جاباما
۳۶۸۶۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

دردسر انتقاد از «حریم سلطان» برای اردوغان

به دنبال انتقادات صریح نخست وزیر ترکیه از سریال تاریخی «حریم سلطان»، شخصیت‌های سیاسی چون رئیس حزب جمهوریخواه ترکیه و نیز رئیس حزب ملی ترکیه با انتشار جوابیه‌های جداگانه، ورود رجب طیب اردوغان به حیطه نقد سریال‌های تلویزیونی را به باد انتقاد گرفتند.

روزنا مه جوان : به دنبال انتقادات صریح نخست وزیر ترکیه از سریال تاریخی «حریم سلطان»، شخصیت‌های سیاسی چون رئیس حزب جمهوریخواه ترکیه و نیز رئیس حزب ملی ترکیه با انتشار جوابیه‌های جداگانه، ورود رجب طیب اردوغان به حیطه نقد سریال‌های تلویزیونی آن هم پس از ناکامی سیاست‌های این کشور در قبال مسائل ایران، سوریه، غزه و عراق و نیز سیاست وی در دنباله‌‌روی منافع اسرائیل را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ترکیه‌ای «هابر ۷» و شبکه خبری «هابر ۶۱»، اکتای ورال، رئیس حزب ملی ترکیه با انتقاد از سیاست‌های دوگانه ترکیه در مذاکره و سپس تکذیب مذاکره با اسرائیل ضمن اشاره به انتقادات اخیر اردوغان از سریال «حریم سلطان» گفت: «اردوغان ادعا کرده است که ترکیه در تلاش برای یکی کردن سیاست و اقدامات سیاسی این روزهای خود با سیاست‌ها و اقدامات اجداد تاریخی‌اش است در حالی که سلطان سلیمان قانونی عمرش را بر سر جنگ‌های صلیبی و در راه اسلام گذاشت اما مأموریت اردوغان تبدیل جهان اسلام به یک نظام امپریال است.»

ورال در ادامه جوابیه خود خطاب به اردوغان گفته است: «قانونی که بود و تو که هستی؟ سلطان سلیمان در زمان خود لیبی را فتح کرد و به کناره‌های باختری عراق حرکت کرد. در زمان سلطان سلیمان، دریای مدیترانه از آن عثمانی‌ها بود اما تو امروز خط همان اسرائیلی‌هایی را دنبال می‌کنی که هموطنان من را در مدیترانه به شهادت می‌رسانند و خود را مالک این دریا می‌دانند.»
رئیس حزب ملی ترکیه در بخش دیگری از جوابیه‌اش خطاب به اردوغان نوشته است: «سلطان سلیمان قانونی برای سامان بخشیدن به دولت عثمانی قوانینی را بنا گذاشت اما تو قوانینی را برای تقسیم بندی کشورت وضع کردی.»

از سوی دیگر انتقاد اردوغان از سریال «حریم سلطان» اعتراض حزب جمهوریخواه ترکیه را نیز در پی داشت تا آنجا که «آکیف حمزه چبی» رئیس این حزب نیز طی جوابیه‌ای که آغشته به بار طنز است، رسیدگی اردوغان به ناکامی‌های سیاسی ترکیه در مسائل منطقه را از ورود به مبحث نقد سریال تاریخی «حریم سلطان» ارجح‌ دانست و به طنز گفت: «ایران، عراق، غزه و سوریه؛ تمام مسائل منطقه حل شده و ترکیه با سیاست‌هایش از تمامی این مسائل سربلند بیرون آمده است و حالا وقت آن است که نخست وزیر کشورمان سریال‌های تلویزیونی را نقد کند. جای تعجب نیست که اردوغان به زودی سر از نقد فیلم‌های «کمال سونال» در بیاورد.

نخست وزیر اراده کند وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز خودش را موظف به ساخت یک مستند تاریخی درباره سلطان سلیمان قانونی می‌داند.» بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر ترکیه در روزهای گذشته با انتقاد شدید از عوامل سریال حریم سلطان و شبکه ترکیه‌ای مالک پخش آن، این سریال را توهینی به تاریخ و عقاید مردم ترکیه قلمداد کرده و از قوه قضائیه این کشور خواستار پیگیری قضایی این اتهامات شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیچاره اردوغان به سلطان سلیمان توهین یا از اون انتقاد نکرده که از فیلمی که ساخته شده انتقاد کرده که در شان سلطان نیست و به جا هم انتقاد کرده!خدا دشمن ادمو هم عادل کنه تا در مورد حرفاش عادلانه قضاوت کنه نه اینکه نفهمیده به باد انتقاد بگیره جوری حرف زدن که کسی نفهمه فکر میکنه اردوغان به سلطان سلیمان توهین کرده!کسانی که فیلمو میبینن میدونن اردوغان درست میگه یا نه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج