۳۶۸۶
۵۰۳۸
۵۰۳۸
پ

شيرموز، قهوه شيرين و تن ماهي ممنوع

چطور مي‌توان از شر جو‌ش‌ صورت خلاص شد؟

پوست انسان تقريبا وسيع‌ترين عضو بدن است و عملكرد‌هاي مختلفي مثل حفاظت و كنترل دماي بدن و جلوگيري از نفود ميكروب به درون بدن را دارد...

چطور مي‌توان از شر جو‌ش‌ صورت خلاص شد؟

پوست انسان تقريبا وسيع‌ترين عضو بدن است و عملكرد‌هاي مختلفي مثل حفاظت و كنترل دماي بدن و جلوگيري از نفود ميكروب به درون بدن را دارد. چند عامل، پوست را تحت‌تأثير مي‌گذارند و باعث تغيير شكل آن مي‌شوند. يكي از اين موارد آكنه‌ پوست است كه ما در مطلب زير به توضيح آن پرداخته‌ ايم. به‌طور معمول لك و جوش‌هاي پوستي در دوران بلوغ خود را نشان مي‌دهند اما بايد بدانيد كه شمار قابل توجهي از مردان و زنان هم در معرض اين مشكل قرار مي‌گيرند. اگر چه اينطور گفته مي‌شود كه آكنه از تغييرات هورموني به‌وجود مي‌آيد اما بايد درنظر داشت عوامل ديگري مثل چگونگي عملكرد كبد، ترشحات سمي روده و برنامه‌ غذايي نيز نقش مهمي را در سلامت پوست ايفا مي‌كنند. در اين‌جا نگاهي به تاثيرات اين عوامل مي‌‌اندازيم.


هــورمـون‌هـــاي‌مردانه پوست زنانه

پوست از چندين لايه تشكيل شده است و آكنه‌ پوستي روي غدد چربي لايه بيروني پوست تاثير مي‌گذارد. اين غدد چربي توليد مي‌كنند و تركيبي از موم و روغن مي‌سازند كه باعث چرب‌شدن لايه بيروني پوست مي‌شود و از رسيدن ميزان آب كافي به آن جلوگيري مي‌كند، بنابراين چربي از طريق منافذ به سطح پوست مي‌رسد. هورمون‌هاي جنسي مرد و زن روي غدد چربي اثر مي‌گذارند. تستوسترون كه نوعي هورمون‌ مردانه است فعاليت غدد را تحريك مي‌كند و در همين حال ميزان هورمون‌هاي زنانه را كاهش مي‌دهد. از آن‌جايي كه خانم‌ها اغلب از قرص‌هاي ضدبارداري به‌عنوان روش درماني براي از بين بردن آكنه استفاده مي‌كنند اين قرص‌ها تنظيم هورموني آنها را از بين مي‌برد.

تستوسترون سلول‌هايي به اسم كراتين كه زير منافذ پوست جمع مي‌شوند و پروتئين توليد مي‌كنند را تحريك مي‌كند. در حقيقت مي‌توان گفت كه آكنه پوست زنان و مردان به دليل ميزان بالاي تستوسترون است. در نتيجه مقدار چربي زيادي روي پوست ايجاد مي‌شود البته اين موضوع براي افرادي كه پوستي چرب دارند مشكلي ايجاد نمي‌كند، مشكل اصلي وقتي به‌وجود مي‌آيد كه مقدار زياد تستوسترون باعث توليد بيش از حد كراتين در منافذ پوست مي‌شود بنابراين روزنه‌ها از چربي پر و بسته شده و منجر به التهاب و متورم شدن منافذ مي‌شوند. چنين سوراخ‌‌هاي چربي متورمي به راحتي در معرض باكتري‌ و آلودگي قرار مي‌گيرند و در همان حالت باقي‌ مي‌مانند كه نتيجه آن كورك‌ها و جوش‌هاي چركي است كه روي پوست پديدار مي‌شود و به سختي از بين مي‌رود و به علاوه زخم و فرورفتگي نيز بر جاي مي‌گذارد.


چطور مي‌توان از شر جو‌ش‌ صورت خلاص شد؟

چرا نبايد قهوه شيرين بخوريد

تستوسترون عامل محرك جنسي است و در انسان ايجاد احساس انگيزه و هيجان مي‌كند، اين هورمون به انسان انرژي مي‌دهد و حس رقابت ايجاد مي‌كند. چند عامل محيطي و غذايي باعث افزايش ميزان تستوسترون مي‌شوند. اضطراب طولاني مدت و ناتواني غدد فوق‌ كليوي از جمله اين عوامل محسوب مي‌شوند به علاوه ، قند، چربي زياد و جذب كافئين نيز موجب بالارفتن اين هورمون‌ مي‌شود، انجام‌ندادن تمرين‌هاي قلبي ـ عروقي باعث كاهش ماده‌اي به نام گلبول‌ حامل هورمون جنسي مي‌شود و اين ماده تستوسترون را در خون حمل مي‌كند، حتي با وجود كم‌بودن اين ماده باز هم توليد تستوسترون افزايش مي‌يابد. براي درمان آكنه‌ پوست به شما پيشنهاد مي‌‌كنيم نكاتي را رعايت كنيد. سعي كنيد اضطراب و استرس خود را كم كنيد و از مصرف كافئين، چربي اشباع‌شده و قند پرهيز كنيد و در عوض تمرينات ورزشي مخصوص خود را انجام دهيد.


براي درمان آكنه‌ پيشنهاد مي‌‌كنيم اضطراب و استرس خود را كم كنيد و از مصرف كافئين، چربي اشباع‌شده و قند پرهيز كنيد و در عوض تمرينات ورزشي مخصوص خود را انجام دهيد


آژيرقرمز كبدي

وقتي سموم از يك منبع خارجي وارد بدن يا توسط فعاليت‌هاي روزانه سلولي توليد مي‌شوند بدن اين سموم را به كبد مي‌فرستد تا دفع يا خنثي شوند. جالب است بدانيد كه كبد ۴۰۰ كار در بدن انجام مي‌دهد كه مهم‌ترين آن دفع سموم از بدن است. اگر ميزان سموم در بدن شما بالا باشد، كبد در اثر فشار زياد از كار مي‌افتد. در نتيجه بدن به‌دنبال عضو ديگري از خود مي‌گردد تا سريعا سموم را از بدن خارج كند. ۲ راه ديگر براي مسموميت‌زدايي وجود دارد. شش‌ها و پوست.

اگر دچار آكنه‌ پوستي شديد، اين احتمال وجود دارد كه كبد‌تان ضعيف شده باشد در نتيجه سموم زيادي وارد بدن مي‌شود و علائم آن از طريق پوست، خود را نشان مي‌دهند. توجه داشته باشيد كه با انجام كارهايي مثل داشتن رژيم غذايي سالم و روش زندگي مناسب، نوشيدن زياد آب و استفاده از سونا و استخر، مي‌توانيد به خروج سموم از بدن‌تان كمك كنيد.


چه كارهايي براي درمان بيماري كانديدا مي‌توان انجام داد؟

  • خوردن مواد مخمري مثل قارچ، سس سويا، سركه يا عصاره گوشت پنير را كم كنيد.
  • غذاهايي كه قند بالايي دارند مثل كيك، بيسكويت، ‌آب‌نبات، پودينگ و شكلات را كنار بگذاريد اين مواد خوراكي باعث تشديد بيماري كانديدا مي‌شوند. خوردن‌ ماست كه در باكتري‌ روده تاثير مثبت دارد را افزايش دهيد.
  • سعي كنيد سبزي‌هاي تازه مانند پونه، رزماري و آويشن را بيشتر بخوريد چون خاصيت آن‌ها ضدقارچ است.


آنتي‌بيوتيك، شمشير دولبه

شيوه امتحان و آزمايش شده درمان آكنه استفاده از قرص‌هاي ضدبارداري و استفاده طولاني مدت از آنتي‌بيوتيك‌هاست. بسياري از بيماران مي‌گويند، اين روش درماني به آنها كمك كرده اما حقيقت اين است وقتي براي مدتي خوردن داروها را كنار مي‌گذارند آكنه با همان شدت قبل روي پوست‌شان ظاهر مي‌شود. استفاده از قرص‌هاي ضدبارداري وآنتي‌بيوتيك باعث نامتعادل ساختن باكتري و پروبيوتيك‌ها در روده مي‌شود. در مدتي كه از دارو استفاده مي‌كنيد همه چيز مرتب است اما وقتي مصرف دارو را كنار مي‌گذاريد، تنظيم هورمون‌ها به هم مي‌خورد و اغلب منجر به رشد قارچي به اسم كانديدا مي‌شود.

اين بيماري موجب التهاب و زخم روده مي‌شود و به‌دنبال آن علائمي مثل ناراحتي‌هاي گوارشي مثل نفخ و باد معده، يبوست و كم‌كاري روده، سردرد، افزايش قند و آكنه پوستي را در بر دارد. بيماري قارچي كانديدا ميزان بالايي از سم روده را توليد مي‌كند و به همين دليل آكنه پوست شدت مي‌يابد. متأسفانه بسياري از مبتلايان به سراغ روش‌هاي قديمي مي‌روند و از اين راه نتيجه‌ نامطلوب مي‌گيرند. ولي خبر خوب اين است كه بيماري كانديدا از طريق برنامه غذايي سالم و درمان‌هاي طبيعي ضدميكروب بهبود مي‌يابد.


شيرموز ممنوع

خوردن مواد‌غذايي كه باعث تشديد يبوست مي‌شوند مثل تخم‌مرغ، گوشت قرمز، پنير، شير و موز را كم كنيد.
  • سعي كنيد از گياهان قابل هضم مثل جو، سبوس گندم، عدس، حبوبات، ميوه تازه و سبزي‌ها استفاده كنيد.
  • در وقت غذا اگر مشغول انجام كاري هستيد يا با تلفن صحبت مي‌كنيد، دست از ادامه دادن آن كار برداريد و غذاي‌تان را با آرامش ميل كنيد.
  • با خوردن ميوه‌هاي مغزدار، گياهان و سبزي‌هاي تازه ارزش غذايي خود را بالا ببريد.


چطور مي‌توان از شر جو‌ش‌ صورت خلاص شد؟

هفته‌اي يك بار بيشتر تن ماهي نخوريد

  • سعي كنيد غذاهايي كه حاوي مواد مصنوعي، افزودني، نگهدارنده و رنگ‌هاي خوراكي هستند را نخوريد.
  • حداقل ۲ ليتر آب تصفيه شده در روز بنوشيد.
  • از دويدن و انجام تمرينات ورزشي در خيابان‌هاي شلوغ و پر‌ترافيك كه هوا آلوده است پرهيز كنيد.
  • خوردن تن ماهي را به يك بار در هفته كاهش دهيد چون احتمال وجود مواد سمي فلزي در آن زياد است.


مولتي‌ويتامين‌‌هاي پوستي چه كاربردي دارند؟

ويتامين A باعث مي‌شود سلول‌هاي زنده پوست رشد طبيعي داشته باشند و به علاوه باعث رشد جديد لايه‌هاي پوستي نيز مي‌شود. اين ويتامين داراي ايمني خاصي براي غشاي مخاطي و سطح پوست بدن است و جزو ويتامين‌هاي مفيد به شمار مي‌آيد كه بر سلامت پوست تاثير مي‌گذارند.

روغن ماهي، تخم‌مرغ و ماست مواد خوراكي هستند كه ويتامين A دارند همچنين بتاكاروتن و ويتامين A در ميوه‌هاي زرد يا نارنجي رنگ و همچنين سبزي‌ها يافت مي‌شوند .

ويتامين C در توليد كلاژن و الاستين، ۲ تركيب پروتئيني پوست كه پيوند سلول‌هاي پوستي را قوي مي‌كنند، كمك مي‌كند. به علاوه اين مواد مغذي ساختار ايمني محكمي است كه در سلامت پوست بسيار موثر است. ويتامين C در مواد خوراكي مثل ميوه‌‌ها، ‌مركبات، فلفل، گل‌كلم، كلم‌بروكلي، سيب زميني شيرين و كيوي يافت مي‌شود.

گلوتامين، نوعي اسيد آمينه است كه با هماهنگ‌ساختن ميزان قند خون و كم‌كردن اضطراب تاثير سودمندي روي سلامت روده مي‌گذارد، به‌طور طبيعي اين ماده در ماهي، گوشت و مواد‌غذايي مكمل پيدا مي‌شود.

ويتامين A به بهبود و التيام زخم كمك كرده به علاوه از بروز عفونت نيز جلوگيري مي‌كند و در تنظيم هورمون‌ها موثر است.


روده شما هم به پوست‌تان ربط دارد

يكي از عواملي كه موجب كار بيش از حد كبد مي‌شود روده سمي يا كم‌كاري روده‌هاست. اگر از يبوست رنج مي‌بريد احتمالا روده‌ شما غذا را به درستي هضم نمي‌كند بنابراين غذا در روده ثابت باقي مي‌ماند و حركت نمي‌كند.

هر چقدر كه روده شما كار نكند سم بيشتري وارد بدن‌تان مي‌شود. در واقع روده وقتي سالم است كه در زمان عبور غذا از دهان تا مجراي گوارشي مواد زائد را دفع كند. زمان هضم غذا براي يك انسان سالم بين 8 تا 14 ساعت است. مي‌توانيد با خوردن مقدار زيادي ذرت شيرين يا چغندر، مدت هضم غذا در روده‌ خود را اندازه بگيريد (دفع اين مواد از روي ظاهر مدفوع كاملا مشخص است) زمان خوردن غذا را يادداشت كنيد و سپس وقتي آن را دفع كرديد به‌مدت هضم غذا پي‌ببريد.

در حقيقت از زماني كه شما غذا را قورت مي‌دهيد تا وقتي كه آن را دفع مي‌كنيد مدت هضم غذا در روده شما محسوب مي‌شود بايد در روز يك يا 2بار روده خود را تخليه كنيد اگر اين قضيه براي شما كمتر اتفاق مي‌افتد، بدانيد كه سم روده شما بيش از حد توليد مي‌شود و به كبدتان آسيب وارد مي‌كند. كم‌كاري غده تيروئيد، كمبود مواد‌غذايي، آنزيم سوءهاضمه، خوردن غذا در شرايطي كه مضطرب هستيد، كمبود منيزيم يا رژيم غذايي نامناسب مثل نخوردن غذاي كافي و نوشيدن مقدار ناچيز آب، از جمله دلايلي هستند كه باعث يبوست و مسموميت روده مي‌شوند. به محض اينكه روده شما به‌طور طبيعي مواد زائد را تخليه كند مي‌توانيد اثر مثبت آن را روي پوست خود حس كنيد. البته ممكن است زماني طول بكشد شما متوجه اين تغييرات شويد. سلول‌هاي جديد حدود 12 هفته‌ طول مي‌كشد خود را از لايه‌ غشاي مياني، روي پوست برسانند. در طول اين زمان صبور باشيد تا همه اثرات خوب را روي پوست‌تان ببينيد.


صبحانه را فراموش نكنيد و يك‌دفعه سراغ ناهار نرويد، روزتان را با صرف صبحانه‌اي مناسب و حاوي پروتئين و تركيبات كربوهيدرات شروع كنيد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج