کاری و توجه نکردن به فضای زندگی هم درست مانند زیاده روی و شلوغ کردن خانه از زیبایی منزل شما خواهد کاست زیرا فضای داخلی منزل ساده و خالی به نظر خواهد رسید. اگر دوست دارید از جزئیات و وسایل جانبی استفاده درست ببرید نگاه درستی به داشته هایتان بیندازید، سری به انباری بزنید، از چند فروشگاه دیدن کنید و گلدان ها، پرده ها، کوسن ها، آثار هنری، قاب عکس ها، کاسه ها و گل ها را دبه سالن پذیرایی و اتاق راه دهید تا این فضاها کامل تر و زنده تر به نظر برسند. کافی است در چنین فضایی یک آینه نصب کنبد و چند گلدان با اندازه متفاوت یا یکی دو تابلو قرار دهید.

چیدمان نادرست یعنی چه؟


زیبایی یا راحتی؟

زیبایی و راحتی، دو کمیت متفاوت هستند که به بهانه داشتم یک چیدمان مطلوب نباید هیچ یک فدای دیگری شوند. حتما می دانید که اشیای زیبا همیشه راحت نیستند اما طبعا راحتی هم به اندازه زیبایی دارای اهمیت است. اگر سری به فروشگاه یا بازار بزنید وسایلی را خواهد یافت که هم زیبا و هم راحت هستند. وقت آن رسیده که برای داشتن خانه ای دلپذیر، کمیت و کیفیت را توامان مد نظر قرار دهید و برای زیبایی و راحتی هزینه کنید.

چیدمان نادرست یعنی چه؟

پیشنهاد می کنیم چند وسیله با کیفیت بالا خریداری کنید و چیزهای ارزان و کم دوام را به منزل تان راه ندهید. با چنین پیش فرضی باید گلچین کردن را هم در نظر داشته باشید. به داشتن هارمونی و تعادل اهمیت بدهید و المان های زیاد و سبک های مختلف را امتحان نکنید. اگر دوست ندارید نوعی هرج و مرج در فضای زندگی تان تولید شود درباره چند سبک خاص تحقیق کنید و از بین آنها بهترین را برگزینید. حالا یافته ها و دانسته های تان را کنار هم بچینید و از میان آنها گلچین کنید. کمی بی رحم باشید و از دکورتان هرچیزی که با آن فضا نامتناسب به نظر می رسد حذف کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج