۳۶۸۲۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

«کنجکاوی»، نامزد چهره سال ۲۰۱۲ شد!

مریخ‌نورد جدید ناسا، سالگرد تولد خود را در حالی بر سطح سیاره سرخ جشن گرفت که به عنوان یکی از نامزدهای چهره سال ۲۰۱۲ میلادی هم انتخاب شده است.

خبرگزاری ایسنا: مریخ‌نورد جدید ناسا، سالگرد تولد خود را در حالی بر سطح سیاره سرخ جشن گرفت که به عنوان یکی از نامزدهای چهره سال ۲۰۱۲ میلادی هم انتخاب شده است.

مریخ نورد «کنجکاوی» (Curiosity) در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۱ میلادی (پنجم آذر ۹۰) از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا توسط فضاپیمای MSL‌ به فضا پرتاب شد و پس از یک سفر ۹ ماهه در تاریخ ششم آگوست ۲۰۱۲ (۱۶ مرداد ۹۱) در نزدیکی دهانه گیل مریخ فرود آمده و مأموریت دو ساله خود را آغاز کرد.

در مدت سه ماه حضور بر سطح سیاره سرخ، بیش از ۲۳ هزار تصویر خام توسط «کنجکاوی» به زمین مخابره شده و با کمک ۱۰ ابزار علمی پیشرفته، داده های منحصر به فردی در اختیار محققان قرار گرفته است.

«کنجکاوی» روز دوشنبه ۲۶ نوامبر (ششم آذر) نخستین جشن تولد خود را بر سطح سیاره سرخ و از فاصله ۵۶۶ میلیون کیلومتری با زمین در منطقه Point Lake جشن گرفت.

«کنجکاوی»، نامزد چهره سال 2012 شد!

جشن تولد مریخ نورد ناسا با خبر انتخاب «کنجکاوی» به عنوان یکی از نامزدهای چهره برتر سال ۲۰۱۲ همراه شده است.

مجله تایم (TIME) در پایان هر سال میلادی فهرستی از چهره های شاخص در عرصه های مختلف را انتخاب کرده و روی جلد آخرین شماره را به چهره برتر آن سال اختصاص می‌دهد. در فهرست چهره سال ۲۰۱۲ نام مریخ نورد «کنجکاوی» هم دیده می‌شود.

ربات کاوشگر مریخ به دلیل دستاوردهای علمی قابل توجه که منجر به درک بهتر دانشمندان از سیاره مریخ شده، به عنوان یکی از نامزدهای چهره برتر ۲۰۱۲ برگزیده شده است.

البته «کنجکاوی» تنها نامزد غیر انسانی عنوان چهره برتر سال نیست و نام «ذره بوزون هیگز» نیز در رقابتی فشرده و تنگاتنگ در کنار مریخ نورد ناسا قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج