۳۶۸۸۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شرط ورود قرارگاه خاتم به آزادراه تهران - شمال

وزیر راه و شهرسازی می گوید ورود سرمایه‌گذار جدید به پروژه آزادراه تهران - شمال منوط است بر تعیین تکلیف با بنیاد مستضعفان که شریک وزارت راه و شهرسازی است. عباس آخوندی این اظهار نظر را به دنبال اعلام آمادگی قرارگاه خاتم الانبیا برای ورود به پروژه آزادراه تهران - شمال انجام داده است.

روزنامه آرمان: وزیر راه و شهرسازی می گوید ورود سرمایه‌گذار جدید به پروژه آزادراه تهران - شمال منوط است بر تعیین تکلیف با بنیاد مستضعفان که شریک وزارت راه و شهرسازی است. عباس آخوندی این اظهار نظر را به دنبال اعلام آمادگی قرارگاه خاتم الانبیا برای ورود به پروژه آزادراه تهران - شمال انجام داده است.

در پایان هفته گذشته او از پروژه کنارگذر جنوبی تهران و راه‌آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان بازدید کرد. آخوندی در این بازدید بر لزوم اتصال ریلی شهر‌های مختلف ایران تاکید کرد. این در حالی است که هفته گذشته در جریان اجلاس سه‌جانبه باکو شاهد توافقات مهمی در حوزه حمل و نقل ریلی بودیم.

ایران تلاش می‌کند با توافق با آذربایجان مسیر ترانزیتی جدیدی را ایجاد کند که عنوان می‌شود خطوط ریلی ایران را به خطوطی متصل می کند که امکان ترانزیت تا فنلاند را به وجود می آورد. این مسیر ترانزیتی می تواند جایگزین مناسب و با صرفه‌ای برای کانال سوئز باشد و بسیاری از فعالان اقتصادی با استقبال از آن چنین پیشرفتی را تاثیر گذار در حوزه تجارت خارجی ایران می دانند. با وجود این، نباید از این نکته غافل ماند که حمل و نقل ریلی ایران در داخل کشور با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو است و با گذشت حدود یک سده از احداث اولین خط ریلی ایران، بسیاری از نقاط کشور از نظر ریلی به هم متصل نیستند.

وزیر راه و شهرسازی در تازه‌ترین اظهار نظر‌های خود با انتقاد از اینکه هنوز اتصال راه‌آهن به شهرها به درستی انجام نگرفته است بر طراحی درست در این زمینه تاکید کرده است. به گزارش مهر، آخوندی با اشاره به ضرورت طراحی ایستگاه‌های قطار در مرکز شهرها گفت: قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان بر مبنای ۳۵۰ کیلومتر در ساعت طراحی شود. او اظهار داشت: ماهیت راه‌آهن، سرعت است، هرجا که سرعت بالا می رود دقت هم باید افزایش یافته و تصمیمات درستی گرفته شود.

آخوندی افزود: این پروژه های راه‌آهن وقتی هزینه چند میلیارد دلاری دارد خیلی مهم است که چگونه انجام شود بنابراین باید به تمامی مسائل دقت کرد. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در تهران باید مردم در مرکز شهر به راه‌آهن دسترسی داشته باشند، ادامه داد: قبلا ایستگاه راه‌آهن قم در فاصله زیاد از شهر پیش بینی شده بود و با وجود فرودگاه امام(ره) ایستگاهی برای آن در نظر گرفته نشده بود. او تصریح کرد: باید طراحی های درستی در ایستگاه قطار انجام گیرد تا مردم دسترسی بهتری به ایستگاه ها داشته باشند. آخوندی با اشاره به اینکه سرعت زیرسازی بر مبنای ۳۵۰ کیلومتر در ساعت و بهره‌برداری ۳۰۰ کیلومتر طراحی شده است، گفت: مهم‌ترین مساله گشایش LC بوده است که فکر می‌کنم اولین پروژه بعد از برجام بود که موفق به گشایش LC شد.

بهره‌برداری از قطعه ۴ آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید خود از بهره‌برداری قطعه چهارم آزادراه کنارگذر جنوبی پایتخت در بهار آینده خبر داد. این موضوعی است که عبادا... عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا نیز بر آن تاکید کرده و با بیان اینکه قطعه چهار آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان سال به اتمام می‌رسد، گفته است: «از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم هر چه زودتر نقاط ایستگاه‌های قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان را مشخص کند.» آخوندی همچنین با اشاره به مذاکره با سازمان مدیریت برای تامین مالی پروژه‌های کوچک، گفت:هزینه اجرای کنارگذر آزادراه جنوبی تهران حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

او با اشاره به اینکه آزادراه کنارگذر جنوب تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر جنوب پایتخت را به به غرب استان متصل می‌کند، اظهار کرد:‌ ساخت این آزادراه منجر به ساماندهی ترافیک، کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در میزان مصرف بنزین و گازوئیل شده و بخش عمده‌ای از ترافیک آبیک به سمت این آزادراه منتقل می‌شود. آخوندی با بیان اینکه ساخت هر کیلومتر این پروژه ۱۰ میلیارد تومان و در مجموع بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌ قرارگاه خاتم الانبیا، به‌عنوان پیمانکار، قطعه چهار این پروژه بهار ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.او با تاکید بر اینکه ساخت این پروژه بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود، به‌طوری‌که هم اکنون در قطعه چهار ۶۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی و حدود ۲۰۰نفر نیروی انسانی فعالیت می‌کنند، یادآور شد: پل روگذر آزادراه قم و پل چرمشهر هم اکنون در حال ساخت است و امیدواریم قرارگاه خاتم الانبیا موفق به اتمام ساخت این دو پل در زمان مقرر شود.

شرط ورود به پروژه تهران- شمال

به جز گسترش حمل و نقل ریلی و بهره برداری از قطعه چهار آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، بحث آمادگی قرارگاه خاتم الانبیا به پروژه آزاد راه تهران - شمال نیز مورد بحث وزیر راه قرار گرفت. آخوندی درباره آمادگی قرارگاه خاتم الانبیا برای ورود به پروژه آزادراه تهران - شمال گفت: ورود سرمایه‌گذار جدید منوط است بر تعیین تکلیف با بنیاد مستضعفان که شریک وزارت راه و شهرسازی است. آزاد راه تهران - شمال و به‌طور کلی جاده‌هایی که از تهران به شمال می‌روند در سال‌های اخیر با افزایش حجم مسافرت‌ها همواره با مشکلات زیادی رو‌به‌رو بوده اند.

در بسیاری از پایان هفته‌ها و ایام تعطیل که شهروندان زیادی از راه‌های چالوس و هراز به شمال ایران سفر می‌کنند شاهد یک طرفه شدن این جاده‌ها هستیم که این مساله برای ساکنان مناطق شمالی مشکلاتی ایجاد می‌کند. با وجود اندیشیدن تمهیداتی مانند یک طرفه کردن جاده‌ها باز هم در بسیاری موارد شاهد بروز ترافیک شدید و قفل شدن جاده‌های شمالی هستیم. در سال‌های اخیر تاکید زیادی بر افزایش راه‌هایی که به شمال کشور ختم می شود شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج